De la halogen la xenon
-
- Mesaje:40
- Membru din:Mie Sep 03, 2008 1:26 am
- Numar Inmatriculare:CT-87-STB
Salutare!
Cred ca este primul meu post de cand sunt membru. Desi nu am fost foarte activ in discutii sa stiti ca in fiecare zi urmaresc ce se intampla pe forum. Am observat ca s-a mai discutat in cateva randuri despre montarea farurilor cu xenon originale pe masinile dotate cu halogen. Concluziile au fost descurajatoare. Dar cum eu sunt incapatanat am decis sa fac aceasta operatiune pe masina mea.
Profit cu aceasta ocazie sa va si prezint masina mea. Un Citroen c4, din 2007, motorul pe benzina de 1,6 litrii si 110 cai. La capitolul dotari nu am nimic deosebit, e varianta de baza pentru aceasta motorizare.
Revenind la topicul pe care l-am deschis, dupa cum am inceput sa va povestesc, doresc sa fac aceasta mica transformare. Pana in momentul de fata mi-am achizitionat un set de faruri originale cu xenon pe care le-am montat pe masina. Mufa intra fara problema, farurile functioneaza dupa cum urmeaza: pozitie, faza scurta si faza lunga (xenon). Singurul lucru care nu functiona era becul cu halogen, cel proiectat pentru flash-uri atunci cand farurile nu sunt pornite si pentru a ajuta faza lunga cu xenon. Azi am facut rost de o mufa de far de la dezmembrari si am luat 2 pini pe care i-am montat in mufele farurilor mele reusind astfel sa rezolv si problema becului halogen.
Practic la ora actuala am faruri cu xenon care din punct de vedere al luminilor merg la capacitate maxima , faruri reglate manual.
Vreau sa continui proiectul si sa ii montez masinii senzorii de nivel de pe puntile fata si spate impreuna cu cablajul aferent si totodata sa leg farurile si la caseta de directie.
Daca se poate sa ma ajutati cu schemele necesare (dar si cu sfaturi), as fii mai mult decat bucuros sa postez toate etapele operatiunii pentru cei ce ar mai dorii sa faca acest lucru pe viitor. Am mai vazut, tin minte odata, schemele intr-un post dar nu reusesc sa le mai gasesc.
Multumesc anticipat!
Cred ca este primul meu post de cand sunt membru. Desi nu am fost foarte activ in discutii sa stiti ca in fiecare zi urmaresc ce se intampla pe forum. Am observat ca s-a mai discutat in cateva randuri despre montarea farurilor cu xenon originale pe masinile dotate cu halogen. Concluziile au fost descurajatoare. Dar cum eu sunt incapatanat am decis sa fac aceasta operatiune pe masina mea.
Profit cu aceasta ocazie sa va si prezint masina mea. Un Citroen c4, din 2007, motorul pe benzina de 1,6 litrii si 110 cai. La capitolul dotari nu am nimic deosebit, e varianta de baza pentru aceasta motorizare.
Revenind la topicul pe care l-am deschis, dupa cum am inceput sa va povestesc, doresc sa fac aceasta mica transformare. Pana in momentul de fata mi-am achizitionat un set de faruri originale cu xenon pe care le-am montat pe masina. Mufa intra fara problema, farurile functioneaza dupa cum urmeaza: pozitie, faza scurta si faza lunga (xenon). Singurul lucru care nu functiona era becul cu halogen, cel proiectat pentru flash-uri atunci cand farurile nu sunt pornite si pentru a ajuta faza lunga cu xenon. Azi am facut rost de o mufa de far de la dezmembrari si am luat 2 pini pe care i-am montat in mufele farurilor mele reusind astfel sa rezolv si problema becului halogen.
Practic la ora actuala am faruri cu xenon care din punct de vedere al luminilor merg la capacitate maxima , faruri reglate manual.
Vreau sa continui proiectul si sa ii montez masinii senzorii de nivel de pe puntile fata si spate impreuna cu cablajul aferent si totodata sa leg farurile si la caseta de directie.
Daca se poate sa ma ajutati cu schemele necesare (dar si cu sfaturi), as fii mai mult decat bucuros sa postez toate etapele operatiunii pentru cei ce ar mai dorii sa faca acest lucru pe viitor. Am mai vazut, tin minte odata, schemele intr-un post dar nu reusesc sa le mai gasesc.
Multumesc anticipat!
- paulpaw
- Mesaje:237
- Membru din:Sâm Mar 29, 2014 9:34 pm
- Marca si model masina:Mitsubishi Pajero 3.2DiD
- Numar Inmatriculare:PAW
- Localitate:Bucuresti
Re: De la halogen la xenon
bataie de cap cu autoleveling. intrebarea este...pentru ce atata munca?
Ex. Balaenoptera musculus - C5, 1.8i, 16v, 117cp
- GeoBun
- Mesaje:167
- Membru din:Dum Ian 06, 2013 5:11 pm
- Numar Inmatriculare:OT 04 BUN
- Deese
- Omul cu plasticele
- Mesaje:6710
- Membru din:Joi Aug 02, 2007 12:27 pm
- Numar Inmatriculare:B22DSM
- Localitate:Bucuresti
Re: De la halogen la xenon
Cred ca vei avea probleme cu itp-ul
C4 Cactus 2017 Baltic Blue 1.2 puretech 110cv
C4 Hatchback 2007 Noir Obsidien 1.6i 110cv
Sandero Stepway 2017 Rouge de Feu 0,9 TCe 90cv
C4 Hatchback 2007 Noir Obsidien 1.6i 110cv
Sandero Stepway 2017 Rouge de Feu 0,9 TCe 90cv
- bongo
- Mesaje:181
- Membru din:Mar Dec 04, 2012 10:01 am
- Numar Inmatriculare:B777BNG
- Contact:
- ingfrancisc
- Mesaje:917
- Membru din:Sâm Mar 28, 2009 11:37 am
- Marca si model masina:C4 Picasso, 1.6 HDI
- Numar Inmatriculare:TM04DVF
- Localitate:Timisoara
- Contact:
Re: De la halogen la xenon
pentru ca e ilegal ... cum de ce? De ce e ilegal sa atentezi la viata celorlalti cred ca e destul de clar
Insa nu degeaba traim in cea mai de cacao tarisoara de pe batranul continent ... cu 50 lei uitati pe scaun treci orice porcarie de ITP ...
Insa nu degeaba traim in cea mai de cacao tarisoara de pe batranul continent ... cu 50 lei uitati pe scaun treci orice porcarie de ITP ...
C4 Picasso, 1.6 HDI 109 CP
C3 Picasso, 1.6 HDI 92 CP
C3 Picasso, 1.6 HDI 92 CP
- paulpaw
- Mesaje:237
- Membru din:Sâm Mar 29, 2014 9:34 pm
- Marca si model masina:Mitsubishi Pajero 3.2DiD
- Numar Inmatriculare:PAW
- Localitate:Bucuresti
Re: De la halogen la xenon
Are faruri cu xenon originale, ceea ce înseamnă ca sunt cu lupa, nici ni cred ca nu ar fi așa, e legal. Ilegal este începând cu 2012 unde obligatoriu xenon,lupa,spălător.ingfrancisc scrie:pentru ca e ilegal ... cum de ce? De ce e ilegal sa atentezi la viata celorlalti cred ca e destul de clar
Insa nu degeaba traim in cea mai de cacao tarisoara de pe batranul continent ... cu 50 lei uitati pe scaun treci orice porcarie de ITP ...
Sent from my iPad using Tapatalk
Ex. Balaenoptera musculus - C5, 1.8i, 16v, 117cp
- Deese
- Omul cu plasticele
- Mesaje:6710
- Membru din:Joi Aug 02, 2007 12:27 pm
- Numar Inmatriculare:B22DSM
- Localitate:Bucuresti
Re: De la halogen la xenon
Nu au reglare deci e ilegal.
Ca sa le faci legale adica sa iei toate sistemele costa mult, tu decizi daca merita sau nu.
Ca sa le faci legale adica sa iei toate sistemele costa mult, tu decizi daca merita sau nu.
C4 Cactus 2017 Baltic Blue 1.2 puretech 110cv
C4 Hatchback 2007 Noir Obsidien 1.6i 110cv
Sandero Stepway 2017 Rouge de Feu 0,9 TCe 90cv
C4 Hatchback 2007 Noir Obsidien 1.6i 110cv
Sandero Stepway 2017 Rouge de Feu 0,9 TCe 90cv
- simply the lex
- aLEX YO!...
- Mesaje:3270
- Membru din:Dum Iul 06, 2008 3:34 pm
- Marca si model masina:Citroen C5 Exclusive 2.0 Hdi
- Numar Inmatriculare:AG 85 LEX
- Localitate:pitesti
- Contact:
Re: De la halogen la xenon
Ca sa ai faruri directionale, nu se leaga la caseta de directie, este un modul dedicat pt asa ceva iar virjele le vede de la captorul ESP de pe coloana de directie, daca ai ESP ai si captor, daca nu, nu.
Pt autoleveling, trebuie senzorii de pe punti, fata- spate, cablaj, modul de autoleveling, legat in BSI si initializare cu diagbox...eu personal am renuntat la aceasta idee, desi am avut toate piesele necesare. Se poate face insa, adaptare intre motorasele farurilor normale cu halogen si cele de ma farurile bixenon OEM, astfel incat sa le poti regla de la buton dinauntru, asa cum am facut eu.
Pt autoleveling, trebuie senzorii de pe punti, fata- spate, cablaj, modul de autoleveling, legat in BSI si initializare cu diagbox...eu personal am renuntat la aceasta idee, desi am avut toate piesele necesare. Se poate face insa, adaptare intre motorasele farurilor normale cu halogen si cele de ma farurile bixenon OEM, astfel incat sa le poti regla de la buton dinauntru, asa cum am facut eu.
Dezmembrari C4 Coupé/Hatchback 1.6i, 1.6 Hdi, 2.0 Hdi VTR/VTS : viewtopic.php?f=4&t=7439" onclick="window.open(this.href);return false;
- bongo
- Mesaje:181
- Membru din:Mar Dec 04, 2012 10:01 am
- Numar Inmatriculare:B777BNG
- Contact:
Re: De la halogen la xenon
Sunteti carcotasi. Au reglare mecanica la fel ca multe alte masini vechi. Eu garantez ca daca sunt bine reglate nu deranjeaza mai mult decat unele cu autoleveling.Deese scrie:Nu au reglare deci e ilegal.
Ca sa le faci legale adica sa iei toate sistemele costa mult, tu decizi daca merita sau nu.
-
- Mesaje:40
- Membru din:Mie Sep 03, 2008 1:26 am
- Numar Inmatriculare:CT-87-STB
Re: De la halogen la xenon
Eu mi le-am reglat la RAR si bat cum trebuie. De acolo mi-ai spus ca pot sa merg linistit cu ele ca nu o sa ma streseze nimeni, nici in trafic, nici la ITP. Dupa cum am spus la inceput cand imi pun ceva in cap vreau sa il duc la sfarsit. De aceea am nevoie de schemele pentru aceste sisteme, sa pot sa imi fac un necesar de piese si totodata sa vad cum arata traseul.
Poate poate le are cineva
Poate poate le are cineva
- bongo
- Mesaje:181
- Membru din:Mar Dec 04, 2012 10:01 am
- Numar Inmatriculare:B777BNG
- Contact:
Re: De la halogen la xenon
Cred ca in afara de senzorul de pe puntea spate si de "calculatorul de faruri" care e pe la aripa stanga fata nu ai nevoie de altceva.Incearca sa gasesti masina cu piesele pe ea sa vezi unde duc firele.
- simply the lex
- aLEX YO!...
- Mesaje:3270
- Membru din:Dum Iul 06, 2008 3:34 pm
- Marca si model masina:Citroen C5 Exclusive 2.0 Hdi
- Numar Inmatriculare:AG 85 LEX
- Localitate:pitesti
- Contact:
Re: De la halogen la xenon
Sunt doi senzori. Pe ambele punti, nu doar cea spate. Desfacut personal.
Calculator si senzor punte fata cred ca mai am eu de vanzare. Daca esti interesat, da-mi mesaj.
Calculator si senzor punte fata cred ca mai am eu de vanzare. Daca esti interesat, da-mi mesaj.
Dezmembrari C4 Coupé/Hatchback 1.6i, 1.6 Hdi, 2.0 Hdi VTR/VTS : viewtopic.php?f=4&t=7439" onclick="window.open(this.href);return false;
- DjAndr3w
- Mesaje:2096
- Membru din:Lun Iul 02, 2012 6:00 pm
- Marca si model masina:Citroen C4 1.6i Berlina-Gri
- Numar Inmatriculare:IS 15 EOK
- Localitate:Iasi
- Contact:
Re: De la halogen la xenon
Is faruri perfect legale nu are de ce sa nu treaca ITP-ul...is faruri OEM Citroen echipate pe masinile de top, omul si-a facut un "update". Mai degraba cei care isi pun xenon pe faruri fara lupa ar trebui "taxati"...
- simply the lex
- aLEX YO!...
- Mesaje:3270
- Membru din:Dum Iul 06, 2008 3:34 pm
- Marca si model masina:Citroen C5 Exclusive 2.0 Hdi
- Numar Inmatriculare:AG 85 LEX
- Localitate:pitesti
- Contact:
Re: De la halogen la xenon
Bai, asta cu e legal sau nu, e alta discutie. Daca omul a optat sa isi faca asta, lasati-l sa o faca.
Si eu mi-am pus bixenoane OEM pe masina mea, fara autoleveling si spalator faruri. Nu am avut nicio problema nici la ITP, nici cu politia, ce-i drept, nici nu m-au intrebat de sanatate. Dar, daca vor sa iti gaseasca nod in papura, te ard, pt ca au de ce. Pt ca nu ai pachetul de lumini complet.
Si eu mi-am pus bixenoane OEM pe masina mea, fara autoleveling si spalator faruri. Nu am avut nicio problema nici la ITP, nici cu politia, ce-i drept, nici nu m-au intrebat de sanatate. Dar, daca vor sa iti gaseasca nod in papura, te ard, pt ca au de ce. Pt ca nu ai pachetul de lumini complet.
Dezmembrari C4 Coupé/Hatchback 1.6i, 1.6 Hdi, 2.0 Hdi VTR/VTS : viewtopic.php?f=4&t=7439" onclick="window.open(this.href);return false;