ESP-ul, un "must" sau doar "nice to have"

Accidente de toate felurile...
Scrie răspuns

ESP

MUST
99
68%
NICE to have
46
32%
 
Voturi totale: 145

Avatar utilizator
Silviu Mustata
Mesaje:208
Membru din:Mar Ian 12, 2010 7:59 pm
Localitate:Bucuresti
Re: ESP-ul, un "must" sau doar "nice to have"

Mesaj de Silviu Mustata » Joi Mai 12, 2011 7:06 am

Nu uitati ca in acest pachet mai exista si sist. antipatinare, fapt care poate genera confuzii. Becul ESP palpaie si cand intra antipatinarea (ex. la accelerare puternica in zapada).
Cat despre "daca te joci cu frana de mana si tii apasat ambreiajul vei observa ca ESP=ul palpaie si trage de masina destul de violent!", parerea mea este ca aici intra repatitorul electronic al fortei de franare (care este in standardul ABS de ani buni) si nu stiu daca este tocmai o metoda ortodoxa pentru ca , cel putin teoretic, intervine o dubla franare pe una din rotile din spate functie de traiectorie, iar cealalta este "defranata". Oricum ESP lucreaza cu ABS conjugat. ESP fara ABS nu merge.
Fost posesor Citroen C4 1.6 SX Vti 122 CP Pack Confort+Siguranta

Avatar utilizator
mituc
Mesaje:9122
Membru din:Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
Marca si model masina:Mazda 3 MPS BK
Localitate:Iasi
Contact:

Re: ESP-ul, un "must" sau doar "nice to have"

Mesaj de mituc » Joi Mai 12, 2011 8:19 am

Partea de control a stabilitatii include si controlul tractiunii, acea antipatinare cum o numesti. TCS (traction control system, numele poate sa difere de la producator la producator) e doar o extensie a sistemului de control a stabilitatii (ESP, DSC, sau cum se mai numeste).
Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)

Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!

Avatar utilizator
Bogdan
Fondator
Mesaje:12602
Membru din:Vin Feb 09, 2007 5:11 pm
Marca si model masina:Citroen C4, 1.4 16V, 2005
Localitate:Bucuresti
Contact:

Re: ESP-ul, un "must" sau doar "nice to have"

Mesaj de Bogdan » Joi Mai 12, 2011 8:39 am

Silviu Mustata scrie:Nu uitati ca in acest pachet mai exista si sist. antipatinare, fapt care poate genera confuzii. Becul ESP palpaie si cand intra antipatinarea (ex. la accelerare puternica in zapada).
Cat despre "daca te joci cu frana de mana si tii apasat ambreiajul vei observa ca ESP=ul palpaie si trage de masina destul de violent!", parerea mea este ca aici intra repatitorul electronic al fortei de franare (care este in standardul ABS de ani buni) si nu stiu daca este tocmai o metoda ortodoxa pentru ca , cel putin teoretic, intervine o dubla franare pe una din rotile din spate functie de traiectorie, iar cealalta este "defranata". Oricum ESP lucreaza cu ABS conjugat. ESP fara ABS nu merge.
Cu siguranta nu e ASR-ul, atat timp cat spatele este cel care fuge si pierde aderenta in exemplul meu(o fugi si fata, dar prea putin zic eu ca sa conteze). ASR-ul actioneaza doar pe rotile din fata nu si pe rotile din spate! Se poate sa ai ASR si sa nu ai ESP(asta nu la Citroen, la VW ,Skoda daca tin eu bine minte).
Repartitorul electronic al fortei de franare nu are nicio legatura cu ceea ce face ESP-ul! Toate C4-urile au EBD.
Legat de forta dubla de franare eu nu prea o vad, pentru ca atunci cand faci un derapaj controlat cu frana de mana o actionezi scurt dupa care masina incepe sa danseze si incepe sa-si faca de cap ESP-ul, eu la asta m am referit cand am mentionat joaca cu frana de mana pe zapada!
Octavia 3, Elegance, 2.0 TDI,DSG + Black Pack, 2013
C4 Coupe X 1.4, '05 ...a different one ...... ..
KartingClub | DS Spirit | MotorSportNews
Imagine

Avatar utilizator
Silviu Mustata
Mesaje:208
Membru din:Mar Ian 12, 2010 7:59 pm
Localitate:Bucuresti

Re: ESP-ul, un "must" sau doar "nice to have"

Mesaj de Silviu Mustata » Vin Mai 13, 2011 9:01 am

Led-ul ESP palpaie si cand intra antipatinarea (indiferent de nume) pt. rotile din fata bineinteles. Probabil atunci cand vrei sa amplifici derapajul actionezi si acceleratia pe langa volan si frana de mana. Am remarcat aspectul cand am vrut sa demarez ca ghiolnaul pe zapada, rotile din fata au pierdut aderenta si imediat s-a redus turatia acestora.
Fost posesor Citroen C4 1.6 SX Vti 122 CP Pack Confort+Siguranta

Avatar utilizator
Bogdan
Fondator
Mesaje:12602
Membru din:Vin Feb 09, 2007 5:11 pm
Marca si model masina:Citroen C4, 1.4 16V, 2005
Localitate:Bucuresti
Contact:

Re: ESP-ul, un "must" sau doar "nice to have"

Mesaj de Bogdan » Vin Mai 13, 2011 9:19 am

Deci, 40 km/h, viteza a II a, ambreiaj apasat, frana de mana scurt trasa + viraj usor stanga/dreapta , fara a accelera in vreun fel => ESP-ul isi face treaba.
Incearca asta cand o veni zapada si spune-ne daca si la tine e la fel sau nu!
Octavia 3, Elegance, 2.0 TDI,DSG + Black Pack, 2013
C4 Coupe X 1.4, '05 ...a different one ...... ..
KartingClub | DS Spirit | MotorSportNews
Imagine

Avatar utilizator
emicald
Mesaje:1042
Membru din:Mie Iun 10, 2009 2:35 pm
Marca si model masina:Citroen C4 thp
Localitate:Rm. Vilcea

Re: ESP-ul, un "must" sau doar "nice to have"

Mesaj de emicald » Vin Mai 13, 2011 9:30 am

Bogdan scrie:Deci, 40 km/h, viteza a II a, ambreiaj apasat, frana de mana scurt trasa + viraj usor stanga/dreapta , fara a accelera in vreun fel => ESP-ul isi face treaba.
Incearca asta cand o veni zapada si spune-ne daca si la tine e la fel sau nu!
Nu sint lamurit cum actioneaza ESP asta, daca e cum zici tu. Eu stiu ca frineaza roata care patineaza (sau asa face ASR, care inseamna exact anti-patinaj), iar ABS elibereaza roata care se blocheaza. In cazul cind e ambreiajul apasat, ce simt senzorii aia? ca de patinat nu prea patineaza, neavind tractiune. ESP detecteaza oare diferentele intre rotile de pe aceeasi punte?
C4

Avatar utilizator
Bogdan
Fondator
Mesaje:12602
Membru din:Vin Feb 09, 2007 5:11 pm
Marca si model masina:Citroen C4, 1.4 16V, 2005
Localitate:Bucuresti
Contact:

Re: ESP-ul, un "must" sau doar "nice to have"

Mesaj de Bogdan » Vin Mai 13, 2011 9:34 am

Pai ce tractiune sa am pe rotile spate? ESP actioneaza pe toate rotile, ASR doar pe rotile din fata!
Octavia 3, Elegance, 2.0 TDI,DSG + Black Pack, 2013
C4 Coupe X 1.4, '05 ...a different one ...... ..
KartingClub | DS Spirit | MotorSportNews
Imagine

Avatar utilizator
vlad
CREATIVE TECHNOLOGIE
Mesaje:7482
Membru din:Vin Dec 21, 2007 12:10 pm
Marca si model masina:Citroen C4, 1.6 HDI
Numar Inmatriculare:BH 57 ELA

Re: ESP-ul, un "must" sau doar "nice to have"

Mesaj de vlad » Vin Mai 13, 2011 1:37 pm

ESP controleaza traiectoria dorita de tine prin intermediul senzorilor de rotatie a rotilor, a senzorului de rotatie a volanului si printr-un giroscop pt masurarea accelerarii laterale.
Cind tu tragi frina de mina si masina a derapat ECU ESP detecteaza ca ti-a fugit spatele prin giroscop, si senzorii de rotatie a rotilor spate (fiind in derapaj se invirt mai incet ca cele care au aderenta). Atunci calculeaza traiectoria dorita de tine in functie de unghiul de bracaj al volanului si frineaza 1 sau mai multe roti pt a readuce masina pe acea traiectorie. Tot in acelasi timp taie si cuplul motorului. Asta in cazul in care lasi ESP-ul sa isi faca treaba. Daca intervii si tu cu corectii (contrabracat, frina sau acceleratie) s-a dus dracu. ESP nu stie ce sa mai faca, va brusca masina si s-ar putea sa nu ajunga nici unde vrei tu nici unde vrea ESP-ul.
Black pearl, 1,6 HDI, 90 caluti.

ImagineImagineImagineImagine

Avatar utilizator
vlad
CREATIVE TECHNOLOGIE
Mesaje:7482
Membru din:Vin Dec 21, 2007 12:10 pm
Marca si model masina:Citroen C4, 1.6 HDI
Numar Inmatriculare:BH 57 ELA

Re: ESP-ul, un "must" sau doar "nice to have"

Mesaj de vlad » Vin Mai 13, 2011 1:42 pm

emicald scrie:Eu stiu ca frineaza roata care patineaza (sau asa face ASR, care inseamna exact anti-patinaj)
Aici ai dreptate.
emicald scrie:ABS elibereaza roata care se blocheaza.
Iar ai dreptate
emicald scrie:In cazul cind e ambreiajul apasat, ce simt senzorii aia? ca de patinat nu prea patineaza, neavind tractiune. ESP detecteaza oare diferentele intre rotile de pe aceeasi punte?
ESP-ul nu prea are treaba cu ambreiajul tau. Daca derapeaza nu inseamna neaparat ca patineaza din cauza cuplului excesiv la roata. Poate patina lateral din cauza lipsei de aderenta, un exemplu sau poate subvira din "n" cauze. ESP nu doar ca detecteaza diferentele intre rotile de pe aceeasi punte ci detecteaza diferentele intre cele 4 roti; de aia are senzor de rotatie separat pt fiecare roata.
Black pearl, 1,6 HDI, 90 caluti.

ImagineImagineImagineImagine

Avatar utilizator
Silviu Mustata
Mesaje:208
Membru din:Mar Ian 12, 2010 7:59 pm
Localitate:Bucuresti

Re: ESP-ul, un "must" sau doar "nice to have"

Mesaj de Silviu Mustata » Vin Mai 13, 2011 6:19 pm

Bineinteles ca atat tractiunea cat si ASR-ul sunt pe rotile din fata.
Vlad a intrat exact in detaliile tehnice.
Oricum concluzia este ca ESP te poate ajuta in niste limite si prin aceasta il consider un MUST HAVE.
Fost posesor Citroen C4 1.6 SX Vti 122 CP Pack Confort+Siguranta

Avatar utilizator
mituc
Mesaje:9122
Membru din:Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
Marca si model masina:Mazda 3 MPS BK
Localitate:Iasi
Contact:

Re: ESP-ul, un "must" sau doar "nice to have"

Mesaj de mituc » Mie Apr 10, 2013 8:56 pm

Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)

Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!

Scrie răspuns

Înapoi la “Crash boom bang - Accidente”