Transalpina - Transfagarasan

Calatorii auto si nu numai, locuri vizitate, locuri recomandate, etc...
Scrie răspuns
Avatar utilizator
VeNoM386
Mesaje:402
Membru din:Lun Iul 02, 2007 9:02 am
Contact:
Re: Transalpina - Transfagarasan 2010

Mesaj de VeNoM386 » Lun Iul 18, 2011 8:20 am

Transfagarasanul cum mai este ? Si ma refer aici la parea carosabila, mai ales intre Vidraru si Balea.
Ma gandesc sa ma duc weekend-ul asta pe acolo, nu am mai fost de vreo 2 ani.
C4 Champion Coupe 1.6 HDI 110 CP

Avatar utilizator
meercha
Mesaje:95
Membru din:Lun Iul 20, 2009 9:36 am
Numar Inmatriculare:B-110-VTR
Localitate:Bucuresti
Contact:

Re: Transalpina - Transfagarasan 2010

Mesaj de meercha » Lun Iul 18, 2011 9:33 am

Tocmai m-am intors dintr-o vacanta, ce a continut si parcurgerea celui mai frumos drum din lume (cf. celor spuse de Jeremy Clarkson). Singura portiune proasta --> spre foarte proasta, este de la baraj pana spre capatul lacului - Valea cu Pesti (aprox. 20 km). Daca ai putina rabdare si depasesti portiunea asta, restul drumului este bun, chiar f bun (pentru Romania :) ). Jumatatea de Sibiu este ok, cap-coada.
Citroen C4 Coupe VTR 1.6i 16V 110 cp
viewtopic.php?f=19&t=5818" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar utilizator
exdani
Mesaje:836
Membru din:Dum Mar 02, 2008 8:24 pm
Marca si model masina:Citroen C4 Coupe 1.6i
Numar Inmatriculare:B 94 WRR

Re: Transalpina - Transfagarasan 2010

Mesaj de exdani » Lun Iul 18, 2011 12:45 pm

portiunea despre care povesteti este o mizerie de drum, sincer nici nu ii pot spune drum! chiar asa nu au bani cei din Arges sa puna un asfalt cap-coada pe portiunea aia care sa reziste la temperaturi de pana la -30 C, ei mai plombeaza cum ii taie capul si acele plombe sar in prima saptamana daca tinem cont de zona respectiva care are numai intemperii..
si mai sunt si disperati unii cu masini de firma ce merg pe acolo de zici ca vor sa faca raliu, aproape ca intra in tine sau iti arunca pietre - genul de oameni care nu au dat bani in viata lor pe benzina/motorina sa nu mai zic pentru o revizie...
Romania Te Iubesc!

Avatar utilizator
atenzaC4
Mesaje:569
Membru din:Mie Mar 30, 2011 9:13 pm
Numar Inmatriculare:CT
Localitate:Constanta
Contact:

Re: Transalpina - Transfagarasan 2011

Mesaj de atenzaC4 » Mie Iul 20, 2011 11:35 pm

Revin si arat:

1. Transfagarasan-super traseu, merita orice efort sa-l faci, a fost a 5-a oara si la a 50-a mo opresc.
2.Transalpina? divin este cuvantul, alte peisaje, mai aproape de nori, deci mai sus.

Personal mi s-a parut mult mai fain.
De ce Facebook nu are si optiunea de DISLIKE?

Avatar utilizator
Mr_kokaa
Maniac
Mesaje:3491
Membru din:Lun Ian 14, 2008 9:45 am
Numar Inmatriculare:TSE
Localitate:Bucuresti - Ctza
Contact:

Re: Transalpina - Transfagarasan 2010

Mesaj de Mr_kokaa » Joi Iul 21, 2011 9:44 pm

articol preluat http://www.jurnalul.ro/special/reportaj ... 05865.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Romanii l-au construit in anul 104 ca să cucerească Sarmizegetusa. Carol al II-lea l-a pavat cu piatră cubică, iar nemţii l-au reabilitat in timpul celui de-al doilea război mondial. De atunci a rămas in paragină. Doar temerarii se mai aventurează să-l parcurgă. Este vorba despre DN 67C, cunoscut sub denumirea de "Transalpina". Cel mai vechi drum naţional din Europa şi cel mai inalt din Romănia.


Romanii l-au construit in anul 104 ca să cucerească Sarmizegetusa. Carol al II-lea l-a pavat cu piatră cubică, iar nemţii l-au reabilitat in timpul celui de-al doilea război mondial. De atunci a rămas in paragină. Doar temerarii se mai aventurează să-l parcurgă. Este vorba despre DN 67C, cunoscut sub denumirea de "Transalpina". Cel mai vechi drum naţional din Europa şi cel mai inalt din Romănia.


Hărţile de istorie ni-l infăţişează sub denumirea de "coridorul IV strategic roman". Cele recente il arată ca pe un drum care leagă Oltenia de Ardeal prin traseul Novaci - Obărşia Lotrului - Sebeş. Concurează cu succes Transfăgărăşanul din toate punctele de vedere. Din păcate, starea precară in care se află il face utilizabil doar vara. Şi atunci el este străbătut doar de cei care au jeep-uri şi motociclete de teren.


ANTIC. Dat uitării chiar de cei care ar trebui să il aducă la standardele civilizaţiei din Uniunea Europeană, "Transalpina" a refuzat să ne primească in călătoria programată in urmă cu două luni. "Este incă zăpadă. Nu am putut urca nici măcar cu maşinile de teren. E bine să reveniţi altădată" a fost sfatul primit de la salvamontiştii din Tg. Jiu. Temerara aventură s-a produs, totuşi, la inceputul lui octombrie. Insoţiţi de Sabin Cornoiu, un bun cunoscător al zonei, purcedem la drum. Iniţial, totul e uşor, pănă la Rănca. Asta pentru că semnele civilizaţiei, asfaltul, sunt prezente. Apoi incepe drumul in sălbăticie, in "ţara de dincolo de munţi". Din drumul reconstruit de regele Carol al II-lea, şi pe care l-a parcurs cu familia regală in 1938, nu a mai rămas mare lucru. Dalele de piatră au dispărut. Distruse de intemperii sau furate de oameni. Badea Nicu Piluţă, cioban, ne intăreşte cele ştiute, şi ne felicită pentru faptul că am purces la drum cu o maşină de teren: "Drumu’ e bun, adică pentru ARO sau Dacie. Şi cu Jeepu’ merge strună, că am venit eu pe el cu oile. Dar ăia care au venit cu maşini joase nu le-a fost prea bine, că sunt bolovani şi pot să-şi rupă maşinile". 148 km reprezintă lungimea uneia din cele mai indrăzneţe construcţii realizate de romani. Din Rănca drumul pleacă şiruind, pe o cărare cioplită in versantul muntelui, fără parapeţi de protecţie sau semne de circulaţie, singurele marcaje fiind cele ale salvamontiştilor, pe porţiunile unde coincide cu traseele de drumeţie care duc la obiectivele turistice din zonă.


ACOPERIŞUL GORJULUI. Ocoleşti prin stănga vărful Păpuşa, iei gropile şi cioburile de stăncă in pieptul cauciucurilor şi te pomeneşti că ajungi la Pasul Urdele. Aici, la cota 2.141 metri, ai senzaţia că toată lumea este la picioarele tale. Te afli pe acoperişul Gorjului. O ţinem pe urmele lui Traian, ale cărui armate şi-au croit drum pe-aici, spre capitala Daciei din Munţii Orăştiei, Sarmizegetusa. Peisajul care ţi se iţeşte in faţă este ireal. De-o parte şi de alta se deschid răpe imense, văi pictate in culorile toamnei de o mănă nevăzută, de la roşul aprins al cireşului sălbatic la galbenul pai al mesteacănului şi verdele intens al coniferelor. Vărful Mohorul, brăzdat de izvoare şi pătat in toate culorile pămăntului, rămăne in stănga. Norii se sprijineau cu fruntea de el, obosiţi de atăta umblare şi lăsau, leneşi, să le cadă umbra la căteva palme deasupra noastră. Drumul albicios pare incolăcit pe munte precum şarpele pe scoarţa uni copac. Rar, in zare, vezi căte un turist "rătăcit", oprind să imortalizeze imaginea.


ŢARA GHEŢARILOR. După cinci ore de mers pe acest traseu, incredibil, călătoria s-a sfărşit la căţiva km după Obărşia Lotrului. De sus, din vărful muntelui, imaginea lacului Vidra şi a staţiunii visate de Ceauşescu ca loc de desfăşurare a unei olimpiade de iarnă se arată semeaţă. Cu toate acestea turismul suferă in zonă. Drumurile proaste ii alungă chiar şi pe cei pasionaţi de drumeţiile pe munte. "Cei mai mulţi vin din străinătate", spune administratorul complexului Vidra. Zona oferă trasee turistice unice şi peisaje aşijderea. Complexul de lacuri glaciare, rezultate in urma topirii gheţarilor cuaternari, este unic in Munţii Parăng. Cel mai cunoscut lac este Gălcescu, aflat la 1.925 metri altitudine. Dezvoltarea zonei este privită de autorităţile locale ca pe o afacere care ţine strict de Compania Naţională de Drumuri şi Autostrăzi. "Acolo sunt două drumuri de importanţă majoră. Cel care leagă oraşul Brezoi de Petroşani şi cel care leagă Rănca de de Alba. La Compania Naţională de Drumuri şi Autostrăzi sunt două proiecte pentru a moderniza aceste drumuri. Acum se lucrează la licitaţia drumului care leagă Brezoi de Vidra. Mai durează pănă se va face asfaltarea acestui drum. Dacă se vor realiza cele două proiecte, turismul va cunoaşte o adevărată explozie financiară in zonă", este convins Dumitru Busă, preşedintele CJ Vălcea. Omologul său din Gorj, Călinoiu, vorbeşte la fel de increzător şi se laudă cu faptul că, impreună cu Regia de Minerit, a curăţat o mare parte din DN 67C. Şi el vede viitorul in roz. Nu acelaşi lucru il spun locuitorii din zonă şi turiştii, care afirmă că "de fiecare dată cănd se apropie o campanie electorală ni se aruncă multe promisiuni in ochi. Probabil reabilitarea acestui traseu se va face peste vreo 20 de ani. Ne lăudăm cu intrarea in UE, dar nu realizăm căt de inapoiaţi suntem ca dezvoltare a infrastructurii".


Drumul Traian
Antichitatea a păstrat căteva documente de maximă importanţă, conţinănd fascicule de intinerarii. Iniţiatorul acestui tip de documente pare să fie M. Vipsaniu Agrippa, prieten, apoi ginere al lui Augustus, impărat care l-a şi desemnat intr-o perioadă ca moştenitor al imperiului. Drumul transcarpatic apare descris de geograful anonim din Ravena ca fiind coridorul IV intinerar roman in perioada in care Dacia a făcut parte din imperiu. Adică intre 106 şi 275. Acesta era impărţit in două segmente. Cel transcarpatic, care urmărea cursul Oltului, pănă la vărsarea in Dunăre, şi cel vest-carpatic. Acesta pornea din cel danubian la Lederata, ocolea prin vest şi nord capătul sud-vestic al masivului Carpaţilor Meridionali, trecănd pe la Tibiscum, şi se unea cu drumul transilvan la Apulum.
viewtopic.php?f=80&t=2102&start=0&st=0& ... foto+video" onclick="window.open(this.href);return false;

florinenache
Mesaje:106
Membru din:Mar Sep 21, 2010 1:29 pm
Numar Inmatriculare:PH 12 PYG
Localitate:Ploiesti

Re: Transalpina - Transfagarasan 2010

Mesaj de florinenache » Sâm Aug 06, 2011 9:25 pm

Salut,

m-am plimbat si eu astazi pe transaplina, de la Ranca pana la Obarsia Lotrului. Drumul este extraordinar de bun, pe o singura zona se lucara si se circula pe un singur sens dar nu am stat nici 5 minute sa astept iar pe o ala zona era drum pitruit dar se putea circula bine cu putina atentie. La iesire de pe transalpina am plecat spre Petrosani inainte sa ajung in Obarsia Lotrului (eu trebuia sa ajung la Straja). Drumul este intr-o stare foarte asemanatoare cu cea din filmul postat de mituc http://www.youtube.com/watch?v=2ej5gUZAzNU. si este de vreo 20 km lungime (pana aproape de Petrosani).

Va urez concedii placute si drumuri bune.
Citroen C4 Coupe 2007 1.6 HDI SX VTR

Avatar utilizator
Dan_bv
Mesaje:166
Membru din:Vin Aug 07, 2009 11:21 am
Numar Inmatriculare:BV-09-NCN
Localitate:Brasov
Contact:

Re: Transalpina - Transfagarasan 2010

Mesaj de Dan_bv » Sâm Aug 06, 2011 11:08 pm

Astăzi am ajuns şi noi pe TA şi ne-am oprit la Rânca peste noapte. Este recomandată să fie făcută o rezervare în prealabil pentru a fi sigur că nu alergaţi după cazare.

În legătură cu drumul spre Petroşani- cam cât timp îţi ia ca să faci cei 20 km?
Dacă este mai scurt de 2 ore este perfect, altfel nu m-aş arunca pe el.
C4 coupe - A.D.2006 - 1.4 16v X - "X" and proud
________________________________________

Avatar utilizator
mugurel
Mesaje:780
Membru din:Sâm Feb 10, 2007 8:18 pm
Marca si model masina:DS3, DS4 Crossback, DS5 160HDi BVA.

Re: Transalpina - Transfagarasan 2010

Mesaj de mugurel » Dum Aug 07, 2011 3:48 pm

articolul este si vechi prost documentat. De ce este vechi? D-tru Buse a murit saracu' de 1 an. De ce este prost? Pai se confunda strategica cu Transalpina. Are portiuni comune dar este complet diferit.
Pe scurt: pentru strategica o lati din Brezoi, din DN7 catre Voineasa. Cu 8 km inainte de Voineasa, faceti stanga catre ciunget si urcati catre Vila Luminita. Dupa 11 km o luati la dreapta pe macadam si chiar va trebuie cel mai al draq Jeep sa o parcurgeti pana in judetul SB. Sau un moto offroad.
Pentru Transalpina puteti sa alegeti acelasi drum pana in Voineasa, va "catarati" pana la Vidra-Obarsie-Sebes, sau continuati, fara sa faceti dreapta catre Sebes, catre Urdele si coborati catre Ranca-Novaci-Horezu sau TG.Jiu. Ca sa va bagati catre Petrosani e un alt drum si e prost.
Sa revenim: singura Transalpina adevarata este asa: Novaci-Ranca-URDELE-SEBES. Asta e adevarata transalpina.
Strategica construita de romani e aia cu Ciungetul! si e complet diferita
DS3 1,6HDi 92CP

Avatar utilizator
mugurel
Mesaje:780
Membru din:Sâm Feb 10, 2007 8:18 pm
Marca si model masina:DS3, DS4 Crossback, DS5 160HDi BVA.

Re: Transalpina - Transfagarasan 2010

Mesaj de mugurel » Dum Aug 07, 2011 4:02 pm

si ca sa va lamuriti va rog sa nu mai folositi google, google maps si gps-uri! Luati o harta a Romaniei in brate, din'aia in relief. Cat mai veche sa fie harta. De retinut este ca Strategica NU este repertoriata pe nicaieri in toate mijloacele electronice. De asemenea, eu personal am fost pe aceasta Strategica cu un moto de Enduro si am cazut de prea multe ori trecand prin rauri si pe poteci, datorita copacilor crescuti in ultimii 60 de ani.
Transalpina aia veritabila Novaci-Ranca-Urdelele-atentie: catre Obarsie -Sebes este 99,99% asfaltata si este impecabila! Are rigole, are marcaje si este cea mai nemanelizata sosea din Romania la frumusetea asta. Va trebuie doar benzina sau multa pregatire daca mergeti cu toacla. De recomandat cursiera cu grup compact. Orice deviere catre Petrosani sau Voineasa va va fi necesara o bicla de MTB, deci e prost drumul, dar nu mai are de-a face cu TA!
Transul are portiunea din jurul lacului cu un asfalt execrabil, in rest are marcaje si super asfalt. Apropos... De la Vidraru pe asfalt pana la coada lacului are 44km, le stiu viraj cu viraj, va fac si dictarea, iar pe partea de macadam are 32km. Deci nu sunt 20km. Pregatiti-va cu suspensii moi si pungi de vomitat pentru pasageri:)
DS3 1,6HDi 92CP

florinenache
Mesaje:106
Membru din:Mar Sep 21, 2010 1:29 pm
Numar Inmatriculare:PH 12 PYG
Localitate:Ploiesti

Re: Transalpina - Transfagarasan 2010

Mesaj de florinenache » Dum Aug 07, 2011 5:31 pm

nu am cnu am cum sa iti spun cat dureaza sa traversezi acest drum pt ca eu am mai facut pauze pe parcursul lui pt ca e extrem de frumoasa zona dar cred ca in 2 ore il treci.
Citroen C4 Coupe 2007 1.6 HDI SX VTR

Avatar utilizator
flavius
Mesaje:68
Membru din:Joi Iun 30, 2011 5:52 am
Marca si model masina:C4 Picasso 1.6 HDI 115 CP 2015
Numar Inmatriculare:PH 61 VAN
Localitate:Ploiesti
Contact:

Re: Transalpina - Transfagarasan 2010

Mesaj de flavius » Dum Aug 07, 2011 8:22 pm

si eu l-am trecut ieri .... super peisaj! era atat de multa lume incat aveai impresia ca esti la o promenada pe bulevard....
Dacă vrei cu adevărat să faci ceva, vei găsi o cale, dacă nu, vei găsi o scuză.

Avatar utilizator
florinhh
Mesaje:114
Membru din:Mie Apr 06, 2011 1:46 pm

Re: Transalpina - Transfagarasan 2010

Mesaj de florinhh » Mar Iul 10, 2012 9:40 am

Salut,

stiu ca este un topic vechi insa sunt sigur ca a fost cineva de curand pe transalpina.
Intentionez sa plec weekendul urmator (bucuresti - novaci-ranca-obarsia lotrului-sebes-sibiu) si as vrea o confirmare ca voi veni acasa cu toata bara din fata + baie ulei intacta :)

Am citit ca a ramas 1km drum pietruit pe care merg camioanele. credeti ca pot avea probleme acolo?
O alta intrebare, stiu ca oficial este drum inchis circulatiei publice... se poate lega cineva de asta?

Mersi!
C4 1.6i 16v 110cp

Avatar utilizator
simply the lex
aLEX YO!...
Mesaje:3270
Membru din:Dum Iul 06, 2008 3:34 pm
Marca si model masina:Citroen C5 Exclusive 2.0 Hdi
Numar Inmatriculare:AG 85 LEX
Localitate:pitesti
Contact:

Re: Transalpina - Transfagarasan 2010

Mesaj de simply the lex » Mar Iul 10, 2012 11:10 am

Nu conteaza ca e topic vechi,este aici pt a fi reinnoit de oricine vrea sa ajunga pe Transalpina :)

Despre starea drumului cred ca poti gasi informatii pe site-ul lor,anul trecut erau cam la zi cu informatii de genul asta.

Daca drumul este inchis nu vei avea acces.

Poate totusi vreun coforumist a fost de curand pe-acolo si iti poate da feedback.

O zi buna :hi
Dezmembrari C4 Coupé/Hatchback 1.6i, 1.6 Hdi, 2.0 Hdi VTR/VTS : viewtopic.php?f=4&t=7439" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar utilizator
alexc4
Mesaje:601
Membru din:Mar Iun 23, 2009 4:46 pm
Numar Inmatriculare:B 688 SKN
Localitate:Bucuresti

Re: Transalpina - Transfagarasan 2010

Mesaj de alexc4 » Mar Iul 10, 2012 11:14 am

acum 2 saptamani am fost eu pe transalpina numai ca nu am mers pana la sebes si m-am intors pe langa vidra prin voineasa.
Drumul este impecabil
C4 VTS 2.0HDI black
ex c4 1.6 16v black in transformare

Avatar utilizator
Bogdan
Fondator
Mesaje:12602
Membru din:Vin Feb 09, 2007 5:11 pm
Marca si model masina:Citroen C4, 1.4 16V, 2005
Localitate:Bucuresti
Contact:

Re: Transalpina - Transfagarasan 2010

Mesaj de Bogdan » Mar Iul 10, 2012 11:40 am

Eu am mers de la novaci pana la sebes acum vreo 3 saptamani! Drumul este ok, mai sunt portiuni unde nu e asfalt, dar nu ridica niciun fel de probleme!
Octavia 3, Elegance, 2.0 TDI,DSG + Black Pack, 2013
C4 Coupe X 1.4, '05 ...a different one ...... ..
KartingClub | DS Spirit | MotorSportNews
Imagine

Scrie răspuns

Înapoi la “Calatorii (Auto), vacante, etc”