Turnul Eiffel si marca Citroen

Istoria marcii Citroen de la inceputuri pana in prezent
Scrie răspuns
Avatar utilizator
Deese
Omul cu plasticele
Mesaje: 6711
Membru din: Joi Aug 02, 2007 12:27 pm
Numar Inmatriculare: B22DSM
Localitate: Bucuresti

Turnul Eiffel si marca Citroen

Mesaj de Deese » Vin Apr 10, 2009 11:18 pm

Turnul Eiffel a fost folosit ca panou pentru inscriptia luminoasa 'Citroen' in anii '20.
Probabil ca stiati asta, cred ca era foarte frumos de vizitat Parisul atunci...
Cand a vazut maretia Turnului Eiffel, Andre Citroen si-a dorit sa ajunga inginer. Probabil ca atunci, la cei 11 ani ai sai, nu-si inchipuia niciodata ca va ajunge unul dintre cei mai renumiti constructori de automobile din lume si, cu atat mai putin, ca marca Citroen va face istorie, proiectata pe celebrul turn parizian.

Fiul unui negustor de diamante olandez si al unei poloneze, Andre Gustave Citroen s-a nascut la data de 5 februarie 1878, la Paris. In timpul primului razboi mondial, din cauza lipsei mari de artilerie a pus bazele unei uzine de obuze la Javel. Dupa incheierea razboiului, in 1919, uzina a fost reconditionata, iar productia s-a reprofilat pe automobile in serie.

Premisele lui Citroen au fost ca masinile trebuie sa fie in permanenta puse la punct din punct de vedere tehnic, iar interesul publicului trebuie sa fie atras constant.

De-a lungul istoriei sale, producatorul francez s-a remarcat printr-o serie de inovatii tehnice care au surprins industria - caroseria completa din otel (1924), motorul flotant (1932) si tractiunea-fata (1934). La zece ani de la infiintare, mai precis in 1929, marca Citroen a urcat pe locul al doilea in industria mondiala a producatorilor auto.
O mare parte din merit revine fondatorului, care s-a folosit de orice oportunitate pentru a-si promova marca.

Citroen a surprins de mai multe ori, dovedindu-se un adevarat geniu publicitar care a recurs la actiuni spectaculoase. De exemplu, el si-a pus numele in litere mari, luminoase pe simbolul parizian Turnul Eiffel. Supranumit Fordul Francez de catre ziaristii amercani, Andre Citroen a devenit in scurt timp un nume cunoscut la nivel international.

A participat la aproape toate evenimentele importante ale epocii sale, gazduind totodata intalniri intre presedinti, ministri sau alti oameni importanti in stat, oameni de afaceri sau artisti. Una dintre artistele consacrate ale vremii, Josephine Baker, canta "J'ai deux amours, mon pays et Citroen" ("Iubesc doua lucruri: tara mea si Citroen").
Tata a patru copii, Citroen a infiintat prima fabrica de masini in miniatura si a lansat mai tarziu chiar si un catalog de jucarii.

La inceputul anilor 30, el si-a realizat deja majoritatea visurilor. Totusi, criza economica nu l-a scutit de neplaceri. In anul 1934, cand bancile nu mai acordau imprumuturi, iar datoriile deveneau poveri tot mai dificile, fratii Michelin au preluat o parte din uzinele Citroen si apoi, la cererea bancilor creditoare, au preluat chiar conducerea si administrarea companiei. Bolnav de cancer, Andre Citroen moare la data de 3 iulie 1935.

Era Michelin dureaza pana in anul 1963, cand uzinele Citroen incep negocierile cu Peugeot. In 1974, Peugeot cumpara 38,2% din producatorul competitor si devine responsabil de activitatea manageriala, cercetari si productie. Pana astazi, parteneriatul s-a dovedit a fi unul de succes.
http://www.theinvestor.ro/fast-lane/cit ... bilistica/" onclick="window.open(this.href);return false;


ImagineImagine
C4 Cactus 2017 Baltic Blue 1.2 puretech 110cv
C4 Hatchback 2007 Noir Obsidien 1.6i 110cv
Sandero Stepway 2017 Rouge de Feu 0,9 TCe 90cv

Avatar utilizator
bedexe
Mesaje: 130
Membru din: Mar Iul 10, 2007 11:34 am
Numar Inmatriculare: BDX
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Turnul Eiffel si marca Citroen

Mesaj de bedexe » Lun Apr 13, 2009 9:56 am

Drept recunostinta pentru Andre Citroen, parizienii au un parc http://en.wikipedia.org/wiki/Parc_Andr% ... tro%C3%ABn" onclick="window.open(this.href);return false;
In toamna atractia era o mica excursie cu un balon (doar ridicare de la sol pana la cativa metri in aer, insa legat de pamant)
Think....use your mind.
Trafic rutier fluent si sigur
Smart Driving

nashu
Mesaje: 16
Membru din: Mie Feb 18, 2009 4:49 pm

Re: Turnul Eiffel si marca Citroen

Mesaj de nashu » Mie Iun 03, 2009 11:48 am

Parcul Citroen este situat in Sud-Vestul Parisului, aproape de Statuia Libertatii (replica reala a celei de la New-York-donata de statul francez la 100 de ani de la revolutia americana), este plin de magnolii si rate salbatice,, o sera si fantani arteziene, fiind construit pe locatia fabricii de armament a lui Andre Citroen (javel). Bulevardul alaturat poarta acelasi nume, cea mai apropiata statie de metrou fiind Emile Zola - metroul nr. 10 sau 12 parca, RER statia Javel. Este un omagiu adus lui Andre Citroen iar pentru pasionatii marcii parcul (frumos de altfel dar nu spectacular) va reprezenta o adevarata revelatie. Cand mergeti la Paris vizitati acest parc.

Mercedes
Mesaje: 1
Membru din: Vin Ian 23, 2015 7:31 am
Marca si model masina: Citroen C4, 1.6i sau Citroen C4 Picasso 1.6 HDI

Re: Turnul Eiffel si marca Citroen

Mesaj de Mercedes » Vin Ian 23, 2015 7:35 am

Acest lucru este extrem de placuta si post corect .... ai scutură posta .... multumesc o tonă de a posta ea .... !!
Decrease your exam stress by using our latest comptia a+ certification and security+ labs best quality security+ study guide pdf and passguide. We provide with 100% pass guarantee along with and www.pittstate.edu

Scrie răspuns

Înapoi la “Istoria Citroen”