Discutii despre FAP

Avatar utilizator
SonyAD
Mesaje:338
Membru din:Joi Mai 21, 2009 4:34 pm
Numar Inmatriculare:B 07 VDL
Localitate:Bucureşti
Re: Discutii despre FAP

Mesaj de SonyAD » Mar Mai 31, 2011 11:40 pm

EGR, FAP și, în curând, injecția de uree sunt soluții tehnice pentru conformarea la normele de poluare.

Nu aduc nici un alt beneficiu. Din potrivă...
Imagine
Le lion flatulent est revenu.

Avatar utilizator
jordan
Mesaje:44
Membru din:Dum Mai 01, 2011 5:12 pm
Localitate:Cj

Re: Discutii despre FAP

Mesaj de jordan » Mie Iun 01, 2011 1:36 am

SonyAD scrie:Trebuie anulat EGR-ul și păcălit ECU-ul să nu protesteze și cred că problemele cu FAP-ul se reduc simțitor.
EGR se poate anula pana la norma euro3 inclusiv.
Pentru normele euro 4-5 anularea EGR aduce doar batai de cap ulterioare.
Eliminarea FAP a devenit o practica larg raspandita pe toate marcile,datorita marilor batai de cap ce le dau detinatorilor.Traficul nostru urban le omoara.Doua metode tin spatele tehnic anularii : prin resoftare sau prin adapatarea unui emulator electronic.La PSA ambele metode merg perfect.La motorizarile grupului VAG doar resoftarea are succes ,Crafetr fiind in topul anularilor din soft.
Pentru euro 5-6 se treceneie de uree,deci va veni momentul cand ne vom vinde scump orice pipi. :ya
Un mare rahat ne asteapta.
N-are baba ce-are moshu',citroen cu scaun roshu' ....

Avatar utilizator
wonka jr.
Mesaje:1533
Membru din:Sâm Apr 11, 2009 9:55 pm
Marca si model masina:Citroen DS3 1.6 hdi 92 cp
Numar Inmatriculare:GL 88 WNK
Localitate:Galati / Bucuresti

Re: Discutii despre FAP

Mesaj de wonka jr. » Mie Iun 01, 2011 12:21 pm

mai multe detalii despre cum se anuleaza EGR, a mea fiind euro3 :D
DS3 1.6 Hdi 92cp, 30.000km Imagine
ex DS4 So Chic 1.6 VTi 120cp, 67.110 km Imagine
ex C2 VTS 1.6i 125cp, 107.344 km Imagine
ex C4 Coupe VTR 1.6 Hdi 110cp, 216.164 km Imagine

Avatar utilizator
SonyAD
Mesaje:338
Membru din:Joi Mai 21, 2009 4:34 pm
Numar Inmatriculare:B 07 VDL
Localitate:Bucureşti

Re: Discutii despre FAP

Mesaj de SonyAD » Mie Iun 01, 2011 12:51 pm

Ză easy way: Se întrerupe circuitul de vacuum care deschide valva EGR și dozorul de aer care aspiră gazele de eșapament în admisie:

Imagine

În cazul din poză electrovanele de vacuum nu mai sunt alimentate cu vid.

Ză gospodărească way: Se dă jos valva EGR și se pune tablă decupată (și cu găuri pt. șuruburi) + chit termic pt. etanșare sau încă o garnitură ca cea dintre galeria de evacuare și valva EGR.

Imagine

Dificil, mult de muncă dar treabă bine făcută și sigură.
Imagine
Le lion flatulent est revenu.

Avatar utilizator
wonka jr.
Mesaje:1533
Membru din:Sâm Apr 11, 2009 9:55 pm
Marca si model masina:Citroen DS3 1.6 hdi 92 cp
Numar Inmatriculare:GL 88 WNK
Localitate:Galati / Bucuresti

Re: Discutii despre FAP

Mesaj de wonka jr. » Mie Iun 01, 2011 1:37 pm

o mica mare problema la c4. egr-ul se afla undeva in spatele motorului, sub carcasa filtrului de aer. deci ar trebui demontata jumatate de masina pentru a accede in acel spatiu ingust :cry: poate e accesul mai bun pe sub masina :D trebuie sa il identific cumva vizual. stiu doar din poze unde se afla.
DS3 1.6 Hdi 92cp, 30.000km Imagine
ex DS4 So Chic 1.6 VTi 120cp, 67.110 km Imagine
ex C2 VTS 1.6i 125cp, 107.344 km Imagine
ex C4 Coupe VTR 1.6 Hdi 110cp, 216.164 km Imagine

Avatar utilizator
wonka jr.
Mesaje:1533
Membru din:Sâm Apr 11, 2009 9:55 pm
Marca si model masina:Citroen DS3 1.6 hdi 92 cp
Numar Inmatriculare:GL 88 WNK
Localitate:Galati / Bucuresti

Re: Discutii despre FAP

Mesaj de wonka jr. » Mie Iun 01, 2011 1:54 pm

Imagine

tu zici sa inlocuiesc piesa 2 cu una plina pentru a stopa intrarea gazelor in egr si ulterior in motor? asta e tot?
DS3 1.6 Hdi 92cp, 30.000km Imagine
ex DS4 So Chic 1.6 VTi 120cp, 67.110 km Imagine
ex C2 VTS 1.6i 125cp, 107.344 km Imagine
ex C4 Coupe VTR 1.6 Hdi 110cp, 216.164 km Imagine

Avatar utilizator
vlad
CREATIVE TECHNOLOGIE
Mesaje:7482
Membru din:Vin Dec 21, 2007 12:10 pm
Marca si model masina:Citroen C4, 1.6 HDI
Numar Inmatriculare:BH 57 ELA

Re: Discutii despre FAP

Mesaj de vlad » Mie Iun 01, 2011 3:36 pm

E mult mai complicat. Asta ar fi primul pas sa opturezi trecerea gazelor prin acel loc.
Dar odata ce e comandata deschiderea EGR-ului se inchide partial si clapeta de aer din dozatorul de aer si scade presiunea din admisie facind loc gazelor recirculate sa intre inapoi in admisie. Tu obturind doar intrarea in EGR, ECU va inchide clapeta, va scadea presiunea dar in loc sa intre gazele de recirculare nu va intra nimic si senzorul de presiune din admisie va detecta presiune prea mica. Va aparea mult renumitul ANTIPOLUTION FAULTY si o limitare la 3.000 rpm daca nu ma insel.
Ar putea daca ai scoate doar clapeta din dozator, fara motoras pt ca acesta are cititor de pozitie si ECU stie cit e deschis. Daca ii scoti mufa (sa ramina mereu deschisa) e posibil sa iti dea iar o eroare. Ai mai putea face un emulator pt acea clapeta dar nu stiu cine e in stare de asa ceva.
Black pearl, 1,6 HDI, 90 caluti.

ImagineImagineImagineImagine

Avatar utilizator
SonyAD
Mesaje:338
Membru din:Joi Mai 21, 2009 4:34 pm
Numar Inmatriculare:B 07 VDL
Localitate:Bucureşti

Re: Discutii despre FAP

Mesaj de SonyAD » Mie Iun 01, 2011 4:57 pm

wonka jr. scrie:Imagine

tu zici sa inlocuiesc piesa 2 cu una plina pentru a stopa intrarea gazelor in egr si ulterior in motor? asta e tot?
Nu, piesa 2 e o garnitură. Ție îți trebuie o plăcuță de tablă cu 2 găuri pt. șuruburile de prindere ale valvei EGR și încă o garnitură ca aceea ca să etanșezi între plăcuță și valvă. Sau 2 garnituri dacă vrei să o schimbi și pe cea veche, dintre galeria de evacuare și plăcuța obturatoare.

Nu are sens să dai de tot jos valva EGR. S-ar putea să te caute vreodată cineva de ea. ;)

Plus că la voi, cu 1.6 HDi, valva EGR se acționează singură (e cu solenoid) la comanda ECU-ului

Imagine

și acesta se va prinde (cod de eroare) chiar dacă nu dă CEL. Totuși ar fi și asta o variantă de anulare (să scoți mufa valvei EGR).
vlad scrie:E mult mai complicat. Asta ar fi primul pas sa opturezi trecerea gazelor prin acel loc.
Dar odata ce e comandata deschiderea EGR-ului se inchide partial si clapeta de aer din dozatorul de aer si scade presiunea din admisie facind loc gazelor recirculate sa intre inapoi in admisie. Tu obturind doar intrarea in EGR, ECU va inchide clapeta, va scadea presiunea dar in loc sa intre gazele de recirculare nu va intra nimic si senzorul de presiune din admisie va detecta presiune prea mica. Va aparea mult renumitul ANTIPOLUTION FAULTY si o limitare la 3.000 rpm daca nu ma insel.
Ar putea daca ai scoate doar clapeta din dozator, fara motoras pt ca acesta are cititor de pozitie si ECU stie cit e deschis. Daca ii scoti mufa (sa ramina mereu deschisa) e posibil sa iti dea iar o eroare. Ai mai putea face un emulator pt acea clapeta dar nu stiu cine e in stare de asa ceva.
1.6 HDi a fost și fără dozor de aer / EGR bypass. Deci scoți la vânzare dozorul de aer și te reechipezi după nevoi:

Fără dozor aer:

Imagine

Cu dozor aer:

Imagine

Poate scoți și niște parale pe dozorul ăla. ServiceBox arată un scor de 1,362.36 RON pt. el.

Scapi de EGR, te și învârți de 3~5 sute de lei.

:D

Bineînțeles, dacă îți iei țevăraia de plastic din dezmembrări.
Imagine
Le lion flatulent est revenu.

Avatar utilizator
vlad
CREATIVE TECHNOLOGIE
Mesaje:7482
Membru din:Vin Dec 21, 2007 12:10 pm
Marca si model masina:Citroen C4, 1.6 HDI
Numar Inmatriculare:BH 57 ELA

Re: Discutii despre FAP

Mesaj de vlad » Mie Iun 01, 2011 5:24 pm

Nu e atit de simplu. Noi pe dozatorul de aer avem 1 sau 2 clapete aer. Ambele au motorase de actionare si cititoare de pozitie care confirma ECU-ului pozitia lor (a clapetelor). Daca pui tubulatura aia simpla fara dozator e ca si cum ai scoate mufa la motoras. ECU nu va putea citi pozitia ei si probabil va da eroare. Daca nu da eroare nu are rost sa schimbi tubulatura de admisie. Scoti pur si simplu mufa de la clapeta EGR si, ea fiind normal deschisa, ai rezolvat problema.
Ea mai are rolul si de a obtura aerul sa intre in motor cind il oprim astfel nu mai vibreaza asa tare. Dar daca ii scoti mufa isi pierde rolul de la oprirea motorului si probabil va scutura motorul o idee mai tare.
Black pearl, 1,6 HDI, 90 caluti.

ImagineImagineImagineImagine

Avatar utilizator
SonyAD
Mesaje:338
Membru din:Joi Mai 21, 2009 4:34 pm
Numar Inmatriculare:B 07 VDL
Localitate:Bucureşti

Re: Discutii despre FAP

Mesaj de SonyAD » Mie Iun 01, 2011 5:36 pm

Poftim, tu ai zis-o.

Scoți mufa la dozor și la valva EGR și vezi ce se întâmplă.
Imagine
Le lion flatulent est revenu.

Avatar utilizator
vlad
CREATIVE TECHNOLOGIE
Mesaje:7482
Membru din:Vin Dec 21, 2007 12:10 pm
Marca si model masina:Citroen C4, 1.6 HDI
Numar Inmatriculare:BH 57 ELA

Re: Discutii despre FAP

Mesaj de vlad » Mie Iun 01, 2011 5:38 pm

Ii las pe cei ce vor sa faca asta. Eu am venit cu idea teoretica. Cei interesati sa puna in practica. ::P
Black pearl, 1,6 HDI, 90 caluti.

ImagineImagineImagineImagine

Avatar utilizator
SonyAD
Mesaje:338
Membru din:Joi Mai 21, 2009 4:34 pm
Numar Inmatriculare:B 07 VDL
Localitate:Bucureşti

Re: Discutii despre FAP

Mesaj de SonyAD » Mie Iun 01, 2011 5:56 pm

Eu merg cu valva EGR și dozorul de aer deconectate de la circuitul de vacuum (se văd în poză electrovanele deconectate) și nu am nici o problemă din cauza asta. Motorul zdruncină tot atât de mult la oprire ca înainte.

Am deconectat și debitmetrul de aer de sanchi la un moment dat.

Ce am observat și este absolut clar și indubitabil este că gazele de eșapament sunt foarte încinse de când am dezactivat EGR. Efectiv te ard la mână.
Imagine
Le lion flatulent est revenu.

Avatar utilizator
wonka jr.
Mesaje:1533
Membru din:Sâm Apr 11, 2009 9:55 pm
Marca si model masina:Citroen DS3 1.6 hdi 92 cp
Numar Inmatriculare:GL 88 WNK
Localitate:Galati / Bucuresti

Re: Discutii despre FAP

Mesaj de wonka jr. » Mie Iun 01, 2011 8:54 pm

motorisca mea arata cam asa, presupun ca e fara dozorul ala. sa vad cum ajung la egr sa scot mufa, vedem ce se intampla. daca mai porneste e bine :ok

Imagine
DS3 1.6 Hdi 92cp, 30.000km Imagine
ex DS4 So Chic 1.6 VTi 120cp, 67.110 km Imagine
ex C2 VTS 1.6i 125cp, 107.344 km Imagine
ex C4 Coupe VTR 1.6 Hdi 110cp, 216.164 km Imagine

Avatar utilizator
vlad
CREATIVE TECHNOLOGIE
Mesaje:7482
Membru din:Vin Dec 21, 2007 12:10 pm
Marca si model masina:Citroen C4, 1.6 HDI
Numar Inmatriculare:BH 57 ELA

Re: Discutii despre FAP

Mesaj de vlad » Mie Iun 01, 2011 9:11 pm

Sigur iti va da eroare. Incearca sa blochezi la un service intrarea in EGR si ai scapt de o grija.
Black pearl, 1,6 HDI, 90 caluti.

ImagineImagineImagineImagine

Avatar utilizator
jordan
Mesaje:44
Membru din:Dum Mai 01, 2011 5:12 pm
Localitate:Cj

Re: Discutii despre FAP

Mesaj de jordan » Mie Iun 01, 2011 10:09 pm

SonyAD scrie:Scoți mufa la dozor și la valva EGR și vezi ce se întâmplă.
Va incepe sezonul pomului de craciun in bord. :ok
Cu obturarea ,pacalirea acelei valve EGR montate pe 1.6 HDI m-am jucat o vreme si rezultatul a fost in final sa o las in pace cum a facut-o tata ei ingineru'.
Incepand sa te joci cu clapetutele alea ,e munca de om ce n-are alta treaba.ECU daca nu mai are ce comanda turbeaza,si te crucesti sa vezi ce reactii da functionarii motorului.
@SonyAD ,ai vazut pistoane topite la diesel cu EGR anulat ? :glasses
N-are baba ce-are moshu',citroen cu scaun roshu' ....

Scrie răspuns

Înapoi la “Probleme tehnice...sau mai putin tehnice”