Modelele anilor '70 - '90

Istoria marcii Citroen de la inceputuri pana in prezent
Avatar utilizator
Mihay
Supermoderator
Mesaje:11065
Membru din:Lun Noi 19, 2007 10:45 pm
Localitate:Bucuresti
Re: Modelele anilor '70 - '90

Mesaj de Mihay » Joi Apr 16, 2009 10:49 pm

LASER FRATE :mrgreen: sincer recunosc de asta nu stiam..

Avatar utilizator
Deese
Omul cu plasticele
Mesaje:6710
Membru din:Joi Aug 02, 2007 12:27 pm
Numar Inmatriculare:B22DSM
Localitate:Bucuresti

Re: Modelele anilor '70 - '90

Mesaj de Deese » Vin Apr 17, 2009 6:07 am

Seamana foarte bine la unele chestii bordul ala cu bordul de C4.
Adica se vede clar influenta.
Aduce a asa ceva :glasses
http://fs2004.fsdownload.com/fs2004/F16pnl_EM2.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
C4 Cactus 2017 Baltic Blue 1.2 puretech 110cv
C4 Hatchback 2007 Noir Obsidien 1.6i 110cv
Sandero Stepway 2017 Rouge de Feu 0,9 TCe 90cv

Avatar utilizator
chainsaw
Mesaje:2733
Membru din:Lun Noi 24, 2008 11:28 pm
Numar Inmatriculare:B-58-HDY
Localitate:Bucuresti
Contact:

Re: Modelele anilor '70 - '90

Mesaj de chainsaw » Vin Apr 17, 2009 12:18 pm

sa va mai reamintesc inca o legatura dintre bx si c4? :mrgreen:
Imagine
Imagine

prototipuri din anii '80, asta ptr oamenii care zic ca c4 ar fi copiat honda crx :D
2007 Citroën C4 VTR 1.6i 110cp
1988 Citroën BX 1.9 GTi 16V, 160cp ... din pacate, vandut.
_________________
Imagine

dj01fad
Mesaje:2
Membru din:Lun Mar 01, 2010 1:01 am
Numar Inmatriculare:DJ01FRT

Re: Modelele anilor '70 - '90

Mesaj de dj01fad » Lun Mar 01, 2010 1:48 am

skater scrie:salut , cx`u de care spui tu ca a fost vandut cu 1800 de euro era un gti simplu .. s`a incercat ceva cu turbo... dar in Romania nu are cine sa faca asa ceva,motorul turbo care fusese cumparat , este si acum facut bucatele #-o :)
Pentru cine nu stia ,suspensia hidraulica a fost folosita sub licenta Citroen pe unele modele de Rolls-Royce si Mercedes Benz ! desigur numai la gama Lux !
in primul rand salutari la toata lumea, e primul meu post pe forumul vostru, vine v-am gasit!
eeee... am dat si eu peste topicul asta...
cx-ul in cauza a stat la mine un an; am facut toata mecanica de la el, reparatii tablarie, interior, iar la urma am lasat motorul; am achizitionat un gti turbo, pe care l-am facut bucatele, sa vedem ce ne trebuie sa il facem la loc; am procurat cam toate piesele necesare, pe care s-au dat un morman de bani, iar cand sa cumpar si setul de garnituri si segmentii ca sa ma apuc sa incheg motorul, proprietarul imi spune brusc: "nu mai facem nimic, nu mai bag leu in ea, o vand"; am pus anuntul, a venit cineva dupa 2 zile, a dat banii pe ea (intr-adevar 1800), a luat toate piesele, tot motorul turbo demontat si a plecat... de atunci nu am mai vazut masina si imi vine sa plang; i-am si spus de atunci ca nu oricine poate sa ii faca motorul turbo, si l-am trimis chiar la tatal lui skater pt ca e chiar din prahova, eu fiind tare departe de el sa ma ocup in continuare de masina; noul proprietar, cu talpta grea si cunostiinte NU, a reusit sa strice motorul de era pe masina, nu stiu cum, dar am inteles ca au bagat in ea 8 kile de ulei, in fine, nu mai merge; se face acum fix un an de cand masina zace abandonata; cred ca pana la urma o sa o cumpar eu pe un pret modic, sa ma apuc sa o termin, bineinteles in varianta GTI turbo;
si ca sa detaliem putin, este vorba de un cx gti fabricat pentru tarile calde, ce a avut ca dotari din fabrica urmatoarele: motor gti 2.5 100KW, cutie automata 3 trepte, oglinzi electrice incalzite heliomate, dezaburire automata, computer de bord, proiectoare ceata,geamuri eletrice fata + spate, inchidere, pachet crom, si faimoasa clima dubla, cu 2 grupuri de aer rece, din care unul in spate;
pe de alta parte, senzatia din xm nu este de masina normala; senzatia din c5 este de masina normala... cu ds am mers, doar putin si in dreapta, dar... este incredibi; cu toate ca era destul de jigarit, tot plutea ca un covor magic; la capitolul confort ds este primul, apoi este cx, care dupa parerea mea este masina suprema (e ca trenul pe sine), apoi xm care este mult mai sportiva (doar modelele hydractive), apoi xantia activa (doar modelul activa care nu se inclina in curbe) (am o activa v6 pe care am cam dezmembrat-o si o activa 16V, si pot spune ca era ceva total deosebit), dar nu am loc in ea si de aia nu prea imi place, apoi... c5... este sub toate astea :(; nu stiu c6 cum se comporta, doar am stat in ea, nu am mers, dar multi spun ca e ceva incredibil; de sm nu zic nimic pt ca nici macar nu am vazut live unul, si oricum nu prea imi place cum arata; oricum daca conduci ceva vreme cx iti marcheaza viata, si apoi toate ti se par mai slabe; nu au cine stie ce optiuni cum au astea noi (de exemplu senzor de ploaie care mi se pare o tampenie...); directia este suprema, nici o masina din lume nu mai are asemenea directie; are un feedback extraordinar, o cursa incredibila (1 tura si aproape un sfert pe fiecare parte), si... poti sa mergi cu ea prin canale, pe orice coclauri ca nu simti nimic, iar daca ii dai drumul nu se clinteste de pe pozitia de 0; o asemenea senzatie de siguranta cum mi-a dat cx-ul nu mi-a mai dat nici o masina, si... am condus multe masini, printre care porsche, evo, corvette, m3 si alte babauri; xantia activa este totusi ceva modern... o masina extrem de complicata si extrem de periculoasa pt ca nu anunta nimic... sta incredibil de bine pe drum, dar daca nu ii stii limitele, in secunda urmatoare esti afara de pe drum, pt ca prin faptul ca nu se inclina ai impresia ca mai tine, iar alt minus este faptul ca este extrem de complicata; oricum, ceva foarte misto, si nu degeaba a fost declarata una dintre cele mai tari masini din lume (modelul v6 activa); xm.... o masina mai spre normal, dar totusi aparte... xate putin din toate calitatile unui citroen: confortabila, stabila, rapida, complicata si... problematica :D
momentan detin un xm pe care ma chinui sa il aduc la o stare aproape de perfect, am avut fro 9-10 cx-uri ca nici nu mai stiu, conduc zilnic o honda accord din 2008, dar mintea tot la cx imi sta :? . masina dreaq... iti intra in cap si nu mai iese de acolo sub nici o forma...
o poza cu ultimul meu cx... care l-am dat acum mai bine de un an :

Imagine
iar aici o poza cu cx-ul gti discutat mai sus (ar trebui sa mai am dar nu stiu unde sunt):


Imagine

Avatar utilizator
Mihay
Supermoderator
Mesaje:11065
Membru din:Lun Noi 19, 2007 10:45 pm
Localitate:Bucuresti

Re: Modelele anilor '70 - '90

Mesaj de Mihay » Lun Mar 01, 2010 8:59 am

multumim pentru detalii si bine ai venit :wink:

Avatar utilizator
Aiurica
Supermoderator
Mesaje:11244
Membru din:Joi Aug 30, 2007 10:54 am
Marca si model masina:C4 2.0 VTS by Loeb
Numar Inmatriculare:B 32 WRC
Contact:

Re: Modelele anilor '70 - '90

Mesaj de Aiurica » Lun Mar 01, 2010 5:26 pm

poate faci si un topic cu masinuta ta!
arata tare bine!

bine ai venit!
By Loeb no.1882 2.0 16 VVT-VTS 180 hp
By Aiurica 1.6 16v 110 hp -Sold

dj01fad
Mesaje:2
Membru din:Lun Mar 01, 2010 1:01 am
Numar Inmatriculare:DJ01FRT

Re: Modelele anilor '70 - '90

Mesaj de dj01fad » Mie Mar 03, 2010 1:26 am

cx-ul ala albastru nu il mai am... a casunat un prieten pe capul meu, timp de 2 saptamani m-a batut la cap si pana la urma i-am dat-o lui... poate il recuperez eu pe cel rosu, sa continui proiectul...
topic pot sa fac cu xm-ul... asta daca primiti un xm la voi in club :roll:

Avatar utilizator
Mihay
Supermoderator
Mesaje:11065
Membru din:Lun Noi 19, 2007 10:45 pm
Localitate:Bucuresti

Re: Modelele anilor '70 - '90

Mesaj de Mihay » Mie Mar 03, 2010 8:13 am

Poti face linistit, nu trebuie sa-ti dea voie cineva . Tot la sectiunea C4 tau gasesti si topicurile altor membrii care nu au c4 si s-au procopsit cu d-alde Mazda MPS,Honda Type R sau altele

Avatar utilizator
Aiurica
Supermoderator
Mesaje:11244
Membru din:Joi Aug 30, 2007 10:54 am
Marca si model masina:C4 2.0 VTS by Loeb
Numar Inmatriculare:B 32 WRC
Contact:

Re: Modelele anilor '70 - '90

Mesaj de Aiurica » Mie Mar 03, 2010 8:59 pm

la noi in club.... ::P

esti binevenit cu orice masina daca iti face placere.
By Loeb no.1882 2.0 16 VVT-VTS 180 hp
By Aiurica 1.6 16v 110 hp -Sold

Avatar utilizator
navzar_x
Mesaje:651
Membru din:Mie Apr 08, 2009 8:27 am
Numar Inmatriculare:B-XX-DBR
Localitate:Bucuresti

Re: Modelele anilor '70 - '90

Mesaj de navzar_x » Vin Mar 12, 2010 9:52 am

Aniversare 40 de ani pentru SM :hi
imi cer scuze pentru NEtraducere :oops:

Well now, this is exciting. The iconic Citroën SM turns forty years old today. First introduced at the Geneva Motor Show on March 11, 1970, the SM was incredibly advanced for its time. In fact, there are those who would argue that it's still way ahead of the curve.

A couple of basics, if you will. SM stands for Sports Maserati (though some argue it stands for Sa Majesté in reference to the DS ? i.e. Goddess, i.e. La déesse'). While probably not the wisest financial decision of all time, Citroën purchased Maserati in 1968. As such, they were able to use the new 90-degree V6 Maserati had developed. Essentially a V8 with two-cylinders lopped off, the SM's V6 (also shared with the Maserati Merak) is one of the most fantas tically complex engines ever conceived. How does three timing chains strike you?

But the SM was much more than a powerful (for the time) engine in a sleek and sexy, Robert Opron designed aircraft grade aluminum body. The SM featured the world's first variable-assist power steering system (known as DIRAVI) which is so insanely complicated that we can't even begin to describe it to you (it involves heart shaped cams). Also, the SM featured one-turn to lock. Needless to say, the DIRAVI was tied into the SM's oleopneumatic system. What's oleopneumatic? A fancy French way of saying an oil-based hydropneumatic system.

Besides the steering the suspension, headlights, brakes and transmission were all run off the SM's hydraulic system. Headlights? Yup. The SM featured six headlights behind a beautiful glass cover, two of which turned with the steering wheel, and six could pivot up and down depending on rear ride height. In other words, if the rear o f the car was loaded down, the lights would automatically ad! just to point straight ahead so as not to blind oncoming motorists.

Back in 1970, not only was the SM the fastest front-wheel drive car in the world (the factory claimed 137 mph, but many took the cars up to 145 mph), it had the shortest stopping distance of any car, period. Credit the dual-channel hydro-brakes and the fact that the front rotors are inboard. In fact, rumor has it that until the Porsche 959 showed its face in 1986, the SM was the production deceleration king. One last little tidbit. As far as we know, the Citroën SM is the only car ever designed specifically to seat two men up front and two women in the back. Amazing, no? Happy birthday SM! Maybe in another forty years the world will be ready to embrace you. Read the press release after the jump.

Citroën's high performance coupé, the SM, is celebrating its 40th birthday.

The luxury sports tourer, an alliance between Citroën and Maserati, was first unveiled at the Geneva Motor Show on 11th March 1970 - 40 years ago today.

Technically innovative, with a dynamic, yet supremely comfortable ride experience, the Citroën SM was highly regarded for its futuristic styling, prestigious quality, 'magic-carpet' suspension and outstanding performance - a unique combination of characteristics not available in any other car at the time.

Officially recognised as a truly exceptional vehicle in the early 1970's, the SM placed third in the European Car of the Year Awards in 1971 - the winner was Citroën's GS. The SM also received the Motor Trend Car of the Year Award in the US in 1972.

Powered by a Maserati V6 engine, the SM was one of the fastest front-wheel drive cars of its day, with a top speed in excess of 220km/h (137mph). A competitive performer in motorsport, the SM won its first race at the Morocco Rally in 1971.

Pioneering innovative technology, the SM introduced a new type of variable assist power-steering, which made it easier to manoeuvre at lower speeds and provided greater resistance at higher speeds for improved control and handling.

The car also featured hydro-pneumatic suspension with automatic height correction and six headlamps with automatic levelling. Four power-assisted disc brakes, with independent front and rear circuits, automatically adjusted brake power according to vehicle load and weight distribution.

Renowned SM owners have included U.S. comedian Jay Leno, Rolling Stones drummer Charlie Watts, author Graham Greene and actor Lee Majors. French Presidents from Georges Pompidou to Jacques Chirac used two specially modified 4-door convertible 'présidentielle' models, created by coach builder Henri Chapron.
http://www.autoblog.com/tag/citroen+sm" onclick="window.open(this.href);return false;

LE: http://en.wikipedia.org/wiki/Citro%C3%ABn_SM" onclick="window.open(this.href);return false;
C4 facelift berlina 1.6i 122 de fugareti ... blue recife - albastra ca focul ... de la aragaz :)

Emil Mavrodin
Mesaje:4
Membru din:Mie Mar 31, 2010 8:53 pm
Numar Inmatriculare:B 63 CIT

Re: Modelele anilor '70 - '90

Mesaj de Emil Mavrodin » Mie Mar 31, 2010 9:26 pm

Este extraordinar ca la noi exista un numar destul de maricel de pasionati de istoria Citroen, cu toate ca, avand in vedere conditiile locale, prea multa lume (inclusiv redactori din presa auto-v.comentariile prostesti din presa auto romaneasca pe tema Citroen-90 de ani ) considera ca un DS (nu DS 3 ci DS 21, 19, 20 sau 23) este o vechitura, ca cea mai tare este Dacia Logan, pentru ca are portbagajul mare , iar cine este pasionat de istoria auto este un ciudat.
De aceea, eu si fratele meu am scris si am reusit sa publicam pe cont propriu, fara nici un sprijin din partea Citroen Romania sau al vreunui dealer roman,o istorie a marcii Citroen (76 pagini A4, peste 200 de fotografii), in care sunt prezentate: o galerie a principalelor modele, personalitatile din spatele masinilor, croazierele Citroen, Citroen in competiţii şi o cronologie a firmei.
Am fost sprijiniti in demersul nostru de Citroen Communication, care ne-a permis sa folosim gratuit o multime de poze.Din Romania, nimeni dintre cei care spun ca se ocupa de masini nu a fost interesat de idee , nu au sprijinit-o in niciun fel -nu aveam nevoie de sponsorizare, caci am publicat-o pe cont propriu, iar toate operatiunile de tehnoredactare le-am facut noi-ne-a suparat insa faptul ca, nici nu au fost curiosi sa vada cartea . In schimb, pasionatii de subiect au primit-o cu caldura (in mai putin de 2 saptamani, s-a auzit de ea pana la Oradea, Buzau, etc.).Asa ca felicitari pentru ce faceti si va urmarim in continuare.

Avatar utilizator
Deese
Omul cu plasticele
Mesaje:6710
Membru din:Joi Aug 02, 2007 12:27 pm
Numar Inmatriculare:B22DSM
Localitate:Bucuresti

Re: Modelele anilor '70 - '90

Mesaj de Deese » Mie Mar 31, 2010 9:31 pm

Fantastic!
De unde pot cumpara cartea?
C4 Cactus 2017 Baltic Blue 1.2 puretech 110cv
C4 Hatchback 2007 Noir Obsidien 1.6i 110cv
Sandero Stepway 2017 Rouge de Feu 0,9 TCe 90cv

Avatar utilizator
Aiurica
Supermoderator
Mesaje:11244
Membru din:Joi Aug 30, 2007 10:54 am
Marca si model masina:C4 2.0 VTS by Loeb
Numar Inmatriculare:B 32 WRC
Contact:

Re: Modelele anilor '70 - '90

Mesaj de Aiurica » Mie Mar 31, 2010 10:07 pm

felicitari si bine ai venit!
da-ne te rog mai multe detalii despre ediatia voastra!
multumim!
By Loeb no.1882 2.0 16 VVT-VTS 180 hp
By Aiurica 1.6 16v 110 hp -Sold

Avatar utilizator
Deese
Omul cu plasticele
Mesaje:6710
Membru din:Joi Aug 02, 2007 12:27 pm
Numar Inmatriculare:B22DSM
Localitate:Bucuresti

Re: Modelele anilor '70 - '90

Mesaj de Deese » Joi Apr 01, 2010 12:30 am

Lux de la Citroen, CX in versiunea Prestige.
Si un link cu poze extrem de interesante
http://www.flickr.com/photos/alan505/" onclick="window.open(this.href);return false;
Enjoy!
Fantastice OZN-uri! :shock: De asta iubesc eu marca.

ImagineImagineImagineImagineImagine
C4 Cactus 2017 Baltic Blue 1.2 puretech 110cv
C4 Hatchback 2007 Noir Obsidien 1.6i 110cv
Sandero Stepway 2017 Rouge de Feu 0,9 TCe 90cv

Avatar utilizator
Mihay
Supermoderator
Mesaje:11065
Membru din:Lun Noi 19, 2007 10:45 pm
Localitate:Bucuresti

Re: Modelele anilor '70 - '90

Mesaj de Mihay » Joi Apr 01, 2010 8:26 am

@Emil Mavrodin felicitari pentru munca depusa. Nu sunteti nici primii nici ultimii care nu sunt bagati in seama de cine trebuie...

O sa-ti dam un email cand va avea loc urmatoarea intalnire in Bucuresti , sa iei cateva carti la tine . Vazusem ca ai postat pe Club Citroen, dar nu am avut timp sa vorbesc cu tine . O sa iti dau si un PM

Scrie răspuns

Înapoi la “Istoria Citroen”