Aer Conditionat - Compresor
- Victor.VR
- Teh STIG
- Mesaje:1823
- Membru din:Mie Noi 25, 2009 7:33 pm
- Marca si model masina:Leon FR 2015 (+Audi)
- Localitate:București
- Contact:
Salutare,
Ieri am constatat ca nu mai am AC. Verificat instalatia, completat cu freon dupa mai bine de 4 ani, 80 de grame.
DAR: tot nu imi baga aer rece. se aude ca ar misca ceva la cuplare, dar nu se aude clac-ul.
Kit-ul de accesorii nu a fost schimbat niciodata, desi la reprezentanta mi-au recomandat schimbare la 40.000.
Diagnosticul ar fi ca axul compresorului e rupt. Citind topicuri mai vechi, vad mai multe variante:
- siguranta
- rezistenta GMV arsa
- ...
PS. Pe Lexia nu apare nici o eroare.
viewtopic.php?f=61&t=6783&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?p=99873" onclick="window.open(this.href);return false;
Ieri am constatat ca nu mai am AC. Verificat instalatia, completat cu freon dupa mai bine de 4 ani, 80 de grame.
DAR: tot nu imi baga aer rece. se aude ca ar misca ceva la cuplare, dar nu se aude clac-ul.
Kit-ul de accesorii nu a fost schimbat niciodata, desi la reprezentanta mi-au recomandat schimbare la 40.000.
Diagnosticul ar fi ca axul compresorului e rupt. Citind topicuri mai vechi, vad mai multe variante:
- siguranta
- rezistenta GMV arsa
- ...
PS. Pe Lexia nu apare nici o eroare.
viewtopic.php?f=61&t=6783&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?p=99873" onclick="window.open(this.href);return false;
Citroen C4 Coupe Facelift, 2009
Chevrolet Nubira CDX, 2005
Chevrolet Nubira CDX, 2005
- GeoBun
- Mesaje:167
- Membru din:Dum Ian 06, 2013 5:11 pm
- Numar Inmatriculare:OT 04 BUN
Re: Aer Conditionat - Compresor
In cel mai rau caz... poti sa mergi cu geamul deschis )
C4 Coupe 94cp
- Victor.VR
- Teh STIG
- Mesaje:1823
- Membru din:Mie Noi 25, 2009 7:33 pm
- Marca si model masina:Leon FR 2015 (+Audi)
- Localitate:București
- Contact:
Re: Aer Conditionat - Compresor
Sunetul metalic pe care îl aveam când mergea AC-ul era de la rulmenți. Ăștia cică pot crăpa, nu știu exact cum.
Din ce am mai citit, poate fi și bobina cu rol de electromagnet, cea care acționează ambreiajul compresorului. La reprezentanță nu s-a măsurat rezistența de la bobină, care teoretic ar trebui să fie între 3-5 ohmi.
Din ce am mai citit, poate fi și bobina cu rol de electromagnet, cea care acționează ambreiajul compresorului. La reprezentanță nu s-a măsurat rezistența de la bobină, care teoretic ar trebui să fie între 3-5 ohmi.
Am verificat cu ajutorul unui prieten care se ocupa de frigidere daca am freon ininstalatie si am cautat sa vad unde este defectul: am verificat presiunea in instalatiade freon (avem 7 atm deci nu era problema de pierdere a freonului), am verificatsenzorul de presiune (se scoate mufa din el si se da drumul la motor si se cupleazaaerul conditionat respectiv la cuplare porneste ventilatorul de clima de pecondensatorul de freon dar nu cupleaza ambreiajul), am verificat siguranta din zonamotor si releul de AC aflat tot in aceasi cutie si siguranta din bord de la sofer inspatele cutiutei de depozitare de sub blocul de lumini. Apoi am ajuns la concluzia canu pleaca compresorul asa ca am scos mufa de la acesta si cu motorul pornit amcuplat AC masurand daca am tensiune la mufa compresorului (aveam tensiune 14.25V deci primea curent). Am ajuns la concluzia ca este stricata bobina cu rol deelectromagnet care actioneaza ambreiajul compresorului pe fulia compresorului. Amluat aparatul de masura si am masurat rezistenta de la mufa bobinei compresorului(ar trebui sa fie intre 3 – 5 ohm in mod normal).Aici exista doua posibilitati de defect:- daca in urma masuratorii reiese valoarea infinit adica bobina intrerupta atunci estricata siguranta termica care se afla legata in serie cu bobina- daca in urma masuratorii reiese ca bobina este in scurtcircuit adica se va afisa ovaloare foarte mica (mai mica de 3 ohm) a rezistentie in afara domeniului specificatanterior atunci este stricata dioda care este legata in paralel la bobina
Citroen C4 Coupe Facelift, 2009
Chevrolet Nubira CDX, 2005
Chevrolet Nubira CDX, 2005
- Norishor
- Mesaje:2240
- Membru din:Dum Mar 01, 2009 9:10 pm
- Marca si model masina:Citroen C2 VTS - 1.6 16V (Track and Hillclimb car)
- Numar Inmatriculare:NOR
- Localitate:Bucuresti / Campina
Re: Aer Conditionat - Compresor
Compresorul tau este fara ambreiaj.. deci.. .mai greu cu masuratul ei
Diagnoza computerziata - Lexia/DiagBox: Activari/dezactivari optiuni (centuri, DRL, AUX, etc..) /Update soft ECU /Resetare auto-adaptivi /Programare cheie noua /Programare RD/RT CD/Mp3 /Diagnoza pre-achizitie auto
Reparatii diverse cheie telecomanda
http://www.facebook.com/ClubCitroenC4
Reparatii diverse cheie telecomanda
http://www.facebook.com/ClubCitroenC4
- Victor.VR
- Teh STIG
- Mesaje:1823
- Membru din:Mie Noi 25, 2009 7:33 pm
- Marca si model masina:Leon FR 2015 (+Audi)
- Localitate:București
- Contact:
Re: Aer Conditionat - Compresor
Îmi vine greu să cred că nu are ambreiaj, nu cred că e cu electrovalvă. Înainte auzeam clac-ul la cuplare, care înseamnă efectiv cuplarea ambreiajului: două plăci care fac contact. Ai o schemă a compresorului meu?
Citroen C4 Coupe Facelift, 2009
Chevrolet Nubira CDX, 2005
Chevrolet Nubira CDX, 2005
- Victor.VR
- Teh STIG
- Mesaje:1823
- Membru din:Mie Noi 25, 2009 7:33 pm
- Marca si model masina:Leon FR 2015 (+Audi)
- Localitate:București
- Contact:
Re: Aer Conditionat - Compresor
Ventilatorul din fata nu porneste. Deloc.
Citroen C4 Coupe Facelift, 2009
Chevrolet Nubira CDX, 2005
Chevrolet Nubira CDX, 2005
- Norishor
- Mesaje:2240
- Membru din:Dum Mar 01, 2009 9:10 pm
- Marca si model masina:Citroen C2 VTS - 1.6 16V (Track and Hillclimb car)
- Numar Inmatriculare:NOR
- Localitate:Bucuresti / Campina
Re: Aer Conditionat - Compresor
Atata timp ca ti-a schimbat electrovalva sa vada daca nu cumva e de la aia, da e cu electrovalva
Diagnoza computerziata - Lexia/DiagBox: Activari/dezactivari optiuni (centuri, DRL, AUX, etc..) /Update soft ECU /Resetare auto-adaptivi /Programare cheie noua /Programare RD/RT CD/Mp3 /Diagnoza pre-achizitie auto
Reparatii diverse cheie telecomanda
http://www.facebook.com/ClubCitroenC4
Reparatii diverse cheie telecomanda
http://www.facebook.com/ClubCitroenC4
- Victor.VR
- Teh STIG
- Mesaje:1823
- Membru din:Mie Noi 25, 2009 7:33 pm
- Marca si model masina:Leon FR 2015 (+Audi)
- Localitate:București
- Contact:
Re: Aer Conditionat - Compresor
Bun, AC-ul cum actioneaza ventilatorul?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Citroen C4 Coupe Facelift, 2009
Chevrolet Nubira CDX, 2005
Chevrolet Nubira CDX, 2005
- Victor.VR
- Teh STIG
- Mesaje:1823
- Membru din:Mie Noi 25, 2009 7:33 pm
- Marca si model masina:Leon FR 2015 (+Audi)
- Localitate:București
- Contact:
Re: Aer Conditionat - Compresor
Deci la actionarea AC-ului, ventilatorul tre sa porneasca. Am verificat la cealalta masina si am filmat. Procedura e la fel: fara AC si dupa actionarea AC-ului.
http://youtu.be/T8iPSLQBF-A" onclick="window.open(this.href);return false;
Sent from my iPhone using Tapatalk
http://youtu.be/T8iPSLQBF-A" onclick="window.open(this.href);return false;
Sent from my iPhone using Tapatalk
Citroen C4 Coupe Facelift, 2009
Chevrolet Nubira CDX, 2005
Chevrolet Nubira CDX, 2005
- Norishor
- Mesaje:2240
- Membru din:Dum Mar 01, 2009 9:10 pm
- Marca si model masina:Citroen C2 VTS - 1.6 16V (Track and Hillclimb car)
- Numar Inmatriculare:NOR
- Localitate:Bucuresti / Campina
Re: Aer Conditionat - Compresor
Cand ai venit, ventilatorul pornea exact cum ar trebui sa o si faca doar atunci cand era robotul A/C in circuit (furniza el presiune).
Ca si idee, nu este obligatoriu sa porneasca deoarece:
7.2. Versiunea cu refrigerare reglata (RFTA)
Comanda grupului electroventilator este elaborata in functie de :
Temperatura exterioara
Valoarea de referinta a temperaturii afisate
Presiune inalta
Viteza vehiculului
In conditiile tale, in care compresorul tau nu furnizeaza presiune inalta suficienta, este posibil sa nu porneasca.
Ca sa te mai linistesti nitel am re-verificat astazi cu electricianul daca axul compresorului identic de il aveam se poate clinti. NU SE POATE CLINTI nici strans in menghina ori axul compresorului tau il invartea cu patentul... Deci in continuare, cred ca axul compresorului tau a avut de suferit.
Ca si idee, nu este obligatoriu sa porneasca deoarece:
7.2. Versiunea cu refrigerare reglata (RFTA)
Comanda grupului electroventilator este elaborata in functie de :
Temperatura exterioara
Valoarea de referinta a temperaturii afisate
Presiune inalta
Viteza vehiculului
In conditiile tale, in care compresorul tau nu furnizeaza presiune inalta suficienta, este posibil sa nu porneasca.
Ca sa te mai linistesti nitel am re-verificat astazi cu electricianul daca axul compresorului identic de il aveam se poate clinti. NU SE POATE CLINTI nici strans in menghina ori axul compresorului tau il invartea cu patentul... Deci in continuare, cred ca axul compresorului tau a avut de suferit.
Diagnoza computerziata - Lexia/DiagBox: Activari/dezactivari optiuni (centuri, DRL, AUX, etc..) /Update soft ECU /Resetare auto-adaptivi /Programare cheie noua /Programare RD/RT CD/Mp3 /Diagnoza pre-achizitie auto
Reparatii diverse cheie telecomanda
http://www.facebook.com/ClubCitroenC4
Reparatii diverse cheie telecomanda
http://www.facebook.com/ClubCitroenC4
- Victor.VR
- Teh STIG
- Mesaje:1823
- Membru din:Mie Noi 25, 2009 7:33 pm
- Marca si model masina:Leon FR 2015 (+Audi)
- Localitate:București
- Contact:
Re: Aer Conditionat - Compresor
axul compresorului se invarte liber. daca nu ar face-o, ar fi gripat.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Citroen C4 Coupe Facelift, 2009
Chevrolet Nubira CDX, 2005
Chevrolet Nubira CDX, 2005
- Norishor
- Mesaje:2240
- Membru din:Dum Mar 01, 2009 9:10 pm
- Marca si model masina:Citroen C2 VTS - 1.6 16V (Track and Hillclimb car)
- Numar Inmatriculare:NOR
- Localitate:Bucuresti / Campina
Re: Aer Conditionat - Compresor
... in fine, nu ma mai contrez cu tine. Sper ca tu sa ai dreptate.
Diagnoza computerziata - Lexia/DiagBox: Activari/dezactivari optiuni (centuri, DRL, AUX, etc..) /Update soft ECU /Resetare auto-adaptivi /Programare cheie noua /Programare RD/RT CD/Mp3 /Diagnoza pre-achizitie auto
Reparatii diverse cheie telecomanda
http://www.facebook.com/ClubCitroenC4
Reparatii diverse cheie telecomanda
http://www.facebook.com/ClubCitroenC4
- vlad
- CREATIVE TECHNOLOGIE
- Mesaje:7482
- Membru din:Vin Dec 21, 2007 12:10 pm
- Marca si model masina:Citroen C4, 1.6 HDI
- Numar Inmatriculare:BH 57 ELA
Re: Aer Conditionat - Compresor
Victor, intr-adevar compresorul tau e diferit de al meu, care e clasic, cu ambreiaj cum stii tu.
Nu am documentatia necesara sa aflu exact cum functioneaza al tau dar sint convins ca cei de la Citroen nu sint chiar bucatari, stiu ei ce zic. Ca sa te convingi uita-te la compresorul tau. Ai o singura mufa cu 2 fire. Al meu are 2 mufe, una pt ambreiaj, una pt electrovalva.
Am intilnit compresoare pt A/C care nu aveau ambreiaj si presiunea freonului se realizeaza cu ajutorul unei electrovalve. Mecanismul comandat de electrovalva poate face ca sa nu se realizeze deloc presiune in instalatia de freon cind nu e nevoie desi se invirte mereu axul compresorului. Deci tot ce zice Norishor e plauzibil.
Acum imi dau si eu cu presupusul din ce am citit aici. Chiar si cind motorul e oprit sistemul de climatizare trebuie sa fie sub presiune. Daca e sub 3 bari (nu sint sigur de valoare) ECU nu va autoriza cuplarea compresorului. Asta se poate verifica cu Lexia.
Daca exista acea presiune si tot nu porneste (creste valoarea presiunii in caz ca nu are ambreiaj) eu as verifica valoarea presiunii din instalatie care mi-o furnizeaza Lexia dar in paralel as compara-o cu valoarea manometrelor de la instalatia de umplere cu freon. Asa elimin un posibil defect al senzorului de presiune.
Totul ok si tot nu merge as face un test al ventialtorului, ambele trepte.
Daca tot nu merge as masura tensiunea (sau frecventa, in caz ca electrovalva e comandata cu impulsuri) la mufa electrovalvei.
Ar mai trebui verificat ca nu cumva senzorul de temperatura exterioara sa furnizeze informatii cum ca ar fi temperatura negativa sau sub 3 grade afara, ca in aceste conditii nu se va autoriza functionarea compresorului.
Daca toate astea sint verificate si ok e problema mecanica.
Sint convins ca cei de la Citroen stiu ce au de facut dar am avut si eu chef sa scriu aici cum as verifica eu.
Nu am documentatia necesara sa aflu exact cum functioneaza al tau dar sint convins ca cei de la Citroen nu sint chiar bucatari, stiu ei ce zic. Ca sa te convingi uita-te la compresorul tau. Ai o singura mufa cu 2 fire. Al meu are 2 mufe, una pt ambreiaj, una pt electrovalva.
Am intilnit compresoare pt A/C care nu aveau ambreiaj si presiunea freonului se realizeaza cu ajutorul unei electrovalve. Mecanismul comandat de electrovalva poate face ca sa nu se realizeze deloc presiune in instalatia de freon cind nu e nevoie desi se invirte mereu axul compresorului. Deci tot ce zice Norishor e plauzibil.
Acum imi dau si eu cu presupusul din ce am citit aici. Chiar si cind motorul e oprit sistemul de climatizare trebuie sa fie sub presiune. Daca e sub 3 bari (nu sint sigur de valoare) ECU nu va autoriza cuplarea compresorului. Asta se poate verifica cu Lexia.
Daca exista acea presiune si tot nu porneste (creste valoarea presiunii in caz ca nu are ambreiaj) eu as verifica valoarea presiunii din instalatie care mi-o furnizeaza Lexia dar in paralel as compara-o cu valoarea manometrelor de la instalatia de umplere cu freon. Asa elimin un posibil defect al senzorului de presiune.
Totul ok si tot nu merge as face un test al ventialtorului, ambele trepte.
Daca tot nu merge as masura tensiunea (sau frecventa, in caz ca electrovalva e comandata cu impulsuri) la mufa electrovalvei.
Ar mai trebui verificat ca nu cumva senzorul de temperatura exterioara sa furnizeze informatii cum ca ar fi temperatura negativa sau sub 3 grade afara, ca in aceste conditii nu se va autoriza functionarea compresorului.
Daca toate astea sint verificate si ok e problema mecanica.
Sint convins ca cei de la Citroen stiu ce au de facut dar am avut si eu chef sa scriu aici cum as verifica eu.
- Victor.VR
- Teh STIG
- Mesaje:1823
- Membru din:Mie Noi 25, 2009 7:33 pm
- Marca si model masina:Leon FR 2015 (+Audi)
- Localitate:București
- Contact:
Re: Aer Conditionat - Compresor
merci, vlad!
pe lexia aparea ceva cu -3 grade. nu mai stiu ce si unde, dar era in meniul respectiv. pe ecran arata temperatura concreta.
nu sunt bucatari, dar eu am mai avut o experienta cu "pompa servo defecta - de inlocuit", tot aici. deci imi permit sa caut, cu cel putin 50% sanse sa ajung la alta concluzie.
Sent from my iPhone using Tapatalk
pe lexia aparea ceva cu -3 grade. nu mai stiu ce si unde, dar era in meniul respectiv. pe ecran arata temperatura concreta.
nu sunt bucatari, dar eu am mai avut o experienta cu "pompa servo defecta - de inlocuit", tot aici. deci imi permit sa caut, cu cel putin 50% sanse sa ajung la alta concluzie.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Citroen C4 Coupe Facelift, 2009
Chevrolet Nubira CDX, 2005
Chevrolet Nubira CDX, 2005
- Norishor
- Mesaje:2240
- Membru din:Dum Mar 01, 2009 9:10 pm
- Marca si model masina:Citroen C2 VTS - 1.6 16V (Track and Hillclimb car)
- Numar Inmatriculare:NOR
- Localitate:Bucuresti / Campina
Re: Aer Conditionat - Compresor
Temperatura de -3 grade era raportata de catre alternatorul pilotat. Am verificat daca in circuitul electric si de comanda al a/c-ului este luata aceasta valoare in calcul de vreun calculator si nu este luata, deci nu influenteaza cu nimic.
Senzorii de temperatura exterioara si interioara erau in parameri.
Senzorii de temperatura exterioara si interioara erau in parameri.
Diagnoza computerziata - Lexia/DiagBox: Activari/dezactivari optiuni (centuri, DRL, AUX, etc..) /Update soft ECU /Resetare auto-adaptivi /Programare cheie noua /Programare RD/RT CD/Mp3 /Diagnoza pre-achizitie auto
Reparatii diverse cheie telecomanda
http://www.facebook.com/ClubCitroenC4
Reparatii diverse cheie telecomanda
http://www.facebook.com/ClubCitroenC4