Probleme la cutia de viteze
- Bogdan98
- Citroen Fan
- Mesaje:2812
- Membru din:Vin Mar 21, 2008 11:47 am
- Marca si model masina:C4 1.6 e-HDI (nebotezat inca)
- Localitate:Bucuresti / Militari
- Contact:
Stai linistit, asa face si la C1 ... intra in marchearriere mai greu, mai scartzaie, etc. Si nu numai la C1 am intalnit problema asta, ca sa zic ca e cutia frantuzeasca. Opel Astra 1.6 face la fel. Cel putin 3 din cele cu care am tot mers eu (masini de servici).
C4 1.6 e-HDI 110CP 5P Gris Fer = B 16 VBF
- catalin4u24
- StarShip Pilot
- Mesaje:5749
- Membru din:Dum Iul 26, 2009 10:58 pm
- Marca si model masina:Lancer Sportback
- Contact:
Re: Problema cutie de viteze
Si la a mea face la fel...chainsaw scrie: OT: in afara de un clio symbol obosit turcesc, n-am mai vazut nicio masina cu problema asta la R.
sa reimprospatez descrierea. masina sta pe loc, apesi LA FUND ambreiajul, selectezi "R", si maneta nu "coboara" cat ar trebui. daca in acel moment vrei sa pleci, auzi bucati de metal din cutie cum se lovesc pe-acolo - oribil. trebuie ridicat ambreiajul si selectat iar, (uneori si iar, si iar) pana cand "se infige" ca lumea selectoru'. penibil, if you ask me.
@mituc - tu la c4 bagi 1-a la 35km/h ? ca noi despre asta vorbim...
- alex82
- Alex Ploiesteanu'
- Mesaje:4529
- Membru din:Sâm Mai 03, 2008 7:23 am
- Marca si model masina:Peugeot 407 , 2.0 HDI
- Localitate:Ploiesti
Re: Problema cutie de viteze
ce ma mai minunez p`aici....
la problema R-ului , cand nu intra de tot , tragi in continuare usorde maneta si dai drumul usor la ambreiaj si intra fara nici o problema...se poate numi un oarecare "defect"
la treaba cu frana de motor de la 30km/h in treapta 1... eu ma opresc mai repede de la viteza aia lasand`o in tr 2 si cu piciorul pe frana... pe zapada , ud sau ce`o mai fii...
motorasele astea de"mixer de bucatarie" nu cred ca se simt bine la o exploatare de genu` asta...de la 30km/h sa dai tr 1...
frana de motor pana in tr 1 ... nu cred ca am auzit 2 pers pana acum sa faca treaba asta...si ma refer la masini de strada , nu curse... ca esti cu 10-15 km/h , e relativ ok sa retrogradezi in tr 1 , dar de pe la 20 incolo , credeti ca e stricata masina daca nu va lasa sa bagati 1 ???
la problema R-ului , cand nu intra de tot , tragi in continuare usorde maneta si dai drumul usor la ambreiaj si intra fara nici o problema...se poate numi un oarecare "defect"
la treaba cu frana de motor de la 30km/h in treapta 1... eu ma opresc mai repede de la viteza aia lasand`o in tr 2 si cu piciorul pe frana... pe zapada , ud sau ce`o mai fii...
motorasele astea de"mixer de bucatarie" nu cred ca se simt bine la o exploatare de genu` asta...de la 30km/h sa dai tr 1...
frana de motor pana in tr 1 ... nu cred ca am auzit 2 pers pana acum sa faca treaba asta...si ma refer la masini de strada , nu curse... ca esti cu 10-15 km/h , e relativ ok sa retrogradezi in tr 1 , dar de pe la 20 incolo , credeti ca e stricata masina daca nu va lasa sa bagati 1 ???
- catalin4u24
- StarShip Pilot
- Mesaje:5749
- Membru din:Dum Iul 26, 2009 10:58 pm
- Marca si model masina:Lancer Sportback
- Contact:
Re: Problema cutie de viteze
100% de acord cu tine alex!
- vlad
- CREATIVE TECHNOLOGIE
- Mesaje:7482
- Membru din:Vin Dec 21, 2007 12:10 pm
- Marca si model masina:Citroen C4, 1.6 HDI
- Numar Inmatriculare:BH 57 ELA
Re: Problema cutie de viteze
Eu nu retrogradez in 1-a pina nu am cel putin 15-17 km/h cit ar fi treapta a 2-a la relanti. Si atunci o bag foarte usor, pe cum vrea ea. Daca nu e timp sa o bag si sa faca frina de motor o las la punctul mort si folosesc frina de serviciu.
Legat de intrarea greu in 1-a si R e absoult ceva normal si nu e nimic defect. La orice cutie de viteze cind bagi intr-o treapta si masina e pe loc in momentul decuplarii ambreiajului pinioanele in ea nu se mai invirt si atunci poate da dinte in dinte.Voi observati doar la 1-a si R (de aia ziceti ca astea sint de vina), dar la fel face si daca ai incerca si celelalte trepte. Odata si odata tot ar agata, poate nu din prima. Singurul remediu ar fi sa lasi ambreiajul un pic sa se mai invirta pinioanele din nou si sa reinceri. Ai sanse ff mici ca si a 2-a oara sa se opreasca astfel incit sa dea dinte in dinte.
Legat de intrarea greu in 1-a si R e absoult ceva normal si nu e nimic defect. La orice cutie de viteze cind bagi intr-o treapta si masina e pe loc in momentul decuplarii ambreiajului pinioanele in ea nu se mai invirt si atunci poate da dinte in dinte.Voi observati doar la 1-a si R (de aia ziceti ca astea sint de vina), dar la fel face si daca ai incerca si celelalte trepte. Odata si odata tot ar agata, poate nu din prima. Singurul remediu ar fi sa lasi ambreiajul un pic sa se mai invirta pinioanele din nou si sa reinceri. Ai sanse ff mici ca si a 2-a oara sa se opreasca astfel incit sa dea dinte in dinte.
- Cosma Adrian
- Mesaje:1108
- Membru din:Sâm Noi 22, 2008 7:29 pm
- Numar Inmatriculare:SJ-45-ADY
- Localitate:Zalau
- Contact:
- navzar_x
- Mesaje:651
- Membru din:Mie Apr 08, 2009 8:27 am
- Numar Inmatriculare:B-XX-DBR
- Localitate:Bucuresti
Re: Problema cutie de viteze
parerea mea pana in prezent: un service bun cu oameni amabili care isi dau interesul si se implica pentru a rezolva problema ... spun asta pentru ca nu e singurul service la care am semnalat problema si anume ats care m-au trimis acasa sa dorm linistit ca "asa face ea domne". Masina se afla la Promotor Valcea ... pana in prezent nu am nimic sa le reprosez ...emicald scrie:OH!!!
Freakin' shit! Asta chiar e naspa rau! La ce service?
Astept cu nerabdare sa se faca bine mititica si sa vezi ce-i rup pedalele cand o prind
C4 facelift berlina 1.6i 122 de fugareti ... blue recife - albastra ca focul ... de la aragaz
- emicald
- Mesaje:1042
- Membru din:Mie Iun 10, 2009 2:35 pm
- Marca si model masina:Citroen C4 thp
- Localitate:Rm. Vilcea
Re: Problema cutie de viteze
Asta am vrut sa aud. Ca e la Vilcea...
Nu ca sint prieten cu Mugurel, dar e un service bun.
Nu ca sint prieten cu Mugurel, dar e un service bun.
C4
- chainsaw
- Mesaje:2733
- Membru din:Lun Noi 24, 2008 11:28 pm
- Numar Inmatriculare:B-58-HDY
- Localitate:Bucuresti
- Contact:
Re: Problema cutie de viteze
vlad, mai citeste te rog o data descrierea fenomenului cu R, ca nu degeaba am repetat-o. ti se pare normal ca atunci cand masina STA PE LOC, sa dau de o mie de ori de selector?
2007 Citroën C4 VTR 1.6i 110cp
1988 Citroën BX 1.9 GTi 16V, 160cp ... din pacate, vandut.
_________________
1988 Citroën BX 1.9 GTi 16V, 160cp ... din pacate, vandut.
_________________
- Mihay
- Supermoderator
- Mesaje:11065
- Membru din:Lun Noi 19, 2007 10:45 pm
- Localitate:Bucuresti
- chainsaw
- Mesaje:2733
- Membru din:Lun Noi 24, 2008 11:28 pm
- Numar Inmatriculare:B-58-HDY
- Localitate:Bucuresti
- Contact:
Re: Problema cutie de viteze
dupa cum am zis, la mine e de vreo 3 din 10 ori. nu o data faceam o intoarcere din 3 miscari mai grabita, si cand trebuia sa dau repede R, n-a intrat, am ridicat si repasat ambreiajul, tot n-a intrat, etc.
2007 Citroën C4 VTR 1.6i 110cp
1988 Citroën BX 1.9 GTi 16V, 160cp ... din pacate, vandut.
_________________
1988 Citroën BX 1.9 GTi 16V, 160cp ... din pacate, vandut.
_________________
- vlad
- CREATIVE TECHNOLOGIE
- Mesaje:7482
- Membru din:Vin Dec 21, 2007 12:10 pm
- Marca si model masina:Citroen C4, 1.6 HDI
- Numar Inmatriculare:BH 57 ELA
Re: Problema cutie de viteze
Chainsaw, nu ma refeream la tine.Tu esti o exceptie ce poate chiar ai probleme.Le ziceam celor care nu nimeresc din prima si zic ca e cutia stricata sau aiurea proiectata.
- Bogdan98
- Citroen Fan
- Mesaje:2812
- Membru din:Vin Mar 21, 2008 11:47 am
- Marca si model masina:C4 1.6 e-HDI (nebotezat inca)
- Localitate:Bucuresti / Militari
- Contact:
Re: Problema cutie de viteze
Un pic off .... ati observat poate si la alte masini, nu numai la C4, mers in treapta 2a, pe la vreo 20km/h, ca NU intra in treapta 1a? Vorbeam cu cineva dintr-un service acum vreo 2 zile, si imi zicea ca este NORMAL (mai ales la masinile de 3-4 ani incoace), treapta 1a este facuta pentru pornire, nu pentru retrogradare/frana de motor. Si ca ar exista ceva pe la sincroane (sper sa nu vorbesc prostii) care nu iti permit sa dai a-1a cand esti deja peste o anumita viteza. Mie mi s-a parut de bun simt ce-a zis omul.
C4 1.6 e-HDI 110CP 5P Gris Fer = B 16 VBF
- mituc
- Mesaje:9122
- Membru din:Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
- Marca si model masina:Mazda 3 MPS BK
- Localitate:Iasi
- Contact:
Re: Problema cutie de viteze
Mazda 2 si 3 fac la fel. 3MPS face la fel (o data la 15k km dat a facut de 3 ori pina acum). Cauza este nesincronizarea marsarierului, nu e nici un defect.Bogdan98 scrie:Stai linistit, asa face si la C1 ... intra in marchearriere mai greu, mai scartzaie, etc. Si nu numai la C1 am intalnit problema asta, ca sa zic ca e cutia frantuzeasca. Opel Astra 1.6 face la fel. Cel putin 3 din cele cu care am tot mers eu (masini de servici).
La foltvagane capetele selectorului au o forma interesanta si intra mai usor in toate treptele, nu doar in marsarier. Dar s-ar intimpla si acolo ocazional.
Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)
Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!
Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!
- mituc
- Mesaje:9122
- Membru din:Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
- Marca si model masina:Mazda 3 MPS BK
- Localitate:Iasi
- Contact:
Re: Problema cutie de viteze
Spuneam ca la mine intra si la 35Kmhp intr-a 1-a ca fapt divers, nu ca faceam asta zi de zi frinind cu motorul de frica sa nu-mi tocesc placutele (ambreajul e mai scump decit placutele). Frina de motor in treapta 1 de la 2500rpm este destul de violenta, la 1500rpm cind incepe pompa de injectie sa scoata motorul din frina bagind de nebuna benzina ai cam 11-12Kmph, deci aproape stai.catalin4u24 scrie:Pai daca nu te referi de la 5000rpm si te referi la 1500rpm, unde mai este efectul de franare? Atunci pentru ce mai faci frana de motor... 1-a eu stiu ca e treapta scurta, de forta.. plecare dupa loc, urcare in pante mari etc... Nu stiu sa-ti explic foarte tehnic ca nu stapanesc bine domeniul. Iti spun doar din ce stiu si din propria-mi experienta.mituc scrie:Btw, de ce nu se face frina de motor in treapta 1? Ma rog, nu ma refer la frina de motor de la 5000rpm sau cel putin nu cu retrogradare, ci de la 2000 maxim 2500rpm pina, sa zicem, la 1500? In afara de arcurile de la discul de ambreaj ce mai sufera?
Nu simti si tu ca fortezi motorul sa bagi 1-a la 30km/h ? Si nu simti ca intra greu sau chiar deloc? Tu de ce crezi... Tu zici ca iti intra si la 35 ca ai tu tehnica, dar pentru ce sa bagi 1-a la 35 la ora??? Folositi fratilor frana de picior ca d-aia are ABS si EBD.
Intrebarea era cit se poate de tehnica, de asta am si pus-o, nu ca sa imi dai tu bobirnac in legatura cu ceva ce nu se intimpla de fapt Ca eu in afara de arcurile de la disc si eventual de suportii motor nu mai vad sa sufere ceva prea tare (nici macar cutia care ar fi pe efort invers, desi asta e bine sa se intimple din cind in cind sa isi pastreze dintii pinioanelor proportiile formei initiale).
Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)
Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!
Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!