Discutii despre FAP
- SonyAD
- Mesaje:338
- Membru din:Joi Mai 21, 2009 4:34 pm
- Numar Inmatriculare:B 07 VDL
- Localitate:Bucureşti
EGR, FAP și, în curând, injecția de uree sunt soluții tehnice pentru conformarea la normele de poluare.
Nu aduc nici un alt beneficiu. Din potrivă...
Nu aduc nici un alt beneficiu. Din potrivă...
Le lion flatulent est revenu.
- jordan
- Mesaje:44
- Membru din:Dum Mai 01, 2011 5:12 pm
- Localitate:Cj
Re: Discutii despre FAP
EGR se poate anula pana la norma euro3 inclusiv.SonyAD scrie:Trebuie anulat EGR-ul și păcălit ECU-ul să nu protesteze și cred că problemele cu FAP-ul se reduc simțitor.
Pentru normele euro 4-5 anularea EGR aduce doar batai de cap ulterioare.
Eliminarea FAP a devenit o practica larg raspandita pe toate marcile,datorita marilor batai de cap ce le dau detinatorilor.Traficul nostru urban le omoara.Doua metode tin spatele tehnic anularii : prin resoftare sau prin adapatarea unui emulator electronic.La PSA ambele metode merg perfect.La motorizarile grupului VAG doar resoftarea are succes ,Crafetr fiind in topul anularilor din soft.
Pentru euro 5-6 se treceneie de uree,deci va veni momentul cand ne vom vinde scump orice pipi.
Un mare rahat ne asteapta.
N-are baba ce-are moshu',citroen cu scaun roshu' ....
- wonka jr.
- Mesaje:1533
- Membru din:Sâm Apr 11, 2009 9:55 pm
- Marca si model masina:Citroen DS3 1.6 hdi 92 cp
- Numar Inmatriculare:GL 88 WNK
- Localitate:Galati / Bucuresti
Re: Discutii despre FAP
mai multe detalii despre cum se anuleaza EGR, a mea fiind euro3
- SonyAD
- Mesaje:338
- Membru din:Joi Mai 21, 2009 4:34 pm
- Numar Inmatriculare:B 07 VDL
- Localitate:Bucureşti
Re: Discutii despre FAP
Ză easy way: Se întrerupe circuitul de vacuum care deschide valva EGR și dozorul de aer care aspiră gazele de eșapament în admisie:
În cazul din poză electrovanele de vacuum nu mai sunt alimentate cu vid.
Ză gospodărească way: Se dă jos valva EGR și se pune tablă decupată (și cu găuri pt. șuruburi) + chit termic pt. etanșare sau încă o garnitură ca cea dintre galeria de evacuare și valva EGR.
Dificil, mult de muncă dar treabă bine făcută și sigură.
În cazul din poză electrovanele de vacuum nu mai sunt alimentate cu vid.
Ză gospodărească way: Se dă jos valva EGR și se pune tablă decupată (și cu găuri pt. șuruburi) + chit termic pt. etanșare sau încă o garnitură ca cea dintre galeria de evacuare și valva EGR.
Dificil, mult de muncă dar treabă bine făcută și sigură.
Le lion flatulent est revenu.
- wonka jr.
- Mesaje:1533
- Membru din:Sâm Apr 11, 2009 9:55 pm
- Marca si model masina:Citroen DS3 1.6 hdi 92 cp
- Numar Inmatriculare:GL 88 WNK
- Localitate:Galati / Bucuresti
Re: Discutii despre FAP
o mica mare problema la c4. egr-ul se afla undeva in spatele motorului, sub carcasa filtrului de aer. deci ar trebui demontata jumatate de masina pentru a accede in acel spatiu ingust poate e accesul mai bun pe sub masina trebuie sa il identific cumva vizual. stiu doar din poze unde se afla.
- wonka jr.
- Mesaje:1533
- Membru din:Sâm Apr 11, 2009 9:55 pm
- Marca si model masina:Citroen DS3 1.6 hdi 92 cp
- Numar Inmatriculare:GL 88 WNK
- Localitate:Galati / Bucuresti
Re: Discutii despre FAP
- vlad
- CREATIVE TECHNOLOGIE
- Mesaje:7482
- Membru din:Vin Dec 21, 2007 12:10 pm
- Marca si model masina:Citroen C4, 1.6 HDI
- Numar Inmatriculare:BH 57 ELA
Re: Discutii despre FAP
E mult mai complicat. Asta ar fi primul pas sa opturezi trecerea gazelor prin acel loc.
Dar odata ce e comandata deschiderea EGR-ului se inchide partial si clapeta de aer din dozatorul de aer si scade presiunea din admisie facind loc gazelor recirculate sa intre inapoi in admisie. Tu obturind doar intrarea in EGR, ECU va inchide clapeta, va scadea presiunea dar in loc sa intre gazele de recirculare nu va intra nimic si senzorul de presiune din admisie va detecta presiune prea mica. Va aparea mult renumitul ANTIPOLUTION FAULTY si o limitare la 3.000 rpm daca nu ma insel.
Ar putea daca ai scoate doar clapeta din dozator, fara motoras pt ca acesta are cititor de pozitie si ECU stie cit e deschis. Daca ii scoti mufa (sa ramina mereu deschisa) e posibil sa iti dea iar o eroare. Ai mai putea face un emulator pt acea clapeta dar nu stiu cine e in stare de asa ceva.
Dar odata ce e comandata deschiderea EGR-ului se inchide partial si clapeta de aer din dozatorul de aer si scade presiunea din admisie facind loc gazelor recirculate sa intre inapoi in admisie. Tu obturind doar intrarea in EGR, ECU va inchide clapeta, va scadea presiunea dar in loc sa intre gazele de recirculare nu va intra nimic si senzorul de presiune din admisie va detecta presiune prea mica. Va aparea mult renumitul ANTIPOLUTION FAULTY si o limitare la 3.000 rpm daca nu ma insel.
Ar putea daca ai scoate doar clapeta din dozator, fara motoras pt ca acesta are cititor de pozitie si ECU stie cit e deschis. Daca ii scoti mufa (sa ramina mereu deschisa) e posibil sa iti dea iar o eroare. Ai mai putea face un emulator pt acea clapeta dar nu stiu cine e in stare de asa ceva.
- SonyAD
- Mesaje:338
- Membru din:Joi Mai 21, 2009 4:34 pm
- Numar Inmatriculare:B 07 VDL
- Localitate:Bucureşti
Re: Discutii despre FAP
Nu, piesa 2 e o garnitură. Ție îți trebuie o plăcuță de tablă cu 2 găuri pt. șuruburile de prindere ale valvei EGR și încă o garnitură ca aceea ca să etanșezi între plăcuță și valvă. Sau 2 garnituri dacă vrei să o schimbi și pe cea veche, dintre galeria de evacuare și plăcuța obturatoare.
Nu are sens să dai de tot jos valva EGR. S-ar putea să te caute vreodată cineva de ea.
Plus că la voi, cu 1.6 HDi, valva EGR se acționează singură (e cu solenoid) la comanda ECU-ului
și acesta se va prinde (cod de eroare) chiar dacă nu dă CEL. Totuși ar fi și asta o variantă de anulare (să scoți mufa valvei EGR).
1.6 HDi a fost și fără dozor de aer / EGR bypass. Deci scoți la vânzare dozorul de aer și te reechipezi după nevoi:vlad scrie:E mult mai complicat. Asta ar fi primul pas sa opturezi trecerea gazelor prin acel loc.
Dar odata ce e comandata deschiderea EGR-ului se inchide partial si clapeta de aer din dozatorul de aer si scade presiunea din admisie facind loc gazelor recirculate sa intre inapoi in admisie. Tu obturind doar intrarea in EGR, ECU va inchide clapeta, va scadea presiunea dar in loc sa intre gazele de recirculare nu va intra nimic si senzorul de presiune din admisie va detecta presiune prea mica. Va aparea mult renumitul ANTIPOLUTION FAULTY si o limitare la 3.000 rpm daca nu ma insel.
Ar putea daca ai scoate doar clapeta din dozator, fara motoras pt ca acesta are cititor de pozitie si ECU stie cit e deschis. Daca ii scoti mufa (sa ramina mereu deschisa) e posibil sa iti dea iar o eroare. Ai mai putea face un emulator pt acea clapeta dar nu stiu cine e in stare de asa ceva.
Fără dozor aer:
Cu dozor aer:
Poate scoți și niște parale pe dozorul ăla. ServiceBox arată un scor de 1,362.36 RON pt. el.
Scapi de EGR, te și învârți de 3~5 sute de lei.
Bineînțeles, dacă îți iei țevăraia de plastic din dezmembrări.
Le lion flatulent est revenu.
- vlad
- CREATIVE TECHNOLOGIE
- Mesaje:7482
- Membru din:Vin Dec 21, 2007 12:10 pm
- Marca si model masina:Citroen C4, 1.6 HDI
- Numar Inmatriculare:BH 57 ELA
Re: Discutii despre FAP
Nu e atit de simplu. Noi pe dozatorul de aer avem 1 sau 2 clapete aer. Ambele au motorase de actionare si cititoare de pozitie care confirma ECU-ului pozitia lor (a clapetelor). Daca pui tubulatura aia simpla fara dozator e ca si cum ai scoate mufa la motoras. ECU nu va putea citi pozitia ei si probabil va da eroare. Daca nu da eroare nu are rost sa schimbi tubulatura de admisie. Scoti pur si simplu mufa de la clapeta EGR si, ea fiind normal deschisa, ai rezolvat problema.
Ea mai are rolul si de a obtura aerul sa intre in motor cind il oprim astfel nu mai vibreaza asa tare. Dar daca ii scoti mufa isi pierde rolul de la oprirea motorului si probabil va scutura motorul o idee mai tare.
Ea mai are rolul si de a obtura aerul sa intre in motor cind il oprim astfel nu mai vibreaza asa tare. Dar daca ii scoti mufa isi pierde rolul de la oprirea motorului si probabil va scutura motorul o idee mai tare.
- SonyAD
- Mesaje:338
- Membru din:Joi Mai 21, 2009 4:34 pm
- Numar Inmatriculare:B 07 VDL
- Localitate:Bucureşti
Re: Discutii despre FAP
Poftim, tu ai zis-o.
Scoți mufa la dozor și la valva EGR și vezi ce se întâmplă.
Scoți mufa la dozor și la valva EGR și vezi ce se întâmplă.
Le lion flatulent est revenu.
- vlad
- CREATIVE TECHNOLOGIE
- Mesaje:7482
- Membru din:Vin Dec 21, 2007 12:10 pm
- Marca si model masina:Citroen C4, 1.6 HDI
- Numar Inmatriculare:BH 57 ELA
Re: Discutii despre FAP
Ii las pe cei ce vor sa faca asta. Eu am venit cu idea teoretica. Cei interesati sa puna in practica.
- SonyAD
- Mesaje:338
- Membru din:Joi Mai 21, 2009 4:34 pm
- Numar Inmatriculare:B 07 VDL
- Localitate:Bucureşti
Re: Discutii despre FAP
Eu merg cu valva EGR și dozorul de aer deconectate de la circuitul de vacuum (se văd în poză electrovanele deconectate) și nu am nici o problemă din cauza asta. Motorul zdruncină tot atât de mult la oprire ca înainte.
Am deconectat și debitmetrul de aer de sanchi la un moment dat.
Ce am observat și este absolut clar și indubitabil este că gazele de eșapament sunt foarte încinse de când am dezactivat EGR. Efectiv te ard la mână.
Am deconectat și debitmetrul de aer de sanchi la un moment dat.
Ce am observat și este absolut clar și indubitabil este că gazele de eșapament sunt foarte încinse de când am dezactivat EGR. Efectiv te ard la mână.
Le lion flatulent est revenu.
- wonka jr.
- Mesaje:1533
- Membru din:Sâm Apr 11, 2009 9:55 pm
- Marca si model masina:Citroen DS3 1.6 hdi 92 cp
- Numar Inmatriculare:GL 88 WNK
- Localitate:Galati / Bucuresti
Re: Discutii despre FAP
- vlad
- CREATIVE TECHNOLOGIE
- Mesaje:7482
- Membru din:Vin Dec 21, 2007 12:10 pm
- Marca si model masina:Citroen C4, 1.6 HDI
- Numar Inmatriculare:BH 57 ELA
Re: Discutii despre FAP
Sigur iti va da eroare. Incearca sa blochezi la un service intrarea in EGR si ai scapt de o grija.
- jordan
- Mesaje:44
- Membru din:Dum Mai 01, 2011 5:12 pm
- Localitate:Cj
Re: Discutii despre FAP
Va incepe sezonul pomului de craciun in bord.SonyAD scrie:Scoți mufa la dozor și la valva EGR și vezi ce se întâmplă.
Cu obturarea ,pacalirea acelei valve EGR montate pe 1.6 HDI m-am jucat o vreme si rezultatul a fost in final sa o las in pace cum a facut-o tata ei ingineru'.
Incepand sa te joci cu clapetutele alea ,e munca de om ce n-are alta treaba.ECU daca nu mai are ce comanda turbeaza,si te crucesti sa vezi ce reactii da functionarii motorului.
@SonyAD ,ai vazut pistoane topite la diesel cu EGR anulat ?
N-are baba ce-are moshu',citroen cu scaun roshu' ....