Mic incident

Discutii despre orice legat de masini
Scrie răspuns
Avatar utilizator
Ediz
Mesaje: 759
Membru din: Lun Dec 01, 2008 10:59 am
Marca si model masina: Citroen C4 1.6i
Mercedes C200 Kompressor
Numar Inmatriculare: Ct 07 WOA / CT 90 ESE
Localitate: Constanta
Contact:

Mic incident

Mesaj de Ediz » Joi Mar 19, 2015 11:52 pm

Buna seara .

Cautand un loc de parcare, din neatentie am reusit sa intru intr-un stalp dintr-o parcare al unui centru comercial, stalp care la baza are o baza de ciment inalta de 1m. Pot sa spun ca s-a indoit putin stalpul.
Intrebarea mea e:
Mai trebuie sa merg la politie ? sau direct la casco.
Si daca ma duc ce declar ? Am gasit-o asa in parcare sau ca am lovit un stalp ?

Multumesc.
C4
C200K

Avatar utilizator
thy_damned
Mesaje: 135
Membru din: Mar Oct 28, 2014 10:45 am
Marca si model masina: 2007 Citroen C4 Coupe (1.6l / 80kW, petrol)
Numar Inmatriculare: B117PAN
Localitate: Bucuresti

Re: Mic incident

Mesaj de thy_damned » Vin Mar 20, 2015 4:47 am

Salut,
Depinde de pagube. Daca masina nu e imobilizata si nu plinge nimeni dupa stilpul ala (adica nu vrea nimeni sa il faca pe RCA-ul tau), nu cred ca are sens sa te mai duci la politie daca vrei sa o faci pe CASCO. Oricum, dupa 24h n-are sens sa spui la politie despre incident (ca ramii fara permis).
La CASCO stiu ca nu ii intereseaza neaparat vinovatul, ci cine plateste, cu conditia ca declaratia ta sa fie credibila. (Sint totusi niste poze acolo, niste aprobari sa se dea banii... si mai mult nu au nici ei pentru o investigatie). Daca ambele tipuri de incidente (vinovati - autori necunoscuti sau vinovat asiguratul) sint acoperite (si cred ca astea sint 99% din cazuri), pentru ei e tot aia: ei platesc, si la urmatoarea polita vei avea calculat altfel riscul (in functie si de evenimentul asta). Plus fransiza (daca ai asa ceva in polita).
Daca dauna nu e grava, merita luata in calcul si repararea fara CASCO. Trebuie vazut daca avaria e suficient de nasoala sau urit pozitionata in asa fel incit cere autorizatie de reparare. Daca da, poti sa o declari la politie ca gasita lovita in parcare (daca au trecut mai mult de 24 ore, ca sa ai autorizatie de reparare dar sa nu iti ia permisul, dar din nou trebuie sa fie credibila), si o repari pe banii tai. Asta daca ai timp de stat pe la politie si daca nu vrei sa iti creasca ulterior valoarea politei. S-ar putea sa gasesti si service-uri mai mici care repara si fara autorizatie (mai "de cartier"), dar risti sa aveti ulterior probleme (si tu, si service-ul), daca da peste ei un control si avaria poate fi interpretata ca hit & run (adica poti scapa cu un prag infundat sau spoiler crapat pe jos de la borduri, etc., dar mai greu cu portiera sau aripa infundate, bara jumulita in zona foarte expusa la contact, etc.). Evident, daca reparatia e mai scumpa, mergi pe CASCO - ca de-aia il platesti.
Nu stiu cum se calculeaza riscul la CASCO (adica daca se iau in calcul evenimente acoperite, sume acoperite, sau o combinatie din cele 2).
Merita sa afli si o a doua, a treia, etc. opinie - eventual de la cineva care lucreaza ca evaluator de risc (nu de daune) pe la societatile de asigurari (preferabil cea la care ai tu CASCO, pentru ca unele criterii de evaluare variaza si de la o firma de asigurare la alta; exemplu: cind mi-am facut ultima polita in noiembrie - decembrie, la unii conta daca am alarma, la altii nu - deci merita vazut.)
Un alt criteriu e si de cind esti cu acelasi asigurator. Daca nu ai daune si esti de mai mult timp la ei, cel mai probabil ai o rata mica bazata pe istoricul pe care il ai cu ei (si vrei sa pastrezi rata mica, dar in acelasi timp evenimentul nu iti afecteaza rau coeficientul de risc, tocmai pentru ca ai o istorie care redreseaza asta - daca e; daca insa ai tot reparat pe CASCO an de an, fara regres pe asigurarea altcuiva, atunci nici istoria aia nu mai tine cu tine). Daca esti la primul an, atunci probabil ca o faci acum pe CASCO si dupa aia o sa schimbi asiguratorul (nu direct, cu intentia asta, ci in urma ofertelor pe care le vei primi).
Atentie si la fransiza - daca ai asa ceva in polita. Sa nu ai surprize ca fransiza e cit reparatia sau chiar mai scumpa (pentru reparatii mici). Atunci chiar e no-go pentru CASCO (ca tot platesti, numai ca ii zice fransiza, nu reparatie, si mai si afectezi coeficientul de risc - deci valoarea politelor ulterioare).
Succes!

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip." (W. Churchill)

2007 Citroen C4 Coupe (1.6l-80kW)
ex - 2013 Hyundai Elantra (1.6l-97kW)
ex - 2009 Ford Focus Saloon (1.6l-75kW)
ex - 2007 Renault Symbol (1.4l-55kW)
ex - 2000 Daewoo Tico (0.8l-36kW)
ex - 1986 Fiat Panda (0.9l-33kW)

Avatar utilizator
Victor.VR
Teh STIG
Mesaje: 1825
Membru din: Mie Noi 25, 2009 7:33 pm
Marca si model masina: Leon FR 2015 (+Audi)
Localitate: București
Contact:

Re: Mic incident

Mesaj de Victor.VR » Vin Mar 20, 2015 12:31 pm

Hai că îți zic eu, din toate experiențele mele cu rca și casco.

1. Stâlpul - dacă e pagubă minoră, să nu îți pese. (mai ales dacă nu avea vreun rol anume, e.g. să fie stâlp de iluminat).

2. CASCO - casco e mai mult pentru când ești vinovat. Având casco, nu ai ce căuta la poliție. Te duci la ei, declari ce s-a întâmplat, îți repari mașina.

3. Stâlpul din nou - dacă te mustră conștiința și vrei să îl repari, RCA-ul tău va acoperi dauna. Și mașina ți-o repari pe casco.

Nu ai nici o treabă cu poliția.

PS. Casco nu îți va majora P.A., doar RCA-ul (dacă îl dai). Casco îți va băga franșiză în următorul an (asta dacă nu ai deja).
Citroen C4 Coupe Facelift, 2009
Chevrolet Nubira CDX, 2005

Avatar utilizator
Ediz
Mesaje: 759
Membru din: Lun Dec 01, 2008 10:59 am
Marca si model masina: Citroen C4 1.6i
Mercedes C200 Kompressor
Numar Inmatriculare: Ct 07 WOA / CT 90 ESE
Localitate: Constanta
Contact:

Re: Mic incident

Mesaj de Ediz » Vin Mar 20, 2015 1:17 pm

Victor.VR scrie:Hai că îți zic eu, din toate experiențele mele cu rca și casco.

1. Stâlpul - dacă e pagubă minoră, să nu îți pese. (mai ales dacă nu avea vreun rol anume, e.g. să fie stâlp de iluminat).

2. CASCO - casco e mai mult pentru când ești vinovat. Având casco, nu ai ce căuta la poliție. Te duci la ei, declari ce s-a întâmplat, îți repari mașina.

3. Stâlpul din nou - dacă te mustră conștiința și vrei să îl repari, RCA-ul tău va acoperi dauna. Și mașina ți-o repari pe casco.

Nu ai nici o treabă cu poliția.

PS. Casco nu îți va majora P.A., doar RCA-ul (dacă îl dai). Casco îți va băga franșiză în următorul an (asta dacă nu ai deja).

Mersi de raspunsuri.
Stalpul era un semn de "trecede de pietoni" pe care l-am strambat putin.
Dar vorba ta , daca e ceva il repara RCA`ul sau il platesc si asta e.
Am mai citit pe net ceva de luat carnetul daca nu declari si de aia m-am speriat putin.
Am vb la casco si eu mi-au zis la fel , nu ai treaba cu politia.
C4
C200K

Scrie răspuns

Înapoi la “Discutii diverse”