Discutii despre FAP

Avatar utilizator
SonyAD
Mesaje:338
Membru din:Joi Mai 21, 2009 4:34 pm
Numar Inmatriculare:B 07 VDL
Localitate:Bucureşti
Re: Discutii despre FAP

Mesaj de SonyAD » Mie Iun 01, 2011 10:24 pm

jordan scrie:
SonyAD scrie:Scoți mufa la dozor și la valva EGR și vezi ce se întâmplă.
Va incepe sezonul pomului de craciun in bord. :ok
Cu obturarea ,pacalirea acelei valve EGR montate pe 1.6 HDI m-am jucat o vreme si rezultatul a fost in final sa o las in pace cum a facut-o tata ei ingineru'.
Incepand sa te joci cu clapetutele alea ,e munca de om ce n-are alta treaba.ECU daca nu mai are ce comanda turbeaza,si te crucesti sa vezi ce reactii da functionarii motorului.
Știi, ai putea să îi pui și tu un rezistor șunt să prostești ECU-ul. Solenoid-ul e practic o bobină.

Pune un electronist/electrician la treabă dacă nu vrei să te complaci în eșapament recirculat. :mrgreen:
jordan scrie:@SonyAD ,ai vazut pistoane topite la diesel cu EGR anulat ? :glasses
Tot timpul când îi arzi cârje recircularea gazelor nu are loc sau e mult redusă. Deci dacă nu ți s-au topit până acum...

P. P. P. P. S. De aia și au unii impresia că le "intră turbosuflanta, frate" la o anumită turație.

Se închide valva EGR. :ok

Pistoane topite vezi de la injectoare cu diaree. Atenție cu fiabilitatea aia nemțeascăcu noscută a sistemelor de injecție! :ok

Imagine

P. S. Sau turbosuflante mătrășite, care varsă ulei în admisie.
P. P. S. I-ote aici oameni puși pe fapte:

http://volvoforums.com/forum/volvo-850- ... ess-27022/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ce ziceam mai sus. Un rezistor pt. șuntat calculatorul.

P. P. P. S. Cred că EGR delete e mai bun ca FAP delete. Temperaturile mai mari de ardere și admisia numai de aer proaspăt probabil reduc problemele cu înfundarea FAP-ului sau regenerările dificile.
Imagine
Le lion flatulent est revenu.

Avatar utilizator
vlad
CREATIVE TECHNOLOGIE
Mesaje:7482
Membru din:Vin Dec 21, 2007 12:10 pm
Marca si model masina:Citroen C4, 1.6 HDI
Numar Inmatriculare:BH 57 ELA

Re: Discutii despre FAP

Mesaj de vlad » Joi Iun 02, 2011 1:14 pm

Sony are ceva dreptate. Peste 3.000 rpm EGR-ul este inchis complet. Pina in aceasta turatie nu cred ca pune probleme temperatura motorului.
Sony, degeaba pui rezistenta in locul motorasului. Poti foarte bine si ECU va crede ca motorasul e ok; dar ce faci cu cititorul de pozitie. E practic un potentiometru carui ii variaza rezistenta in functie de pozitia clapetei, astfel ECU verifica daca intr-adevar motorasul (caruia i-a dat comanda) a deschis cit era nevoie. Cum emulezi acea rezistenta variabila in functie de necesitatile ECU ?
Black pearl, 1,6 HDI, 90 caluti.

ImagineImagineImagineImagine

George
Mesaje:130
Membru din:Mie Noi 19, 2008 6:33 pm

Re: Discutii despre FAP

Mesaj de George » Joi Iun 02, 2011 2:01 pm

Ce bine ar fi daca pe topicurile astea s-ar uita si mecanici de pe la diverse reprezentante! Cu siguranta ar mai invata cate ceva :hi

Avatar utilizator
SonyAD
Mesaje:338
Membru din:Joi Mai 21, 2009 4:34 pm
Numar Inmatriculare:B 07 VDL
Localitate:Bucureşti

Re: Discutii despre FAP

Mesaj de SonyAD » Joi Iun 02, 2011 6:33 pm

vlad scrie:Sony, degeaba pui rezistenta in locul motorasului. Poti foarte bine si ECU va crede ca motorasul e ok; dar ce faci cu cititorul de pozitie.
Valva EGR are motoraș pas cu pas? Credeam că solenoid.

Într-adevăr, văd că motorașul pas cu pas e soluția tehnică obișnuită în afară de cele acționate vacuumatic.
vlad scrie:E practic un potentiometru carui ii variaza rezistenta in functie de pozitia clapetei, astfel ECU verifica daca intr-adevar motorasul (caruia i-a dat comanda) a deschis cit era nevoie. Cum emulezi acea rezistenta variabila in functie de necesitatile ECU ?
Pe aceeași mufă (din 3 fire?) ECU-ul comandă și motorașul pas cu pas și citește și poziția acestuia cu un potențiometru? :?

Sau te referi la dozorul de aer? Wonka nu are dozor. Mufa aia care vine pe traseul de admisie după intercooler e cel mai probabil senzor de presiune, poate temperatură.

Oricum, nu e problemă asta dacă face treaba gospodărește, cu tăbliță. ECU-ul poa' să învârtă până i se apleacă de motorașul valvei că nu va trece nimic prin ea. :ok
Ultima oară modificat Joi Iun 02, 2011 6:41 pm de către SonyAD, modificat 1 dată în total.
Imagine
Le lion flatulent est revenu.

stecit
Mesaje:65
Membru din:Lun Mai 23, 2011 3:16 pm
Numar Inmatriculare:BV20ASS

Re: Discutii despre FAP

Mesaj de stecit » Joi Iun 02, 2011 6:38 pm

In legatura cu FAP-ul.

Eu am un C4 2.0HDI LC-RHR, fabricatie august 2007 si inmatriculat in martie 2008 (a stat pe stoc la DISTRICT SERV BRASOV in acest interval) si se pare ca nu are FAP. Masina are acum doar 6300 de KM pentru ca nu a umblat deloc si a fost o mare ocazie la achizitie (aprilie 2011). Ma intereseaza daca stiti cumva cand a fost prima data pus FAP-ul pe C4, ma intereseaza anul si luna.

FAP-ul functioneaza cu un presostat diferential care citeste presiunea la intrarea si la iesirea din FAP precum si cu doua sonde de temperatura pentru monitorizarea temperaturii gazelor de evacuare. Pentru bypass exista solutii chiar inventate de romani: http://www.phones-direct.ro/public/fapsensor/" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar utilizator
SonyAD
Mesaje:338
Membru din:Joi Mai 21, 2009 4:34 pm
Numar Inmatriculare:B 07 VDL
Localitate:Bucureşti

Re: Discutii despre FAP

Mesaj de SonyAD » Joi Iun 02, 2011 6:43 pm

Cel mai bine pui VIN-ul aici să verifice cineva. Sau te uiți sub mașină.
Imagine
Le lion flatulent est revenu.

stecit
Mesaje:65
Membru din:Lun Mai 23, 2011 3:16 pm
Numar Inmatriculare:BV20ASS

Re: Discutii despre FAP

Mesaj de stecit » Joi Iun 02, 2011 6:48 pm

VIN-ul nu-l stiu pe derost ca sunt la serviciu. Sub masina m-am uitat si o sa-ti descriu ce am vazut:

- chiar la iesirea din galeria de evacuare am vazut catalizatorul, urmat de toba intermedieara si de cea finala. Nici o sonda pe traseul de evacuare in afara de cele doua sonde lamda din fata si spatele catalizatorului. In rest, n-am vazut furtunele pentru presostat sau vreo sonda de temperatura. Unde ar trebui sa fie amplsat fap-ul pe traseul de evacuare?

Avatar utilizator
SonyAD
Mesaje:338
Membru din:Joi Mai 21, 2009 4:34 pm
Numar Inmatriculare:B 07 VDL
Localitate:Bucureşti

Re: Discutii despre FAP

Mesaj de SonyAD » Joi Iun 02, 2011 7:01 pm

Nu sunt sonde lambda (e diesel, întotdeauna are foarte mult oxigen în gazele evacuate). Sunt probabil conductele care duc la senzorul diferențial de presiune, care măsoară căderea de presiune peste restricția filtrului de particule.

FAP-ul vine în continuarea catalizatorului.

Senzor diferențial:

Imagine Imagine
Imagine
Le lion flatulent est revenu.

Avatar utilizator
vlad
CREATIVE TECHNOLOGIE
Mesaje:7482
Membru din:Vin Dec 21, 2007 12:10 pm
Marca si model masina:Citroen C4, 1.6 HDI
Numar Inmatriculare:BH 57 ELA

Re: Discutii despre FAP

Mesaj de vlad » Joi Iun 02, 2011 7:27 pm

SonyAD scrie:Pe aceeași mufă (din 3 fire?) ECU-ul comandă și motorașul pas cu pas și citește și poziția acestuia cu un potențiometru? :?
EGR-ul nostru are 5 fire:
1. alimentare potentiometru
2. alimentare "-" motor
3. alimentare "+" motor
4. semnal potentiometru (de aici citeste ECU pozitia valvei EGR-ului)
5. masa potentiometru.
La clapeta EGR (cea din dozatorul de aer) avem exact aceeasi modalitate de functionare. Tot 5 fire vine la motoras.
Black pearl, 1,6 HDI, 90 caluti.

ImagineImagineImagineImagine

Avatar utilizator
SonyAD
Mesaje:338
Membru din:Joi Mai 21, 2009 4:34 pm
Numar Inmatriculare:B 07 VDL
Localitate:Bucureşti

Re: Discutii despre FAP

Mesaj de SonyAD » Joi Iun 02, 2011 7:32 pm

Aha. Deci singura soluție e sfânta tăbliță între galeria de evacuare și valva EGR.

La cei fără dozor de aer.

La cei cu e și mai complicat.
Ultima oară modificat Joi Iun 02, 2011 7:33 pm de către SonyAD, modificat 1 dată în total.
Imagine
Le lion flatulent est revenu.

Avatar utilizator
vlad
CREATIVE TECHNOLOGIE
Mesaje:7482
Membru din:Vin Dec 21, 2007 12:10 pm
Marca si model masina:Citroen C4, 1.6 HDI
Numar Inmatriculare:BH 57 ELA

Re: Discutii despre FAP

Mesaj de vlad » Joi Iun 02, 2011 7:32 pm

Stecit, nu exista motor RHR fara FAP. Cele 2 sonde lambda sint defapt conducte ce duc la senzorul diferential de presiune cum zicea si Sony. Sigur ai si senzor temperatura gaze evacuare inainte de FAP, da nu stiu amplasarea exacta la motorizarea ta. Cu VIN-ul masini tale o lamurim concret.
L.E: uite senzorul de temperatura pe schita de la Sony. Componenta 2.
Black pearl, 1,6 HDI, 90 caluti.

ImagineImagineImagineImagine

Avatar utilizator
SonyAD
Mesaje:338
Membru din:Joi Mai 21, 2009 4:34 pm
Numar Inmatriculare:B 07 VDL
Localitate:Bucureşti

Re: Discutii despre FAP

Mesaj de SonyAD » Joi Iun 02, 2011 7:36 pm

E la îmbinarea dintre catalizator și FAP.
Imagine
Le lion flatulent est revenu.

stecit
Mesaje:65
Membru din:Lun Mai 23, 2011 3:16 pm
Numar Inmatriculare:BV20ASS

Re: Discutii despre FAP

Mesaj de stecit » Joi Iun 02, 2011 8:38 pm

Am ajuns acasa si am si VIN-ul: VF7LCRHRH74735321. Sunt foarte curios sa aflu raspunsul: are sau nu FAP. Cat despre sondele lamba, nu am cum sa le confund cu altceva pentru ca stiu clar cum arata. Cam asa: http://www.stecit.lx.ro" onclick="window.open(this.href);return false; (este site-ul meu si aceasta este pasiunea mea)

stecit
Mesaje:65
Membru din:Lun Mai 23, 2011 3:16 pm
Numar Inmatriculare:BV20ASS

Re: Discutii despre FAP

Mesaj de stecit » Joi Iun 02, 2011 8:48 pm

Sorry ! Acum un minut mergea link-ul. Acum vad ca nu mai merge. Trebuie, fara indoiala sa mut site-ul de pe lx.ro.

Avatar utilizator
vlad
CREATIVE TECHNOLOGIE
Mesaje:7482
Membru din:Vin Dec 21, 2007 12:10 pm
Marca si model masina:Citroen C4, 1.6 HDI
Numar Inmatriculare:BH 57 ELA

Re: Discutii despre FAP

Mesaj de vlad » Joi Iun 02, 2011 8:50 pm

Uite ca nu stiam ca exista motor RHR fara FAP. Tu ai un astfel de motor.
Imagine
Atunci ce sint componentele ce le-ai vazut tu acolo, pe evacure ?
Black pearl, 1,6 HDI, 90 caluti.

ImagineImagineImagineImagine

Scrie răspuns

Înapoi la “Probleme tehnice...sau mai putin tehnice”