Rodajul masinii

Discutii despre orice legat de masini
Scrie răspuns
ozaur13
Mesaje:103
Membru din:Joi Noi 15, 2007 4:31 pm
Rodajul masinii

Mesaj de ozaur13 » Vin Dec 07, 2007 9:29 am

Am si eu o intrebare. Cat dureaza rodajul la diesel si care ar fi regimul de turatie si viteza la care este indicat sa mergi?
Astept raspuns
Merci

Avatar utilizator
nero
Robotizat
Mesaje:843
Membru din:Mie Aug 08, 2007 9:45 am
Localitate:Bucuresti
Contact:

Mesaj de nero » Vin Dec 07, 2007 11:05 am

Rodajul e facut din fabrica. Totusi e recomandat sa nu o omori pana la prima verificare (1000-2000km)
Citroen C4 - 1.6HDI - SX Pack

ozaur13
Mesaje:103
Membru din:Joi Noi 15, 2007 4:31 pm

Mesaj de ozaur13 » Vin Dec 07, 2007 3:26 pm

Ok dar ca turatie de exemplu cat de sus poti merge la schimbarea treptelor ?

Avatar utilizator
byte
Mesaje:434
Membru din:Lun Iul 02, 2007 6:40 am
Numar Inmatriculare:TM-11-NDZ
Localitate:Timisoara

Mesaj de byte » Vin Dec 07, 2007 4:08 pm

In general in perioada de rodaj 3000-4000 km este bine sa nu treci de 2/3 din regimul maxim (4000 la diesel) .
Asta nu inseamna ca daca intr-o depasire ai trecut este ceva grav. Grav este daca mergi constant cu o astfel de turatie.
Este foarte bine daca in perioada asta eviti franarile foarte bruste, gropile si in mersul in oras. Inca o chestie care ii face bine motorului mai ales in aceasta perioada este frana de motor.
Dar mare grija pentru ca mersul subturat nu face deloc bine motorului ma ales la diesel.
Spor la rodat masina!!
TM-11-NDZ
C4 berlina, SX, 1.6 16V Gris Aluminium

Avatar utilizator
nero
Robotizat
Mesaje:843
Membru din:Mie Aug 08, 2007 9:45 am
Localitate:Bucuresti
Contact:

Mesaj de nero » Vin Dec 07, 2007 4:24 pm

Hmm, cred ca byte a acoperit tot ce era de zis.

Bineinteles ca eu n-am putut sa ma abtin si i-am mai dat in goarna de la inceput, eram si eu curios cum trage si cam la ce sa ma astept. Dar daca nu exagerezi cu treburile astea e ok.
Tine cont si de faptul ca motorul se "muleaza" putin pe stilul tau de condus, deci nu strica sa o mai calci putin din cand in cand.
Citroen C4 - 1.6HDI - SX Pack

Avatar utilizator
byte
Mesaje:434
Membru din:Lun Iul 02, 2007 6:40 am
Numar Inmatriculare:TM-11-NDZ
Localitate:Timisoara

Mesaj de byte » Vin Dec 07, 2007 5:35 pm

si a mea si-a cam luat-o in cateva depasiri dar tot asa fara exagerari
TM-11-NDZ
C4 berlina, SX, 1.6 16V Gris Aluminium

Avatar utilizator
dimabogdan
Mesaje:916
Membru din:Mie Feb 14, 2007 9:43 am
Localitate:CONSTANTA

Mesaj de dimabogdan » Vin Dec 07, 2007 6:18 pm

Scrie in manualul ei ce regim de viteza sa folosesti, in perioada de rodaj.
O informatie mai din interior asa: motoarele NU sunt rodate in fabrica.
Si masina nu se " muleaza" pe vreun stil de condus permanent.Este vorba de ECU, pur si simplu, iar daca l-ai invatat intr-un fel, la fel il si poti invata alt regim de conducere.
Mai bine sa taci si sa pari prost, decat sa vorbesti si sa spulberi toate indoielile.

Avatar utilizator
Mihay
Supermoderator
Mesaje:11065
Membru din:Lun Noi 19, 2007 10:45 pm
Localitate:Bucuresti

Mesaj de Mihay » Vin Dec 07, 2007 8:23 pm

si loganurile sunt rodate pe banc in fabrica.cel mai bun prieten lucreaza la automobile dacia si 3 ani am mers tot timpul cu loganuri noi.de cand o scoteam pe poarta uzinei si pana la bucuresti numai blana da nu s`a stricat nimic.si la c4 cand l`am luat de la mugurel l`am alergat ceva pe dealu negru dar nu asa de mult ca pe loganurile de uzina

Avatar utilizator
byte
Mesaje:434
Membru din:Lun Iul 02, 2007 6:40 am
Numar Inmatriculare:TM-11-NDZ
Localitate:Timisoara

Mesaj de byte » Sâm Dec 08, 2007 10:15 am

Pentru toate motoarele rodajul initial se face pe banc. Insa acest rodaj al motorului nu este suficient.
Cat despre probleme care pot aparea din cauza rodajului necorespunzator (me refer la cei 3000-4000 km) stai linistit ca nu o sa apara in primii 10 000-20 000 km dar dupa aia ...
Daca un producator de masini ar reusi sa elimine prioada de rodaj atunci fii sigur ca s-ar lauda cu chestia asta pe toate paginile manualului de utilizare :).
Sunt o gramada de subansamble care trebuie sa se rodeze in aceasta perioada asa ca nu recomand nimanui sa faca ce a zis mihaysmen, asa daca tine la masina aia si la banii lui.
TM-11-NDZ
C4 berlina, SX, 1.6 16V Gris Aluminium

ozaur13
Mesaje:103
Membru din:Joi Noi 15, 2007 4:31 pm

Mesaj de ozaur13 » Sâm Dec 08, 2007 9:07 pm

Va multumesc pentru raspunsurile voastre.
Oricum i-am intrebat si pe cei de la Ats si mi-au spus sa nu sar la turatie de 3500-4000 si 150 km la viteza.
Cu toate acestea am o curiozitate.
Probabil ca cea mai mare parte a rodajului va fi realizata in Bucuresti, oricum sper sa apuc sa ies si cu ea din oras. Credeti ca pot aparea probleme din cauza acestui fapt?

Avatar utilizator
mituc
Mesaje:9122
Membru din:Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
Marca si model masina:Mazda 3 MPS BK
Localitate:Iasi
Contact:

Mesaj de mituc » Dum Dec 09, 2007 6:09 pm

Rodajul ar trebui sa-l faci in afara orasului (sau intr-un oras normal). In bucuresti nu reusesti sa-i faci nici un rodaj mergind 80% din timp la relanti.
Pe linga frina de motor ar trebui sa faci in asa fel incit sa treci prin toate treptele de viteza sau prin cit mai multe dintre ele, pentru ca pe linga motor trebuie sa se aseze si cutia. Este total gresit sa faci rodajul unui ansamblu cutie+motor(+eventual turbina) mergind cu el in afara orasului cu viteza constanta si in aceeasi treapta. In cazul in care mergi constant si in aceeasi treapta cutia nu face mare lucru, +ca rodezi doar un pinion din cite sint (13-15).
In perioada de rodaj (mai ales, dar si dupa terminarea rodajului) evita sa apesi acceleratia brusc si tare la turatii mici ale motorului. E valabil la toate motoarele (fie ele turbo motorina, turbo benzina sau variantele aspirate). Asta dauneaza mai ales turbinei.
De asemenea recomand depasirea regimului maxim de rodaj cum il scriu ei in cartea tehnica (2/3 din regimul maxim al motorului, 3000-3500rpm la benzinare si vreo 2800-3000 la diesel) dar sa nu o faceti pentru perioade lungi ci doar pe sprint-uri. Sprint-urile sint benefice unui motor in rodaj, mai ales daca-l lasati si in frina de motor din cind in cind). Nu exagerati insa cu asta, faceti si voi un sprint-doua la 100-150km si doar cu motorul cald (adica pornit de cel putin 15-20 minute), si nu mergeti constant la turatii peste limita prevazuta in cartea tehnica pentru perioada de rodaj (cum ar fi sa mergi pe regulator pe autostrada cu 4000rpm). La motoarele turbo nu folositi frina de motor violenta (de la regim de turatie mare, 3800-4500rpm la diesel). Ramineti putin cu virful papucului pe acceleratie, dar suficient de putin incit masina sa scada viteza daca cumva ajungeti aici (sau calcati ambreaj+frina si asta e). Asta macar pina turbina se prinde si ea cum stau lucrurile in viata reala, pina se rodeaza.

Cel putin la benzinare rodajul este considerat complet la 11k km. la diesel nu stiu, dar sigur nu este doar 1000-1500km.
Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)

Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!

Avatar utilizator
Mihay
Supermoderator
Mesaje:11065
Membru din:Lun Noi 19, 2007 10:45 pm
Localitate:Bucuresti

Mesaj de Mihay » Dum Dec 09, 2007 6:39 pm

@byte la masina mea tin ffff mult dar am mentionat ce am facut cu loganurile si nu am avut probleme cu cel actual am aproape 40 000 km.cu c4 fiind al meu nu am avut curajul ala

Avatar utilizator
mituc
Mesaje:9122
Membru din:Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
Marca si model masina:Mazda 3 MPS BK
Localitate:Iasi
Contact:

Mesaj de mituc » Dum Dec 09, 2007 6:52 pm

Pai nu am nimic daca nu le rodezi cum trebuie. Doar ca motorul in loc sa tina 300k km cel putin va tine doar 200k, si in loc de, sa zicem, 75CP vor avea 70-72.
Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)

Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!

ozaur13
Mesaje:103
Membru din:Joi Noi 15, 2007 4:31 pm

Mesaj de ozaur13 » Lun Dec 10, 2007 10:18 am

Multumesc mult pentru sfaturile voastre. Cu siguranta acum am mai multe informatii decat as fi putut afla de la cei de la Ats sau de la altii.
Merci

Scrie răspuns

Înapoi la “Discutii diverse”