Are cald in loc de AC

Totul despre C4 Picasso
Scrie răspuns
Radutolescu
Mesaje:7
Membru din:Lun Mar 18, 2013 10:33 pm
Marca si model masina:C4 Picasso 1.6 HDI
Are cald in loc de AC

Mesaj de Radutolescu » Mar Mai 14, 2013 9:28 am

Salutare,

Pe partea stanga patesc din cand in cand sa-mi bage aer cald (fierbinte) in loc de rece (AC-ul fiind pornit si functional).
Din cautari, am inteles ca ar fi o problema frecventa la c4 (picasso), datorata unei piese a motorasului care comuta intre aer cald si rece, si ca exista un kit de reparatie pentru asta scos chiar de citroen.

Sunt curios cei care v-ati lovit de problema, in special cei cu picasso, cum ati rezolvat, unde, si cat a costat.

Merci,
Radu

Avatar utilizator
commandorsteel
PowerSteel
Mesaje:6538
Membru din:Lun Mai 28, 2007 2:59 pm
Numar Inmatriculare:B-88-
Localitate:Bucuresti
Contact:

Re: Are cald in loc de AC

Mesaj de commandorsteel » Mar Mai 14, 2013 10:01 am

s-a tot discutat problema asta si se gasesc pe forum mai multe topicuri.
la c4 este un kit de reparatie de vreo 75 lei.
banuiesc, ca si la picasso s-ar potrivi, dar mai bine intrebi cand o comanzi :hi
spor si spune-ne cum ai rezolvat problema
Citroen C4 Grand Picasso 1,6 HDI ... aproape full (adica are aproape toate rotile)
ImagineImagine
Imagine

Radutolescu
Mesaje:7
Membru din:Lun Mar 18, 2013 10:33 pm
Marca si model masina:C4 Picasso 1.6 HDI

Re: Are cald in loc de AC

Mesaj de Radutolescu » Mar Mai 14, 2013 10:25 am

Merci pentru raspuns.

Oi fi eu chior, dar caut de ceva vreme si nu am reusit sa gasesc pe forumul asta detalii despre aceasta problema, o sa perseverez, doar pe forumuri straine am reusit sa gasesc aceste detalii, si pt C4, nu picasso.

Daca despre pret eram oarecum lamurit, ce sunt mai curios este daca la c4 picasso se poate schimba de catre mine sau nu, stiu ca are airbag-ul de picioare sub volan.

Din pacate n-am un manual de reparatii si de aia pun aici intrebari.

Avatar utilizator
commandorsteel
PowerSteel
Mesaje:6538
Membru din:Lun Mai 28, 2007 2:59 pm
Numar Inmatriculare:B-88-
Localitate:Bucuresti
Contact:

Re: Are cald in loc de AC

Mesaj de commandorsteel » Mar Mai 14, 2013 11:05 am

nu stiu unde te-ai uitat tu, dar la o simpla cautare, ti-am gasit eu cateva, dar sunt mai multe, trebuie doar sa cauti :hi ..:
viewtopic.php?f=61&t=5113&p=142001&hili ... ld#p142001
viewtopic.php?f=61&t=4816&p=134550&hili ... ld#p134550
viewtopic.php?f=61&t=3683&p=101931&hili ... ld#p101931
Citroen C4 Grand Picasso 1,6 HDI ... aproape full (adica are aproape toate rotile)
ImagineImagine
Imagine

Radutolescu
Mesaje:7
Membru din:Lun Mar 18, 2013 10:33 pm
Marca si model masina:C4 Picasso 1.6 HDI

Re: Are cald in loc de AC

Mesaj de Radutolescu » Mar Mai 14, 2013 11:52 am

Multumesc pentru topicuri.

Gasisem si eu cate ceva intre timp, din pacate numai pentru C4, nu si picasso, unde aparent operatiunea e mai dificil de efectuat, asta fiind cea mai mare dilema a mea, daca pot reusi la fel de simplu sa ajung la ele, iar in topicul de tutoriale n-am acces.

mirflo
Mesaje:6
Membru din:Mar Iun 30, 2015 8:05 pm
Marca si model masina:C4 Grand Picasso 2.0 HDI, 2012

Re: Are cald in loc de AC

Mesaj de mirflo » Mar Iun 30, 2015 8:21 pm

va salut,
nu vad nici un raspuns concret la chestia asta. aceeasi probl o am si eu... aer cald in loc de rece... cum se poate rezolva la picasso. multumesc anticipat.

Radutolescu
Mesaje:7
Membru din:Lun Mar 18, 2013 10:33 pm
Marca si model masina:C4 Picasso 1.6 HDI

Re: Are cald in loc de AC

Mesaj de Radutolescu » Mie Aug 05, 2015 1:25 pm

Salutare,

Problema n-am rezolvato ci am invatat oarecum sa o pacalesc si inca fct dupa ~2ani.

Problema este la motorasele care comuta clapetele pentru amestecarea aerului cald cu rece. Nu este ca la C4, la Picasso sunt niste motorase electrice cu niste pini si nu acele came de plastic ieftine si simplu de schimbat. In plus localizarea lor este f greu accesibila. Sunt 2 pe partea stanga si una pe partea dreapta a HVAC-ului.

Costul unui motoras original este de ~900 lei la Citroen (SD Prestige) iar schimbarea tot la ei in service presupune demontarea bordului si a coloanei de directive (cred ca e putin exagerat), ca timp de lucru 1-2 zile si undeva in jur de 500 lei manopera. Aceste date fiind din 2013. Nu am reusit sa gesesc motorasul si in versiue after-market (nici n-am cautat intens).

In ce priveste "solutia" pe care o aplic eu pentru a nu primii aer cald: dupa punerea contactului, astept ~ 10 sec pana se aude un scartait in spatele bordului, abia ulterior pornesc masina. Respectand aceasta procedura nu am mai patit sa primesc aer cald. Totusi, de la opririle si pornirile dese , se mai intampla ca nici asta sa nu tina.

Radu

mirflo
Mesaje:6
Membru din:Mar Iun 30, 2015 8:05 pm
Marca si model masina:C4 Grand Picasso 2.0 HDI, 2012

Re: Are cald in loc de AC

Mesaj de mirflo » Mie Aug 05, 2015 2:27 pm

Multumesc de raspuns radu. O sa incerc azi cand ies de la serviciu ceea ce mi-ai scris sa vad daca tine figura. Maine imi fac drum la un mester de clima din baia mare si va tin la curent cu ce se poate face. Nu am avut nici eu timp mai repede sa ma ocup de AC.

Avatar utilizator
djmanianfs
Mesaje:525
Membru din:Dum Aug 19, 2012 9:52 pm
Marca si model masina:BMW F10 520D LCI 2012

Re: Are cald in loc de AC

Mesaj de djmanianfs » Mie Aug 05, 2015 6:12 pm

Problema cred ca se poate rezolva cu un kit de reparație clima si ceva meștereala. Ca si cost total home mare ar fi cam 100 de lei?
Ex: Citroen C4 coupe 1.4 16V 2005, Gri Iridis
Actual: BMW F10 520D LCI 2012, Black Saphire Metalic 475

Radutolescu
Mesaje:7
Membru din:Lun Mar 18, 2013 10:33 pm
Marca si model masina:C4 Picasso 1.6 HDI

Re: Are cald in loc de AC

Mesaj de Radutolescu » Mie Aug 05, 2015 6:25 pm

Daca vb de C4 da, asa este. Insa la Picasso situatia e complet diferita

Radutolescu
Mesaje:7
Membru din:Lun Mar 18, 2013 10:33 pm
Marca si model masina:C4 Picasso 1.6 HDI

Re: Are cald in loc de AC

Mesaj de Radutolescu » Joi Aug 06, 2015 9:19 am

Revin cu niste imagini. Se pare ca e un singur motoras pe partea stanga si unul pe partea dreapta pentru gurile de aerisire pentru pasageri, unul special pentru dezaburire parebrize pe dreapta si unca unul la sistemul de admisie si mai in dreapta.

Sunt in dubiu daca motorasul in sine trebuie schimbat (avand in vedere ca el fct) sau acel angrenaj de came pe care le actioneaza. Pozele nu sunt cu masina mea, asa ca nu am vazut fizic ce se intampla acolo, dar va puteti da seama despre ce e vb si cat de dificil este de accesat zona.


Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

mirflo
Mesaje:6
Membru din:Mar Iun 30, 2015 8:05 pm
Marca si model masina:C4 Grand Picasso 2.0 HDI, 2012

Re: Are cald in loc de AC

Mesaj de mirflo » Joi Aug 13, 2015 2:25 pm

Mersi de raspunsuri radu. Azi am mers la o firma aici care se ocupa de clima si mi.a verificat toata partea de climatizare si am fisuri in radiator. Pe portiunea unde este ventilatorul are 4 mici fisuri pe unde iese freonul. Deci alt radiator. Cei de la service mi.au zis ca ma costa 750 ron (radiator nou, manopera si incarcarea). Mult de tot. Am cautat pe net si un radiator nou incepe de la 250 ron asa ca o sa imi comand unul de pe net si o sa vorbesc cu un prieten sa il montam. Si la incarcat doar ulterior. E o problema frecventa la citroen, cica... aici vorbesc doar de citroen grand picasso 2.0 automat an 2011 (full - adica toate rotile - vorba lul comandor :) )Nu stiu ce se poate intampla la alte modele. Stima.

Radutolescu
Mesaje:7
Membru din:Lun Mar 18, 2013 10:33 pm
Marca si model masina:C4 Picasso 1.6 HDI

Re: Are cald in loc de AC

Mesaj de Radutolescu » Joi Iul 28, 2016 8:21 am

Revin cu detalii despre problema care incepand din aceasta vara nu mai era ocazionala ci continua, adica pe stanga aer fierbinte la maxim indiferent de setare, iar pe dreapta AC conform cerintei.

Primul pas mers la service Citroen, pus calculatorul, concluzia: motorasul de actionare a voletilor de ameste aer cald cu rece e mort, e posibil sa mai fie si alte probleme la HVAC dar se pot vedea doar la demontare = 120lei. Daca vroiam sa merg mai departe cu reparatia propusa de ei = 1000 motoras + manopera intre 200 si 500 in fctie de dificultatea scoaterii motorasului + eventuale alte piese la HVAC daca va fi necesar.

Pasul doi: documentare si actiune personala. Am dat jos: 1 masca de plastic de la sigurante, 2 masca care inchide bordul inspre portiera, 3 masca de deasupra pedalierului, 4 airbagul de genunchi si 5 conducta care directioneaza aerul pentru picioare. Astfel am ajuns la motoras, avand acces f bun pentru orice manevra. Toate cele de mai sus au durat 15 min pentru un neexperimentat care studiase ce are de facut, si cum e prinsa fiecare piesa.

Am desfacut motorasul din fixarile lui lasandu-l conectat si am pornit masina. Cum ma asteptam, motorasul functiona . Pe langa faptul ca vibra, axul de actionare se invartea. Dupa care am actionat manual parghiile voletilor de amestec, care mergeau foarte usor.
Dupa aceea am desfacut motorasul. Lagarele axelor a 2 dintre rotile dintate erau rupte, dar aparent asta nu afecteaza f mult deoarece rotitele sunt in niste cavitati proprii ca niste lagare care nu le permit sa-si schimbe pozitia, ci ma gandesc ca pot genera acea gripare ocazionala de la schimbarile termice prin dilatare/contractie.

Concluzie: simpla scoatere si punere la loc a rezolvat problema, probabil se gripasera ori rotitele motorasului (desi nu cred, pt ca axul se invartea inainte de demontare) ori ansamblul de came si parghie pe care le actioneaza, intr-o pozitie din care nu puteau pleca, desi si acelea se miscau incredibil de usor, ori amandoua...sau aveau nevoie de un simplu bobarnac. Pe langa asceasta rezolvare, temporara zic eu, incerc si achizitionarea unui motoras din dezmembrari de rezerva.

Concluzia 2: as fi preferat ca in loc de cei 120 lei dati ca sa lege calc la masina sa-mi dea o concluzie falsa si costisitore, sa desfaca elementele care le-am desfacut si eu (pun pariu ca pot sa o faca mai repede ca mine) si sa spuna ca pt moment totul e in regula si ca unitatea HVAC nu are nici o pb, dar ca motorasul e pe duca si ca pe viitor va trebui inlocuit.

Mai jos si cateva imagini cu zona de acces, cu motorasul si parghiile sunt in postul anterior (nu de pe masina mea, cea mai mare parte a operatiunii am facuto pe bezna si la o luminita de bicicleta) ci din documentarea facuta in prealabil.

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine
Imagine

Imagine

Avatar utilizator
Norishor
Mesaje:2240
Membru din:Dum Mar 01, 2009 9:10 pm
Marca si model masina:Citroen C2 VTS - 1.6 16V (Track and Hillclimb car)
Numar Inmatriculare:NOR
Localitate:Bucuresti / Campina

Re: Are cald in loc de AC

Mesaj de Norishor » Dum Noi 06, 2016 3:01 pm

Salut, si felicitari pentru postare! Cu toate acestea... nu ar fi stiut ce sa desfaca, daca nu s-ar fi pus un diagnostic in prealabil. :wink:
:idea: Diagnoza computerziata - Lexia/DiagBox: Activari/dezactivari optiuni (centuri, DRL, AUX, etc..) /Update soft ECU /Resetare auto-adaptivi /Programare cheie noua /Programare RD/RT CD/Mp3 /Diagnoza pre-achizitie auto
:idea: Reparatii diverse cheie telecomanda
:arrow: http://www.facebook.com/ClubCitroenC4

Scrie răspuns

Înapoi la “Citroen C4 Picasso”