ESP-ul, un "must" sau doar "nice to have"
- ATK
- Mesaje:102
- Membru din:Sâm Apr 12, 2008 12:02 pm
- Numar Inmatriculare:B 41 CDB
- Localitate:Bucuresti
- Contact:
repet.....poti sa conduci ca un bunic, cu 30 la ora, daca trebuie sa eviti ceva neprevazut, iti sare un caine in fata, un pieton, o groapa mai mare, orice obstacol sau situatie iminenta, ESP-ul este acolo sa te ajute. Povestile alea cum ca ESP-ul i-a incurcat sunt povesti de adormit copiii mici.
In continuare sustin ca este un MUST HAVE
In continuare sustin ca este un MUST HAVE
Vanity....definitely my favorite sin
- Deese
- Omul cu plasticele
- Mesaje:6710
- Membru din:Joi Aug 02, 2007 12:27 pm
- Numar Inmatriculare:B22DSM
- Localitate:Bucuresti
Re: ESP-ul, un "must" sau doar "nice to have"
Este sa te ajute, asa e, dar nu e ceva fara de care nu poti trai.
C4 Cactus 2017 Baltic Blue 1.2 puretech 110cv
C4 Hatchback 2007 Noir Obsidien 1.6i 110cv
Sandero Stepway 2017 Rouge de Feu 0,9 TCe 90cv
C4 Hatchback 2007 Noir Obsidien 1.6i 110cv
Sandero Stepway 2017 Rouge de Feu 0,9 TCe 90cv
- Juliu
- Mesaje:689
- Membru din:Dum Oct 11, 2009 8:50 am
- Numar Inmatriculare:B-14-KWD
- Localitate:Bucuresti
Re: ESP-ul, un "must" sau doar "nice to have"
Aveam sub 10,000 km cu C4 cand a intrat prima data, pe Dn1, slalom printre masini pe pod la Saftica. As fi intrat in 8-uri fara, a palpait putin si a salvat un fraier de teribilism.
Cand am luat-o, am intrebat daca poate fi dezactivat si de ce trebuie sa platesc in plus pentru el.
Daca m-ar fi lasat l-as fi scos. Prost sa fii... noroc sa ai.
Pe circuit auto este bine sa fie dezactivat, sau la demonstratii, dar vorbim de alt tort cu cirese acolo.
Cand am luat-o, am intrebat daca poate fi dezactivat si de ce trebuie sa platesc in plus pentru el.
Daca m-ar fi lasat l-as fi scos. Prost sa fii... noroc sa ai.
Pe circuit auto este bine sa fie dezactivat, sau la demonstratii, dar vorbim de alt tort cu cirese acolo.
Citroen C4, 1.6 vti
- dimabogdan
- Mesaje:916
- Membru din:Mie Feb 14, 2007 9:43 am
- Localitate:CONSTANTA
Re: ESP-ul, un "must" sau doar "nice to have"
Terminati cu tampeniile :
http://www.youtube.com/watch?v=XI0IRgvRLNw
http://www.youtube.com/watch?v=XI0IRgvRLNw
Mai bine sa taci si sa pari prost, decat sa vorbesti si sa spulberi toate indoielile.
- ATK
- Mesaje:102
- Membru din:Sâm Apr 12, 2008 12:02 pm
- Numar Inmatriculare:B 41 CDB
- Localitate:Bucuresti
- Contact:
Re: ESP-ul, un "must" sau doar "nice to have"
http://www.youtube.com/watch?v=j-hHWSQhKuc" onclick="window.open(this.href);return false;
uite aici cel mai relevant film pentru toti "Arogantii"
uite aici cel mai relevant film pentru toti "Arogantii"
Vanity....definitely my favorite sin
- B25BUY
- Mesaje:1287
- Membru din:Mar Dec 09, 2008 10:54 am
- Numar Inmatriculare:B-BUY
- Localitate:Bucuresti
- Contact:
Re: ESP-ul, un "must" sau doar "nice to have"
Pe mine m-a ajutat vizibil o singura data.
Aveam in jur de 100-120 la ora si am luat o curba stransa aproape fara frana; am apasat frana cand executasem cam 20% din arcul curbei.
Atunci am sesizat vizibil interventia ESP-ului cumva pe puntea spate (asta a fost perceptia mea) si masina nu a pierdut aproape deloc traiectorie; doar un pic de tot a derapat (10-20 cm a fugit spatele), eu recapatand controlul instantaneu.
Alt aspect, mai degraba util al ESP-ului este pe nametii de zapada, unde coroborat cu un set de cauciucuri de iarna reduce riscul patinarii, al invartelii pe loc si alte aspecte comico-tragice-romanesti.
*
In rest, pe umed,pe linia de tramvai, la plecari mai in forta blincare beculetul si simti ca nu te lasa sa-i dai scartz .
**
Deci, DA, subscriu: E un sistem modern de siguranta activa care confera un plus de siguranta in conditii extraordinare, un sistem ce poate controla si actiona mai eficace decat reflexele si/sau cunostintele/capacitatile/experienta soferilor.
***
Cand e vorba de bani, desigur multi nu l-ar alege; poate multi si-ar lua mai degraba xenoane decat ESP, pavilion vitrat sau mai stiu eu ce alte minuni.
In fine, tinand cont ca la un moment dat iti poate salva viata, devine un MUST HAVE al zilelor noastre acest dispozitiv ESP; e ca o prima de asigurare.
Aveam in jur de 100-120 la ora si am luat o curba stransa aproape fara frana; am apasat frana cand executasem cam 20% din arcul curbei.
Atunci am sesizat vizibil interventia ESP-ului cumva pe puntea spate (asta a fost perceptia mea) si masina nu a pierdut aproape deloc traiectorie; doar un pic de tot a derapat (10-20 cm a fugit spatele), eu recapatand controlul instantaneu.
Alt aspect, mai degraba util al ESP-ului este pe nametii de zapada, unde coroborat cu un set de cauciucuri de iarna reduce riscul patinarii, al invartelii pe loc si alte aspecte comico-tragice-romanesti.
*
In rest, pe umed,pe linia de tramvai, la plecari mai in forta blincare beculetul si simti ca nu te lasa sa-i dai scartz .
**
Deci, DA, subscriu: E un sistem modern de siguranta activa care confera un plus de siguranta in conditii extraordinare, un sistem ce poate controla si actiona mai eficace decat reflexele si/sau cunostintele/capacitatile/experienta soferilor.
***
Cand e vorba de bani, desigur multi nu l-ar alege; poate multi si-ar lua mai degraba xenoane decat ESP, pavilion vitrat sau mai stiu eu ce alte minuni.
In fine, tinand cont ca la un moment dat iti poate salva viata, devine un MUST HAVE al zilelor noastre acest dispozitiv ESP; e ca o prima de asigurare.
C4 berlina 5 usi, culoare: Mativoire/2.0 HDI VTR Pack 140 CP - 2009
- Juliu
- Mesaje:689
- Membru din:Dum Oct 11, 2009 8:50 am
- Numar Inmatriculare:B-14-KWD
- Localitate:Bucuresti
Re: ESP-ul, un "must" sau doar "nice to have"
Si eu asta am spus. Dar am folosit fraze alambicate si nu s-a inteles.
Este un must-have dar eu ca sa nu cheltui in plus l-as fi scos. Dar norocul prostului, in sensul ca nu am avut de ales si a venit echipata cu! Norocul meu foarte foarte mare.
Este un must-have dar eu ca sa nu cheltui in plus l-as fi scos. Dar norocul prostului, in sensul ca nu am avut de ales si a venit echipata cu! Norocul meu foarte foarte mare.
Citroen C4, 1.6 vti
- ATK
- Mesaje:102
- Membru din:Sâm Apr 12, 2008 12:02 pm
- Numar Inmatriculare:B 41 CDB
- Localitate:Bucuresti
- Contact:
Re: ESP-ul, un "must" sau doar "nice to have"
deci daca te-a ajutat o singura data e de ajuns, si-a scos cei 700 de euro.Daca derapai si ieseai in decor cu masina, decor care in general in romania reprezinta copaci de 1 metru diametru, santuri de 2 metrii betonate sau nu, prapastii, parapeti stricati...etc....pariu ca dadeai mai mult decat pretul pe care l-ai platit pentru ESP sa repari masina, sau fereasca sfantu, pentru viata ta
Vanity....definitely my favorite sin
- Shadow
- AfterDark Racing Club
- Mesaje:3159
- Membru din:Sâm Feb 10, 2007 11:53 am
- Localitate:Bucuresti
- Contact:
Re: ESP-ul, un "must" sau doar "nice to have"
Nu prea vreau sa intru in disputele de pe topicul asta...
Parerea mea este ca ESPul este un "must" pentru soferul de rand...care nu are pretentii sportive de la masina...
Parerea mea este ca ESPul este un "must" pentru soferul de rand...care nu are pretentii sportive de la masina...
Mitsubishi Evolution X MR - Wicked White
Honda Civic Type-R FN2 - Milano Red (ex)
C4 coupe - Inferno Red (ex)
Honda Civic Type-R FN2 - Milano Red (ex)
C4 coupe - Inferno Red (ex)
- Juliu
- Mesaje:689
- Membru din:Dum Oct 11, 2009 8:50 am
- Numar Inmatriculare:B-14-KWD
- Localitate:Bucuresti
Re: ESP-ul, un "must" sau doar "nice to have"
Vazusem la Fifth Gear un test cu Tiff sau Jason. Din cate stiu, Jason Plato tocmai a castigat Campionatul Britanic de Turisme (BTCC). Ambii soferi licentiati in Motorsport.
Pe gheata au incercat sa evite un zid de polistiren. Cu toate sistemele de control dezactivate, zidul a fost ras cu latura masinii, in ciuda mainilor lor "puternice".
Cu sistemele de control activate, l-au evitat la mustata.
Da, Shadow are perfecta dreptate, daca ai pretentii sportive si esti pe circuit, sistemele de control dezactivate, pentru ca pierzi lupta cu sutimile, in cazul soferilor experimentati. Pentru novici este invers.
Dezactivate si la demonstratii auto de asemenea, nici macar un burn-out nu poti face.
In privinta condusului obisnuit, insa, nu te lupti, teoretic pentru pole-position si, oameni suntem, greseli facem.
Pe gheata au incercat sa evite un zid de polistiren. Cu toate sistemele de control dezactivate, zidul a fost ras cu latura masinii, in ciuda mainilor lor "puternice".
Cu sistemele de control activate, l-au evitat la mustata.
Da, Shadow are perfecta dreptate, daca ai pretentii sportive si esti pe circuit, sistemele de control dezactivate, pentru ca pierzi lupta cu sutimile, in cazul soferilor experimentati. Pentru novici este invers.
Dezactivate si la demonstratii auto de asemenea, nici macar un burn-out nu poti face.
In privinta condusului obisnuit, insa, nu te lupti, teoretic pentru pole-position si, oameni suntem, greseli facem.
Citroen C4, 1.6 vti
- B25BUY
- Mesaje:1287
- Membru din:Mar Dec 09, 2008 10:54 am
- Numar Inmatriculare:B-BUY
- Localitate:Bucuresti
- Contact:
Re: ESP-ul, un "must" sau doar "nice to have"
Cu riscul de a devia un pic de la subiect, v-as intreba cati din voi ati alege ca dotare optionala ESP in locul Xenoanelor directionale+jante de aliaj de exemplu ?
*
Eu l-am avut "by default" pe masina (ESP-ul).
*
Eu l-am avut "by default" pe masina (ESP-ul).
C4 berlina 5 usi, culoare: Mativoire/2.0 HDI VTR Pack 140 CP - 2009
- Bogdan
- Fondator
- Mesaje:12602
- Membru din:Vin Feb 09, 2007 5:11 pm
- Marca si model masina:Citroen C4, 1.4 16V, 2005
- Localitate:Bucuresti
- Contact:
Re: ESP-ul, un "must" sau doar "nice to have"
Eu, tocmai d-aia am stat 3 luni dupa masina, pt ESP..pe motor de 90CP!
Octavia 3, Elegance, 2.0 TDI,DSG + Black Pack, 2013
C4 Coupe X 1.4, '05 ...a different one ...... ..
KartingClub | DS Spirit | MotorSportNews
C4 Coupe X 1.4, '05 ...a different one ...... ..
KartingClub | DS Spirit | MotorSportNews
- ATK
- Mesaje:102
- Membru din:Sâm Apr 12, 2008 12:02 pm
- Numar Inmatriculare:B 41 CDB
- Localitate:Bucuresti
- Contact:
Re: ESP-ul, un "must" sau doar "nice to have"
eu unu prefer sa am jante de aliaj si xenoane directionale aftermarket! esp-ul este o optiune ce nu poate fi instalata dupa fabricare! SO, repet, fac ceva pe ele de jante si de xenoane. Farurile normale bat f bine, iar jantele sunt un moft pe care ti-l poti satisface dupa ce ai luat masina. Deci alegerea mea e clara! ESP standard pe masina mea fara jante si xenoane
Vanity....definitely my favorite sin
- vlad
- CREATIVE TECHNOLOGIE
- Mesaje:7482
- Membru din:Vin Dec 21, 2007 12:10 pm
- Marca si model masina:Citroen C4, 1.6 HDI
- Numar Inmatriculare:BH 57 ELA
Re: ESP-ul, un "must" sau doar "nice to have"
Asa trebuia sa scrii, sa inteleaga lumea ce ai vrut sa zici.ATK scrie:eu unu prefer NU sa am jante de aliaj si xenoane directionale aftermarket! esp-ul este o optiune ce nu poate fi instalata dupa fabricare! ...
- ATK
- Mesaje:102
- Membru din:Sâm Apr 12, 2008 12:02 pm
- Numar Inmatriculare:B 41 CDB
- Localitate:Bucuresti
- Contact:
Re: ESP-ul, un "must" sau doar "nice to have"
oboseala:)))
vlad, eu nu vreau xenoane si jante din fabrica, ziceam ca le prefer pe alea aftermarket....si ca prefer sa am esp din fabrica, ce nu ai priceput?
Acum deja ma amuz de ce spuneti! ESP pentru soferi neexperimentati? pai stai frate cati dintre cei de pe sosea s-au urcat vreodata intr-o masina de competitie, sau cati au un curs macar de pilotaj ? ESP-ul este pentru toata lumea iar soseaua nu e circuit (desi asa cred multi). Repet..am atestat si brevet, pot pilota masini in competitie insa eu ma consider pe sosea un sofer amator, la fel ca si restul participantilor la trafic, robotzelul nostru nu are nici pneuri, nici frane nici greutatea nici puterea unei masini de competitie, este un small family car!!!!!. Si mai repet o chestie...nu e vorba despre tine ca ai facut o greseala, greseala o poate face un alt participant la trafic si te va obliga pe tine sa il eviti sau sa executi o manevra fara de care te-ai face praf. si acum sa detaliem. Instinctiv acea manevra este de evitare, de a smucii volanul si de a tranti frana...am dreptate? am, normal ca am.....ori aceste manevre instinctuale nu fac altceva decat sa afecteze centrul de greutate si echilibru al masinii. Legile fizicii intra in actiune iar tu fara un ESP care sa te ajute sa-ti pastrezi echilibrul si sa restabileasca centrul de greutate o sa te faci in cele mai multe cazuri praf. este putin probabil ca vreunul sa stie sa faca aceste manevre pana la sfarsit, fara ajutorul ESP-ului. In 90% din cazuri, soferii executa doar prima parte...aia cu trasu de volan, si trantitul franei, si va spun serios si sincer ca este extrem de greu sa repui o masina in echilibru odata ce incepe sa oscileze in jurul axei si al centrului sau de greutate. Spatele fuge, tu tragi de volan invers si o dezechilibrezi mai rau pentru ca marea greseala e ca 99% nu ridica piciorul de pe frana, la o manevra de revenire fara ESP se accelereaza, pentru a trage spatele dupa tine ( valabil pt tractiune fata) . cand aveti ocazia si locul destul de mare, incercati un fel de test al elanului fara esp, si accelerati cand incercati sa o redresati, o sa vedeti ca intelegeti mai bine ce vreau sa spun.adica nu faceti 2 evitari si doar una, cat sa dezechilibrati masina. poate la o intalnire in bucuresti, o sa discutam mai pe larg subiectul asta,chiar ar fi o chestie nemaipomenita
vlad, eu nu vreau xenoane si jante din fabrica, ziceam ca le prefer pe alea aftermarket....si ca prefer sa am esp din fabrica, ce nu ai priceput?
Acum deja ma amuz de ce spuneti! ESP pentru soferi neexperimentati? pai stai frate cati dintre cei de pe sosea s-au urcat vreodata intr-o masina de competitie, sau cati au un curs macar de pilotaj ? ESP-ul este pentru toata lumea iar soseaua nu e circuit (desi asa cred multi). Repet..am atestat si brevet, pot pilota masini in competitie insa eu ma consider pe sosea un sofer amator, la fel ca si restul participantilor la trafic, robotzelul nostru nu are nici pneuri, nici frane nici greutatea nici puterea unei masini de competitie, este un small family car!!!!!. Si mai repet o chestie...nu e vorba despre tine ca ai facut o greseala, greseala o poate face un alt participant la trafic si te va obliga pe tine sa il eviti sau sa executi o manevra fara de care te-ai face praf. si acum sa detaliem. Instinctiv acea manevra este de evitare, de a smucii volanul si de a tranti frana...am dreptate? am, normal ca am.....ori aceste manevre instinctuale nu fac altceva decat sa afecteze centrul de greutate si echilibru al masinii. Legile fizicii intra in actiune iar tu fara un ESP care sa te ajute sa-ti pastrezi echilibrul si sa restabileasca centrul de greutate o sa te faci in cele mai multe cazuri praf. este putin probabil ca vreunul sa stie sa faca aceste manevre pana la sfarsit, fara ajutorul ESP-ului. In 90% din cazuri, soferii executa doar prima parte...aia cu trasu de volan, si trantitul franei, si va spun serios si sincer ca este extrem de greu sa repui o masina in echilibru odata ce incepe sa oscileze in jurul axei si al centrului sau de greutate. Spatele fuge, tu tragi de volan invers si o dezechilibrezi mai rau pentru ca marea greseala e ca 99% nu ridica piciorul de pe frana, la o manevra de revenire fara ESP se accelereaza, pentru a trage spatele dupa tine ( valabil pt tractiune fata) . cand aveti ocazia si locul destul de mare, incercati un fel de test al elanului fara esp, si accelerati cand incercati sa o redresati, o sa vedeti ca intelegeti mai bine ce vreau sa spun.adica nu faceti 2 evitari si doar una, cat sa dezechilibrati masina. poate la o intalnire in bucuresti, o sa discutam mai pe larg subiectul asta,chiar ar fi o chestie nemaipomenita
Vanity....definitely my favorite sin