Pe scurt: nu stiu de ce nu ai mai scris pe forumchainsaw scrie:stiu ca am zis ca nu mai postez pe forumu' asta, insa recent am obtinut noi date despre problema ce face subiectul topicului, si m-am gandit ca nu e niciun motiv sa nu invete altii din experienta mea din cauza de orgolii:
(e vorba de 1.6 16v benzina 110 cai)
daca electromotorul INVARTE, dar nu porneste:
1. daca da "antitheft faulty", there you go ...
2. masina e parcata inclinata spre stanga, si mai are mai putin de 10 litri de benzina. pompa de benzina nu-si poate trage combustibil.
daca electromotorul NU invarte si:
a) se aude "click-clack", si palpaie putin ecranele pe bord
- se verifica siguranta 8 de sub capota. daca e impuscata, se pune alta, de 25A. se merge oricum la o verificare a electromotorului.
- daca nu e impuscata, atunci sunt probleme la electromotor. daca nu-s fonduri, nu trebuie probabil cumparat altu', ci verificat carbuni, perii ...
- daca dadea antitheft faulty, si s-a tot dat la cheie de multe ori in ciuda acestei erori, ptr protectia bateriei si a electromotorului (cred), se va auzi "click clack" si electromotoru' nu va invarti. trebuie asteptat o vreme, sau scos si pus borna la loc.
b) se aude un click, ecranele se sting complet si se reaprind, ceasu' devine 00:00, data 1 ian 2003, limba franceza.
- e terminata bateria. NU are relevanta faptu' ca nu porneste nici cu crocodili. puneti-i cu totu' alta baterie, si o sa vedeti ca porneste. daca trebuie neaparat pornita cu crocodili, trebuie bypassuit sistemu' de comanda al electromotorului, si dat plus direct de la sigurante de-acolo. e un fir rosu, daca trebuie, ii fac poze.
- se face un scurt la un moment dat si bateria da "restart" masinii (ca si cum ai scoate si ai pune o borna la loc). trebuie curatate bine atat bornele, cat si firele. preferabil cu apa fierbinte (+perie de sarma). daca tot nu pleaca, se verifica firu' de masa, dintre cutia de viteze si caroserie (daca acesta e dus, atunci cand masori bateria, si tii minusu' pe caroserie, arata mai putin decat atunci cand il tii chiar pe borna.). daca totu' e in "regula", si tot nu pleaca, schimbati bateria.
Exista un ampermetru sensibil cu cleste mare in capat. La un service electric de bun simt. Il pui pe cablul de plus. Cand masina intra in economy mode, trebuie sa nu fie mai mult de 50mAH. Daca e mai mult, ceva consuma bateria. daca pornesti motorul, trebuie sa nu scada sub 45AH. daca e sub, consuma electromotorul. atunci e vb de perii sau bucse. se gasesc piese aftermarket, daca ai codul de pe electromotor.
Have a nice evening