Probabil ca stiati asta, cred ca era foarte frumos de vizitat Parisul atunci...
http://www.theinvestor.ro/fast-lane/cit ... bilistica/" onclick="window.open(this.href);return false;Cand a vazut maretia Turnului Eiffel, Andre Citroen si-a dorit sa ajunga inginer. Probabil ca atunci, la cei 11 ani ai sai, nu-si inchipuia niciodata ca va ajunge unul dintre cei mai renumiti constructori de automobile din lume si, cu atat mai putin, ca marca Citroen va face istorie, proiectata pe celebrul turn parizian.
Fiul unui negustor de diamante olandez si al unei poloneze, Andre Gustave Citroen s-a nascut la data de 5 februarie 1878, la Paris. In timpul primului razboi mondial, din cauza lipsei mari de artilerie a pus bazele unei uzine de obuze la Javel. Dupa incheierea razboiului, in 1919, uzina a fost reconditionata, iar productia s-a reprofilat pe automobile in serie.
Premisele lui Citroen au fost ca masinile trebuie sa fie in permanenta puse la punct din punct de vedere tehnic, iar interesul publicului trebuie sa fie atras constant.
De-a lungul istoriei sale, producatorul francez s-a remarcat printr-o serie de inovatii tehnice care au surprins industria - caroseria completa din otel (1924), motorul flotant (1932) si tractiunea-fata (1934). La zece ani de la infiintare, mai precis in 1929, marca Citroen a urcat pe locul al doilea in industria mondiala a producatorilor auto.
O mare parte din merit revine fondatorului, care s-a folosit de orice oportunitate pentru a-si promova marca.
Citroen a surprins de mai multe ori, dovedindu-se un adevarat geniu publicitar care a recurs la actiuni spectaculoase. De exemplu, el si-a pus numele in litere mari, luminoase pe simbolul parizian Turnul Eiffel. Supranumit Fordul Francez de catre ziaristii amercani, Andre Citroen a devenit in scurt timp un nume cunoscut la nivel international.
A participat la aproape toate evenimentele importante ale epocii sale, gazduind totodata intalniri intre presedinti, ministri sau alti oameni importanti in stat, oameni de afaceri sau artisti. Una dintre artistele consacrate ale vremii, Josephine Baker, canta "J'ai deux amours, mon pays et Citroen" ("Iubesc doua lucruri: tara mea si Citroen").
Tata a patru copii, Citroen a infiintat prima fabrica de masini in miniatura si a lansat mai tarziu chiar si un catalog de jucarii.
La inceputul anilor 30, el si-a realizat deja majoritatea visurilor. Totusi, criza economica nu l-a scutit de neplaceri. In anul 1934, cand bancile nu mai acordau imprumuturi, iar datoriile deveneau poveri tot mai dificile, fratii Michelin au preluat o parte din uzinele Citroen si apoi, la cererea bancilor creditoare, au preluat chiar conducerea si administrarea companiei. Bolnav de cancer, Andre Citroen moare la data de 3 iulie 1935.
Era Michelin dureaza pana in anul 1963, cand uzinele Citroen incep negocierile cu Peugeot. In 1974, Peugeot cumpara 38,2% din producatorul competitor si devine responsabil de activitatea manageriala, cercetari si productie. Pana astazi, parteneriatul s-a dovedit a fi unul de succes.