Modelele anilor '70 - '90

Istoria marcii Citroen de la inceputuri pana in prezent
Avatar utilizator
chainsaw
Mesaje: 2732
Membru din: Lun Noi 24, 2008 11:28 pm
Numar Inmatriculare: B-58-HDY
Localitate: Bucuresti
Contact:

Modelele anilor '70 - '90

Mesaj de chainsaw » Mar Mar 03, 2009 7:38 pm

Voi vorbi despre modele mele preferate de Citroen (aflandu-se printre favorite in general, in stransa competitie cu masinile germane ale anilor '60 - '90),

Voi incepe cu cel mai cel, anume Citroen CX. Nu o sa va plictisesc acuma cu istorii si prostii de genul, ci o sa va prezint niste 'interesting facts':
- denumirea "cx" vine de la coeficientul de aerodinamicitate, care se noteaza astfel. a fost si este una din cele mai aerodinamice masini din lume;
- beneficiaza de directia asistata "DIRAVI", brevetata prima data pe SM, care permite rotilor sa se indrepte singure in caz ca sunt uitate strambe. directia se intareste odata cu viteza, si rotile nu sunt conectate prin nicio componenta mecanica de volan.
- modelul CX25 TRD Turbo2 a fost cel mai rapid diesel din lume, la lansarea sa. motorul dezvolta 121 de cai putere si beneficia de injectie electronica si intercooler. masina prindea peste 200 kilometri pe ora
- modelul 25 GTi turbo2 avea 167 de cai putere si lua 100km/h in 7.8 secunde, fiind totusi vorba de o masina de peste 1700 kilograme
- contactul este in partea din stanga a volanului, si cheia se baga "prin" volan
- radiocasteofonul (de unde cd?!?!?) este pozitionat intre scaune, paralel cu acestea
- au fost modele cu clima (selectai temperatura, da) pe doua zone, respectiv fata / spate, si cu doua radiatoare de a/c. s-a vandut un astfel de model, in romania, motor 2500 turbo benzina, cu 1800 de euro.
- pret, in romania, intre 350 de euro pentru unu pentru care trebuie multa munca si 2500 de euro pentru unul ca din fabrica aproape. eu gasisem la 500 de euro un 2500 benzina aspirat de 136 de cai, in stare ok, cu rugina putina, si cu hidraulica decenta. da' nu i-ar fi stricat o revopsire.

in functie de activitatea de pe topicu' asta, voi reveni si cu alte modele (bx, xm...)
2007 Citroën C4 VTR 1.6i 110cp
1988 Citroën BX 1.9 GTi 16V, 160cp ... din pacate, vandut.
_________________
Imagine

Avatar utilizator
chainsaw
Mesaje: 2732
Membru din: Lun Noi 24, 2008 11:28 pm
Numar Inmatriculare: B-58-HDY
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Modelele anilor '70 - '90

Mesaj de chainsaw » Mar Mar 03, 2009 7:57 pm

poze:

prestige, realizat pe platforma versiunii break:
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine

break:
Imagine

Imagine
2007 Citroën C4 VTR 1.6i 110cp
1988 Citroën BX 1.9 GTi 16V, 160cp ... din pacate, vandut.
_________________
Imagine

Avatar utilizator
Mihay
Supermoderator
Mesaje: 11065
Membru din: Lun Noi 19, 2007 10:45 pm
Localitate: Bucuresti

Re: Modelele anilor '70 - '90

Mesaj de Mihay » Mie Mar 04, 2009 1:13 am

cred ca SM este muuult mai interesant si nici nu este prea mediatizat.

PS: ti`am sters eu o poza, penultima, incearca sa redimensionezi tu pozele inainte sa le postezi , pana rezolvam toate bug`urile cu noul site/forum. multumesc.

Avatar utilizator
chainsaw
Mesaje: 2732
Membru din: Lun Noi 24, 2008 11:28 pm
Numar Inmatriculare: B-58-HDY
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Modelele anilor '70 - '90

Mesaj de chainsaw » Mie Mar 04, 2009 9:52 am

am inteles cu pozele, o sa am grija pe viitor.

mie tocmai SM-ul mi se pare mai mediatizat decat CX-ul, ca noah, are motor de maserati. este practic un DS coupe cu un motor de masina de curse cu 2 cilindri sacrificati. :mrgreen: ... ce-i misto la CX este ca nu e atat de inaccesibil precum e un SM, adica chiar poti spera la unul, daca te-ar pasiona sa tii un rablament si sa-i faci in fiecare zi cate ceva :D :P
2007 Citroën C4 VTR 1.6i 110cp
1988 Citroën BX 1.9 GTi 16V, 160cp ... din pacate, vandut.
_________________
Imagine

Avatar utilizator
Mihay
Supermoderator
Mesaje: 11065
Membru din: Lun Noi 19, 2007 10:45 pm
Localitate: Bucuresti

Re: Modelele anilor '70 - '90

Mesaj de Mihay » Mie Mar 04, 2009 11:08 am

fa o prezentare cu SM sunt convins ca multi nu stiu nimic de el

Avatar utilizator
stevey
Mesaje: 781
Membru din: Sâm Feb 10, 2007 9:44 pm
Marca si model masina: C4 1.6i BLACK
Localitate: Iasi/Bucuresti
Contact:

Re: Modelele anilor '70 - '90

Mesaj de stevey » Mie Mar 04, 2009 11:44 am

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=5K_CyD0qw1A[/youtube]

Cea mai faina prezentare la SM parerea mea.

Avatar utilizator
chainsaw
Mesaje: 2732
Membru din: Lun Noi 24, 2008 11:28 pm
Numar Inmatriculare: B-58-HDY
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Modelele anilor '70 - '90

Mesaj de chainsaw » Mie Mar 04, 2009 3:23 pm

SM-ul, in afara de design-ul foarte reusit, si directia de care am zis mai sus, si despre care emokidu' ala n-a zis nimic, nu aduce nicio inovatie fata de DS ... deci probabil tot vapor e in curbe, asadar nu foarte sportiv. oricum, e o masina foarte misto, si 20.000 de lire sunt poate alea cu volanu' pe dreapta ... totusi, intre un SM si un DS, as prefera DS-ul, pentru ca este PRIMUL (desiiiiiiiiii, suspensia hidropneumatica a aparut si pe traction avant, prin '53, insa numai la puntea spate...gen cum are grand picasso acum)
2007 Citroën C4 VTR 1.6i 110cp
1988 Citroën BX 1.9 GTi 16V, 160cp ... din pacate, vandut.
_________________
Imagine

Avatar utilizator
eduardo_didi
Edi Talent
Mesaje: 1602
Membru din: Dum Feb 18, 2007 8:37 pm
Localitate: Bucuresti

Re: Modelele anilor '70 - '90

Mesaj de eduardo_didi » Joi Mar 05, 2009 12:37 pm

da draguta prezentarea mai e si pe site la jay leno o prezentare cu un sm
http://www.motorsportnews.ro" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar utilizator
Bogdan
Fondator
Mesaje: 12612
Membru din: Vin Feb 09, 2007 5:11 pm
Marca si model masina: Citroen C4, 1.4 16V, 2005
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Modelele anilor '70 - '90

Mesaj de Bogdan » Joi Mar 05, 2009 2:56 pm

Mihay scrie:cred ca SM este muuult mai interesant si nici nu este prea mediatizat.

PS: ti`am sters eu o poza, penultima, incearca sa redimensionezi tu pozele inainte sa le postezi , pana rezolvam toate bug`urile cu noul site/forum. multumesc.

Offtopic: NU e nicio pb cu noul forum, daca pozele sunt mari se lateste la infinit, asa era si pe ala vechi!
Octavia 3, Elegance, 2.0 TDI,DSG + Black Pack, 2013
C4 Coupe X 1.4, '05 ...a different one ...... ..
KartingClub | DS Spirit | MotorSportNews
Imagine

Avatar utilizator
Deese
Omul cu plasticele
Mesaje: 6711
Membru din: Joi Aug 02, 2007 12:27 pm
Numar Inmatriculare: B22DSM
Localitate: Bucuresti

Re: Modelele anilor '70 - '90

Mesaj de Deese » Joi Mar 05, 2009 4:14 pm

nu aduce nicio inovatie fata de DS
Senzori ploaie?
http://www.peugeotclubromania.ro/forum/ ... ht=citroen" onclick="window.open(this.href);return false;
C4 Cactus 2017 Baltic Blue 1.2 puretech 110cv
C4 Hatchback 2007 Noir Obsidien 1.6i 110cv
Sandero Stepway 2017 Rouge de Feu 0,9 TCe 90cv

Avatar utilizator
skater
Mesaje: 87
Membru din: Dum Aug 17, 2008 10:33 pm
Numar Inmatriculare: ph-07-vfw

Re: Modelele anilor '70 - '90

Mesaj de skater » Mar Mar 24, 2009 7:03 pm

salut , cx`u de care spui tu ca a fost vandut cu 1800 de euro era un gti simplu .. s`a incercat ceva cu turbo... dar in Romania nu are cine sa faca asa ceva,motorul turbo care fusese cumparat , este si acum facut bucatele #-o :)
Pentru cine nu stia ,suspensia hidraulica a fost folosita sub licenta Citroen pe unele modele de Rolls-Royce si Mercedes Benz ! desigur numai la gama Lux !
Totcitro Serv - Atelier Citroen

Avatar utilizator
chainsaw
Mesaje: 2732
Membru din: Lun Noi 24, 2008 11:28 pm
Numar Inmatriculare: B-58-HDY
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Modelele anilor '70 - '90

Mesaj de chainsaw » Mar Mar 24, 2009 9:22 pm

atunci am gresit eu ... da' parca totusi al tatalui tau e turbo? sau si aici ma insel?
2007 Citroën C4 VTR 1.6i 110cp
1988 Citroën BX 1.9 GTi 16V, 160cp ... din pacate, vandut.
_________________
Imagine

Avatar utilizator
skater
Mesaje: 87
Membru din: Dum Aug 17, 2008 10:33 pm
Numar Inmatriculare: ph-07-vfw

Re: Modelele anilor '70 - '90

Mesaj de skater » Mar Mar 24, 2009 10:28 pm

dap , a fost un model hibrid an 1985 ,model de trecere de la serie 1 la serie 2 , se deosebea prin bari metalice vopsite culoarea masini , interior serie 1 ,bord de serie 1 ,dar ceasurile din bord serie 2 ! era motorul gti turbo simplu fara intercooler ! cu totul original pe ea a dat kilometrajul peste cap :mrgreen: si nu o data ! insa neavand piese pentru ea si la momentul respectiv si nici buget ,s-a renuntat la motorul turbo ! acum se prepara un gti , se spera la o putere de aproximativ 150 de cai ! motorul integral din piese noi si multe modificari /imbunatatiri bloc , biele , chiuloasa etc.:D
Totusi la comfort sa stii ca ds`u cica ar avea o suspensie superioara cx`ului ! dupa parerea mea este si normal ... pentru ca ei au evoluat si au tintit catre un balans cat mai bun comfort si control ! intre cx si xm este diferenta foarte mare de suspensie ! xm`ul se simte ca o masina normala , iar cx`ul este ceva... ireal!(de fiecare data cand conduc cx`ul raman cu zambetul pe buze)
Totcitro Serv - Atelier Citroen

Avatar utilizator
chainsaw
Mesaje: 2732
Membru din: Lun Noi 24, 2008 11:28 pm
Numar Inmatriculare: B-58-HDY
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Modelele anilor '70 - '90

Mesaj de chainsaw » Joi Apr 16, 2009 8:15 pm

oficial am decis ca vara, dupa sesiune (bleah) sa mi-o dedic muncii, ca sa-mi pot lua prin toamna, dupa sesiune (bleah) un cx din banii mei. :mrgreen: pur si simplu TREBUIE sa am unul!

in alta ordine de idei, cu "copyright" de pe clucitroen, unde skater pusese poza, iata bordul bx-ului "digit" din 1985.

Imagine

dotat cu calculator de bord:
Imagine

si un filmulet:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=F06YoENXsG8[/youtube]
2007 Citroën C4 VTR 1.6i 110cp
1988 Citroën BX 1.9 GTi 16V, 160cp ... din pacate, vandut.
_________________
Imagine

Avatar utilizator
Aiurica
Supermoderator
Mesaje: 11247
Membru din: Joi Aug 30, 2007 10:54 am
Marca si model masina: C4 2.0 VTS by Loeb
Numar Inmatriculare: B 32 WRC
Contact:

Re: Modelele anilor '70 - '90

Mesaj de Aiurica » Joi Apr 16, 2009 10:06 pm

de atunci ii rodea! :mrgreen:
By Loeb no.1882 2.0 16 VVT-VTS 180 hp
By Aiurica 1.6 16v 110 hp -Sold

Scrie răspuns

Înapoi la “Istoria Citroen”