TREMUR AMBREIAJ diferite manifestari ale problemei

Scrie răspuns
Avatar utilizator
Mihai.G
Mesaje:204
Membru din:Mie Feb 01, 2012 10:32 pm
Marca si model masina:Citroen C4 Coupe 1.6 HDI
Numar Inmatriculare:B-??-DNA
Localitate:Bucuresti
Contact:
Re: TREMUR AMBREIAJ diferite manifestari ale problemei

Mesaj de Mihai.G » Mar Ian 22, 2013 6:24 pm

Crede-ma ca am incercat in toate felurile. Nu face mereu are momente, acum ca a fost mai cald nu a mai facut figuri da bine nu am mai mers foarte mult in oras ca sa mestec in viteze.
Imagine
раскрутка сайта киев
...:::Citroen C4 Coupe 1.6 HDI 90 CP-:::...

Uneori ma intreb daca citesti asta?!

longo
Mesaje:118
Membru din:Lun Sep 07, 2009 12:45 pm

Re: TREMUR AMBREIAJ diferite manifestari ale problemei

Mesaj de longo » Vin Mai 22, 2015 12:14 pm

Buna Ziua.
Ma pregatesc de schimbatul ambreiajului. Are 80.000 si a inceput sa fluiere rulmentul la debraiere.
C4 a avut problema cu smuciturile in treapta I de cand am luat-o. La 20.000 au schimbat discul pe garantie. Problema a ramas, adica incepe sa smuceasca, fara nici o logica, apoi dispare, iar face, in general la cald. Din cauza acestei probleme, sotia apasa lung cu usoara patinare pe ambreiaj si probabil d-aia decedeaza acum rulmentul.
Intrebarea este:
Aceasta problema provine de la placa de presiune(elasticitate prea mare la cald si deci forta redusa de apasare pe disc de unde patinarea cu smucituri) sau de la volanta in valuri?
N-as vrea sa schimb ambreiajul si sa faca la fel, sau sa dau un pogon de bani pe volanta degeaba.
Multumesc anticipat pentru raspuns.

robitza21
Mesaje:284
Membru din:Dum Apr 28, 2013 2:28 am
Marca si model masina:Citroen C4, 1.6Hdi 90CP
Numar Inmatriculare:B-111-RFM

Re: TREMUR AMBREIAJ diferite manifestari ale problemei

Mesaj de robitza21 » Vin Mai 22, 2015 12:49 pm

Vezi pe aici ca de ceva vreme incerc si eu sa ii dau de cap la al meu.

viewtopic.php?f=23&t=936&start=3435" onclick="window.open(this.href);return false;

Daca nu iti "bate" cand e pe liber si debreiata, nu are rost sa schimbi volanta.
In principiu un mecanic poate sa iti spuna dupa ce desface acolo. Se spune ca durata normala la o volanta cu masa dubla este pe la 150-160.000 dar toate astea depind de stilul de condus.

longo
Mesaje:118
Membru din:Lun Sep 07, 2009 12:45 pm

Re: TREMUR AMBREIAJ diferite manifestari ale problemei

Mesaj de longo » Sâm Iun 06, 2015 3:18 pm

Am schimbat suportul motor si acum nu mai bate nimeni cu ranga in dreapta, dar dupa incalzire tot mai vibreaza ambreiajul, dar nu atat de grav(probabil pana o sa se rupa suportul din nou). Suportul nu parea rupt dar dupa demontare s-a vazut clar.

robitza21
Mesaje:284
Membru din:Dum Apr 28, 2013 2:28 am
Marca si model masina:Citroen C4, 1.6Hdi 90CP
Numar Inmatriculare:B-111-RFM

Re: TREMUR AMBREIAJ diferite manifestari ale problemei

Mesaj de robitza21 » Lun Iun 08, 2015 8:16 am

Eu am vrut sa ii schimb pe cei 2 mai ieftini ( cel de sub motor si cel de pe partea cutiei de viteze).
Costau undeva la 80-100 lei.
Cel mare de langa vasul cu antigel costa undeva la 180 de lei, cel mai ieftin AM ! - de asta nu mai aveam bani avand in vedere ca platisem asa : volanta, manopera, kit nou de ambreiaj si iar manopera!
Mecanicul mi-a spus sa mai strang bani si sa ii schimb pe toti 3 in acelasi timp. Daca pui 1 sau 2 noi, cel vechi are deja un grad de uzura si o sa il strice si pe cel nou avand in vedere ca are deja "un joc" format...
Acum ma pregatesc de schimbat parbriz. Am gasit la 430 cu manopera inclusa ( nu stiu marca) si Pilkington la 650 cu manopera inclusa ( la capatu' lu' Trafic Greu).
Eu as merge pe varianta low-cost avand in vedere ca nu am CASCO si intentionez sa fac un drum Bucuresti - Kusadasi - Istambul - Bucuresti - Riscul sa iau o piatra noua este destul de mare.

Avatar utilizator
Arian
Mesaje:390
Membru din:Sâm Iun 01, 2013 6:34 pm
Marca si model masina:Citroen C5 Exclusive 2.0hdi 163CP 2010 BOURRASQUE
Numar Inmatriculare:VS 01 NEO
Localitate:Bucuresti

Re: TREMUR AMBREIAJ diferite manifestari ale problemei

Mesaj de Arian » Lun Iun 08, 2015 9:28 am

Suportul de sub motor ala prin care trece planetara e vreo 350 ron iar ala din stanga (cum te uiti la motor) vreo 250. La care iti aplica un discount de 20% fiind mai veche de 4 ani. Am schimbat eu recent.
Ex: Citroen C4 Coupe 2006: 1.6i 16V, 109CP (VTR) Gri Iceland
New: Citroen C5 Exclusive 2010: 2.0hdi 163CP Blue BOURRASQUE
Filtru Particule Anulat + Stage 2 by Doc (OBDTUNING) la 196CP/144kW/400Nm

longo
Mesaje:118
Membru din:Lun Sep 07, 2009 12:45 pm

Re: TREMUR AMBREIAJ diferite manifestari ale problemei

Mesaj de longo » Lun Iun 08, 2015 4:51 pm

Eu am schimbat numai suportul mai mare de langa vas.
Ieri cand mergea sotia, iar a scapat ambreiajul destul de tare, in concluzie o sa schimb si ambreiajul.
In ceea ce priveste parbrizul, eu am schimbat cu preturi bune pentru Skoda si Toyota in Militari la Europarbriz. Am vazut ca au 10 in stoc Pilkington pentru C4, dar nu stiu cat costa. Poate n-ar strica un telefon.

robitza21
Mesaje:284
Membru din:Dum Apr 28, 2013 2:28 am
Marca si model masina:Citroen C4, 1.6Hdi 90CP
Numar Inmatriculare:B-111-RFM

Re: TREMUR AMBREIAJ diferite manifestari ale problemei

Mesaj de robitza21 » Lun Iun 08, 2015 5:09 pm

Multzam! Maine sunt pe ei!

robitza21
Mesaje:284
Membru din:Dum Apr 28, 2013 2:28 am
Marca si model masina:Citroen C4, 1.6Hdi 90CP
Numar Inmatriculare:B-111-RFM

Re: TREMUR AMBREIAJ diferite manifestari ale problemei

Mesaj de robitza21 » Lun Iun 08, 2015 5:29 pm

Din cate stiu semnele volantei sunt : "bate" atunci cand e pe liber si trepideaza la plecarea de pe loc.

La mine acel tremurat ( dupa ce am schimbat volanta) s-a accentuat pentru ca placa de presiune si discul aveau un "mers" format pe noua volanta. Astea aveau 2000 si ceva de km si am zis sa le pastrez pentru ca aratau ca noi.
Cand am dat iar cutia jos, dupa 50-60km, am vazut ca placa si discul erau uzate doar pe o parte...

Daca platesti manopera schimba tot.
Kit ambreiaj : SACHS 470 LEI
Volanta : 1106 LEI
Ghidaj rulment + furca ... undeva pana in 100 de lei.

Sa nu patesti ca mine sa platesti manopera de 3 ori!
1. Schimb kit ambreiaj
2. Schimb volanta dupa 2000km - facuti intr-un an pentru ca am alta masina de la firma.
3. Schimb al 2-lea kit ambreiaj dupa 50-60km din cauza tremuratului insuportabil ( daca incercam sa plec doar din ambreiaj murea motorul, asa de mari erau "socurile).

longo
Mesaje:118
Membru din:Lun Sep 07, 2009 12:45 pm

Re: TREMUR AMBREIAJ diferite manifestari ale problemei

Mesaj de longo » Mar Iun 09, 2015 12:27 pm

Multumesc,
Tot ma codesc sa schimb volanta... Dar se pare ca aveti dreptate.
In ce sens erau uzate numai pe o parte? Adica fata dintre disc si placa? sau oblic pe disc?

Oscilez intre doua cauze, prima fiind lipsa de paralelism intre Volanta si Placa.

Daca Suprafata uzata era intre placa si disc, atunci problema este de perpendicularitate intre ax si placa. In acest caz as ezita sa schimb volanta. Daca suprafata uzata este intre disc si volanta, atunci Volanta este prelucrata gresit sau si mai grav, arborele cotit(volanta se prinde pe capatul arborelui, nu-i asa?)
Socurile s-ar explica prin faptul ca suprafata de frictiune nu este totala si cuplul in viteza I fiind mare, rupe forta de frecare si discul scapa.
In orice caz, este rusinos pentru un fabricant sa aiba problemele astea la atatea masini pentru ca trebuie sa fie o abatere extrem de grava ca sa se intample fenomenul de mai sus.

A doua ar putea sa fie elasticitatea diafragmei prea mare, dar atunci cred ca ar patina tot timpul.

Am doua intrebari:

A refacut cineva planeitatea volantei?

Unde ati gasit volanta cu 1100 lei?

robitza21
Mesaje:284
Membru din:Dum Apr 28, 2013 2:28 am
Marca si model masina:Citroen C4, 1.6Hdi 90CP
Numar Inmatriculare:B-111-RFM

Re: TREMUR AMBREIAJ diferite manifestari ale problemei

Mesaj de robitza21 » Mar Iun 09, 2015 6:28 pm

longo scrie:Multumesc,
Tot ma codesc sa schimb volanta... Dar se pare ca aveti dreptate.
In ce sens erau uzate numai pe o parte? Adica fata dintre disc si placa? sau oblic pe disc?

Oscilez intre doua cauze, prima fiind lipsa de paralelism intre Volanta si Placa.

Daca Suprafata uzata era intre placa si disc, atunci problema este de perpendicularitate intre ax si placa. In acest caz as ezita sa schimb volanta. Daca suprafata uzata este intre disc si volanta, atunci Volanta este prelucrata gresit sau si mai grav, arborele cotit(volanta se prinde pe capatul arborelui, nu-i asa?)
Socurile s-ar explica prin faptul ca suprafata de frictiune nu este totala si cuplul in viteza I fiind mare, rupe forta de frecare si discul scapa.
In orice caz, este rusinos pentru un fabricant sa aiba problemele astea la atatea masini pentru ca trebuie sa fie o abatere extrem de grava ca sa se intample fenomenul de mai sus.

A doua ar putea sa fie elasticitatea diafragmei prea mare, dar atunci cred ca ar patina tot timpul.

Am doua intrebari:

A refacut cineva planeitatea volantei?

Unde ati gasit volanta cu 1100 lei?


Volanta pe epiesa.ro. Atat e la modelul meu 1.6Hdi, 90 de matzoage.
Referitor la planetitatea volantei am vazut multi care si-au carat pumni. Daca faci asta nu scapi sub 5-600 de lei. Cel mai bine o iei noua, decat sa ajungi la cheltuilelile la care am ajuns eu.

In poza atasata se vad "dintii soarelui" uzati doar pe o singura parte. Automat rulmentul calca stramb pe el. Discul de ambreiaj era uzat doar pe o jumatate, nu stiu cum sa explic. Cert e ca discul asta si placa erau aproape noi si la montaj erau impecabile, nu aveau nici un semn. Dupa ce am mai pus un kit nou si am mai platit o manopera, pot sa spun e totul ok.

Tipii din Militari mi-au cerut 550 lei pentru parbiz+ montaj.


Imagine

longo
Mesaje:118
Membru din:Lun Sep 07, 2009 12:45 pm

Re: TREMUR AMBREIAJ diferite manifestari ale problemei

Mesaj de longo » Mar Iun 09, 2015 7:16 pm

Multumesc.
Aveti dreptate, o sa schimb si volanta.
O demontare/ remontare suplimentara este intr-adevar prea costisitoare.
Data fiind uzura inegala a placii , m-ar manca sa zic ca este un defect de placa, dar e prea riscant si nu mai am mijloacele de a verifica un paralelism. Cand ma gandesc ce dotare aveam acum 30 de ani...
Problema mea este ca n-am gasit volanta de 1.6 16v.
Oricum am zis sa mai merg vara asta, de la 80k la 100k, apoi in toamna sa fac distributia, discurile frana si ambreiajul. Mai caut pana atunci.
In ultima luna, C4 m-a costat 3000 de lei(cablaj, broasca, bieleta, bieleta antiruliu, termostat, tampon, amortizoare spate, ulei motor). Estimez ca in toamna ma mai costa 4000. Cam tare. Cu banii astia mi-am luat un P107 la 48k.

Avatar utilizator
DjAndr3w
Mesaje:2096
Membru din:Lun Iul 02, 2012 6:00 pm
Marca si model masina:Citroen C4 1.6i Berlina-Gri
Numar Inmatriculare:IS 15 EOK
Localitate:Iasi
Contact:

Re: TREMUR AMBREIAJ diferite manifestari ale problemei

Mesaj de DjAndr3w » Mie Iun 10, 2015 8:10 am

Si la mine trepideaza la plecarea de pe loc, si cu toate astea, e 1.6i benzina cu volanta simpla, care nu prea ”se duce”. A mea are 157.000 si inca ambreiajul original. Ca sa scap de acel tremurat o turez un pic mai tare, si il patinez un pic. Nu se intampla nimic. Unii colegi au schimbat ambreiajul si trepidatiile au reaparut chiar dupa 15.000-20.000 deci nu are rost sa il schimb decat atunci cand va pica. Si o sa ma pregatesc financiar destul de bine, sa schimb si toti 3 suportii de motor. :hi
Citroen C4 Berlina 1.6i 16V - 109 Calusei - Gri
Imagine
раскрутка сайтов

longo
Mesaje:118
Membru din:Lun Sep 07, 2009 12:45 pm

Re: TREMUR AMBREIAJ diferite manifestari ale problemei

Mesaj de longo » Mie Iun 10, 2015 11:10 am

Vorbind din amintiri(pentru ca acum sunt un hartogar), mai cred ca poate exista o cauza, care este fara solutie. Dar ar trebui sa fie o greseala ingrozitoare mecanica si sa apara problema si dupa schimbarea volantei. Axul CV si cu axul arborelui sa nu fie paralele(coaxialitatea nu conteaza ca este compensta de disc). Dar ar trebui sa fie o abatere atat de mare incat discul sa fie atat de inclinat incat sa forteze diafragma sa nu apese pe toata suprafata si sa fie un contact numai pe exteriorul discului. S-ar vedea clar din faptul ca discul ar fi ascutit la exterior si gros catre centru.
Oricum , acum divaghez, ar trebui sa vad un disc. Cred ca problema vine din paralelismul placii cu volanta.
Am incercat sa fac un desen primitiv, cum banuiesc eu ca este problema.
Imagine

Avatar utilizator
FiRePeAcE
Mesaje:82
Membru din:Vin Oct 26, 2007 2:31 pm
Numar Inmatriculare:B 72 LNY
Localitate:Bucuresti
Contact:

Re: TREMUR AMBREIAJ diferite manifestari ale problemei

Mesaj de FiRePeAcE » Mie Iun 10, 2015 11:56 am

longo scrie:Vorbind din amintiri(pentru ca acum sunt un hartogar), mai cred ca poate exista o cauza, care este fara solutie. Dar ar trebui sa fie o greseala ingrozitoare mecanica si sa apara problema si dupa schimbarea volantei. Axul CV si cu axul arborelui sa nu fie paralele(coaxialitatea nu conteaza ca este compensta de disc). Dar ar trebui sa fie o abatere atat de mare incat discul sa fie atat de inclinat incat sa forteze diafragma sa nu apese pe toata suprafata si sa fie un contact numai pe exteriorul discului. S-ar vedea clar din faptul ca discul ar fi ascutit la exterior si gros catre centru.
Oricum , acum divaghez, ar trebui sa vad un disc. Cred ca problema vine din paralelismul placii cu volanta.
Am incercat sa fac un desen primitiv, cum banuiesc eu ca este problema.
Imagine

Este posibil sa aiba logica acest lucru pentru ca prea multi robotei au aceasta problema in jurul a 20k km
FiRePeAcE
1.6i 138CP

Scrie răspuns

Înapoi la “Probleme tehnice...sau mai putin tehnice”