Noul sistem de control inteligent al tractiunii

Ultimile aparitii auto
Scrie răspuns
Avatar utilizator
Mihay
Supermoderator
Mesaje:11065
Membru din:Lun Noi 19, 2007 10:45 pm
Localitate:Bucuresti
Noul sistem de control inteligent al tractiunii

Mesaj de Mihay » Lun Iun 22, 2009 8:46 pm

C4 Picasso si Grand C4 Picasso vor beneficia de sistemul de Control Inteligent al Tractiunii, care se va afla in dotarea standard pe toate motorizarile asociate unei cutii de viteze mecanice. La Berlingo Combi, sistemul se va numi Grip Control si va fi capabil sa controleze patinajul rotilor pe diferite suprafete de rulare, urmand a intra in standard incepand cu nivelul 2 de echipare, pe motorizarile Diesel HDi. Tot Berlingo va beneficia si de o noua motorizare, HDi 92 CP dotat cu filtru de particule. Noul motor propune un consum redus de carburant (de 5,3l/ 100 km consum mixt) si limiteaza emisiile de CO2 la 140 g/km.

Dupa modelul C5, este randul lui C4 Picasso si al lui Grand C4 Picasso sa beneficieze de Sistemul Inteligent de Tractiune, pe ansamblul de motorizari echipate cu o cutie de viteze mecanica. Aceast sistem, ce permite o ameliorare considerabila a motricitatii pe sosele inzapezite si acoperite de polei, este propus clientilor fara costuri suplimentare.

Depasind limitele unui sistem traditional antiderapaj, Sistemul Inteligent de Tractiune permite soferului sa-si continue calatoria, chiar si in conditii de carosabil dificil. Astfel echipate, vehiculele din gama C4 Picasso se vor deplasa cu usurinta si in deplina siguranta.
Berlingo, la randul sau, propune ca dotare optionala o noua generatie de sistem antipatinaj evoluat, numit Grip Control, adaptat caracterului sau. Aceasta noua oferta este perfect adaptata modurilor de utilizare a vehiculului si asteptarilor posesorilor sai, pentru a controla patinajul pe diferite tipuri de drum – rutier sau „off-road”.

Berlingo, in versiunea vehicul utilitar, echipat cu motorul HDi 75 sau HDi 92, va beneficia de asemenea de acesta optiune.
Grip Control este un sistem antipatinaj evoluat, integrat in calculatorul ESP. Acesta controleaza patinajul rotilor motoare fata si dispune de mai multe setari pentru a se adapta diferitelor tipuri de suprafete de rulare intalnite. Exista astfel 5 moduri de utilizare intre care soferul il poate selecta pe cel potrivit, cu ajutorul dispozitivului postat pe bordul vehiculului :

Modul “Standard” este utilizat pe sosele, in regim de rulare normal. Permite un patinaj limitat al rotilor si se comporta ca un ASR obisnuit.

Modul “Zapada” controleaza demarajul si accelerarea pe soselele inzapezite, optimizand patinajul rotilor, si oferind tractiune diferentiata pe fiecare dintre roti, rezultate fiind asemanatoare prestatiilor oferite de sistemul de control inteligent al tractiunii de pe C5 si C4 Picasso. Diferenta fata de C5 si C4 Picasso este ca acest mod se dezactiveaza automat la o viteza ce depaseste 50 km/h.

Modul “Off road” poate fi selectat pentru suprafete acoperite de noroi, drumuri de pamant sau iarba umeda, si permite un patinaj mai puternic la una dintre dele 2 roti motrice, pentru a obtine aderenta, in timp ce cealalta roata este controlata pentru a castiga mai multe putere. In aceasta situatie, totalitatea cuplului disponibil este transmis doar pe una dintre cele 2 roti motrice, optiune imposibila cu un diferential cu patinaj limitat. Prin urmare, aderenta este optimizata pentru a garanta o mai buna rulare. Acest mod se dezactiveaza automat la o viteza ce depaseste 80 km/h.

In modul “Nisip”, sistemul permite un patinaj leger al rotilor, identic, pentru a rula mai usor si pentru a limita riscul blocarii in nisip. Acest mod functioneaza pana la viteza de 120km/h.

Modul “ESP off” dezactiveaza ansamblul de asistenta la condus, oferit de sistemul ESP : control al traiectoriei si antipatinaj. Ca si la alte produse ale Marcii, sistemul se reconecteaza automat la 50 km/h.

sursa : http://www.citroen.ro/citroen-mania/nou ... echnologie" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar utilizator
Deese
Omul cu plasticele
Mesaje:6710
Membru din:Joi Aug 02, 2007 12:27 pm
Numar Inmatriculare:B22DSM
Localitate:Bucuresti

Re: Noul sistem de control inteligent al tractiunii

Mesaj de Deese » Lun Iun 22, 2009 8:49 pm

Asta e sistemul Snow Motion?
C4 Cactus 2017 Baltic Blue 1.2 puretech 110cv
C4 Hatchback 2007 Noir Obsidien 1.6i 110cv
Sandero Stepway 2017 Rouge de Feu 0,9 TCe 90cv

Scrie răspuns

Înapoi la “Noutati Auto”