ESP-ul, un "must" sau doar "nice to have"
- SAMmy
- My C4 Rocks!
- Mesaje:731
- Membru din:Mar Feb 13, 2007 9:56 am
- Marca si model masina:Citroën C6 Exclusive
Citroën C4 Coupé VTR - Numar Inmatriculare:VN 29 SAM
- Localitate:Bucuresti
- Contact:
@Bogdan: Si ai reusit... ideea e ca: ESP-ul incearca sa mentina masina pe traiectoria pe care o imprimi tu prin miscarile
volanului, deci daca tu faci stanga si masina derapeaza, ESP-ul va incerca sa readuca masina pe traiectoria catre stanga,
cu conditia ca tu sa mentii directia respectiva, dar daca tu incerci la randul tau sa redresezi si iei dreapta de volan,
rezultatul e un ESP confuzionat care nu te mai ajuta ci te incurca... asta e motivul pentru care nu ai reusit...
volanului, deci daca tu faci stanga si masina derapeaza, ESP-ul va incerca sa readuca masina pe traiectoria catre stanga,
cu conditia ca tu sa mentii directia respectiva, dar daca tu incerci la randul tau sa redresezi si iei dreapta de volan,
rezultatul e un ESP confuzionat care nu te mai ajuta ci te incurca... asta e motivul pentru care nu ai reusit...
Citroën C6 Exclusive 2.7 V6 HDi Gris Fer Claudia Alezane nicknamed Jax
Citroën C4 Coupé VTR 1.6i 16V Noir Obsidian nicknamed Tux
Citroën C4 Coupé VTR 1.6i 16V Noir Obsidian nicknamed Tux
- Bogdan
- Fondator
- Mesaje:12602
- Membru din:Vin Feb 09, 2007 5:11 pm
- Marca si model masina:Citroen C4, 1.4 16V, 2005
- Localitate:Bucuresti
- Contact:
Explicatia o am si eu..insa ce am vrut eu sa subliniez este faptul ca ESP-ul in situatiile astea te salveaza in prima faza dupa care ti-o cam da de nu te vezi... Si cea mai periculoasa mi se pare cand te arunca in interiorul virajului.
Acolo chiar m-am speriat prima data cand am patit-o pt ca nu ar fi fost deloc placut sa ma urc pe o bordura pe la 50-60km/h si sa rad tot in calea mea.. Acum insa, e usor..stiu la ce sa ma astept, sper sa n-am insa niciodata nevoie reala de asa ceva, ci doar cand ma mai joc.
Acolo chiar m-am speriat prima data cand am patit-o pt ca nu ar fi fost deloc placut sa ma urc pe o bordura pe la 50-60km/h si sa rad tot in calea mea.. Acum insa, e usor..stiu la ce sa ma astept, sper sa n-am insa niciodata nevoie reala de asa ceva, ci doar cand ma mai joc.
Octavia 3, Elegance, 2.0 TDI,DSG + Black Pack, 2013
C4 Coupe X 1.4, '05 ...a different one ...... ..
KartingClub | DS Spirit | MotorSportNews
C4 Coupe X 1.4, '05 ...a different one ...... ..
KartingClub | DS Spirit | MotorSportNews
- SAMmy
- My C4 Rocks!
- Mesaje:731
- Membru din:Mar Feb 13, 2007 9:56 am
- Marca si model masina:Citroën C6 Exclusive
Citroën C4 Coupé VTR - Numar Inmatriculare:VN 29 SAM
- Localitate:Bucuresti
- Contact:
- Dan pasare
- Supermoderator
- Mesaje:6120
- Membru din:Joi Noi 01, 2007 12:01 pm
- Numar Inmatriculare:B 35 DOX
- Localitate:Bucuresti/Cernica
- Contact:
Pentru masinile cu tractiune pe spate,ESP-ul este obligatoriu.De altfel ma indoiesc ca mai exista vreun fabricant de automobile care vinde masini cu tractiune pe spate fara ESP.Acum vreo douazeci de ani am avut o astfel de masina si nu am avut evenimente deosebite dar altele erau conditiile de trafic(strazi mai goale,viteze mai mici,șmecheri mai puțini,etc.) dar oricum iarna era o aventura sa ajung din A in B.Daca nu derapam macar o data insemna ca drumul a fost extrem de scurt
Pentru Citroen-urile noastre ESP-ul e util dar nu neaparat necesar.El compenseaza intr-o oarecare masură lipsa de îndemâmare dar niciodata lipsa experienței,a atenției sau,mai rău,prezența teribilismului.
Cu mult timp in urma,un pilot de raliu mi-a spus; ''Daca vei conduce mereu inchipuindu-ți că pe jos e gheață,vei fi mereu unde vrei''
Azi e greu să urmezi acest sfat dar ideea e că daca nu forțezi niciodată aderența, ESP-ul devine o inventie fără care poți trăi mult si bine
Is nice to have ESP but if you don't have,no problem
Pentru Citroen-urile noastre ESP-ul e util dar nu neaparat necesar.El compenseaza intr-o oarecare masură lipsa de îndemâmare dar niciodata lipsa experienței,a atenției sau,mai rău,prezența teribilismului.
Cu mult timp in urma,un pilot de raliu mi-a spus; ''Daca vei conduce mereu inchipuindu-ți că pe jos e gheață,vei fi mereu unde vrei''
Azi e greu să urmezi acest sfat dar ideea e că daca nu forțezi niciodată aderența, ESP-ul devine o inventie fără care poți trăi mult si bine
Is nice to have ESP but if you don't have,no problem
viewtopic.php?f=19&t=1547" onclick="window.open(this.href);return false;
- basy
- Praz Racing Team
- Mesaje:725
- Membru din:Dum Ian 20, 2008 3:37 pm
- Localitate:Bucuresti <=> Craiova
Probabil ca o sa sariti toti pe mine acum.
Cum %&*# se dezactiveaza ESP de tot? Eu unul am o mare problema cu acest sistem: era sa fac praf pe la 180 in 2 masini diferite: intr-un Golf V 2.0 TDI mi-a aruncat(asta e cea mai buna exprimare) fata aproape pe contrasens(mi-a sarit aproape o banda) in conditiile unui mers normal fara sa incerc sa fac ceva anume, mentionez ca acea curba o luam si cu Cielo cu 170 decat cu scartait de roti, dar fara reactii de sub sau supravirare excesiva.
Alta data cu un prieten la volan de data asta cu un Leon 1.8T 20v 4x4 care a incercat sa o arunce de spate sa ii derapeze si a uitat ESP cuplat, rezultat intrat direct pe contrasens de pe prima banda.
Pentru mine e ingrozitoare senzatia sa stii ce sa faci si masina sa nu te asculte. Am patit-o si eu o data zilele trecute cand am intrat pe la 50 intr-o curba si mi-a plecat spatele am contrabracat sa iasa frumos si deja incepea sa nu ma mai asculte. Bine ca a redresat inainte sa intru in conflict cu ea si sa nu mai stie ce sa faca.
Este intr-adevar extrem de util pentru cine nu stie ce sa faca si se lasa in voia masinii, pe suprafete cu coeficienti diferiti de aderenta(desi e posibil ca un om sa o redreseze mai repede, vezi testele u unde au fost cateva masini cu ESP care s-au rotit), pe zapada si alte chestii.
Cum pot sa dezactivez ESP de tot ca la VTS?
Cum %&*# se dezactiveaza ESP de tot? Eu unul am o mare problema cu acest sistem: era sa fac praf pe la 180 in 2 masini diferite: intr-un Golf V 2.0 TDI mi-a aruncat(asta e cea mai buna exprimare) fata aproape pe contrasens(mi-a sarit aproape o banda) in conditiile unui mers normal fara sa incerc sa fac ceva anume, mentionez ca acea curba o luam si cu Cielo cu 170 decat cu scartait de roti, dar fara reactii de sub sau supravirare excesiva.
Alta data cu un prieten la volan de data asta cu un Leon 1.8T 20v 4x4 care a incercat sa o arunce de spate sa ii derapeze si a uitat ESP cuplat, rezultat intrat direct pe contrasens de pe prima banda.
Pentru mine e ingrozitoare senzatia sa stii ce sa faci si masina sa nu te asculte. Am patit-o si eu o data zilele trecute cand am intrat pe la 50 intr-o curba si mi-a plecat spatele am contrabracat sa iasa frumos si deja incepea sa nu ma mai asculte. Bine ca a redresat inainte sa intru in conflict cu ea si sa nu mai stie ce sa faca.
Este intr-adevar extrem de util pentru cine nu stie ce sa faca si se lasa in voia masinii, pe suprafete cu coeficienti diferiti de aderenta(desi e posibil ca un om sa o redreseze mai repede, vezi testele u unde au fost cateva masini cu ESP care s-au rotit), pe zapada si alte chestii.
Cum pot sa dezactivez ESP de tot ca la VTS?
- newt
- CPatratzel
- Mesaje:685
- Membru din:Lun Feb 19, 2007 11:12 am
- Marca si model masina:Mercedes-Benz CLA 250 4matic
- Localitate:Bucuresti
- Contact:
ESP-ul nu e complet decuplabil decat la VTS.
Jupiter Red CLA 250 4matic | AMG Sport | AMG Exclusive | Night | ILS | Command Online | RVC | Sunroof | Harman/Kardon
Ex: Golf V alb, 1.9TDI 105CP M6 Comfortline, ESP, clima bi-zona, cotiera
Ex: C4 coupe luciferos 1.6i 16v 110cp, VTR + clima bi-zona, monograme, sticker, '06
Ex: Golf V alb, 1.9TDI 105CP M6 Comfortline, ESP, clima bi-zona, cotiera
Ex: C4 coupe luciferos 1.6i 16v 110cp, VTR + clima bi-zona, monograme, sticker, '06
- basy
- Praz Racing Team
- Mesaje:725
- Membru din:Dum Ian 20, 2008 3:37 pm
- Localitate:Bucuresti <=> Craiova
Nasol de tot pentru ca voiam sa ma dau si la unele indemanari cu ea sau VTM de amatori. M-am uitat la testele cu ESP si nu stiu daca ati remarcat dar majoritatea sunt iarna unde chiar cred ca depaseste eficienta omului daca omul nu incearca el sa o redreseze desi e greu sa te obisnuiesti sa fii o leguma in spatele volanului daca se intampla ceva.
P.S. Ma uitam daca as putea sa scot siguranta de ABS si ESP cand consider ca e cazul si din pacate nici asta nu merge pentru ca sunt mult mai multe comenzi pe sigurantele respective.
P.S. Ma uitam daca as putea sa scot siguranta de ABS si ESP cand consider ca e cazul si din pacate nici asta nu merge pentru ca sunt mult mai multe comenzi pe sigurantele respective.
- mituc
- Mesaje:9122
- Membru din:Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
- Marca si model masina:Mazda 3 MPS BK
- Localitate:Iasi
- Contact:
la vtm, chiar si de amatori, ideal ar fi sa nu te daci cu o masina nepreparata.
in plus aia care organizeaza VTM de amatori si-i lasa pe oameni sa vina cu rablele de strada cred ca au o problema in spatele fruntii.
in plus aia care organizeaza VTM de amatori si-i lasa pe oameni sa vina cu rablele de strada cred ca au o problema in spatele fruntii.
Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)
Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!
Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!
- Bogdan
- Fondator
- Mesaje:12602
- Membru din:Vin Feb 09, 2007 5:11 pm
- Marca si model masina:Citroen C4, 1.4 16V, 2005
- Localitate:Bucuresti
- Contact:
@basy, am impresia ca se paote face din soft cumva chestia asta cu ESP-ul. Intreaba-l pe Mugurel, el cu siguranta stie ce si cum..
Octavia 3, Elegance, 2.0 TDI,DSG + Black Pack, 2013
C4 Coupe X 1.4, '05 ...a different one ...... ..
KartingClub | DS Spirit | MotorSportNews
C4 Coupe X 1.4, '05 ...a different one ...... ..
KartingClub | DS Spirit | MotorSportNews
- Shadow
- AfterDark Racing Club
- Mesaje:3159
- Membru din:Sâm Feb 10, 2007 11:53 am
- Localitate:Bucuresti
- Contact:
Daca vrei sa mentii trasa ideala ESP nu te deranjeaza cu nimic.
Daca vrei sa te joci cu ea, este total altceva.
ESP ala chiar stie ce face, nu e pus degeaba pe acolo.
Cat despre VTM, chiar si de amatori, fara cateva modificari serioase nu prea ai ce face pe acolo, decat daca vrei sa-ti faci masina bucati. Uitate la ce masini au cei care participa la VTM de amatori, nu zic ca ai nevoie de roll-bar (nu ca ar strica) dar de suspensii, cauciucuri si inca cateva chestii chiar sunt un "must".
Daca vrei sa te joci cu ea, este total altceva.
ESP ala chiar stie ce face, nu e pus degeaba pe acolo.
Cat despre VTM, chiar si de amatori, fara cateva modificari serioase nu prea ai ce face pe acolo, decat daca vrei sa-ti faci masina bucati. Uitate la ce masini au cei care participa la VTM de amatori, nu zic ca ai nevoie de roll-bar (nu ca ar strica) dar de suspensii, cauciucuri si inca cateva chestii chiar sunt un "must".
Mitsubishi Evolution X MR - Wicked White
Honda Civic Type-R FN2 - Milano Red (ex)
C4 coupe - Inferno Red (ex)
Honda Civic Type-R FN2 - Milano Red (ex)
C4 coupe - Inferno Red (ex)
- basy
- Praz Racing Team
- Mesaje:725
- Membru din:Dum Ian 20, 2008 3:37 pm
- Localitate:Bucuresti <=> Craiova
Eu sunt vicepresedinte la un club care organizeaza astfel de curse.mituc scrie:la vtm, chiar si de amatori, ideal ar fi sa nu te daci cu o masina nepreparata.
in plus aia care organizeaza VTM de amatori si-i lasa pe oameni sa vina cu rablele de strada cred ca au o problema in spatele fruntii.
Crede-ma ca sunt foarte multi piloti amatori care bat la cur licentiatii cu masinile lor de nationala cu tot. Daca vrei exemple sa-mi spuneti sa va dau niste linkuri de youtube sau mai bine cautati mini circuit 1,mini circuit 2,mini circuit 3,mini circuit 4,mini circuit 5.
Din pacate nu prea intra pe Internet sa vb cu cineva care are o gramada de cupe castigate in raliuri de amatori si ar face fata cu succes si la nationala daca ar dispune de fonduri. La Turnu Severin a batut un anume pilot de nationala la timp care se dadea cu o Impreza preparata. Ce detine... o Solenza cu care isi castiga existenta ca taximetrist.
- basy
- Praz Racing Team
- Mesaje:725
- Membru din:Dum Ian 20, 2008 3:37 pm
- Localitate:Bucuresti <=> Craiova
Te contrazic un pic. ESP nu te afecteaza atata timp cat te apropii de limita si rotile nu incep sa piarda aderenta. Cand se intampla asta incepe o pronuntata subvirare. Citeste ce am scris mai sus. In cazul Golfului mergeam pe trase de viteza, nicidecum pe trasa de derapaj. Pe aceeasi curba cu aceeasi viteza chiar si cu tractiune fata pot sa iti arat curba luata cu aceeasi viteza in derapaj sau in viteza.Shadow scrie:Daca vrei sa mentii trasa ideala ESP nu te deranjeaza cu nimic.
Daca vrei sa te joci cu ea, este total altceva.
ESP ala chiar stie ce face, nu e pus degeaba pe acolo.
Cat despre VTM, chiar si de amatori, fara cateva modificari serioase nu prea ai ce face pe acolo, decat daca vrei sa-ti faci masina bucati. Uitate la ce masini au cei care participa la VTM de amatori, nu zic ca ai nevoie de roll-bar (nu ca ar strica) dar de suspensii, cauciucuri si inca cateva chestii chiar sunt un "must".
- Shadow
- AfterDark Racing Club
- Mesaje:3159
- Membru din:Sâm Feb 10, 2007 11:53 am
- Localitate:Bucuresti
- Contact:
- basy
- Praz Racing Team
- Mesaje:725
- Membru din:Dum Ian 20, 2008 3:37 pm
- Localitate:Bucuresti <=> Craiova
Pe unde ai participat la VTM de amatori?Shadow scrie:Crede-ma ca stiu f bine VTM de amatori
Daca vrei iti arat la Type-R cum iti fac drift cu ESP pornit, atata timp cat stii sa o controlezi.
Drift se face cu tractiune spate. Ceea ce facem noi dupa cum zice un prieten se numesc derive si sincer cam are dreptate.
Nu este o problema sa faci masina sa iti plece putin si dupa sa o redreseze ESP, problema este atunci cand de exemplu vrei sa faci rondul de Unirii in derapaj, intrat in derapaj pe curba de dreapta, continuat pe stanga si iesit pe dreapta. Aia e greu si cand o sa iti iasa cu ESP sa ma chemi sa imi arati. Pana atunci ai putea sa imi arati cum merge masina simplu pentru ca am auzit mai multe vorbe proaste despre ea decat bune inclusiv de la cineva care le-a avut pe amandoua(cea noua si cea veche) si ghici pe care a vandut-o?
LE: La un prieten nu ii venea sa creada ca nu am tras frana de mana acum cateva seri si ca totul era din volan, cu ESP cuplat desigur.... pentru ca nu-l pot scoate.
- mituc
- Mesaje:9122
- Membru din:Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
- Marca si model masina:Mazda 3 MPS BK
- Localitate:Iasi
- Contact:
Basy, drift poti face si cu o masina cu tractiune fata daca e neutra sau supraviratoare (desi supraviratoare e mai greu la FWD). De obicei insa nu poti sustine driftul, cred ca type-R-ul e la limita de putere la care ar putea sustine un drift - asta daca poate drifta.
Shadow: sper ca nu confunzi dirftatul cu aruncatul de spate (manevra suedezului) sau cu mersul cu spatele cotit pentru o perioada scurta de timp dupa ce ai tras frina de mina. Ca din cite stiu eu chiar si typeR-ul e subviratoare...
Shadow: sper ca nu confunzi dirftatul cu aruncatul de spate (manevra suedezului) sau cu mersul cu spatele cotit pentru o perioada scurta de timp dupa ce ai tras frina de mina. Ca din cite stiu eu chiar si typeR-ul e subviratoare...
Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)
Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!
Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!