Probleme turbo

Scrie răspuns
Avatar utilizator
liviu_smup
Mesaje: 237
Membru din: Sâm Apr 25, 2009 2:29 pm
Numar Inmatriculare: DJ 09 DDT
Localitate: Bucuresti
Contact:

Probleme turbo

Mesaj de liviu_smup » Sâm Mai 16, 2020 12:59 pm

Salut,

Cu greu m-am hotarat sa renunt la vechiul C4 1.6 din 2005 ca sa iau un C4 2.0 din 2004 dar imi doream sa trec de la 90cp la 140cp. Zis si facut.
Am luat un C4 2.0 echipata cam cu tot ce se poate pe ea.
In noimebrie 2019 a bubuit turbina in mers. Am mai mers cu motorul cca 10 minute dupa care a ajuns in service. Turbina a fost reconditionata.
Totul ok. La cca 2 saptamani nu mai tragea, constatare a fost un futun de la vaccum sarit. Apoi iarasi peste cateva saptamani un frtun de la vaccum rupt. Apoi iarasi la cateva saptamani un furtun vaccum spart care a fost inlocuit complet.

Acum trage iarasi mai slab. Am verficat furtunele vaccum si par ok.
Am facut o diagnoza si apar asa:
P0238
-Turbo pressure signal
-Shortcut citcuit positive, open circuit, or value too high
Intermittent

P2563
-Turbo position signal. Position too far from the reference value. Turbocharging to great
-Intermittent

La momentul in care am luat masina aceasta scote fum in zona turbo. Un service zice ca e garnitura de la galeria de evacuare. Alt service zice ca e filturul de particule spart. Unii zic ca nu are filtru altii zic ca are. Diagnoza zice ca nu are filtru. ITP-ul zice ca nu are filtru. Cartea masinii zice ca are filtru.
Are sa nu filtru de particule, masina asa?

Am citit codurile de eroare si redau o oarece explicatie:
Simptome cod eroare OBD2 P0238
Simptomele pot include accelerare motor redusa, zgomot sau huruiala din conductele turbinei de supraalimentare sau turbo, fum anormal din evacuare, zgomot din zona bujiilor , temperatura excesiva motor sau transmisie, zgomote de fluierat din turbosuflanta si/sau furtunuri, si o lipsa totala de performanta a motorului. Coduri aditionale pot include alte coduri de impuls, coduri rateuri motor. Detonatia cilindrului este o alta posibilitate, din cauza temperaturilor ridicate ale motorului. Indicatorul de impuls de presiune (in cazul in care sunt astfel echipate) va expune niveluri anormale de presiune de impuls.

Cauze comune cod eroare OBD2 P0238
Cele mai frecvente cauze ale acestui cod includ o scurgere in galeria de admisie, o murdarire a aerului atmosferic tras in motor, supapa de deseuri blocata deschis sau inchis, un intercooler defect, suruburi slabite intre galeria de evacuare si turbocompresor, o flansa slabita intre turbocompresor si aportul teava, un senzor impuls defect, scurtcircuit sau cablare deschisa in circuitul de impuls senzor, conectori electrici corodati sau deconectati in circuitul de referinta de 5 volti senzor impuls sau esec turbo. Esecul de Turbo este de obicei cauzat de scurgeri de ulei interne si restrictii de alimentare cu ulei. Aceste scurgeri/obstacole contribuie la alimentarea insuficienta cu ulei la arborele principal al turbocompresorului; rezultand un turbo spart, un esec poarta turbo, miscare poarta (cauzand atingerea rotorului de carcasa), si lame ale rotorului deteriorate sau lipsa.

Cum depanați codul P2563?
NOTĂ # 1: Mecanicii non-profesioniști trebuie să țină cont de faptul că tensiunea de semnal de la TBCPS este verificată și de PCM la aprinderea contactului, dar motorul nu funcționează (KOEO). În practică, acest lucru înseamnă că, întrucât un turbo-încărcător staționar nu poate produce presiune de creștere, este în întregime posibil ca acest cod să fi putut fi stabilit ca urmare a unei contrapresiuni excesiv de mari de evacuare cauzate de amortizoare înfundate și / sau convertoare catalitice sau restricții la intrare tract în timpul ciclului de antrenare anterior. Acestea sunt cauze relativ frecvente ale codului P2563 la vehiculele mai vechi, astfel încât sistemul de evacuare să fie inspectat mai întâi înainte de a înlocui componentele majore, dacă etapele de diagnostic / reparație de mai jos nu rezolvă problema.


As vrea sa ma ajutati sa aflu daca are sau nu filtru de particule aceasta masina si ce sa fac cu turbo?

Merci
It's nice to be important but is more important to be nice!
-=1.6HDI, 2005, berlina minunata=-

Scrie răspuns

Înapoi la “Probleme tehnice...sau mai putin tehnice”