DRL - lumini de zi vs lumini de intilnire in timpul zilei
-
- Mesaje:31
- Membru din:Lun Feb 15, 2016 3:49 pm
- Marca si model masina:Citroen C4 Grand Picasso
Salut,
Cum se procedeaza legal in situatia in care masina este dotata cu DRL si circulam pe drum European sau DN in timpul zilei? Se aprind luminile de intilnire - faza scurta ? Sau lasam pe automat - DRL?
Si alta intrebare a primit cineva amenda pentru DRL si fara faza scurta aprinsa?
In afara romaniei ( da e corect 'r' mic avand in vedere in ce tara de 2 lei traim ) cum procedam?
Lasam pe automat ziua sau dam drumul la faza scurta?
Ca sa fim corecti vorbim doar despre DRL din fabrica si nu chinezisme puse after-market de prin Cora.
DRL reprezinta o cerinta pentru omologare masini noi in EU avand in vedere reducerea de noxe, si vizibilitatea crescuta pe timpul zilei.
Cum se procedeaza legal in situatia in care masina este dotata cu DRL si circulam pe drum European sau DN in timpul zilei? Se aprind luminile de intilnire - faza scurta ? Sau lasam pe automat - DRL?
Si alta intrebare a primit cineva amenda pentru DRL si fara faza scurta aprinsa?
In afara romaniei ( da e corect 'r' mic avand in vedere in ce tara de 2 lei traim ) cum procedam?
Lasam pe automat ziua sau dam drumul la faza scurta?
Ca sa fim corecti vorbim doar despre DRL din fabrica si nu chinezisme puse after-market de prin Cora.
DRL reprezinta o cerinta pentru omologare masini noi in EU avand in vedere reducerea de noxe, si vizibilitatea crescuta pe timpul zilei.
-
- Mesaje:16
- Membru din:Lun Sep 01, 2014 4:37 pm
- Marca si model masina:C4 by Loeb
- Numar Inmatriculare:b52npo
Re: DRL - lumini de zi vs lumini de intilnire in timpul zilei
Conform legislatiei in vigoare, pe drumuri europene si in afara localitatilor trebuie folosite luminile de intalnire !!! daca folosesti DRL atunci o sa primesti amenda !!!
Si ca exemplu iti pot spune ca am fost oprit pe autostrada pt ca mergeam cu DRL (modul care aprinde faza lunga la intensitate 30%) iar primul lucru verificat de politist a fost daca sunt aprinse stopurile pe spate. Moment in care mi-a citat legea privind folosirea fazei de intalnire !! eu am scapat fara amenda dar stiu cazuri in care nu au fost asa norocosi.
Fiecare tara are reglemantare dedicata (majoritatea accept DRL totusi). Ca exemplu negativ iti spun ca in Grecia nu ai voie sa circuli cu lumini aprinse ziua, nici DRL dar nu te vor amenda niciodata pt asta.
Si ca exemplu iti pot spune ca am fost oprit pe autostrada pt ca mergeam cu DRL (modul care aprinde faza lunga la intensitate 30%) iar primul lucru verificat de politist a fost daca sunt aprinse stopurile pe spate. Moment in care mi-a citat legea privind folosirea fazei de intalnire !! eu am scapat fara amenda dar stiu cazuri in care nu au fost asa norocosi.
Fiecare tara are reglemantare dedicata (majoritatea accept DRL totusi). Ca exemplu negativ iti spun ca in Grecia nu ai voie sa circuli cu lumini aprinse ziua, nici DRL dar nu te vor amenda niciodata pt asta.
- wonka jr.
- Mesaje:1533
- Membru din:Sâm Apr 11, 2009 9:55 pm
- Marca si model masina:Citroen DS3 1.6 hdi 92 cp
- Numar Inmatriculare:GL 88 WNK
- Localitate:Galati / Bucuresti
Re: DRL - lumini de zi vs lumini de intilnire in timpul zilei
pai DLR tocmai de asta a si fost introdus obligatoriu ca dotare stadard, pentru ca nu toata lumea aprindea faza scurta.
problema e ca legislatia romaneasca nu s-a actualizat odata cu tehnologia. din punctul meu de vedere DLR tine loc de faza scurta pe perioada zile si atat. am vazut unii destepti care mergeau noaptea doar cu DLR.
problema e ca legislatia romaneasca nu s-a actualizat odata cu tehnologia. din punctul meu de vedere DLR tine loc de faza scurta pe perioada zile si atat. am vazut unii destepti care mergeau noaptea doar cu DLR.
-
- Mesaje:31
- Membru din:Lun Feb 15, 2016 3:49 pm
- Marca si model masina:Citroen C4 Grand Picasso
Re: DRL - lumini de zi vs lumini de intilnire in timpul zilei
Se pare ca la noi lumini de zi sunt necunoscute in legislatie desi rar face omologare. O scurta lecturare pe politisti.ro si acelasi raspuns. In plus am dat si de 'magaria' unor reprezentanti ai politiei ascunsi de anonimitatea internetului. Dar nu asta conteaza, conteaza doar ca UE functioneaza doar pe hartie iar statele membre aproba sau nu recomandarile respective. Asta e ... in continuare folosim lumini de intilnire sau de drum sau faza scurta pe dn si europene desi avem drl. In plus suportam toti desteptii cu xenoane in far de halogen, drl noaptea, proiectoare aprinse aiurea, stopuri de ceata aprinse aiurea etc.
Trimis de pe al meu SM-A300FU folosind Tapatalk
Trimis de pe al meu SM-A300FU folosind Tapatalk
- commandorsteel
- PowerSteel
- Mesaje:6538
- Membru din:Lun Mai 28, 2007 2:59 pm
- Numar Inmatriculare:B-88-
- Localitate:Bucuresti
- Contact:
Re: DRL - lumini de zi vs lumini de intilnire in timpul zilei
hmm. pai eu mi-am activat sa se aprinda doar faza scurta, fara stopuri si pozitii.gusti52npo scrie:...... iar primul lucru verificat de politist a fost daca sunt aprinse stopurile pe spate. ....
In legislatie nu se specifica nicaieri faptul ca trebuie sa ai aprinse ziua si stopurile de pe spate...
Citroen C4 Grand Picasso 1,6 HDI ... aproape full (adica are aproape toate rotile)
-
- Mesaje:16
- Membru din:Lun Sep 01, 2014 4:37 pm
- Marca si model masina:C4 by Loeb
- Numar Inmatriculare:b52npo
Re: DRL - lumini de zi vs lumini de intilnire in timpul zilei
In cazul asta esti pasibil de amenda, crede-ma ca am avut o discutie interesanta cu cei de la rutiera pe tema asta si legal este faza de intalnire. Daca observa ca nu iti merg stopurile, esti pasibil de amenda considerand ca ai folosit DRL in loc de faza de intalnire.commandorsteel scrie:hmm. pai eu mi-am activat sa se aprinda doar faza scurta, fara stopuri si pozitii.gusti52npo scrie:...... iar primul lucru verificat de politist a fost daca sunt aprinse stopurile pe spate. ....
In legislatie nu se specifica nicaieri faptul ca trebuie sa ai aprinse ziua si stopurile de pe spate...
- commandorsteel
- PowerSteel
- Mesaje:6538
- Membru din:Lun Mai 28, 2007 2:59 pm
- Numar Inmatriculare:B-88-
- Localitate:Bucuresti
- Contact:
Re: DRL - lumini de zi vs lumini de intilnire in timpul zilei
Pai.. faza de intalnire este aprinsagusti52npo scrie:In cazul asta esti pasibil de amenda, crede-ma ca am avut o discutie interesanta cu cei de la rutiera pe tema asta si legal este faza de intalnire. Daca observa ca nu iti merg stopurile, esti pasibil de amenda considerand ca ai folosit DRL in loc de faza de intalnire.commandorsteel scrie:hmm. pai eu mi-am activat sa se aprinda doar faza scurta, fara stopuri si pozitii.gusti52npo scrie:...... iar primul lucru verificat de politist a fost daca sunt aprinse stopurile pe spate. ....
In legislatie nu se specifica nicaieri faptul ca trebuie sa ai aprinse ziua si stopurile de pe spate...
ce treaba au stopurile de pe spate?
Citroen C4 Grand Picasso 1,6 HDI ... aproape full (adica are aproape toate rotile)
- mootoo
- Mesaje:187
- Membru din:Lun Aug 25, 2008 7:37 pm
- Marca si model masina:şe şinşi
- Numar Inmatriculare:numar di numar
- Localitate:galati
Re: DRL - lumini de zi vs lumini de intilnire in timpul zilei
Pai cand aprinzi faza de intalnire se aprind si stopurile. ca asa e ele din constructie. faptul ca ai facut modificari la instalatia de iluminat iti poate atrage suspendarea certificatului de inmatriculare. zic si eu...
- commandorsteel
- PowerSteel
- Mesaje:6538
- Membru din:Lun Mai 28, 2007 2:59 pm
- Numar Inmatriculare:B-88-
- Localitate:Bucuresti
- Contact:
Re: DRL - lumini de zi vs lumini de intilnire in timpul zilei
nu am facut nici o modificare la instalatia electrica a masinii
cand se intra in calculatorul masinii, ai optiuni care se pot bifa, in momentul in care se pune contactul: doar pozitii (fata-spate), doar faza scurta, faza scurta si pozitii...etc
OUG nr. 195/2002 actualizata:
"Articolul 44
(1) In circulatia pe drumurile publice conducatorii de vehicule pot folosi, in conditiile prevazute de regulament, mijloacele de avertizare sonora si luminoasa aflate in dotare si omologate.
(2) In circulatia pe autostrazi, pe drumurile expres si pe cele nationale europene (E) conducatorii de autovehicule si tractoare agricole sau forestiere sunt obligati sa foloseasca si in timpul zilei luminile de intalnire."
Deci... NU SUNT OBLIGAT sa am pozitiile aprinse
cand se intra in calculatorul masinii, ai optiuni care se pot bifa, in momentul in care se pune contactul: doar pozitii (fata-spate), doar faza scurta, faza scurta si pozitii...etc
OUG nr. 195/2002 actualizata:
"Articolul 44
(1) In circulatia pe drumurile publice conducatorii de vehicule pot folosi, in conditiile prevazute de regulament, mijloacele de avertizare sonora si luminoasa aflate in dotare si omologate.
(2) In circulatia pe autostrazi, pe drumurile expres si pe cele nationale europene (E) conducatorii de autovehicule si tractoare agricole sau forestiere sunt obligati sa foloseasca si in timpul zilei luminile de intalnire."
Deci... NU SUNT OBLIGAT sa am pozitiile aprinse
Citroen C4 Grand Picasso 1,6 HDI ... aproape full (adica are aproape toate rotile)
-
- Mesaje:59
- Membru din:Joi Ian 28, 2016 12:02 am
- Marca si model masina:Citroen C4 Cactus 1.6 HDI
- Numar Inmatriculare:B440CCC
Re: DRL - lumini de zi vs lumini de intilnire in timpul zilei
Da, dar ar trebui sa se reimpospateze legislatia si sa se permita si folosirea DRL daca masina e echipata cu asa ceva. Oricum, pe timp de zi mi se par mai vizibile luminile de la DRL decat faza scurta.
Ex:
- Skoda Fabia Combi 1.9 TDI 2003 (condusa din 2011 pana in 2015)
- Dacia Logan Prestige 1.6 16V 2007 (condusa din 2007 pana in 2011)
- Dacia Solenza Scala 1.4 MPI 2004 (condusa din 2004 pana in 2007)
- Skoda Fabia Combi 1.9 TDI 2003 (condusa din 2011 pana in 2015)
- Dacia Logan Prestige 1.6 16V 2007 (condusa din 2007 pana in 2011)
- Dacia Solenza Scala 1.4 MPI 2004 (condusa din 2004 pana in 2007)