De ce ii urasc pe cei de la Citroen

Discutii despre orice legat de masini
Avatar utilizator
mituc
Mesaje: 9131
Membru din: Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
Marca si model masina: Mazda 3 MPS BK
Localitate: Iasi
Contact:

De ce ii urasc pe cei de la Citroen

Mesaj de mituc » Sâm Mai 18, 2013 4:01 pm

Acum citeva minute gasind pe la Cafenea o poza cu 2 C4-uri coupe mi-am dat seama cit de mult si de profund am ajuns sa-i urasc pe cei de la Citroen. De altfel pasiunea mea pentru aceasta marca are doua fatete, diametral opuse si profund contradictorii, de forte sensibil egale cu o usoara inclinare spre cea negativa.

Si pentru ca ura mea pentru citroen este, asa cum ziceam, o idee mai puternica decit pasiunea pentru ei, am incercat sa gasesc ceva explicatii logice pentru asta. Deci de ce ii urasc, in ordine aleatoare:
- pentru ca totdeauna au facut masini frumoase. Desigur, consider ca virful lor in ceea ce priveste noutatile si curajul in design a fost in 2003-2004;
- pentru ca de la inceputul anilor 2000 cistiga titluri la piloti si constructori in WRC pe banda rulanta, si nu vedem nimic din tehnologia aia in masinile lor de strada, nici macar in 2012 ceva la nivelul anilor 2002;
- pentru ca alti francezi, cum ar fi cei de la renault, au reusit sa puna ceva motoare pe berline de familie;
- pentru ca si atunci cind au facut un fel de hothatch (mai degraba warm hatch) l-au castrat in mod major, au facut o singura versiune total nepractica, fara posibilitatea de a avea acel motor pe un hatchback cu 5 usi;
- pentru ca ei au impresia ca hothatch-urile se adreseaza exclusiv tinerilor necasatoriti care incap lejer cu bagajele pentru concediu intr-o trotineta gen DS3;
- pentru multe dintre masinile cu 150+cp pe care le fac, inclusiv alea cu 200+ (C5, C6, etc), sint semnificativ mai lente de la 0 la 100 decit alte rable fade si fara personalitate facute de labarii aia cu oo atrofiate de le zice nemti (alea cu personalitate nu intra aici, dar alea fara personalitate vreau sa le vad raminind triste si pierdute in retrovizoare);
- pentru ca n-au avut suficient singe in oute sa pastreze elementele de design cu care au spart piata dar sa le adapteze la ce vrea omul de rind si sa elimine acele aspecte care-i speria pe diversi mai tari de cap;
- pentru ca masinile pe care le fac sint in continuare mai frumoase decit cele facute de oricare dintre constructorii de la care am acum masini;
- pentru ca marjeaza pe masini silentioase, care consuma putin, si pe care nu le simti cind le conduci cu tot palmaresul lor din WRC.
- pentru ca n-au turbat niciodata benzinarul de 2 litri dintr-o masina de strada si nici n-au sponsorizat/suportat in vreun fel pe cei care au incercat (Otinger?);
- pentru ca sint ipocriti si accepta piese de uzura de la diversi producatori de subansamble care sint facute din stiu ce materiale ecologice si incep sa faca figuri inainte de a se uza in vreun fel.
Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)

Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!

Avatar utilizator
commandorsteel
PowerSteel
Mesaje: 6544
Membru din: Lun Mai 28, 2007 2:59 pm
Numar Inmatriculare: B-88-
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: De ce ii urasc pe cei de la Citroen

Mesaj de commandorsteel » Sâm Mai 18, 2013 7:43 pm

cam ai dreptate.. #-o
Citroen C4 Grand Picasso 1,6 HDI ... aproape full (adica are aproape toate rotile)
ImagineImagine
Imagine

Avatar utilizator
Tomita
cre8or
Mesaje: 4722
Membru din: Dum Feb 11, 2007 8:11 pm
Marca si model masina: Citroen C4 coupe noir obsidien vtr pack +
Numar Inmatriculare: . . AG ... OPUS
Localitate: pitesti
Contact:

Re: De ce ii urasc pe cei de la Citroen

Mesaj de Tomita » Sâm Mai 18, 2013 8:33 pm

si eu cam am aceleasi nemultumiri, binenteles corelate cu imaginea mai mare si strategiile folosite la produsele consumer.
as adauga si vaporware-ul DS4R. dar cat timp peugeot trage haturile, de aia citroen va fi varul dezavantajat. tehnica si cunostintele de pe C4 WRC, xsara WRC sunt dobandite de pe 307 WRC si 206 WRC ale lui gronholm. in principiu e o victorie a concernului care alege sa isi promoveze diverse produse folosind un know-how comun.
nu m-ar mira sa vedem de la anul sau in 2 ani un produs peugeot in wrc in locul lui ds3 wrc, in functie de cand vor lansa ceva in gama peugot.

vezi tactica lui reno cu dacia si caroseriile de duster si duba aia de familie ca imi scapa acum, facuta in africa. mecanica ultra sport e de origine renault, si doar au pus o caroserie de fribra diferita desupra
Led there b:LIGHT
http://www.facebook.com/OPUSWorkshop

Discutii despre personalizari LED
viewtopic.php?f=49&t=6024

Oferte personalizare cu LED interior-exterior
viewtopic.php?f=95&t=6022&st=0&sk=t&sd=a&hilit=led

Avatar utilizator
alex82
Alex Ploiesteanu'
Mesaje: 4549
Membru din: Sâm Mai 03, 2008 7:23 am
Marca si model masina: Peugeot 407 , 2.0 HDI
Localitate: Ploiesti

Re: De ce ii urasc pe cei de la Citroen

Mesaj de alex82 » Lun Mai 20, 2013 11:50 am

Tomita scrie: nu m-ar mira sa vedem de la anul sau in 2 ani un produs peugeot in wrc in locul lui ds3 wrc, in functie de cand vor lansa ceva in gama peugot.
Peugeot RCZ turbo-benzina de 256 de cai , suna bine nu ? :mrgreen:
Imagine
Se vinde leul - 2.0 HDI 190 cp fara FAP , an 2005

Avatar utilizator
Bogdan
Fondator
Mesaje: 12612
Membru din: Vin Feb 09, 2007 5:11 pm
Marca si model masina: Citroen C4, 1.4 16V, 2005
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: De ce ii urasc pe cei de la Citroen

Mesaj de Bogdan » Lun Mai 20, 2013 12:16 pm

Asta exista?? :roll:
Octavia 3, Elegance, 2.0 TDI,DSG + Black Pack, 2013
C4 Coupe X 1.4, '05 ...a different one ...... ..
KartingClub | DS Spirit | MotorSportNews
Imagine

Avatar utilizator
Asgard
Mesaje: 115
Membru din: Lun Mai 21, 2012 11:37 pm
Marca si model masina: PGT 607
Localitate: Ploiesti

Re: De ce ii urasc pe cei de la Citroen

Mesaj de Asgard » Lun Mai 20, 2013 12:32 pm

Da, va aparea pe noul RCZ R, si este vorba despre un motor 1.6l THP.

Avatar utilizator
Bogdan
Fondator
Mesaje: 12612
Membru din: Vin Feb 09, 2007 5:11 pm
Marca si model masina: Citroen C4, 1.4 16V, 2005
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: De ce ii urasc pe cei de la Citroen

Mesaj de Bogdan » Lun Mai 20, 2013 12:51 pm

Probabil acelasi de 200HP dus in 256 sau e motor nou?
Octavia 3, Elegance, 2.0 TDI,DSG + Black Pack, 2013
C4 Coupe X 1.4, '05 ...a different one ...... ..
KartingClub | DS Spirit | MotorSportNews
Imagine

Avatar utilizator
mugurel
Mesaje: 780
Membru din: Sâm Feb 10, 2007 8:18 pm
Marca si model masina: DS3, DS4 Crossback, DS5 160HDi BVA.

Re: De ce ii urasc pe cei de la Citroen

Mesaj de mugurel » Lun Mai 20, 2013 1:37 pm

mituc scrie:Acum citeva minute gasind pe la Cafenea o poza cu 2 C4-uri coupe mi-am dat seama cit de mult si de profund am ajuns sa-i urasc pe cei de la Citroen. De altfel pasiunea mea pentru aceasta marca are doua fatete, diametral opuse si profund contradictorii, de forte sensibil egale cu o usoara inclinare spre cea negativa.

Si pentru ca ura mea pentru citroen este, asa cum ziceam, o idee mai puternica decit pasiunea pentru ei, am incercat sa gasesc ceva explicatii logice pentru asta. Deci de ce ii urasc, in ordine aleatoare:
- pentru ca totdeauna au facut masini frumoase. Desigur, consider ca virful lor in ceea ce priveste noutatile si curajul in design a fost in 2003-2004;
- pentru ca de la inceputul anilor 2000 cistiga titluri la piloti si constructori in WRC pe banda rulanta, si nu vedem nimic din tehnologia aia in masinile lor de strada, nici macar in 2012 ceva la nivelul anilor 2002;
- pentru ca alti francezi, cum ar fi cei de la renault, au reusit sa puna ceva motoare pe berline de familie;
- pentru ca si atunci cind au facut un fel de hothatch (mai degraba warm hatch) l-au castrat in mod major, au facut o singura versiune total nepractica, fara posibilitatea de a avea acel motor pe un hatchback cu 5 usi;
- pentru ca ei au impresia ca hothatch-urile se adreseaza exclusiv tinerilor necasatoriti care incap lejer cu bagajele pentru concediu intr-o trotineta gen DS3;
- pentru multe dintre masinile cu 150+cp pe care le fac, inclusiv alea cu 200+ (C5, C6, etc), sint semnificativ mai lente de la 0 la 100 decit alte rable fade si fara personalitate facute de labarii aia cu oo atrofiate de le zice nemti (alea cu personalitate nu intra aici, dar alea fara personalitate vreau sa le vad raminind triste si pierdute in retrovizoare);
- pentru ca n-au avut suficient singe in oute sa pastreze elementele de design cu care au spart piata dar sa le adapteze la ce vrea omul de rind si sa elimine acele aspecte care-i speria pe diversi mai tari de cap;
- pentru ca masinile pe care le fac sint in continuare mai frumoase decit cele facute de oricare dintre constructorii de la care am acum masini;
- pentru ca marjeaza pe masini silentioase, care consuma putin, si pe care nu le simti cind le conduci cu tot palmaresul lor din WRC.
- pentru ca n-au turbat niciodata benzinarul de 2 litri dintr-o masina de strada si nici n-au sponsorizat/suportat in vreun fel pe cei care au incercat (Otinger?);
- pentru ca sint ipocriti si accepta piese de uzura de la diversi producatori de subansamble care sint facute din stiu ce materiale ecologice si incep sa faca figuri inainte de a se uza in vreun fel.
Foarte frumos mesajul tau.
Foarte succint, insa!
Mi-as dori sa adaug mai multe, dar nu ne-ar folosi la niciunul nimic.
Gandeste-te de cate ori am trait si eu asta si mai ales ca unul dintre dealerii cei mai batrani din tara...
As incerca, insa, sa iti aduc aminte de niste lucruri vizibile aici pe cel mai drag forum:
1. Indiferent de caii putere oferiti de un motor al unui Citroen, intotdeauna cumaratorii acestei marci atunci cand si-au achizitionat un model nou oferit de marca aceasta au cumparat cel mai ieftin model. Indiferent daca erau SH sau nou. Adica daca te uiti un pic la profilul masinilor vei regasi intr-o proportie covarsitoare motoare de 1,1, 1,4 sau 1,6. Sunt putini cei care detin 1,6 de 122CP sau de 110CP la Diesel, sau de 1,6 de 155CP. Si cam asta iti rezolva din start probelma ta.
2.2. De cand Citroen bate in raliuri, de cand se fabrica Citroen, cel mai rapid model de strada ever fabricat este DS3 Racing care la 202CP are undeva sub 7 secunde demaraj de la 0-100. Si aici se bate cu ceilalti fabricanti francezi de care pomenesti tu si ii bate la kurul gol. Masina este senzationala si de fapt nu o vrea nimeni. Comenzile pe Romania sunt undeva intre 3 si 5 bucati. Pe plan mondial sunt intre 200 si 500. Dar vorbim despre o masina senzationala!
3. Este ca in tenis: va fi greu sa ii bati pe campioni la ei acasa! Dar, intotdeauna spiritul Citroen va fi acela de confort. Rezultatele din WRC sunt reprezentative dar nu ii reprezinta.
4. Vei fi mereu dezamagit de la orice marca din lume daca te astepti la ceva ce nu face acel model. Si iti va fi mereu simplu sa o compari cu alta marca care produce modele ingrozitor de scumpe si de fapt nu vor da satisfactie niciunui cumparator.
5. Te superi degeaba. Mergi tu cu un C6 200 de zile si vei intelege exact ce am vrut sa zic. Apoi urca-te intru-un clasa S sau un seria 7 si vei vedea cat de bine am zis eu aici pe scurt tot.
6. Mergi macar 2000 de km cu un DS3 R3 sau R5 sau WRC si vei vedea cat degreu le va fi celorlalti sa te bata! Sau invers: mergi cu DS3 Racing si vei intelege de ce e mai bun decat masina ta actuala.
7. Sper ca nu te superi pe mine pentru ca eu inteleg tot ce vor ei sa faca, dar asta e jungla auto!
:)
DS3 1,6HDi 92CP

Avatar utilizator
Tomita
cre8or
Mesaje: 4722
Membru din: Dum Feb 11, 2007 8:11 pm
Marca si model masina: Citroen C4 coupe noir obsidien vtr pack +
Numar Inmatriculare: . . AG ... OPUS
Localitate: pitesti
Contact:

Re: De ce ii urasc pe cei de la Citroen

Mesaj de Tomita » Lun Mai 20, 2013 3:00 pm

Totusi DS3 are niste preturi exagerate. DS3R si mai si. Un Clio 3 RS care nu era chiar asa de rusinica pe langa Citroen totusi e simtitor mai ieftin si e un standard in materie de hot hatch si build quality.
Ah, au ales un segment de nisa cu produce fancy funky trendy b@sini, atunci comparam cu Mini JCW si vedem ce vanzari au aia. Binenteles la ei e si un renume mult mai puternic.
Dar totusi pe piata UK e apreciat si vandut acel citroen bombita.

La noi in tara citroen a avut ceva crestere in coportament fata de clienti doar in perioada limitata a lui Citroen Romania. Tre sa atragi cientii nu prin reduceri masive de preturi, si deci sa iti bati joc de fostii clienti.

Pe o piata unde se depreciaza masina grotesc, oare ce client e zapacit la cap sa iti cumpere tie masina.
Led there b:LIGHT
http://www.facebook.com/OPUSWorkshop

Discutii despre personalizari LED
viewtopic.php?f=49&t=6024

Oferte personalizare cu LED interior-exterior
viewtopic.php?f=95&t=6022&st=0&sk=t&sd=a&hilit=led

Avatar utilizator
mugurel
Mesaje: 780
Membru din: Sâm Feb 10, 2007 8:18 pm
Marca si model masina: DS3, DS4 Crossback, DS5 160HDi BVA.

Re: De ce ii urasc pe cei de la Citroen

Mesaj de mugurel » Lun Mai 20, 2013 3:58 pm

bravo, Tomita!
Pai asta spuneam si eu mai adineauri!
De ce sa vinzi ceva ieftin cand esti campion mondial de 9 ori??????
De ce?
Adica daca imi spui ca Renault Clio este mai ieftin, deja inchidem discutia.
Daca imi spui ca e mai performanta, discutam.
Daca ma uit la vreun Renault de 30,000 de euro nu gasim vreun model sportiv.
Decat sa ne vindem ieftin, mai bine nu ne vindem!
DS3 1,6HDi 92CP

Avatar utilizator
mugurel
Mesaje: 780
Membru din: Sâm Feb 10, 2007 8:18 pm
Marca si model masina: DS3, DS4 Crossback, DS5 160HDi BVA.

Re: De ce ii urasc pe cei de la Citroen

Mesaj de mugurel » Lun Mai 20, 2013 4:02 pm

Mini JCW e o masina net inferioara cam la toate capitolele...
Poate la imagine sta mai bime, dar in rest nu are argumente!
DS3 1,6HDi 92CP

Avatar utilizator
mituc
Mesaje: 9131
Membru din: Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
Marca si model masina: Mazda 3 MPS BK
Localitate: Iasi
Contact:

Re: De ce ii urasc pe cei de la Citroen

Mesaj de mituc » Lun Mai 20, 2013 5:36 pm

alex82 scrie: Peugeot RCZ turbo-benzina de 256 de cai , suna bine nu ? :mrgreen:
As lua DS3R-ul oricind in locul lui RCZ sau orice chestie dintr-asta de fite. Ma rog, si DS3 e de fite, in mod clar, insa desi e prea mic e totusi mai practic.
Un C4R sau ceva (nu DS4) si cu toate usile ar fi fost mult mai interesant.

Relativ la ce-au spus pina acum Mugurel si Tomita... dragilor, aveti dreptate, insa toata piata asta a masinilor mai de nisa se creste foarte greu. Si pentru francezi e si mai greu pentru ca in ziua de azi pe linga prejudecata marcii mai e si prejudecata tarii de origine a unor marci: "masina frantuzeasca", "masina germana", "masina japoneza", etc. De exemplu renault sport a crescut foarte mult multumita pietii britanice de desfacere. Si chiar si acolo le-a fost extrem de greu, honda era aproape producator autohton, englezii au si ei marcile lor care le mai astimpara setea de masini cu mai putine compromisuri, etc. Si fara un istoric palpabil pe piata e greu sa razbesti. Deci cele 200-300 de DS3R-uri vindute la nivel mondial sint abia inceputul - daca vor mai avea curaj si resurse sa dezvolte modele care se adreseaza unei piete relativ restrinse insa in continua expansiune.
Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)

Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!

Avatar utilizator
Tomita
cre8or
Mesaje: 4722
Membru din: Dum Feb 11, 2007 8:11 pm
Marca si model masina: Citroen C4 coupe noir obsidien vtr pack +
Numar Inmatriculare: . . AG ... OPUS
Localitate: pitesti
Contact:

Re: De ce ii urasc pe cei de la Citroen

Mesaj de Tomita » Lun Mai 20, 2013 7:15 pm

pe mine client ma intereseaza prea putin primele grosolane care si le primesc X si Y din companii.
eu caut pretul corect pt performante. nu sunt client de b@sini. aia isi cumpara beemveu sa dea bine la imagine.
-GTR ofera asta
-reno face alpine care va avea preturi exagerate pt performante. se vehiculeaza un 50k euro pt un 2.0t 260cp. vor fi cativa clienti dar nah...

exemplu f simplu a fost pe motortrend un material cu istoria BMW M3 de la E30 in sus.
si la mana a doua un M3E30 are preturi nesimtite nejustificabile din punct de vedere a ceea ce prezinta. daca esti vreun fan inrait si ai buzunar fara limita atunci poti sa arunci acei bani pe "istorie", dar in rest neah. pozitia lor.

eu nu apreciez cresterile de pret odata cu cresteri de calitate. daca tot vrei sa fii nu stiu cum, oferi produse mai bune, sa atragi clientii la tine. nu imediat pretinzi si pret mai mare.
Led there b:LIGHT
http://www.facebook.com/OPUSWorkshop

Discutii despre personalizari LED
viewtopic.php?f=49&t=6024

Oferte personalizare cu LED interior-exterior
viewtopic.php?f=95&t=6022&st=0&sk=t&sd=a&hilit=led

Avatar utilizator
mugurel
Mesaje: 780
Membru din: Sâm Feb 10, 2007 8:18 pm
Marca si model masina: DS3, DS4 Crossback, DS5 160HDi BVA.

Re: De ce ii urasc pe cei de la Citroen

Mesaj de mugurel » Lun Mai 20, 2013 7:38 pm

Dragilor!
Voi va contraziceti!
Tomita este un entuziast al marcii, dar niciodata nu ar plati in plus pentru performanta.
Mituc este un fin cunoscator al performantelor, dar nu ar plati niciodata nimic de genul fake!
Citroen se situeaza undeva la mijloc!
Nu vedeti ca in afara de mine, care am chevronul tatuat in inima, nu sunteti decat doi???????????
Voi ce ati vrea??????????
Sa produca Citroen un fel de EVO X si la pret de reno Clio?
Va mai intrab inca o data: de ce?
Sunt, probabil, unul dintre multumitii soartei care poate sa benefecieze de tot ce fac cei de la Citroen Racing.
Si, credeti-ma, o fac bine!
Vorbele astea fara rost de genul sunt nefericit ca nu facura 4x4 cu 300CP, le stiu de multa vreme. E vreunul in stare sa plateasca circa 50 keuro pe asa cvea?
In editie limitata?
No way!
Un STi costa astazi 49000, un evo X costa la fel.
Despre ce vorbim?
Credeti ca ar fi inferior?
NU!
Dar noi nu suntem in stare sa platim efortul celor care il fabrica...
Asadar...
DS3 1,6HDi 92CP

Avatar utilizator
mituc
Mesaje: 9131
Membru din: Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
Marca si model masina: Mazda 3 MPS BK
Localitate: Iasi
Contact:

Re: De ce ii urasc pe cei de la Citroen

Mesaj de mituc » Lun Mai 20, 2013 10:42 pm

N-am vrut niciodata ceva la nivelul performantei unui evo sau al unui sti. Ci un hothatch practic.
Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)

Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!

Scrie răspuns

Înapoi la “Discutii diverse”