Tomita, nu m-as fi bagat in discutie daca nu dadeai informatiile alea, sorry, profund eronate.
Si ce spui cu UK ... e si mai eronat
masinile ale sunt kituri de fabrica, cu omologare de serie si toate testele din industria auto facute, doar ca livreaza masina (partial) pe bucati sa se simta "burghezul" englez mare mester
... la ei exista traditia asta cu manufacturing-ul. DAR, vehiculul ala (kit-ul) este deja omologat si para-testat de producator!
Cu farurile nu este asa de "banal" cum spui tu ... ca sunt elemente majore de siguranta (nu design) a traficului rutier ... La o simpla cautare pe goagal:
sua:
https://law.resource.org/pub/us/cfr/ibr ... 5.1983.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
ECE:
http://www.unece.org/fileadmin/DAM/tran ... rev2_e.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
... si tare cred ca e doar o farama din ce trebuie:)
pe langa teste fotometrice mai trebuie si vibratii, conformitatea materialului, imersie, spray, etc. Toate astea costa! In fiecare tara exista un singur laborator care poate face/certifica asa ceva, pentru ca e foarte scump. Orice incercare se face exact dupa standard, cu echipamente certificate, personal certificat, audituri peste audituri s.am.d. Un laborator de referinta/certificare nu e stana de oi! NU confunda testul de la ITP cu certificarea!
ATENTIE! Ce am spus a e DOAR pentru produse nou dezvoltate! Cum vroiai tu sa faci farurile tale.
Pentru trecerea farurilor in CIV e muuult mai simplu, pentru ca partea de sus a facut-o producatorul:
1. de la vanzator va asigurati ca primiti pe langa faruri si factura originala (semnata/stampilata) + aprobarea de model (copie) emisa de BRML sau certificat de conformitate. Daca nu se poate verificati inainte de achizitie aici:
http://www.brml.ro/lista-aprobarilor-de-model" onclick="window.open(this.href);return false; dar e destul de aiurea, daca nu stiti anul in care a fost solicitata ... In Romania NU se pot comercializa produse (de la cazane pe lemne la avioane) daca nu exista acea aprobare! Doar ilegal.
2. de la service luati dovada ca inlocuirea a fost efectuata intr-un atelier autorizat
3. vizita la RAR si e o cerere (nu stiu exact cum se cheama) in care solicitati introducerea de noi informatii in CIV (adica faruri cu lupa, led, etc. - e aceeasi cu jante pe alte dimensiuni). E tipizata, nu e complicat. Se plateste introducerea asta + folia de siguranta.
Automat o sa va treaca informatiile si in talon.
In momentul asta sunteti acoperiti din punct de vedere legal, in toata Europa.
Daca se respecta legea si regulile se poate trece orice in CIV, un coleg si-a pus un motor turbo de 2 litri (de pe reno 21) pe Dacia 1300, cu modificarea trecuta in CIV! Totul corect si legal, nu gen Pitesti.
Punctul nevralgic mai sus e dat de ... faruri ...
eu tare cred ca toate Dectanele astea made in Germany sunt de fapt import China via Germany si ca nu exista acea aprobare de model.
Pentru tine Tomita, e un pic mai complicat, ca sa vinzi un produs nou in EU trebuie sa urmezi pasii de aici:
http://www.brml.ro/ghid-practic" onclick="window.open(this.href);return false; pentru a obtine aprobarea de model si marca (
http://www.osim.ro/bazedate/capitolul_d ... ronica.php" onclick="window.open(this.href);return false;) Daca esti importator e simplu ... daca esti producator trebuie sa certifici conformitatea la normele EU in vigoare, iar asta costa. Toti pasii sunt in ghidul de la BRML.