ESP-ul, un "must" sau doar "nice to have"

Accidente de toate felurile...
Scrie răspuns

ESP

MUST
99
68%
NICE to have
46
32%
 
Voturi totale: 145

Avatar utilizator
Bogdan
Fondator
Mesaje: 12612
Membru din: Vin Feb 09, 2007 5:11 pm
Marca si model masina: Citroen C4, 1.4 16V, 2005
Localitate: Bucuresti
Contact:

ESP-ul, un "must" sau doar "nice to have"

Mesaj de Bogdan » Joi Feb 15, 2007 5:05 pm

Un filmulet care face cat 1000 de cuvinte. Enjoy!
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=T9Y6z7cXxEE&NR[/youtube]

Un alt filmulet, de data aceasta la scara mai mare . Aici se vede intr-adevar cat conteaza ESP-ul.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=R6e1QuzU ... ed&search=[/youtube]

Si ultimul filmulet edificator
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=8fm6xewv ... ed&search=[/youtube]


Later Edit:
Votati dupa vizionarea filmuletelor :!:
Ultima oară modificat Sâm Feb 02, 2008 4:19 am de către Bogdan, modificat de 3 ori în total.
Octavia 3, Elegance, 2.0 TDI,DSG + Black Pack, 2013
C4 Coupe X 1.4, '05 ...a different one ...... ..
KartingClub | DS Spirit | MotorSportNews
Imagine

Avatar utilizator
Tomita
cre8or
Mesaje: 4722
Membru din: Dum Feb 11, 2007 8:11 pm
Marca si model masina: Citroen C4 coupe noir obsidien vtr pack +
Numar Inmatriculare: . . AG ... OPUS
Localitate: pitesti
Contact:

Mesaj de Tomita » Joi Feb 15, 2007 5:23 pm

eu am votat nice, dar apoi m-am uitat la filme :shock:
nu e doar nice...
cred ca e chiar must...
Led there b:LIGHT
http://www.facebook.com/OPUSWorkshop

Discutii despre personalizari LED
viewtopic.php?f=49&t=6024

Oferte personalizare cu LED interior-exterior
viewtopic.php?f=95&t=6022&st=0&sk=t&sd=a&hilit=led

Avatar utilizator
mituc
Mesaje: 9131
Membru din: Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
Marca si model masina: Mazda 3 MPS BK
Localitate: Iasi
Contact:

Mesaj de mituc » Joi Feb 15, 2007 6:41 pm

Depinde de motor. Mie mi se pare un nice to have.
Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)

Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!

Avatar utilizator
kriss13
Mesaje: 126
Membru din: Lun Feb 12, 2007 1:31 pm

Mesaj de kriss13 » Vin Feb 16, 2007 1:06 am

dupa un derapaj eu cred ca "must be alive" nu "would be nice to be alive" :)

cind vine nebunu beat din fata si intra pe sensu tau BRUSC.... ce treaba mai are motoru?
sa stai un scaun cu rotile si sa zici..eheee ..dar aveam motor de 140 cai..

Avatar utilizator
SAMmy
My C4 Rocks!
Mesaje: 731
Membru din: Mar Feb 13, 2007 9:56 am
Marca si model masina: Citroën C6 Exclusive
Citroën C4 Coupé VTR
Numar Inmatriculare: VN 29 SAM
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de SAMmy » Vin Feb 16, 2007 11:01 am

Am vazut si eu filmuletele si raman la votul initial... NICE TO HAVE...
De ce?
1. Pentru ca ESP-ul este o optiune de care beneficiezi din plin daca nu stii sa conduci... (voi reveni la acest aspect)
2. Pentru ca degeaba ai tu esp daca altii nu au... americanii au facut un studiu in care au demonstrat
ca numarul si gravitatea accidentelor sunt influientate intr-o masura foarte mica de cresterea vanzarilor
de autoturisme dotate cu esp sau sistem echivalent, dar ca in momentul in care cca. 90% dintre autoturismele care
ruleaza vor fi dotate cu astfel de sisteme numarul accidentelor grave va fi diminuat consistent (60% daca imi amintesc bine).
Asta ce inseamna?
Inseamna ca in momentul in care producatorii vor inceta de a le mai considera optionale,
lasand responsabilitatea in carca cumparatorului, si vor incepe sa bage dotari de securitate activa standard,
asta inclusiv la clasele mici si medii ca nu ma intereseaza ca S Klasse si Seria 7 le au deja standard, atunci
vom fi cu totii protejati... pana atunci invatam sa conducem mai bine, mai sigur.

Revin la subiectul 1. Filmuletele releva acest fapt... soferii din masinile fara esp nu isi iau precautii
vis a vis de conditiile de rulare (conduc de parca ar fi pe asfalt uscat) si in plus, nu contracareaza deloc
tendinta de derapare a masinii... spre exemplu... daca iti intra unul din sens opus pe sensul tau, pui frana tare cu masina
ruland pe asfalt fara sa schimbi directia, apoi, daca decizi sa iesi de pe carosabil, iei piciorul de pe frana si
cu acceleratia constanta faci manevra evaziva (nici nu iei piciorul de pe
acc ca sa faci frana de motor si nici nu accelerezi pentru ca doar astfel masina ramane in echilibru...
Daca iei piciorul de pe acc sau dimpotriva accelerezi, ai derapat...)

Credeti ca mananc ciuperci? Eu am patit chestia asta de cel putin 10 ori cand mergeam in Vrancea pe drum cu 1 banda pe sens.
Atunci conduceam Dacie 1310 si aia nu are nici esp nici asr nici abs si e si dezechilibrata
in sensul ca isi schimba directia cand franezi tare pentru ca forta de franare pe fiecare roata nu este egala...

Daca as fi facut ce face ala cu mertul, ca ia piciorul de pe acc si calca frana si ambreiajul, simultan cu schimbarea directiei
se ducea dreq toata mustaria, dar reactia asta de panica este specifica blondelor (la figurativ, nu sunt misogin cromatic... ;))

PS: Chestia cu acceleratia constanta e tricky... explic... totul se petrece instantaneu, dar voi detalia...
- Vezi sinistrul pe banda ta venind vijelios
- Pui frana cu stangul ridicand dreptul de pe acceleratie, fara sa decuplezi... te ajuta si frana de motor
- Decizi instantaneu sa iesi in decor
- Iei stangul de pe frana si apesi acceletaria cu dreptul pana in punctul de idle, adica sa nu fii nici in frana de motor, dar nici sa nu accelerezi
- Faci manevra evaziva fara sa modifici acceleratia sau sa pui frana
- Daca masina derapeaza usor, nu te panichezi si nu pui frana sau iei piciorul de pe acceleratie,
incerci sa o controlezi din volan cu miscari gentile nu bruste.

PS2: Acest tutorial mi-a fost "predat" de un pilot de curse licentiat!

PS3: A nu se intelege din cele scrise mai sus faptul ca eu sunt impotriva esp, dar cred ca faptul ca stii ca ai
un inger pazitor te face sa conduci mai putin atent si sa fii mai putin responsabil... cunosc exemple...
Pe mine m-a salvat esp-ul 1 data, dar nu eram eu la volan... ;)
Citroën C6 Exclusive 2.7 V6 HDi Gris Fer Claudia Alezane nicknamed Jax
Citroën C4 Coupé VTR 1.6i 16V Noir Obsidian nicknamed Tux

Avatar utilizator
Bogdan
Fondator
Mesaje: 12612
Membru din: Vin Feb 09, 2007 5:11 pm
Marca si model masina: Citroen C4, 1.4 16V, 2005
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de Bogdan » Vin Feb 16, 2007 1:07 pm

Nu ESP-ul te face sa conduci mai putin atent si iresponsabil, ci chiar persoana ta!! Un om iresponsabil e iresponsabil si cu ESP si fara ESP...
Octavia 3, Elegance, 2.0 TDI,DSG + Black Pack, 2013
C4 Coupe X 1.4, '05 ...a different one ...... ..
KartingClub | DS Spirit | MotorSportNews
Imagine

Avatar utilizator
sebi
Mesaje: 420
Membru din: Mar Feb 20, 2007 7:01 pm
Localitate: Brasov

Mesaj de sebi » Mar Feb 27, 2007 12:27 am

sunt de parere ca esp-ul e folositor. mam dat cu c4-ul meu intro parcare pe zapada si cu un lacetti cu esp, si am observat ca mult mai repede pierzi controlul masinii fara esp.
si inturn ac de par daca pui gazu jos la o masina fara esp iti pleaca de spate mult mai repede spatele decat la una cu.

Avatar utilizator
DMX
Fan C4
Mesaje: 1900
Membru din: Vin Feb 09, 2007 8:18 pm
Marca si model masina: Saab
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de DMX » Mie Feb 28, 2007 6:14 pm

ESP , este o necesitate , si care dupa cum ati vazut la multe configurari de masini SCRIE - Recommendation - aici ma refer la masinile care nu au standard
-daca vrei sa te dai in spectacol , te duci pe circuit si scoti ESP , pe strada parerea mea este bine sa il lasi activat

Avatar utilizator
aurelian
Mesaje: 29
Membru din: Joi Feb 15, 2007 11:16 pm
Numar Inmatriculare: B55DXX
Localitate: Bucuresti

Mesaj de aurelian » Joi Mar 01, 2007 10:07 am

daca sunteti schumi la volan cred ca e bun ca poate va ajuta sa iesiti dintr-o incurcatura

eu am mers cu c4 cu si fara esp

nu am "reusit" sa-l activez niciodata :oops: , in primul rand sa incercam sa conducem atent :wink:

parca ma simt mai in siguranta ca il am
Hdi 110 CP - hoo naravasilor!! :)

Avatar utilizator
SAMmy
My C4 Rocks!
Mesaje: 731
Membru din: Mar Feb 13, 2007 9:56 am
Marca si model masina: Citroën C6 Exclusive
Citroën C4 Coupé VTR
Numar Inmatriculare: VN 29 SAM
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de SAMmy » Joi Mar 01, 2007 10:52 am

sebi scrie:sunt de parere ca esp-ul e folositor. mam dat cu c4-ul meu intro parcare pe zapada si cu un lacetti cu esp, si am observat ca mult mai repede pierzi controlul masinii fara esp.
si inturn ac de par daca pui gazu jos la o masina fara esp iti pleaca de spate mult mai repede spatele decat la una cu.
Exact cum am scris anterior, daca nu stii sa conduci esp is a must... ;) si chiar si atunci... legile fizicii raman in picioare.

Ce treaba ai tu sa-i dai gas intr-un ac de par??? Pai daca e s-o luam asa hai sa vorbim de accidentul Cayene-ului ala din CT
care s-a facut praf si a explodat si a luat cu el 4 vieti tinere... Ala avea esp dar la 190-200kph intr-un sens giratoriu,
cu tot esp si tcs si asr si dsc-ul porsche-ului tot a pierdut controlul...

Chiar si in filmuletele de prezentare spune un gagiu la un moment dat... "...esp cannot break the laws of physics,
or be a substitute for foresight behind the wheel..." asa ca incercati sa fiti cat mai responsabili in postura de soferi...
Citroën C6 Exclusive 2.7 V6 HDi Gris Fer Claudia Alezane nicknamed Jax
Citroën C4 Coupé VTR 1.6i 16V Noir Obsidian nicknamed Tux

Avatar utilizator
Tomita
cre8or
Mesaje: 4722
Membru din: Dum Feb 11, 2007 8:11 pm
Marca si model masina: Citroen C4 coupe noir obsidien vtr pack +
Numar Inmatriculare: . . AG ... OPUS
Localitate: pitesti
Contact:

Mesaj de Tomita » Joi Mar 01, 2007 1:16 pm

esp iti ofera un procent de imbunatatire a traiectoriei masinii in conditii extreme. adica in loc sa iti fuga spatele poti totusi sa redresezi (si daca ai noroc si nu e vreun obstacol)
cayenne ala la 200kmh intr-o fractiune de secunda a trecut de intersectie. nimic in lume nu il facea sa scape. trebuia sa activeze modul "matrix" ca la nfs, se incadra in curba, si apoi revenea in timp obisnuit.
Led there b:LIGHT
http://www.facebook.com/OPUSWorkshop

Discutii despre personalizari LED
viewtopic.php?f=49&t=6024

Oferte personalizare cu LED interior-exterior
viewtopic.php?f=95&t=6022&st=0&sk=t&sd=a&hilit=led

Avatar utilizator
newt
CPatratzel
Mesaje: 685
Membru din: Lun Feb 19, 2007 11:12 am
Marca si model masina: Mercedes-Benz CLA 250 4matic
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de newt » Vin Mar 02, 2007 10:40 am

NICE TO HAVE

De ce? Pentru ca cel mai important element ramane soferul.
Imi amintesc de un test comparativ pe care l-am vazut pe DW-TV acum ceva timp intre diverse tipuri de sisteme AWD/4WD pe sedanuri si SUV-uri (quattro, X-drive, 4Matic, 4Motion, etc). Concluzia unor baieti cu mult mai destepti decat noi a fost ca "oricat de multe sisteme inteligente de control al tractiunii ar avea masina, nici unul nu te poate salva de incompetenta". Daca sari calul (cum in multe din filmuletele alea se intampla - vezi neadaptarea la conditiile de drum) nu ai nici o sansa oricate ESP-uri, TCS-uri, ABS-uri sau alte acronime ar purta masina ta.
Intr-un an si 13k km o singura data am avut nevoie de ESP la patratel si asta pentru ca am dat eu dovada de incompetenta abordand prea optimist o curba. Cu putin "oposite lock" s-a rezolvat fara cea mai mica urma de drama.

Sunt de acord cu SAMmy intr-o oarecare masura cu observatia ca nu toti suntem piloti licentiati si petrcem cea mai mare parte a zilei invatand/rafinand tehnici de condus agresiv/la limita.
Jupiter Red CLA 250 4matic | AMG Sport | AMG Exclusive | Night | ILS | Command Online | RVC | Sunroof | Harman/Kardon
Ex: Golf V alb, 1.9TDI 105CP M6 Comfortline, ESP, clima bi-zona, cotiera
Ex: C4 coupe luciferos 1.6i 16v 110cp, VTR + clima bi-zona, monograme, sticker, '06

Avatar utilizator
DMX
Fan C4
Mesaje: 1900
Membru din: Vin Feb 09, 2007 8:18 pm
Marca si model masina: Saab
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de DMX » Vin Mar 02, 2007 10:45 am

newt scrie:NICE TO HAVE

De ce? Pentru ca cel mai important element ramane soferul.
-ce te faci cand soferul e asa experimentat ???
-eu as spune ca daca esti shumi , nu ai nevoie de ESP , ptr ai fi suficient de pregatit sa iesi din situati limita , DAR un sofer care nu a trecut prin situati limita , nu stie cum va reactiona ASA ca e ff bun un ESP

Avatar utilizator
Bogdan
Fondator
Mesaje: 12612
Membru din: Vin Feb 09, 2007 5:11 pm
Marca si model masina: Citroen C4, 1.4 16V, 2005
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de Bogdan » Vin Mar 02, 2007 10:47 am

Eu vad ESP exact ca airbagurile... E posibil sa ai nevoie de el o singura data!!!
Octavia 3, Elegance, 2.0 TDI,DSG + Black Pack, 2013
C4 Coupe X 1.4, '05 ...a different one ...... ..
KartingClub | DS Spirit | MotorSportNews
Imagine

Avatar utilizator
newt
CPatratzel
Mesaje: 685
Membru din: Lun Feb 19, 2007 11:12 am
Marca si model masina: Mercedes-Benz CLA 250 4matic
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de newt » Vin Mar 02, 2007 11:00 am

DMX scrie:
newt scrie:NICE TO HAVE

De ce? Pentru ca cel mai important element ramane soferul.
-ce te faci cand soferul e asa experimentat ???
-eu as spune ca daca esti shumi , nu ai nevoie de ESP , ptr ai fi suficient de pregatit sa iesi din situati limita , DAR un sofer care nu a trecut prin situati limita , nu stie cum va reactiona ASA ca e ff bun un ESP
Este adevarat, ESP-ul va corecta micile, repet MICILE, greseli facute de sofer. Iti propun sa faci un test: incearca, evident undeva unde tu si cei din jur veti fi in siguranta, sa conduci peste limita o masina cu si fara ESP activat (atentie, la majoritatea masinilor desi exista posibilitatea dezactivarii ESP-ului acesta nu se va dezactiva complet intervenind totusi in situatii grave cand este dezactivat). Vei vedea ca desi il ai pornit masina poate fi scapata de sub control. Nu vei putea sa schimbi legile fizicii folosind sisteme electronice.

P.S. A fi sau nu SHUMI e doare o stare mentala. Daca nu esti constient de limitele pe care le ai n-ai nevoie de 400 de cai fara ESP ca sa-ti rupi gatul, e suficienta o bicicleta si un sant ceva mai adanc.
Jupiter Red CLA 250 4matic | AMG Sport | AMG Exclusive | Night | ILS | Command Online | RVC | Sunroof | Harman/Kardon
Ex: Golf V alb, 1.9TDI 105CP M6 Comfortline, ESP, clima bi-zona, cotiera
Ex: C4 coupe luciferos 1.6i 16v 110cp, VTR + clima bi-zona, monograme, sticker, '06

Scrie răspuns

Înapoi la “Crash boom bang - Accidente”