Problema ambreiajului - bine de citit

Închis
Avatar utilizator
Bogdan
Fondator
Mesaje:12602
Membru din:Vin Feb 09, 2007 5:11 pm
Marca si model masina:Citroen C4, 1.4 16V, 2005
Localitate:Bucuresti
Contact:
Problema ambreiajului - bine de citit

Mesaj de Bogdan » Mie Ian 07, 2009 4:25 pm

Multumim Mituc pentru aceasta sinteza:

Pentru alte discutii legate de ambreiaj exista topicul dedicat: viewtopic.php?f=61&t=675" onclick="window.open(this.href);return false;


Dupa ce am discutat deja problema pe clubcitroen destul de in detaliu, m-am gindit s-o aduc si aici intr-un mod mai sintetizat si mai putin imprastiat, pentru a se sti de ea, pentru a se cunoaste modalitatile de a-i micsora timpul in care se manifesta, pentru a i se cunoaste solutia.

Descrierea problemei
Mai ales la plecarea de pe loc (de obicei in treapta 1, dar si un marcharierre) masina se zgudie puternic fara un motiv anume, pina in momentul in care dati drumu de tot la ambreaj. Problema se manifesta preponderent sau exclusiv dupa ce masina a percurs ceva kilometri in cursa respectiva in care ambreajul a fost solicitat.

Cauza problemei
Inca nu se cunoaste cauza exacta a problemei, dar se banuiesc urmatoarele:
- ovalizarea discului de ambreaj dupa incalzire;
- lipsa de planeitate a placii de presiune;
- slabirea arcurilor discului de ambreaj ceea ce duce la o presiune de apasare neuniforma a lor.
- Volanta descentrata, defect de fabricatie sau pur si simplu e proasta

Solutie temporara
Solutia este sa tineti mai mult apasata pedala de ambreaj atunci cind patinati. Se pare ca problema se manifesta doar de la o anumita forta de tractiune exercitata de motor asupra ambreajului, iar prin apasarea mai tare a pedalei de ambreaj diminuati aceasta forta. Bineinteles, acest lucru are ca efect secundar incalzirea si solicitarea suplimentara a discului si a placii de presiune (poate si a volantei, nu stiu exact) insa macar nu va doare capul.
Pina sa schimb discul si placa de presiune am reusit sa suprim manifestarea problemei asteia pentru aproximativ 3 saptamini (dar cu pretul patinarii suplimentare la plecari de pe loc, mers inapoi, etc). Probabil pe mine m-a scos si faptul ca la schimbarea in orice treapta, inainte de cuplarea completa aduc motorul la turatia cam la care ar trebui sa fie in treapta respectiva la viteza respectiva de mers (si fac asta de fiecare data, ratind foarte rar si cu putin).

Inspectie vizuala a componentelor afectate

1. Placa de presiune
Placa de presiune este albastrita, motiv pentru care vi se va spune ca ati folosit incorect ambreajul. Asta este cam aiurea, pentru ca ar insemna ca Citroen sa vinda masini mai multor soferi prosti decit cei de la Peugeot de exemplu, care nu-mi aduc aminte sa fi reclamat problema in numar asa mare (sau nici nu stiu daca au reclamat-o).
Cauzele reale pot fi insa 2 (cel putin):
a) patinarea suplimentara a discului de ambreaj intre momentul aparitiei problemei si momentul prezentarii in service pentru a diminua (partial sau total) efectul de zguduiala care-ti zdruncina uneori creierii cu totul.
b) faptul ca discul de ambreaj, din cauza ovalizarii la cald a discului sau din cauza neplaneitatii placii de presiune preseaza neuniform asupra placii de presiune. Forta de frecare implicata este aceeasi si implicit energia termica rezultata in urma frecarii, insa suprafata de frecare este mai mica si, deci, mai multa pe centimetru patrat de placa de presiune.

2. Discul de ambreaj.
Suprafata de contact a discului meu arata aproape ca la cel nou (dupa 29500), insa arcurile erau slabite si zburdau in interior. Daca agitai discul de ambreaj se auzeau cu zdrangane arcurile.

Solutie finala(?)
Inlocuirea discului de ambreaj si a placii de presiune. Ele vin ambele in acelasi kit si daca se opteaza pentru inlocuirea doar a uneia dintre ele oricum trebuie comandat (si achizitionat) tot kitul. Un kit pentru 1.6i costa aproximativ 650RON, cu tot cu manopera ajunge undeva la 800-850RON. Teoretic ar trebui ca lucrarea si achizitionarea pieselor sa se faca pe garantie, asa ca tineti-va tare de cei d ela service/dealer sa se intimple asta.

Modele afectate
Pina acum am identificat urmatoarele modele afectate de aceasta problema:
- C3 1.4HDI;
- C4 1.4i;
- C4 1.6i;
- C4 1.6HDI;
- Posibil Xara 2.0HDI 90CP.
Daca v-a aparut pe la HDI-uri sau 2.0i-uri va rog spuneti acest lucru. Stiu ca spunea cineva din galati ca a schimbat 2 kituri de ambreaj in 40k km, dar nu stiu cauza. Mai spunea ca a schimbat si 2 seturi de placute de frina si dscuri, deci se mai poate ca acea persoana sa se comporte extrem de violent cu masina (discurile mele de frina si placutele le voi schimba dupa mult timp, arata foarte bine acum dupa 30k).
Octavia 3, Elegance, 2.0 TDI,DSG + Black Pack, 2013
C4 Coupe X 1.4, '05 ...a different one ...... ..
KartingClub | DS Spirit | MotorSportNews
Imagine

Închis

Înapoi la “Probleme tehnice...sau mai putin tehnice”