Sofatul pe timp de iarna - sfaturi

Discutii despre orice legat de masini
Avatar utilizator
Bogdan98
Citroen Fan
Mesaje:2812
Membru din:Vin Mar 21, 2008 11:47 am
Marca si model masina:C4 1.6 e-HDI (nebotezat inca)
Localitate:Bucuresti / Militari
Contact:
Re: Sofatul pe timp de iarna - sfaturi

Mesaj de Bogdan98 » Lun Oct 11, 2010 12:12 pm

Tinand cont ca in weekend am facut o mica tura Piatra Neamt - Iasi, si a fost destul de frig, deja l-am incaltat pe robotel cu papucii imblaniti, de iarna.
C4 1.6 e-HDI 110CP 5P Gris Fer = B 16 VBF

Avatar utilizator
vlad
CREATIVE TECHNOLOGIE
Mesaje:7482
Membru din:Vin Dec 21, 2007 12:10 pm
Marca si model masina:Citroen C4, 1.6 HDI
Numar Inmatriculare:BH 57 ELA

Re: Sofatul pe timp de iarna - sfaturi

Mesaj de vlad » Lun Oct 11, 2010 2:26 pm

Mi se pare un pic cam devreme. Am prins nopti cu 5 grade, una chiar cu 0, dar mai astept pina prin noembrie.
Black pearl, 1,6 HDI, 90 caluti.

ImagineImagineImagineImagine

Avatar utilizator
baty_san
Mesaje:846
Membru din:Mie Sep 03, 2008 9:26 am
Localitate:Cluj Napoca

Re: Sofatul pe timp de iarna - sfaturi

Mesaj de baty_san » Lun Oct 11, 2010 5:43 pm

vlad scrie:Sa imi zic si eu ritualul de pornire.
1.Deschid usa sofer inghetata apasind pe chedere apoi tragind de ea. Asa se rupe gheata de pe chedere si nu se mai rup.
2. Cu ambreiajul apasat pornesc motorul, dupa care selectez 24 grade si dau dezaburire parbriz si degivrare luneta. Aprind farurile si pun pe faza lunga (asa se topeste zapda si gheta din dreptul ambelor faze).........
eu... urc, pornesc motorul, caldura auto pe 25, pornesc incalzirea in scaun, fuga in casa la caldura, termin cafeaua, apoi scot masina din garaj si la servici :mrgreen: :mrgreen:
offff... vreau zapadaaaaa :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Don't steal...goverment hates competition!

Avatar utilizator
vlad
CREATIVE TECHNOLOGIE
Mesaje:7482
Membru din:Vin Dec 21, 2007 12:10 pm
Marca si model masina:Citroen C4, 1.6 HDI
Numar Inmatriculare:BH 57 ELA

Re: Sofatul pe timp de iarna - sfaturi

Mesaj de vlad » Lun Oct 11, 2010 5:48 pm

Ce sa-i faci daca nu toti sintem asa Exclusivisti si nu avem garaj. ::P
Ultima oară modificat Lun Oct 11, 2010 5:55 pm de către vlad, modificat 1 dată în total.
Black pearl, 1,6 HDI, 90 caluti.

ImagineImagineImagineImagine

Avatar utilizator
baty_san
Mesaje:846
Membru din:Mie Sep 03, 2008 9:26 am
Localitate:Cluj Napoca

Re: Sofatul pe timp de iarna - sfaturi

Mesaj de baty_san » Lun Oct 11, 2010 5:54 pm

vlad scrie:Ce sa-i faci daca nu toti sintem asa Exclusivisti si nu avem garaj. ::P
da... accentul trebuia pus pe GARAJ ! :mrgreen:
Don't steal...goverment hates competition!

Avatar utilizator
andu_nae
Mesaje:705
Membru din:Joi Mar 25, 2010 1:37 am
Marca si model masina:Volvo XC70, D5
Localitate:Iasi

Re: Sofatul pe timp de iarna - sfaturi

Mesaj de andu_nae » Lun Oct 11, 2010 7:34 pm

Desi e la limita sunt curios cum ar fi sistemul de pornire automata a motorului, din categoria pregatirii de iarna.

Are cineva, merge pe cutie manuala, cam cat costa?
Volvo XC70, D5
ex: C4 Coupe 1.6 HDI
Toyota Yaris, 1.0

Avatar utilizator
vlad
CREATIVE TECHNOLOGIE
Mesaje:7482
Membru din:Vin Dec 21, 2007 12:10 pm
Marca si model masina:Citroen C4, 1.6 HDI
Numar Inmatriculare:BH 57 ELA

Re: Sofatul pe timp de iarna - sfaturi

Mesaj de vlad » Lun Oct 11, 2010 7:38 pm

Are Bogdan98. E alarma cu pornire. Mai multe iti zice el.
Black pearl, 1,6 HDI, 90 caluti.

ImagineImagineImagineImagine

Avatar utilizator
Bogdan
Fondator
Mesaje:12602
Membru din:Vin Feb 09, 2007 5:11 pm
Marca si model masina:Citroen C4, 1.4 16V, 2005
Localitate:Bucuresti
Contact:

Re: Sofatul pe timp de iarna - sfaturi

Mesaj de Bogdan » Lun Oct 11, 2010 7:44 pm

Singurul dezavantaj e ca faci bypass la sistemul antidemarare, asta daca chiar poate fi numit dezavantaj.
In rest trebuie sa lasi masina scoasa mereu din viteza si cu frana de mana trasa, daca nu ii pui ceva pe la roti :D

Costurile nu mai sunt prea mari, cineva isi pusese de la viper un astfel de modul si platise vreo 180 USD pe el!
Octavia 3, Elegance, 2.0 TDI,DSG + Black Pack, 2013
C4 Coupe X 1.4, '05 ...a different one ...... ..
KartingClub | DS Spirit | MotorSportNews
Imagine

tony.iordache
,,crazy pilot ,,
Mesaje:554
Membru din:Dum Sep 06, 2009 6:20 pm
Marca si model masina:citroen c4 II 1,6 hdi 110hp
Numar Inmatriculare:CT-83-TIA
Localitate:constanta

Re: Sofatul pe timp de iarna - sfaturi

Mesaj de tony.iordache » Lun Oct 11, 2010 10:10 pm

sper sa nu fiu luat peste picior dar in acest domeniu exista VEBASTO. un sistem de incalzire cu pornire din telecomanda sau programare in prealabil (ca si atunci cand pui ceasul sa sune). intradevad costurile sunt considerabile dar daca esti comod si nu ai unde sa cumperi garaji la scara blocului dar ai avea bani de asa ceva eu zic ca merita investitia
de mentionat ca acest sistem nu foloseste motorul masinii deci nu se porneste motorul decat combustibil din rezervor si cam atat :wink:
c4 II 1,6 HDI 110 caluti
honda accord 2,2 i-DTEC 180 hp si ceva dupa resoftare la DIMSPORT, in curs de transformare

Avatar utilizator
Bogdan98
Citroen Fan
Mesaje:2812
Membru din:Vin Mar 21, 2008 11:47 am
Marca si model masina:C4 1.6 e-HDI (nebotezat inca)
Localitate:Bucuresti / Militari
Contact:

Re: Sofatul pe timp de iarna - sfaturi

Mesaj de Bogdan98 » Mar Oct 12, 2010 11:23 am

Bogdan scrie:Singurul dezavantaj e ca faci bypass la sistemul antidemarare, asta daca chiar poate fi numit dezavantaj.
In rest trebuie sa lasi masina scoasa mereu din viteza si cu frana de mana trasa, daca nu ii pui ceva pe la roti :D
Exista mai multe modele, dar cele mai raspandite sunt doua:
1. un modul care nu iti permite sa opresti masina si s-o lasi in viteza. acesta functioneaza cam in felul urmator: opresti masina - din cheie, si motorul continua sa mearga vreo 30 sec, si se opreste numai daca nu e in viteza, si este frana de mana trasa - acest modul este destul de scump pentru C4
2. un simplu intrerupator pe frana de mana. daca frana de mana este lasata, contact deschis, motorul NU porneste. frana de mana trasa, contact inchis, motorul porneste. acum, daca tragi frana de mana si-o lasi si in viteza.... se poate lasa cu trasnai :)

Eu oricum nu las masina in viteza - doar daca e oprita intr-o panta/rampa destul de mare. Deh, obisnuita, plus faptul ca niciodata nu mi-a inghetat cablul de la frana de mana, in asa fel incat sa nu pot sa plec.
Costurile, cam asa cum a zis si Bogdan. La mine a fost mult mai scump, datorita faptului ca am luat alarma, cu mai multe module: pornire din telecomanda, dublu perimetru, senzor de geam spart, plus alarma in sine, VIPER 5900, cu pager, care este scumputa.
C4 1.6 e-HDI 110CP 5P Gris Fer = B 16 VBF

Avatar utilizator
silviuthomas
Mesaje:283
Membru din:Lun Sep 13, 2010 8:25 pm
Numar Inmatriculare:B 81 TPP
Localitate:Sinaia
Contact:

Re: Sofatul pe timp de iarna - sfaturi

Mesaj de silviuthomas » Mar Oct 12, 2010 1:07 pm

PsH scrie:emi, la un singur punct nu sunt deacord cu tine.
atata timp cat pe zapada, acceleratia te poate scoate dintr-o situatie neplacuta, atunci de ce sa mergi subturat, cand logica iti spune sa mergi mai turat...?!?
Salutare,
Cu mici completari:

De preferat ar fi ca in functie de anotimp orice masina sa fie dotata cu 4 anvelope specifice perioadei iar in cazul in care nu exista suficiente resurse cel putin 2.Acum fiecare are propria parere dar eu nu concep sa fac un compromis legat de singura parte a unei masinii care are contact cu suprafata de rulare.Orice masina ai avea, daca nu ai anvelope atunci nici sistemele de tractiune franare sau stabilitate nu functioneaza 100% ba chiar de ft multe ori incurca.
Asadar chiar si pt cei care nu au bani incepeti sa economisiti din timp la sfarsitul iernii cate 70 lei pe luna si anul urmator aveti cel putin 2 anvelope.Fara sa supar pe cineva am vazut ca cineva a scris ca "nu am bani de aruncat pe anvelope de iarna" sau ceva de genul asta, dar sunt extrem de importante.
Referitor la dezactivarea abs-ului as vrea sa adaug ceva:in momentul in care franezi pe aderenta scazuta si abs-ul intra in functiune inseamna ca teoretic la o masina fara abs in acel moment rotile s-ar fi blocat.In acest caz abs-ul ne ajuta deoarece masina cu abs in momentul acela POATE VIRA astfel putand evita anumite obstacole pe cand masina fara abs are o singura directie:inainte.Este ft adevarat ca cea mai eficienta franare se face pana la momentul in care abs-ul intra in functiune de aceea in momentul in care simtiti ca se intampla acest lucru ridicati presiunea din pedala de frana pana se termina acest lucru si faceti tot asa fara sa intre abs-ul.
Iarna cand drumul este acoperit de zapada se merge subturat deoarece este cea mai eficienta metoda de a avea cea mai buna tractiune.Daca apasam acceleratia ft tare cand aderenta este ft scazuta atunci rotile se vor invarti ft repede si masina nu va inainta ci va sta pe loc.Daca vom accelera usor, constant si nu vom tura motorul ft tare astfel incat sa transmitem rotilor cu tractiune o forta mai mica vom gasi echilibrul perfect pt a putea sa inaintam pe aderenta scazuta.
Eu stau in Sinaia si asa cum spunea cineva intr-un topic mai vechi nu a existat iarna sa nu urc cu c2-ul pana la cota 1400 si chiar destul de repede.Anvelope bune de iarna si gasirea echilibrului de care vb mai devreme sunt de importanta maxima pt a realiza acest lucru.

Scrie răspuns

Înapoi la “Discutii diverse”