Mitul stabilitatii C4. Pro sau contra?
- stevey
- Mesaje:781
- Membru din:Sâm Feb 10, 2007 9:44 pm
- Marca si model masina:C4 1.6i BLACK
- Localitate:Iasi/Bucuresti
- Contact:
Suspensia independenta este pentru comfort si chiar nu imbunatateste cu nimic stabilitatea masinii.Singura suspensie independenta adevarata este la jeep din cate stiu, iar la masinile normale e tot pe principiul de bara stabilizatoare doar ca ca alta tehnologie.C4 este foarte bine setata pentru curbe, bineinteles in defavoarea zgomotului si comfortului spate care nu este prea extraordinar.Deasemeni, intervine si uzura anvelopelor , arcurilor ,amortizoarelor care pe drumurile noastre dupa 2-3 ani de folosire deja se resimt in curbe.Nu cred ca e un mit ci o masina setata mai mult pe o anumita latura, la fel cum c5 pune mai mult accentul pe comfort si mai putin pe dinamica.
- DMX
- Fan C4
- Mesaje:1900
- Membru din:Vin Feb 09, 2007 8:18 pm
- Marca si model masina:Saab
- Localitate:Bucuresti
- Contact:
Re: Mitul stabilitatii C4. Pro sau contra?
Venind dupa kalos , care e cam barca .... mie C4 mi se pare super stabil in curbe (c4 meu e cel mai chel fara sisteme si fara alte "tampenii" ... )
Nu vb aici de cum face la gropi susp[ensia spate .... e alta mancare de peste aici ....
Nu vb aici de cum face la gropi susp[ensia spate .... e alta mancare de peste aici ....
- Aiurica
- Supermoderator
- Mesaje:11244
- Membru din:Joi Aug 30, 2007 10:54 am
- Marca si model masina:C4 2.0 VTS by Loeb
- Numar Inmatriculare:B 32 WRC
- Contact:
Re: Mitul stabilitatii C4. Pro sau contra?
tu.....
tu uita-te la ulei!
baaaaaaaaaaa
nu baga toti 4 litriiiii !!!!
tu uita-te la ulei!
baaaaaaaaaaa
nu baga toti 4 litriiiii !!!!
By Loeb no.1882 2.0 16 VVT-VTS 180 hp
By Aiurica 1.6 16v 110 hp -Sold
By Aiurica 1.6 16v 110 hp -Sold
- onacus
- Mesaje:660
- Membru din:Mie Feb 28, 2007 3:54 pm
- Localitate:Bucuresti Militauri
- Contact:
Re: Mitul stabilitatii C4. Pro sau contra?
Gresesti profund.stevey scrie:Suspensia independenta este pentru comfort si chiar nu imbunatateste cu nimic stabilitatea masinii
Honda Civic Sedan ES 1.8 M/T New Red Pearl
Ex C4 Coupe UJ 1.6i Gri Aluminium ...
Ex C4 Coupe UJ 1.6i Gri Aluminium ...
- mugurel
- Mesaje:780
- Membru din:Sâm Feb 10, 2007 8:18 pm
- Marca si model masina:DS3, DS4 Crossback, DS5 160HDi BVA.
Re: Mitul stabilitatii C4. Pro sau contra?
am citit opinii extrem de bine argumentate, chiar excelente, si am citit si intrebari.Mihay scrie:eu cu cauciucurile stock efectiv mi se invarteau rotile in gol in tr 1 si 2 daca dadeam forja..cu rotile pe 17 si cauciucuri bune n`am patit asa niciodata. sa nu mai zic de diferenta pe ploaie. e clar conteaza f mult si cauciucurile...desi am mers cu cineva cu cauciucuri efectiv lise pe spate si nu parea ca l`ar deranja .
@basy stie..
parerea mea este ca cel mai important subiect il reprezinta aderenta. asta se traduce in anvelopa. daca ati remarcat, atunci cand e masina noua, pe un viraj de D4, il iei cu tupeu cu peste 130km/h. cu timpul, anvelopa isi modifica proprietatile, si implicit si gradul de uzura. amasina la 20.000km nu va mai sta pe acelasi viraj nici macar la 120km/h.
poate de aceea e razboiul gumelor in lumea curselor!
pe langa toate argumentele de aderenta, o masina ar putea sa te surprinda si la 40 la ora si la 150 la ora. e mai important cum abordezi virajul, cat de mult il cunosti, sa stii daca varsa, sau daca te tine! de aceea sunt unii care spun ca pe denivelari topaie spatele.
referitor la suspensie independenta, este intradevar un argument comercial, dar cui ii foloseste? intradevar o suspensie spate independenta poate sa copieze mai bine O denivelare mica pe un viraj. dar depinde si mai mult de cat de incordata e bara antiruliu! adica degeaba e independenta daca ai bara spate de 22mm ca la Golf! dar nu are argument o suspensie independenta in fata uneia H asa cum e la C4, daca denivelarea este pe toata lungimea virajului! ba chiar e mai rau pt ca dezechilbreaza spatele datorita unghiului.
personal consider fara drept de apel susp spate indep superioara celeilalte, dar nu e o conditie suficienta. unghiurile de cadere si de convergenta mi se par cele mai importante, si in al doilea rand tarajul amortizoarelor si al arcurilor. de abia dupa aia e imortanta dezbaterea diferita. si in ultimul rand mi se pare pilotul de la volan!dar, nu uitati! fara anvelope nu conteaza nimic!
ca si comportament, mie Xsara mi s-a parut cea mai tare masina, chiar peste subaru!, dar, din pacate, datorita costurilor s-a renuntat pentru ca nu aprecia nimeni asta!
oricum, cu c4 poti sa faci mai multe decat se astepata cineva, chiar daca pe hartie nu e atat de complexa ca focusul.
DS3 1,6HDi 92CP
- basy
- Praz Racing Team
- Mesaje:725
- Membru din:Dum Ian 20, 2008 3:37 pm
- Localitate:Bucuresti <=> Craiova
Re: Mitul stabilitatii C4. Pro sau contra?
O sa imi primesc multe injuraturi si comentarii dar C4 este peste multe Subaru, singurul care este peste C4 este STI. Spun in cunostinta de cauza chestia asta pentru ca am auzit niste chestii despre WRX comparativ cu o alta masina cu care stau cam pe acolo pe curbe. Subaru are alte avantaje cu integrala aia si anume pe suprafete cu aderenta scazuta(ploaie, zapada).
P.S. Cat tine de stabilitate in special pe ud recomand ca si cauciucuri Pirelli P Zerro Rosso. Sunt dementiale cum pot sa stea pe ud. Nu o sa va vina sa credeti, efectiv parca esti pe uscat.
P.S. Cat tine de stabilitate in special pe ud recomand ca si cauciucuri Pirelli P Zerro Rosso. Sunt dementiale cum pot sa stea pe ud. Nu o sa va vina sa credeti, efectiv parca esti pe uscat.
Citroen C4 Coupe 1.6 HDI 110 alb
- Mihay
- Supermoderator
- Mesaje:11065
- Membru din:Lun Noi 19, 2007 10:45 pm
- Localitate:Bucuresti
Re: Mitul stabilitatii C4. Pro sau contra?
Mda astazi cand veneam de la Buzau , pe la intrare in Afumati am facut un testul elanului pe la 120 km/h....m-am c$%^t pe mine de frica cum a reactionat masina...nu-mi venea sa cred cum de eu am scapat si alte 4 masini s-au lovit...incredibil...un mm n-a derapat sau altceva...o fi de la cauciucurile de iarna o fi de la masina cert este ca masina n-are o zgarietura eu alegandu-ma doar cu sperietura..
- Aiurica
- Supermoderator
- Mesaje:11244
- Membru din:Joi Aug 30, 2007 10:54 am
- Marca si model masina:C4 2.0 VTS by Loeb
- Numar Inmatriculare:B 32 WRC
- Contact:
Re: Mitul stabilitatii C4. Pro sau contra?
tu conduceai???pt ca atunci se explica...era pra mare greutate pe fata.....
mai loeb...mai...incerci asa ceva la 120/........
mai loeb...mai...incerci asa ceva la 120/........
By Loeb no.1882 2.0 16 VVT-VTS 180 hp
By Aiurica 1.6 16v 110 hp -Sold
By Aiurica 1.6 16v 110 hp -Sold
- Mihay
- Supermoderator
- Mesaje:11065
- Membru din:Lun Noi 19, 2007 10:45 pm
- Localitate:Bucuresti
Re: Mitul stabilitatii C4. Pro sau contra?
nu a fost cu intentie...din cauza alora care s-ao lovit. singura mea greseala...eram prea aproape si cu frana n-aveam sanse sa ies intreg
- basy
- Praz Racing Team
- Mesaje:725
- Membru din:Dum Ian 20, 2008 3:37 pm
- Localitate:Bucuresti <=> Craiova
Re: Mitul stabilitatii C4. Pro sau contra?
Bine ca ati scapat intregi, asta conteaza. Usor usor poate o sa intelegi ca eu am dreptate, nu tu.
Citroen C4 Coupe 1.6 HDI 110 alb
- Mihay
- Supermoderator
- Mesaje:11065
- Membru din:Lun Noi 19, 2007 10:45 pm
- Localitate:Bucuresti
Re: Mitul stabilitatii C4. Pro sau contra?
deci eu nu am stiut sa o fac asa cum a iesit..ea singura a facut ce-a facut...
- basy
- Praz Racing Team
- Mesaje:725
- Membru din:Dum Ian 20, 2008 3:37 pm
- Localitate:Bucuresti <=> Craiova
Re: Mitul stabilitatii C4. Pro sau contra?
E clar, e mai inteligenta. Daca era VW si avea ESP ii salva si pe ailalti. Ia sa intrebi un proprietar de VW sa vezi ce masini au ei.
Citroen C4 Coupe 1.6 HDI 110 alb
-
- Mesaje:27
- Membru din:Mie Ian 21, 2009 6:59 pm
- Numar Inmatriculare:B-24-MOH
- Localitate:Bucuresti
Re: Mitul stabilitatii C4. Pro sau contra?
Intradevar e foarte stabila in curbe.
N-am atins niciodata limitele de stabilitate a masina si nici nu cred ca o s-o fac pe un drum public, sigur as incerca pe o pista.
N-am atins niciodata limitele de stabilitate a masina si nici nu cred ca o s-o fac pe un drum public, sigur as incerca pe o pista.
- byte
- Mesaje:434
- Membru din:Lun Iul 02, 2007 6:40 am
- Numar Inmatriculare:TM-11-NDZ
- Localitate:Timisoara
Re: Mitul stabilitatii C4. Pro sau contra?
si eu sunt foarte multumit de stabilitate chiar si fara ESP... am avut o situatie din care am iesit cu brio datorita stabilitatii mari. Am intrat in depasirea unui tir fara a vedea ca de fapt erau 2 care mergeau foarte aproape si din fata a aparut o masina deci eram obligat sa intru intre ele.
Partea naspa este ca tirul nu mi-a facut loc deci am fost nevoit sa franez destul de violent (viteza mea aprox 130 a tirului 90) si sa virez brusc pentru a intra intre cele 2.
Comportamentul a fost impecabil .... a alunecat putin spatele dar masina a ramas controlabila.
Partea naspa este ca tirul nu mi-a facut loc deci am fost nevoit sa franez destul de violent (viteza mea aprox 130 a tirului 90) si sa virez brusc pentru a intra intre cele 2.
Comportamentul a fost impecabil .... a alunecat putin spatele dar masina a ramas controlabila.
TM-11-NDZ
C4 berlina, SX, 1.6 16V Gris Aluminium
C4 berlina, SX, 1.6 16V Gris Aluminium
-
- Mesaje:599
- Membru din:Mie Sep 10, 2008 5:36 pm
- Localitate:Bucuresti
- Contact:
Re: Mitul stabilitatii C4. Pro sau contra?
Curba destul de stransa, viteza 140 km/ora, fara ESP, cam 27 grade afara, gume noi Goodyear F1 -COMPORTAMENT IREPROSABIL.
Life begins at 4000 rpm.