ulei pe tubulatura de admisie suflanta

Avatar utilizator
vlad
CREATIVE TECHNOLOGIE
Mesaje:7482
Membru din:Vin Dec 21, 2007 12:10 pm
Marca si model masina:Citroen C4, 1.6 HDI
Numar Inmatriculare:BH 57 ELA
Re: ulei pe tubulatura de admisie suflanta

Mesaj de vlad » Mie Oct 19, 2011 10:03 pm

E tare faza cu aproximatiile astea. Nu merge asa. Pina iti verifici joja vezi nivelul pe senzorul de nivel al uleiului.
Black pearl, 1,6 HDI, 90 caluti.

ImagineImagineImagineImagine

Avatar utilizator
Mikite
Mesaje:87
Membru din:Sâm Oct 08, 2011 11:12 pm

Re: ulei pe tubulatura de admisie suflanta

Mesaj de Mikite » Mie Oct 19, 2011 10:38 pm

te referi la cel din afisajul central?
Citroen C4 1.6 HDI 110 cp

Avatar utilizator
vlad
CREATIVE TECHNOLOGIE
Mesaje:7482
Membru din:Vin Dec 21, 2007 12:10 pm
Marca si model masina:Citroen C4, 1.6 HDI
Numar Inmatriculare:BH 57 ELA

Re: ulei pe tubulatura de admisie suflanta

Mesaj de vlad » Mie Oct 19, 2011 11:03 pm

Da
Black pearl, 1,6 HDI, 90 caluti.

ImagineImagineImagineImagine

redbeben
Mesaje:52
Membru din:Sâm Ian 26, 2008 11:48 pm
Localitate:gibraltar

Re: ulei pe tubulatura de admisie suflanta

Mesaj de redbeben » Lun Noi 07, 2011 4:04 pm

salutare

eu am uleiul ala acolo de cand am luat masina :))

merge domne si asa si slava domnului am fost cu ea in service de 2 ori in garantie si mi-au zis ''domne asa face ea ca da ulei pe afara sub forma de vapori din turbina''

am zis si io in mintea mea ca mai bine asa decat un BOV sau decat sa imi bubuie pe undeva vre-un plastic ceva.

din 2006 pana acum turbina a tot mers normal,putere totala pe toata durata vietii de pana acum.

ce ma deranjeaza este ca de acum 1 luna de cand am dat forja pe loc incercand sa pornesc o masina la cabluri si am dus turometru la rosu a inceput sa puta rau a gaze in masina cand opresc la stop sau in fine cand stationez cu motorul pornit.

mirosul asta in masina nu s-a simtit pana acum si am zis ca s-o fi crapat toba pe undeva de la forja mai ales ca toba nu a fost schimbata si stau pe malul marii unde rugina e la ea acasa.

dupa ce am bagat capul sub capota am constatat ca scoate fum pe la teava aia de plastic de iese din turbina si pleaca....ea stie unde pe la chiulasa si prin spate pe undeva .

are careva idee ce anume s-a spart sau ce garnitura trebuie schimbata ?

daca merg la service....(oricum nu mai merg la citroen de ani de zile ) mai mut ca sigur ca lexia o sa dea o alta eroare ;)
C4 1.6 HDI SX fab dec 2005

Avatar utilizator
vlad
CREATIVE TECHNOLOGIE
Mesaje:7482
Membru din:Vin Dec 21, 2007 12:10 pm
Marca si model masina:Citroen C4, 1.6 HDI
Numar Inmatriculare:BH 57 ELA

Re: ulei pe tubulatura de admisie suflanta

Mesaj de vlad » Lun Noi 07, 2011 4:09 pm

Nu cred ca Lexia ar da eroare daca nu ti s-a aprins antipolution faulty sau nu a intrat in backup mode.
Daca iti scapa gaze la imbinare intre tubulatura de plastic (rezonator) si turbina in sine poate scapi ieftin. Trebuie schimbat o-ringul de pe acel rezonator care nu are cum fi scump, dar ar fi bine sa identificam exact locatia scaparilor de gaze, asa ca o poza ar fi binevenita.
Black pearl, 1,6 HDI, 90 caluti.

ImagineImagineImagineImagine

Avatar utilizator
Mikite
Mesaje:87
Membru din:Sâm Oct 08, 2011 11:12 pm

Re: ulei pe tubulatura de admisie suflanta

Mesaj de Mikite » Lun Noi 07, 2011 4:15 pm

Bine ca nu am schimbat epuratorul de pomana cum ziceau cei din service, slava lui Vlad.
Referitor la problema ta cu gazele mi s-a intamplat si mie cand mi-a murit bateria si am primit de la alta masina curent. iesea fum pe esapament cum n-am mai vazut, mirosea ca naiba plus ca mi s-a aprins martorul antipoluare si a ramas asa. Dupa o tura pe autostrada de vreo 40-50 km s-a stins martorul si nici nu mai miroase urat. daca la tine se vede si fum pe la tubulatura de la motor, probabil are si o scapare undeva.
Citroen C4 1.6 HDI 110 cp

redbeben
Mesaje:52
Membru din:Sâm Ian 26, 2008 11:48 pm
Localitate:gibraltar

Re: ulei pe tubulatura de admisie suflanta

Mesaj de redbeben » Mie Noi 09, 2011 1:01 am

salutare

pai tocmai asta e problema :hi habar n-am pe unde scapa gaze simt doar ca pute in masina cand opresc si stau pe loc cu ea si daca deschid capota din zona aia pute rau de tot.fum nu vad nici cu lumina nici fara deci nu scapa asa mult dar suficient cat sa deranjeze.

o sa fac o poza cat de curand si o sa o postez poate stie careva pe unde fasaie ca eu ma dau batut.

legat de lexia ultima data am ramas fara baterie din cauza de nimic :) in spatele mastii intre radiator si masca mai exact este un cub de plastic cu un arc in el.o termocupla pare ca e.

chestia aia s-a busit,ventilatorul ramanea blocat pe on si mi-a mancat bateria.

la service pe tester a iesit o eroare care le spunea sa schimbe tot motorul daca se putea....ceva de genul ansamblu ventilator,compresor aer conditionat si inca ceva piese.

multumita forumului am putut sa comand direct piesa care a costat 18 eur si oamenii au ramas uimiti dupa ce au montat-o ca nu imi mai apare eroarea de overheating pe bord.


inca o chestie dubioasa e cu becul de la scrumiera
l-am schimbat,merge daca il tin afara din bord cum il bag in locas si aprind luminile se aprinde pt o secunda si se stinge....

cred ca am gremlini si la scrumiera si la turbina :)
C4 1.6 HDI SX fab dec 2005

Avatar utilizator
vlad
CREATIVE TECHNOLOGIE
Mesaje:7482
Membru din:Vin Dec 21, 2007 12:10 pm
Marca si model masina:Citroen C4, 1.6 HDI
Numar Inmatriculare:BH 57 ELA

Re: ulei pe tubulatura de admisie suflanta

Mesaj de vlad » Mie Noi 09, 2011 2:01 am

Daca nici tu nu stii concret pe unde scapa gaze atunci va trebui sa schimbi o-ringuri pt ca sint mai ieftine. Desi pe oriunde ar scapa gaze sigur ar trebui sa apara urme de fum daca sint de esapament sau ulei daca e din admisie. O sa pun o schita cu localizare o-ringului de la rezonatorul de aer care costa ceva de ordinul a citiva euro maxim. Nu am cum sa iti zic pretul practicat in Gibraltar.
Imagine
Aici posibilele locuri pe unde s-ar scurge gaze ar fi:
reperul 2 - un oring verde de la rezonator
pe linga furtunele 4,8 sau 9,
pe la imbinarea carcasei dozatorului de aer 5
sau pe la oringul dintre componenta 10 si galeria de admisie.
Pe la oricare loc din cele mai sus enumerate ar trebui sa apara si o pata de ulei daca ai avea scurgeri.

Ai mai putea avea scurgeri de gaze pe la EGR in spate, ori intre motor si electrovalva EGR ori pe la colierul metalic ce etanseaza electrovalva de racitorul de gaze. Aici ar trebui sa ai urme de fum dar nu prea ai acces vizual.

Sau un ultim loc ce imi trece prin minte ar fi pe la oringul de la epurator: viewtopic.php?f=28&t=6149" onclick="window.open(this.href);return false;
Black pearl, 1,6 HDI, 90 caluti.

ImagineImagineImagineImagine

redbeben
Mesaje:52
Membru din:Sâm Ian 26, 2008 11:48 pm
Localitate:gibraltar

Re: ulei pe tubulatura de admisie suflanta

Mesaj de redbeben » Vin Noi 18, 2011 7:08 pm

buna seara

mda,dupa ce m-am chinuit sa imi dau seama tot ce am remarcat e ca parca poza trimisa nu seamana cu ce am eu sub capota

eu am 1.6 hdi ala mic de 92 cai si parca arata altfel tubulatura dar in principiu ce am observat

pe la furtunul numarul 8 dar ala din partea dreapta chiar unde intra in radiatorul ala am ditai scurgerea de ulei si aia nu era acolo inainte.

ulei pe tubul ala de admisie in turbina pe unde e un plastic alb am avut tot timpul deci nu cred ca e de la ala.

la EGR....nici nu stiu daca am asa ceva la asta dar daca am oricum trebuie sa fie sub motor deci dat jos scutul.

cred ca o duc in service sa traga aia de furtune poate vad ei ceva concret ca asa dupa mine ma canta cucii pana imi fac timp sa vad ce are.

mai nasol e ca sunt dependent de masina ca merg zilnic cu ea la servici si nu prea o pot lasa in service mult timp.
C4 1.6 HDI SX fab dec 2005

Avatar utilizator
vlad
CREATIVE TECHNOLOGIE
Mesaje:7482
Membru din:Vin Dec 21, 2007 12:10 pm
Marca si model masina:Citroen C4, 1.6 HDI
Numar Inmatriculare:BH 57 ELA

Re: ulei pe tubulatura de admisie suflanta

Mesaj de vlad » Vin Noi 18, 2011 7:31 pm

Accesul la EGR se face pe sus prin spatele motorului, dar dupa ce mi-ai zis sus nu cred ca cunosti prea bine motorul asta deci mai bine mergi in service. Acum se cam lamuresc treburile. Nu cred ca EGR-ul e problema.

Presupun ca asa arata motorul tau. In care loc iti curege: A,B,C sau D ?
Imagine
Intr-adevar la motorul tau e un pic diferit de schita, dar furtunul 8 tot il ai. Ditai scurgerea iar e ceva subiectiv, poate tie ti se pare mare doar ca e intinsa pe o suprafata mai mare dar nu si foarte ambundenta. Daca ai scapari de presiune din admisie e ceva normal sa apara ulei acolo. Gazele de carter sint recirculate si daca tie iti scapa pe linga acel furtun e ceva normal sa le simti un pic si in habitaclu. Verifica colierul acelui furtun daca e strins sau sa nu fie spart furtunul. Sterge bine si inspecteaza vizual locul.
Black pearl, 1,6 HDI, 90 caluti.

ImagineImagineImagineImagine

redbeben
Mesaje:52
Membru din:Sâm Ian 26, 2008 11:48 pm
Localitate:gibraltar

Re: ulei pe tubulatura de admisie suflanta

Mesaj de redbeben » Sâm Noi 19, 2011 12:14 am

salutare

prin punctul B am scapari de ulei
adica fix pe unde e colierul ala unde se mufeaza cu radiatorul ala am mult utlei acumulat si ala nu era acolo asta stiu sigur.

si mai am in dreapta turbinei un furtun de plastic negru care pleaca in dreapta un pic si apoi in sus inspre cilindri.din furtunul ala iese un cot alb spre stanga care dispare sub capacul de plastic de peste injectoare.

pe acolo pe la cotul ala curgea ulei de cand era noua si la service mi-au zis ca e normal si adevarul ca nu mirosea a gaz.

o sa fac o chestie desteapta in weekend si anume voi spala motorul (il curat pe unde am urme de ulei nu cu jetul ca nu am spalat niciodata motorul)si vad dupa aia pe unde mai apare si ce mai apare ca sa stiu sigur.

sper sa fie numai colierul sau furtunul din punctul B.


oricum cred ca isi bate joc de mine in ultima vreme :ok i-am schimbat becul de la scrumiera si afara montat se aprindea si totul era ok cum l-am bagat inapoi in locas si montat bordul la loc se aprinde doar o fractiune de secunda si se stinge......deci nici siguranta nu e arsa nici bec doar nu vrea el sa se aprinda acolo.poate i se pare locul prea stramt :lol:

mai nou si o centura pe spate imi da erori cum ca nu ar fi cuplata #-o si asta se intampla cum imi sta unul din caini cu fundul pe ea.deci trebuie si aia desfacuta sa vad unde are scurtul.
C4 1.6 HDI SX fab dec 2005

Avatar utilizator
vlad
CREATIVE TECHNOLOGIE
Mesaje:7482
Membru din:Vin Dec 21, 2007 12:10 pm
Marca si model masina:Citroen C4, 1.6 HDI
Numar Inmatriculare:BH 57 ELA

Re: ulei pe tubulatura de admisie suflanta

Mesaj de vlad » Sâm Noi 19, 2011 11:08 am

Scurgerea de ulei de la cotul ala alb o poti rezolva ca aici: viewtopic.php?f=28&t=6149" onclick="window.open(this.href);return false;
Pt scurgerea de la intercooler )(asa se numeste radiatorul ala) eu as sterge cu o cirpa bine pe acolo, as restringe colierul si pe urma as verifica pe unde se scurg gazele. Sau chiar as scoate furtunul pt ca e floare la ureche (2 coliere si atit) si as inspecta vizual si teava de la intercooler pe care se prinde furtunul, sa nu fie cumva crapata.

La centura vezi sa nu iti fie iesita mufa din cupla centurii.
Black pearl, 1,6 HDI, 90 caluti.

ImagineImagineImagineImagine

redbeben
Mesaje:52
Membru din:Sâm Ian 26, 2008 11:48 pm
Localitate:gibraltar

Re: ulei pe tubulatura de admisie suflanta

Mesaj de redbeben » Lun Noi 21, 2011 3:50 pm

salutare,

azi am rezolvat in sfarsit.am mers cu ea in service inainte de munca si nu a fost nevoie sa o las acolo pt ca le-am explicat si noroc ca unul din mecanici tinea capul sub capota(asta imi lipsea mie pt a vedea pe unde fumega...unu cu capul sub capota).am turat motorul a inceput sa scoata fum si minune,nu e pe la furtune ci pe la un injector.deci o garnitura de la un injector e praf si injectorul pufaie ca la balamuc pe acolo si fum o gramada.

acum trebuie sa scoata injectorul/toarele ,sa curete locul si sa schimbe garniturile.asta nu dureaza mult si se rezolva pe loc ....dar nu stiu cum sa imi fac eu timp sa ajung :(

o sa verific mufa la centura sa vad de ce urla.suspectez niste apa in contacte pt ca am dus masina la spalat pe interior si cred ca au aruncat apa cu galeata...nici oglinzile nu imi mai mergeau,nici geamurile....a trebuit sa scot panoul de comanda sa curat cablaju ca era apa cu sapun deci lasase o mazga
C4 1.6 HDI SX fab dec 2005

RaduB
Mesaje:5
Membru din:Vin Noi 04, 2011 11:59 am
Localitate:BUCURESTI

Re: ulei pe tubulatura de admisie suflanta

Mesaj de RaduB » Mie Noi 30, 2011 2:11 pm

Salut,

La poza trimisa de Vlad, eu pierd ulei, cred, la imbinarea 72 si 10 cu furtunul 9. Poate cineva sa ma ajute?

Multumesc
1.6 HDI, 110 cp, 11.2007, C4 coupe, alb

Avatar utilizator
vlad
CREATIVE TECHNOLOGIE
Mesaje:7482
Membru din:Vin Dec 21, 2007 12:10 pm
Marca si model masina:Citroen C4, 1.6 HDI
Numar Inmatriculare:BH 57 ELA

Re: ulei pe tubulatura de admisie suflanta

Mesaj de vlad » Mie Noi 30, 2011 2:30 pm

Asa am crezut si eu si mi-am cumparat furtun degeaba. Intre 72 si 10 exista un oring. Cel mai probabil pe linga el se scapa gazele si pata te induce in eroare. Eu am rezolvat din prostie problema, intorcind oringul invers (cu fata in spate). Am facut asta pt ca e un oring dreptunghiular si nu il gaseam decit pe original. L-am pus invers din greseala pina urma sa imi gasesc si uite ca si azi tine, nemaifiind nevoie sa il schimb.
Prima data verifica daca e strins suficient de bine coleirul furtunului 9 pe urma te ocupi de oring.
Black pearl, 1,6 HDI, 90 caluti.

ImagineImagineImagineImagine

Scrie răspuns

Înapoi la “Probleme tehnice...sau mai putin tehnice”