Sofatul pe timp de iarna - sfaturi
- Bogdan98
- Citroen Fan
- Mesaje:2812
- Membru din:Vin Mar 21, 2008 11:47 am
- Marca si model masina:C4 1.6 e-HDI (nebotezat inca)
- Localitate:Bucuresti / Militari
- Contact:
Tinand cont ca in weekend am facut o mica tura Piatra Neamt - Iasi, si a fost destul de frig, deja l-am incaltat pe robotel cu papucii imblaniti, de iarna.
C4 1.6 e-HDI 110CP 5P Gris Fer = B 16 VBF
- vlad
- CREATIVE TECHNOLOGIE
- Mesaje:7482
- Membru din:Vin Dec 21, 2007 12:10 pm
- Marca si model masina:Citroen C4, 1.6 HDI
- Numar Inmatriculare:BH 57 ELA
Re: Sofatul pe timp de iarna - sfaturi
Mi se pare un pic cam devreme. Am prins nopti cu 5 grade, una chiar cu 0, dar mai astept pina prin noembrie.
- baty_san
- Mesaje:846
- Membru din:Mie Sep 03, 2008 9:26 am
- Localitate:Cluj Napoca
Re: Sofatul pe timp de iarna - sfaturi
eu... urc, pornesc motorul, caldura auto pe 25, pornesc incalzirea in scaun, fuga in casa la caldura, termin cafeaua, apoi scot masina din garaj si la servicivlad scrie:Sa imi zic si eu ritualul de pornire.
1.Deschid usa sofer inghetata apasind pe chedere apoi tragind de ea. Asa se rupe gheata de pe chedere si nu se mai rup.
2. Cu ambreiajul apasat pornesc motorul, dupa care selectez 24 grade si dau dezaburire parbriz si degivrare luneta. Aprind farurile si pun pe faza lunga (asa se topeste zapda si gheta din dreptul ambelor faze).........
offff... vreau zapadaaaaa
Don't steal...goverment hates competition!
- vlad
- CREATIVE TECHNOLOGIE
- Mesaje:7482
- Membru din:Vin Dec 21, 2007 12:10 pm
- Marca si model masina:Citroen C4, 1.6 HDI
- Numar Inmatriculare:BH 57 ELA
Re: Sofatul pe timp de iarna - sfaturi
Ce sa-i faci daca nu toti sintem asa Exclusivisti si nu avem garaj.
Ultima oară modificat Lun Oct 11, 2010 5:55 pm de către vlad, modificat 1 dată în total.
- baty_san
- Mesaje:846
- Membru din:Mie Sep 03, 2008 9:26 am
- Localitate:Cluj Napoca
Re: Sofatul pe timp de iarna - sfaturi
da... accentul trebuia pus pe GARAJ !vlad scrie:Ce sa-i faci daca nu toti sintem asa Exclusivisti si nu avem garaj.
Don't steal...goverment hates competition!
- andu_nae
- Mesaje:705
- Membru din:Joi Mar 25, 2010 1:37 am
- Marca si model masina:Volvo XC70, D5
- Localitate:Iasi
Re: Sofatul pe timp de iarna - sfaturi
Desi e la limita sunt curios cum ar fi sistemul de pornire automata a motorului, din categoria pregatirii de iarna.
Are cineva, merge pe cutie manuala, cam cat costa?
Are cineva, merge pe cutie manuala, cam cat costa?
Volvo XC70, D5
ex: C4 Coupe 1.6 HDI
Toyota Yaris, 1.0
ex: C4 Coupe 1.6 HDI
Toyota Yaris, 1.0
- vlad
- CREATIVE TECHNOLOGIE
- Mesaje:7482
- Membru din:Vin Dec 21, 2007 12:10 pm
- Marca si model masina:Citroen C4, 1.6 HDI
- Numar Inmatriculare:BH 57 ELA
Re: Sofatul pe timp de iarna - sfaturi
Are Bogdan98. E alarma cu pornire. Mai multe iti zice el.
- Bogdan
- Fondator
- Mesaje:12602
- Membru din:Vin Feb 09, 2007 5:11 pm
- Marca si model masina:Citroen C4, 1.4 16V, 2005
- Localitate:Bucuresti
- Contact:
Re: Sofatul pe timp de iarna - sfaturi
Singurul dezavantaj e ca faci bypass la sistemul antidemarare, asta daca chiar poate fi numit dezavantaj.
In rest trebuie sa lasi masina scoasa mereu din viteza si cu frana de mana trasa, daca nu ii pui ceva pe la roti
Costurile nu mai sunt prea mari, cineva isi pusese de la viper un astfel de modul si platise vreo 180 USD pe el!
In rest trebuie sa lasi masina scoasa mereu din viteza si cu frana de mana trasa, daca nu ii pui ceva pe la roti
Costurile nu mai sunt prea mari, cineva isi pusese de la viper un astfel de modul si platise vreo 180 USD pe el!
Octavia 3, Elegance, 2.0 TDI,DSG + Black Pack, 2013
C4 Coupe X 1.4, '05 ...a different one ...... ..
KartingClub | DS Spirit | MotorSportNews
C4 Coupe X 1.4, '05 ...a different one ...... ..
KartingClub | DS Spirit | MotorSportNews
-
- ,,crazy pilot ,,
- Mesaje:554
- Membru din:Dum Sep 06, 2009 6:20 pm
- Marca si model masina:citroen c4 II 1,6 hdi 110hp
- Numar Inmatriculare:CT-83-TIA
- Localitate:constanta
Re: Sofatul pe timp de iarna - sfaturi
sper sa nu fiu luat peste picior dar in acest domeniu exista VEBASTO. un sistem de incalzire cu pornire din telecomanda sau programare in prealabil (ca si atunci cand pui ceasul sa sune). intradevad costurile sunt considerabile dar daca esti comod si nu ai unde sa cumperi garaji la scara blocului dar ai avea bani de asa ceva eu zic ca merita investitia
de mentionat ca acest sistem nu foloseste motorul masinii deci nu se porneste motorul decat combustibil din rezervor si cam atat
de mentionat ca acest sistem nu foloseste motorul masinii deci nu se porneste motorul decat combustibil din rezervor si cam atat
c4 II 1,6 HDI 110 caluti
honda accord 2,2 i-DTEC 180 hp si ceva dupa resoftare la DIMSPORT, in curs de transformare
honda accord 2,2 i-DTEC 180 hp si ceva dupa resoftare la DIMSPORT, in curs de transformare
- Bogdan98
- Citroen Fan
- Mesaje:2812
- Membru din:Vin Mar 21, 2008 11:47 am
- Marca si model masina:C4 1.6 e-HDI (nebotezat inca)
- Localitate:Bucuresti / Militari
- Contact:
Re: Sofatul pe timp de iarna - sfaturi
Exista mai multe modele, dar cele mai raspandite sunt doua:Bogdan scrie:Singurul dezavantaj e ca faci bypass la sistemul antidemarare, asta daca chiar poate fi numit dezavantaj.
In rest trebuie sa lasi masina scoasa mereu din viteza si cu frana de mana trasa, daca nu ii pui ceva pe la roti
1. un modul care nu iti permite sa opresti masina si s-o lasi in viteza. acesta functioneaza cam in felul urmator: opresti masina - din cheie, si motorul continua sa mearga vreo 30 sec, si se opreste numai daca nu e in viteza, si este frana de mana trasa - acest modul este destul de scump pentru C4
2. un simplu intrerupator pe frana de mana. daca frana de mana este lasata, contact deschis, motorul NU porneste. frana de mana trasa, contact inchis, motorul porneste. acum, daca tragi frana de mana si-o lasi si in viteza.... se poate lasa cu trasnai
Eu oricum nu las masina in viteza - doar daca e oprita intr-o panta/rampa destul de mare. Deh, obisnuita, plus faptul ca niciodata nu mi-a inghetat cablul de la frana de mana, in asa fel incat sa nu pot sa plec.
Costurile, cam asa cum a zis si Bogdan. La mine a fost mult mai scump, datorita faptului ca am luat alarma, cu mai multe module: pornire din telecomanda, dublu perimetru, senzor de geam spart, plus alarma in sine, VIPER 5900, cu pager, care este scumputa.
C4 1.6 e-HDI 110CP 5P Gris Fer = B 16 VBF
- silviuthomas
- Mesaje:283
- Membru din:Lun Sep 13, 2010 8:25 pm
- Numar Inmatriculare:B 81 TPP
- Localitate:Sinaia
- Contact:
Re: Sofatul pe timp de iarna - sfaturi
Salutare,PsH scrie:emi, la un singur punct nu sunt deacord cu tine.
atata timp cat pe zapada, acceleratia te poate scoate dintr-o situatie neplacuta, atunci de ce sa mergi subturat, cand logica iti spune sa mergi mai turat...?!?
Cu mici completari:
De preferat ar fi ca in functie de anotimp orice masina sa fie dotata cu 4 anvelope specifice perioadei iar in cazul in care nu exista suficiente resurse cel putin 2.Acum fiecare are propria parere dar eu nu concep sa fac un compromis legat de singura parte a unei masinii care are contact cu suprafata de rulare.Orice masina ai avea, daca nu ai anvelope atunci nici sistemele de tractiune franare sau stabilitate nu functioneaza 100% ba chiar de ft multe ori incurca.
Asadar chiar si pt cei care nu au bani incepeti sa economisiti din timp la sfarsitul iernii cate 70 lei pe luna si anul urmator aveti cel putin 2 anvelope.Fara sa supar pe cineva am vazut ca cineva a scris ca "nu am bani de aruncat pe anvelope de iarna" sau ceva de genul asta, dar sunt extrem de importante.
Referitor la dezactivarea abs-ului as vrea sa adaug ceva:in momentul in care franezi pe aderenta scazuta si abs-ul intra in functiune inseamna ca teoretic la o masina fara abs in acel moment rotile s-ar fi blocat.In acest caz abs-ul ne ajuta deoarece masina cu abs in momentul acela POATE VIRA astfel putand evita anumite obstacole pe cand masina fara abs are o singura directie:inainte.Este ft adevarat ca cea mai eficienta franare se face pana la momentul in care abs-ul intra in functiune de aceea in momentul in care simtiti ca se intampla acest lucru ridicati presiunea din pedala de frana pana se termina acest lucru si faceti tot asa fara sa intre abs-ul.
Iarna cand drumul este acoperit de zapada se merge subturat deoarece este cea mai eficienta metoda de a avea cea mai buna tractiune.Daca apasam acceleratia ft tare cand aderenta este ft scazuta atunci rotile se vor invarti ft repede si masina nu va inainta ci va sta pe loc.Daca vom accelera usor, constant si nu vom tura motorul ft tare astfel incat sa transmitem rotilor cu tractiune o forta mai mica vom gasi echilibrul perfect pt a putea sa inaintam pe aderenta scazuta.
Eu stau in Sinaia si asa cum spunea cineva intr-un topic mai vechi nu a existat iarna sa nu urc cu c2-ul pana la cota 1400 si chiar destul de repede.Anvelope bune de iarna si gasirea echilibrului de care vb mai devreme sunt de importanta maxima pt a realiza acest lucru.