Schimbatul masinii la 2 ani - asa cum il vad eu

Avatar utilizator
mituc
Mesaje: 9131
Membru din: Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
Marca si model masina: Mazda 3 MPS BK
Localitate: Iasi
Contact:

Schimbatul masinii la 2 ani - asa cum il vad eu

Mesaj de mituc » Joi Aug 23, 2012 9:11 am

In urmatorul post va voi spune ce cred eu despre schimbarea masinii la fiecare doi ani. Cei care va veti regasi intr-o ipostaza sau alta, mai ales in cene expuse nefavorabil, va rog sa nu luati personal nimic. Si eu credeam pina prin 2006-2007 in schimbarea masinii la doi ani insa am ajuns sa-mi schimb parerea din motive pe care le veti regasi aici.
Si vom vorbi exclusiv de schimbarea unei masini luate de noua cu alta noua, ca la SH se ajunge la alte discutii si sint multe alte variabile care oscileaza in marje mult mai largi.

Aceasta conceptie a fost cumva preluata de la clasa de mijloc de cetateni din Europa de vest. Clasa de mijloc are ta tinta lotul de masini cu preturi undeva in zona lui 12k-25kEUR, cu mici variatii ale limitelor in functie de diverse (conjunctura, plasare in clasa de mijloc, etc). Deci vorbim despre masini decente si rezonabile cu o fiabilitate de asemenea decenta, unele chiar excelenta.

Nefiind modele de lux inevitabil la anumite capitole s-au facut compromisuri, asa ca cetateanul din clasa de mijloc prefera sa aiba o masina in garantie si fara problemele de uzura ce apar in timp (plastice care-si dau drumu, tapiterii care se uzeaza/deterioreaza in anumite puncte, diverse subansamble din trenul de rulare/suspensie care incep sa produca zgomote, samd).

Deci ne e cam clar de ce vest-europeanul de rind vrea sa aiba o masina aproximativ noua (nu mai veche de 2-3 ani) care eventual in momentul vinzarii sa aiba garantie, totul la zi si preferabil 0 probleme majore.

Cind transpunem problema in .. aria noastra geografica (era sa zic "tara" noastra) intimpinam anumite probleme. Una dintre ele ar fi ca noi nu avem puterea financiara a vest-europeanului din clasa de mijloc ci e pe undeva pe la sfert, poate jumatate in cazurile fericite. Drept urmare efortul financiar ar schimbarii repetate a masinii are efecte pe termen lung.
Tot datorita puterii financiare incepem sa cautam solutii simple si ieftine atunci cind apar problemele: service-uri ieftine, operatiuni de intretinere facute la "cunoscuti", peticirea pieselor sau subansamblelor in detrimentul inlocuirii lor, samd.

Daca schimbarea masinii odata la doi ani, pe de o parte, ne da ocazia sa gustam din plusurile (si minusurile) fiecarei marci sau model pe care-l avem in vizor, pe de alta parte mi se pare ca lasa loc unei lipse imense de inspiratie la alegerea masinii. Din nefericire aceasta stare inepta este alimentata si intretinuta si de dealerii si producatorii de masini care au tot interesul sa imprime in subconstientul consumatorului de autoturisme aceleasi conceptii consumatoriste care stau la baza pietii auto din vest si la exportul de rebu...sh-uri catre tarile cu un venit brut mai mic pe cap de locuitor.

Mai sus pomeneam de puterea financiara a clasei de mijloc din Europa de vest versus zona noastra. La fiecare schimbare de masina se pierd foarte multi bani:
- o masina care a costat noua 15kEUR peste 2 ani va costa cam 10k in zilele noastre (chiar si 8-9 acum pe criza - vorbesc de pretul cu care se vinde in final, nu ala cu care e scoasa la vinzare si pe care-l vedem pe site-urile de profil). Nu mai luam in considerare si cei aproape 500-700EUR pentru un set de pneuri de iarna noi care constituie doar un avantaj la revinzare, nu si un motiv sa mai ceri 200-300eur in plus;
- plus acte, taxe, umblatura, verificari si reparatii de ultim moment, inchideri/achitari leasing/credit si recalculari dobinda, etc, mai punem vreo 0.5-1.5k EUR. Nu mai zic de cazurile extreme cind multi ajng sa predea leasingul pe 3-5k EUR dupa ce au dat 6-7 avans si au mai bagat inca pe atita in ratele pina in acel moment;
- mai vine pretul noii masini care trebuie sa fie cel putin la standardele celei anterioare cind era noua, deci probabil va costa vreo 18k, dar sa zicem tot 15k.

Deci ce avempina acum:
- +5k EUR diferenta pret vinzare masina veche pentru achizitionarea celei noi;
- + sa zicem, 2k EUR pentru inmatriculare, taxe, numere, bani pierduti in dobinzi.
Deci cam 7k minim, desi suma asta trece de multe ori de 10k EUR.

Asadar ajungem sa pierdem 7k EUR in 2 ani, adica 3.5k pe an, doar pentru efortul de a avea o masina noua in fata blocului. FAIL?

Majoritatea in ziua de azi luam masinile cu credit sau in leasing. Ne rup astia la dobinzi si taxe dar asta e situatia, neavind banii cash sa-i dam pe toti o lungim asa pentru un efort financiar mai mic pe moment. Si cum efortul financiar de moment e mai mic, asteptind/rabdind inca 2-3-4 luni pentru a mai stringe inca o mie sau doua pentru avans ne-am putea lua din prima o masina de 18k in loc de 15, cu optiunile si motorul pe care ni le dorim fara sa trebuiasca sa alegem ceva mult mai dezavantajos pentru ca nu avem de unde lua atunci inca 500EUR.

Vreti masina care sa va incinte mai mult? Asteptati 2 luni in plus cind vine vremea sa va luati masina, luati-o pe aia pe care v-o doriti sa nu mai fiti cu gindul "oricum dupa doi ani o schimb" inca dinainte de a va fi hotarit si asupra culorii, si bucurati-va mai mult. Chiar daca va consuma mai mult, chiar daca imozitele vor fi mai mari, in cel mai rau caz iesiti la sfirsit cu aceeasi pierdere de 3.5k EUR pe an insa ati condus o masina cu motor de 2 litri si nu de 1.6, care avea 150 de cai si nu 100, cu portbagaj de 420l si nu 320, 4/5 usi si nu jumatate din ele, si care probabil, fiind un model sau marca o idee mai sanatoasa se va prezenta intr-o stare tehnica cel putin la fel de buna dupa 4-5 ani fata de cealalta dupa 2.

Apoi, devalorizarea cea mai mare pe care o sufera o masina este in primii 2 maxim 3 ani. Vinzind-o atunci peirderea este maxima. O masina de 4-5 ani are o pierdere medie anuala semnificativ mai mica. Si voi v-ati bucurat mai mult, ati stat mai putin prin service, etc. Apoi, alegind masina rational si nu in graba este posibil sa se preteze nevoilor voastre pe o perioada mai lunga de timp reducind astfel din necesitatea de a o schimba cu "altceva".
Tendinta la noi e ca cetateanul sa munceasca din vreo 2-3-4 ani sa stringa bani pentru o masina si fix in momentul in care si-a atins targetul pentru masina la care s-a gindit sa se repeada la dealer si s-o ia fix pe aia la care rivnea acum 2-3-4 ani ignorind restul pietei. In mod clar trebuie sa alegem masina si cu sufletul, insa ratiunea si instinctul de conservare trebuie sa aiba si ele o pondere pentru ca altfel ne infundam in datorii sau pur si simplu ne alteram negativ nivelul de trai cu alegeri pripite si dezavantajoase pentru noi. O asteptare suplimentara de 2-3 luni si acel plus de 500EUR la avans poate schimba total situatia pentru urmatorii citiva ani cit va detine masina pe care si-o va lua cetateanul nostru muncitor. In felul astia multi au reusit sa sara de la C3 la C4 sau C3 Picasso sau DS4, sau de la Hyunday la bmw, etc.
Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)

Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!

Avatar utilizator
ingfrancisc
Mesaje: 914
Membru din: Sâm Mar 28, 2009 11:37 am
Marca si model masina: C4 Picasso, 1.6 HDI
Numar Inmatriculare: TM04DVF
Localitate: Timisoara
Contact:

Re: Schimbatul masinii la 2 ani - asa cum il vad eu

Mesaj de ingfrancisc » Joi Aug 23, 2012 9:55 am

mituc scrie: ... insa ati condus o masina cu motor de 2 litri si nu de 1.6, care avea 150 de cai si nu 100, ...
stai putin Mituc ca s-a schimbat realitatea ::P , astazi motoarele de 1 litru au minim 100 cp (ecobust de la ford, fiat, etc..), 1.6 litri au intre 160-180 cp (citroen 1.6 THP, ford 1.6 ecoboost, etc)
C4 Picasso, 1.6 HDI 109 CP
C3 Picasso, 1.6 HDI 92 CP

Avatar utilizator
emicald
Mesaje: 1043
Membru din: Mie Iun 10, 2009 2:35 pm
Marca si model masina: Citroen C4 thp
Localitate: Rm. Vilcea

Re: Schimbatul masinii la 2 ani - asa cum il vad eu

Mesaj de emicald » Joi Aug 23, 2012 10:48 am

Americanii au o vorba: "there's no replacement for displacement".

Motoarele astea mult trimbitate (unul d-ala am si eu pe masina) nu sint chiar asa... marea minune.
In primul rind, consumul ala mic cu care se lauda se poate obtine doar mergind incet. Te-ai dat la ea... suge. In al doilea rind, sint mult mai complicate (distributii variabile, senzori, tot felul de "rasini") care complica service-ul si afecteaza fiabilitatea. Si nu in ultimul rind, performantele nu sint chiar atit de spectaculoase. Cel putin pentru motoarele mici. Daca vorbim de un (bi)turbo de 3 litri, deja avem de-a face cu un motor mare. De alea de 1.0 imi vine sa rid. Sa cari o tona jumate cu un motor de feon... niciodata nu as lua o masina de-aia. Alea sint bune cel mult pe Fiesta sau Fiat 500.
Am deraiat off topic, sorry.

Cit despre schimbatul masinii la 2-3 ani, ii inteleg doar pe cei care vor sa treaca de la o clasa la alta. Si eu mi-as cam dori una mai mare, dar costa cam mult si avantajele (in afara de numarul de usi) nu sint nemaipomenite. Nu ma omor dupa vapoarele de clasa "medie" care au peste 4.8 metri lungime si mult peste o tona jumate... cum a ajuns BMW seria 3 mai mari decit un seria 5 din 1990, si exemplul e doar orientativ, e valabil pentru orice producator.
C4

Avatar utilizator
Tomita
cre8or
Mesaje: 4722
Membru din: Dum Feb 11, 2007 8:11 pm
Marca si model masina: Citroen C4 coupe noir obsidien vtr pack +
Numar Inmatriculare: . . AG ... OPUS
Localitate: pitesti
Contact:

Re: Schimbatul masinii la 2 ani - asa cum il vad eu

Mesaj de Tomita » Joi Aug 23, 2012 11:07 am

gresit.
azi masinile cu un litru motor NU au minim 100cp. alea sunt exceptii rare.
majoritatea au 1.2 de 80cp
si e o mare problema. cea de fiabilitate inca neverificata.
motoristile de 1.4 tiwncharger de la vag au probleme cunoscute de la prima generatie si inca nerezolvate.
dar apoi un 1000cmc turbat si ala in draci.
pt o masina de clasa compacta eu o consider o dobitocenie fara margini. masina aia e facuta sa mearga atat in oras cat si la drum lung. sa tragi de el la multe turatii in mod constant va diminua din fiabilitatea mecanica oferita de piese. asta propovaduieste comsumerismul si deci, sa schimbi sosetele la 2 ani nu sa le utilizezi in continuare pe cele curente, cu mici peticiri.

pe langa idiotenia crasa de a fi prostiti de corporatii in a cumpara mereu masini noi care se devalorizeaza instant de frica de a nu se strica sub noi. si cand se strica la serviceul autorizat iti ia si pielea de pe tine

masinile noi arata frumos, dar nu merita banii pretinsi.
Led there b:LIGHT
http://www.facebook.com/OPUSWorkshop

Discutii despre personalizari LED
viewtopic.php?f=49&t=6024

Oferte personalizare cu LED interior-exterior
viewtopic.php?f=95&t=6022&st=0&sk=t&sd=a&hilit=led

Avatar utilizator
mituc
Mesaje: 9131
Membru din: Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
Marca si model masina: Mazda 3 MPS BK
Localitate: Iasi
Contact:

Re: Schimbatul masinii la 2 ani - asa cum il vad eu

Mesaj de mituc » Joi Aug 23, 2012 12:10 pm

ingfrancisc scrie:
mituc scrie: ... insa ati condus o masina cu motor de 2 litri si nu de 1.6, care avea 150 de cai si nu 100, ...
stai putin Mituc ca s-a schimbat realitatea ::P , astazi motoarele de 1 litru au minim 100 cp (ecobust de la ford, fiat, etc..), 1.6 litri au intre 160-180 cp (citroen 1.6 THP, ford 1.6 ecoboost, etc)
Presupunind ca ai dat atentie titlului threadului si ca intelegi ca esti foarte offtopic :), trebuie sa te atentionez ca foarte multe motoare de un litru au in jurul a 50-60cp (-/+ ceva). Exista foarte putine motoare supra-alimentate de un litru ceea ce ti-ar restringe optiunile la 2-3 marci de pe piata.

Apoi, suna frumos la impozite cind spui un litru si te stii cu 100+cp. Si suna frumos daca-ti iei o masina cu care sa mergi exclusiv de la A la B caz in care nu vad de ce te-ai mai uita la altceva decit la logan 1.2mpi.
Dar ca sa fie clar: 100cp din motor de 10 litri sau din motor de 0.1 litri sint tot 100cp, inseamna aproximativ aceeasi cantitate de aer si combustibil inghitita pentru a scoate 100cp. Desigur, motorul de 10 litri va scoate 100cp la 10% apasare acceleratie si pe la 1500rpm spre deosebire de ala micu' care va trebui sa se duca la 6000+ in boost maxim (si deci tensiune pe toate internele).
Nu cred ca vrei sa discutam acum si aici despre fiabilitate, insa gindeste-te ca exista un motiv foarte bine intemeiat pentru care absolut toate motoarele mici de pe masini Mercedes nu sint motoare mercedes. Mercedes vrea sa ramina doar cu V-urile si acum e in proces de a sista productia motoarelor de peste 2 litri care inca mai sint in 4 pistoane.

Apoi, sa revenim on-topic: ti-ai pus in cap ca te-ai saturat sa platesti 150RON impozit pe si vrei sa platesti 90 si sa-i iei copilului o ciocolata pe luna in plus sau ceva. Asadar ti-ai pus in gind ca vrei motor de un litru turbo in loc de 1.6 aspirat. Iti iei, sa zicem, un ford focus cu acest motor. Dupa o luna mai apare unul in fata blocului, il intilnesti eventual si pe vecin si afli ca el are un 1.6T care a costat cu neglijabil mai mult iar in afara orasului consuma la fel.
Incoming FAIL: "oricum nu tin masina asta mai mult de 2 ani, cind o schimb o sa-mi iau si eu una asa". Si peste 2 ani de cele mai multe ori se face aceeasi gerseala: omul nostru se repede la masina pe care si-a dorit-o inca de la o luna dupa ce si-a luat-o pe actuala si pierde din vedere alte masini care au dotari si echipari pe care si le-ar dori cu adevarat.
Am vazut si scenariul asta de mai multe ori in preajma mea deci replici de genul "eu nu as face asa" nu tin pentru ca aici discutam la modul general, nu personal. Apoi, rivna asta si ideile preconcepute stau la baza umplerii tarii cu foltvagane. 90% din adolescentii de pe vremea cind eram eu adolescent rivneau la un golf 2 sau opel astra coupe. Pe multi dintre ei i-am aflat ducindu-se la nemti acum 4-5 ani si si-au luat ce si-au dorit, azvi.ind foarte multi bani pe o rabla, bani cu care isi puteau lua din tara masini mai noi si in stare mai buna. Apoi au inceput problemele tipice modelelor respective si inerente virstei masinilor (pe cealalta parte). Iar cind mergeau pe europeana cu 90-100 si zbura cite unul cu 120-130 pe linga ei priveau cu jind si se minteau ca-si vor lua ei un motor vr6 "aproape nou" "din germania" si-l vor pune pe asta, crezind ca le va suplini eventual si lipsa portbagajului si motivele pentru care acum carau chestii legate de gratare pe cupola vor disparea si alea.
Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)

Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!

Avatar utilizator
ingfrancisc
Mesaje: 914
Membru din: Sâm Mar 28, 2009 11:37 am
Marca si model masina: C4 Picasso, 1.6 HDI
Numar Inmatriculare: TM04DVF
Localitate: Timisoara
Contact:

Re: Schimbatul masinii la 2 ani - asa cum il vad eu

Mesaj de ingfrancisc » Joi Aug 23, 2012 12:53 pm

emilcald, evident ca ala de 1 litru e pe Fiesta ca doar nu pe Mondeo :D pe Mondeo va fi cel de 1.6l la 160cp so 0-100 in 7 sec. ::P Chestia asta ca echiparea asta va fi diponibila si pe Fiesta! Incercati sa va imaginati senzatia ... sau intrebatii pe mituc/aiurica, ca ei cred ca o stiu ::P
Eu spuneam de motoare noi si performante, Tomita, ce spui tu de 1.2/80cp? Iar filosofiile aste gen "ce e nou e prost" sau netestat sau mai stiu eu ce, ca ce rele sunt corporatiile, vine apocalipsa, sunt prostii! Cu logica asta ar trebui sa ne tinem mancarea in beciuri, ca frigiderul e mai complicat decat pivnita si se va strica! eventual sa merg de la Timisoara la Bucuresti cu caruta, ca avionul are turbinele prea complexe!
Ma rog, fiecare cu ale lui :hi eu insa nu vad de ce as da bani (adica munca mea!) pe o chestie depasita, uzata atat fizic cat si moral atat timp cat exista chestii noi, semnificativ mai performante si care costa cam tot atat?
Masinile au garantie intre 2 - 5 ani si 100-200k, functie de marca. Doar nu vrei garantie pe viata? Eu, spre exemplu, am garantie la C4 fie 5 ani fie 200k ... ce sa cer mai mult de la Citroen? Pe viata iti faci o casa, familie, eventual o cariera, in nici un caz o masina, e doar un consumabil. De fapt nici astea ... ca nu exista nici o garantie ca indivizi gen Hitler/Stalin/Ceausescu nu mai pot aparea.

L.E. am vazut postul tau dupa :)
m-am dat cu un focus cu 1l si cu un focus aspirat, in aceeasi zi si pot sa spun ca cel de 1l e sesizabil mai sprinten. Nu ridic in slavi motoarele mici, eu unul nu mi-as luat focus cu motor de 1 litru dar cu siguranta nici pe 1.6 aspirat nu as arunca banii atata timp cat exista 1.6 turbo mult superior si cam la acelasi pret!
C4 Picasso, 1.6 HDI 109 CP
C3 Picasso, 1.6 HDI 92 CP

Avatar utilizator
emicald
Mesaje: 1043
Membru din: Mie Iun 10, 2009 2:35 pm
Marca si model masina: Citroen C4 thp
Localitate: Rm. Vilcea

Re: Schimbatul masinii la 2 ani - asa cum il vad eu

Mesaj de emicald » Joi Aug 23, 2012 2:31 pm

ingfrancisc scrie:emilcald, evident ca ala de 1 litru e pe Fiesta ca doar nu pe Mondeo :D pe Mondeo va fi cel de 1.6l la 160cp so 0-100 in 7 sec. ::P
...

Masinile au garantie intre 2 - 5 ani si 100-200k, functie de marca. Doar nu vrei garantie pe viata? Eu, spre exemplu, am garantie la C4 fie 5 ani fie 200k ... ce sa cer mai mult de la Citroen?

...

L.E. am vazut postul tau dupa :)
m-am dat cu un focus cu 1l si cu un focus aspirat, in aceeasi zi si pot sa spun ca cel de 1l e sesizabil mai sprinten. Nu ridic in slavi motoarele mici, eu unul nu mi-as luat focus cu motor de 1 litru dar cu siguranta nici pe 1.6 aspirat nu as arunca banii atata timp cat exista 1.6 turbo mult superior si cam la acelasi pret!
S-o crezi tu ca face Mondeo 7 secunde cu 160 de cai... Focus cu 150 de cai face 8.6 secunde pina la 100... Mondeo cu 1.6 turbo de 160 CP are cifra oficiala de 9.3 sec! :)

Tu ai avut noroc cu garantia, eu am avut 2 ani, am mai prelungit pe bani suplimentari inca un an...

Eu merg cu un motor d-asta turbo de 3 ani si ceva, si crede-ma, cel mai mare avantaj este elasticitatea datorata cuplului disponibil de foarte jos si silentiozitatea datorata regimurilor de turatie mai mici. Performantele nu sint "de scris acasa". Daca nu ma insel, acceleratia 0-100 e pe la 8.3-8.4 secunde in carte. Iar consumul nu e deloc prea mic, asa cum se lauda toti producatorii cu vise umede, e comparabil cu cel de 1.6 aspirat (cu conditia sa nu ai piciorul drept prea greu...).
De aia am dubii in legatura cu "sprinteneala" lui Focus 1.0. Am gasit pe un site strain acceleratia 0-100 de 11.3 sec. si asta pentru varianta de 125 de cai... Pe site-ul Ford ro ma descurc greu, e de porc ca mai toate site-urile de felul asta.


Edit: sorry, mituc, ca ti-am umplut topicul cu prostii. Promit sa nu mai fac.
C4

Avatar utilizator
adrian_c
Mesaje: 362
Membru din: Vin Iul 10, 2009 1:43 pm
Numar Inmatriculare: 710-B_D
Contact:

Re: Schimbatul masinii la 2 ani - asa cum il vad eu

Mesaj de adrian_c » Joi Aug 23, 2012 4:13 pm

Salut,

Ma bag si eu putin ca si musca'n lapte ... eu nu am auzit niciodata de ideea asta sa schimbi masina la 2 ani, ci din contra, cea care se vehicula era schimbarea la 4-5 ani pana intr-o 100k km (spalare de creier), miscare care mi se pare mult mai inteligenta daca ai un venit constant si consistent.

La majoritatea masinilor incep sa cada cate una, cate alta dupa 4-5 ani, in functie de modul de utilizare si intretinere al fiecaruia.
1.6HDI 110 CP cu volant bi-masa

Avatar utilizator
Tomita
cre8or
Mesaje: 4722
Membru din: Dum Feb 11, 2007 8:11 pm
Marca si model masina: Citroen C4 coupe noir obsidien vtr pack +
Numar Inmatriculare: . . AG ... OPUS
Localitate: pitesti
Contact:

Re: Schimbatul masinii la 2 ani - asa cum il vad eu

Mesaj de Tomita » Joi Aug 23, 2012 6:04 pm

mituc ce crezi ca rezolvi cu topicul asta?
nu genereaza discutii productive ci va duce la galceava; mai bine inchide-l :hi
Led there b:LIGHT
http://www.facebook.com/OPUSWorkshop

Discutii despre personalizari LED
viewtopic.php?f=49&t=6024

Oferte personalizare cu LED interior-exterior
viewtopic.php?f=95&t=6022&st=0&sk=t&sd=a&hilit=led

Avatar utilizator
catalin4u24
StarShip Pilot
Mesaje: 5758
Membru din: Dum Iul 26, 2009 10:58 pm
Marca si model masina: Lancer Sportback
Contact:

Re: Schimbatul masinii la 2 ani - asa cum il vad eu

Mesaj de catalin4u24 » Joi Aug 23, 2012 6:52 pm

Este un topic despre cum vede el schimbatul masinii la doi ani. E super ok topicul si are si sens... daca iti pasa bineinteles.
Eu vad schimbatul masinii la doi ani o alegere personala a celor care practica acest lucru si ma doare fix la rola intinzatoare ca vecinul schimba masina la doua saptamani. Sunt banii lui si face cu ei ce vrea muschiul lui si daca pierde el 5000 de euro la fiecare doua saptamani ca asa vrea muschiul lui, ii doresc multa sanatate si spor la pierdut bani in continuare.
Cam asa vad eu schimbatul masinii la doi ani.
Cu stima :hi

Avatar utilizator
ingfrancisc
Mesaje: 914
Membru din: Sâm Mar 28, 2009 11:37 am
Marca si model masina: C4 Picasso, 1.6 HDI
Numar Inmatriculare: TM04DVF
Localitate: Timisoara
Contact:

Re: Schimbatul masinii la 2 ani - asa cum il vad eu

Mesaj de ingfrancisc » Joi Aug 23, 2012 8:45 pm

[quote="emicald"]
...
Eu merg cu un motor d-asta turbo de 3 ani si ceva, si crede-ma, cel mai mare avantaj este elasticitatea datorata cuplului disponibil de foarte jos si silentiozitatea datorata regimurilor de turatie mai mici. ...
[quote="emicald"]

pui mei, asta ziceam si eu :D. La aia cu mondeo in 7 sec. am gresit eu, datele erau pentru fiesta cu motorul ala.
Scimbatul masinii la vestici o data la cativa ani chiar era ok. Din experienta pe care a avut-o eu, indirect, in Austria acu vreo 10 ani mergea cam asa: colegu meu Rodler isi cumpara un ford (tip monovolum/van, nu mai tin minte ce era), pe credit, cu o rata de vreo 800 silingi. Peste vreo 2, 3 ani acelasi model apare restilizat, cu un motor mai conomic, mai bun, mai frumos, etc. Rodler se duce la ford (si asta nu e poveste, am fost cu el :D ), pe la ora 9 dimineata, semneaza niste harti pe acolo si pe la 10 pleacam la lucru in noul lui ford, vechiul ramanand la dealer, cu aceeasi rata de ~ 800 silingi. Ce e rau in sistemul asta? e adevarat, practic tu nu ai nici o masina, dar dobanzile si ratele erau pe vremea aia atat de mici incat era infinit mai ieftin sa platesti rate lunare la o masina decat sa mergi cu autobuzul la lucru! Asta a fost atunci ... acum nu stiu daca asta se mai poate, nici macar la ei. Sigur, se poate spune ca masina nu e a lui atata timp cat tot platesti la ea, dar chiar conteaza asta? pentru el nu conta ... rata aia era chiar simbolica, leafa lui era in jurul a 25000 silingi si nevastasa in jurul a 17000, amandoi fiind cam sub media salariilor in Austria. Repet, nu stiu daca astazi mai e tot asa.
Din pacate la noi nu se poate asa ceva, presupun ca datorita dobanzilor fabuloase practicate aici.
C4 Picasso, 1.6 HDI 109 CP
C3 Picasso, 1.6 HDI 92 CP

Avatar utilizator
catalin4u24
StarShip Pilot
Mesaje: 5758
Membru din: Dum Iul 26, 2009 10:58 pm
Marca si model masina: Lancer Sportback
Contact:

Re: Schimbatul masinii la 2 ani - asa cum il vad eu

Mesaj de catalin4u24 » Joi Aug 23, 2012 8:52 pm

In Romania nu s-a putut niciodata decand ma stiu asa ceva. Sa cumperi masina in rate care sa para simbolice raportate la salariu. Suna ca un vis umed pentru mine. Poate or fi si colegi care au 9000 de lei pe luna si sa nu simta rata de 900 la masina... or fi, dar cati? In nici un caz nu se pune problema de venit MEDIU in cazul de fata.
Comparatia Romania - Austria, este la fel de deplasata ca si cum ai compara Anglia-Romania, acum cand vad si eu cum se traieste aici si ce poti realiza din munca cinstita :hi

Avatar utilizator
Bogdan
Fondator
Mesaje: 12612
Membru din: Vin Feb 09, 2007 5:11 pm
Marca si model masina: Citroen C4, 1.4 16V, 2005
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Schimbatul masinii la 2 ani - asa cum il vad eu

Mesaj de Bogdan » Joi Aug 23, 2012 9:32 pm

Va rog sa ramaneti ontopic si sa lasati 0-100 sau mai stiu eu ce trasnai...exista alte topicuri!

Legat de ce zici tu Mituc, personal daca mi-as permite probabil ca si eu as schimba masina la 2 ani, ca deh apar lucruri noi, modele noi, este exact ca la un smartphone sau o tableta...insa personal nu am facut asta si nici nu cred ca o voi face deoarece cum am zis 1. nu imi permit si 2. masina nu mai e demult pe primul plan.
Insa nici nu trebuie cazut in extrema cealalta cu o masina tinuta mai mult de 5-6-7 ani, evident daca iti permiti sa o schimbi..
Octavia 3, Elegance, 2.0 TDI,DSG + Black Pack, 2013
C4 Coupe X 1.4, '05 ...a different one ...... ..
KartingClub | DS Spirit | MotorSportNews
Imagine

Avatar utilizator
mituc
Mesaje: 9131
Membru din: Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
Marca si model masina: Mazda 3 MPS BK
Localitate: Iasi
Contact:

Re: Schimbatul masinii la 2 ani - asa cum il vad eu

Mesaj de mituc » Joi Aug 23, 2012 10:39 pm

Bogdan scrie: Legat de ce zici tu Mituc, personal daca mi-as permite probabil ca si eu as schimba masina la 2 ani, ca deh apar lucruri noi, modele noi, este exact ca la un smartphone sau o tableta...insa personal nu am facut asta si nici nu cred ca o voi face deoarece cum am zis 1. nu imi permit si 2. masina nu mai e demult pe primul plan.
Insa nici nu trebuie cazut in extrema cealalta cu o masina tinuta mai mult de 5-6-7 ani, evident daca iti permiti sa o schimbi..
Intr-adevar ma refeream la noi (sau majoritatea dintre noi), oamenii de rind care au rate totalizind si 30-40% din venitul net si totusi ne incapatinam sa facem acest schimb cu nepasare dar mai apoi sa ajungem sa ne calicim la filtru de polen aftermarket versus OEM mai scump cu 20RON (si romanul e campion la asa ceva).

Daca mi-as permite iti dai seama ca mi-as face flota de GTR-uri :)
Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)

Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!

Avatar utilizator
mituc
Mesaje: 9131
Membru din: Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
Marca si model masina: Mazda 3 MPS BK
Localitate: Iasi
Contact:

Re: Schimbatul masinii la 2 ani - asa cum il vad eu

Mesaj de mituc » Joi Aug 23, 2012 11:28 pm

ingfrancisc scrie:emilcald, evident ca ala de 1 litru e pe Fiesta ca doar nu pe Mondeo :D pe Mondeo va fi cel de 1.6l la 160cp so 0-100 in 7 sec. ::P
Da, motoarele astea mici de la ford sint "the shit" (la propriu). De altfel ne-ai facut capul calendar cu ford. Sint masini decente insa nu pot constitui subiect unic intr-o discutie tocmai din cauza problemei discutate aici. Asadar ai putea te rog sa recitesti titlul topicului? Nu ai avut nici macar un singur post la obiect. Cit despre 0-100 in 7 secunde cu 1.6T... sfinte cacat ce tare ar fi, unii au nevoie de 200cp si 300Nm pentru asta.

http://www.zeperfs.com/fiche3897-ford-f ... 6-scti.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - deci cu ceva noroc motorul asta poate impinge o fiesta la 7 secunde pentru 0-100, desi nu are suficienta apasare sa plece suficient de tare de pe loc pentru 0-100 sub 7.3-7.5s.
Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)

Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!

Scrie răspuns

Înapoi la “Discutii serioase :)”