Istoria CITROEN SPORT

Totul despre divizia sport a Citroen
Scrie răspuns
Avatar utilizator
mugurel
Mesaje:780
Membru din:Sâm Feb 10, 2007 8:18 pm
Marca si model masina:DS3, DS4 Crossback, DS5 160HDi BVA.
Istoria CITROEN SPORT

Mesaj de mugurel » Dum Dec 14, 2008 1:24 pm

Citroen DS participare numeroasa in Raliul Monte Carlo in anii 60 cu o victorie.
In 1976 Citroen Sport participa in Raliul Argentinei cu modelul CX dotat cu motor Diesel
In 1985 este produs modelul de grupa B BX avand 350CP
In 1990 este prezentat modelul ZX versiunea Dakar, model cu care obtine 5 victorii la marci si 7 la piloti.
In 1997 este prezentat modelul Xsara Kit CAR, model cu care obtine un merituos loc unu si doi in etapa de WRC in fata modelelor WRC. Este cooptat Philipe Bugalski ca pilot principal de la Renault. Acesta castiga de mai multe ori Campionatul European si Campionatul francez. Modelul de fapt se dorea a pune bazele viitorului departament de la Versailles.
In 1997 ii este incredintat de catre un dealer local modelul Saxo Kit Car unui gimnast pe nume Loeb, care reuseste in primul an nu mai putin de 16 accidente.
In 2000 este prezentat XSARA T4, model care alaturi de Loeb castiga Campionatul Francez.
In 2001 este jormat Campionatul JWRC, Loeb la volanul unui Saxo S1600 castiga net in fata celorlalti concurenti.
In 2001 Xsara WRC castiga prima etapa interanationala in Germania cu Bugalski la volan.
In 2002 Xsara WRC participa la 7 etape de WRC, fara sa puncteze la constructori, avandu-i pe Bugalski, Edstrom si Loeb. Loeb castiga toate etapele de asfalt (inclusiv Monte Carlo, dar este depunctat din cauza stangaciei echipei tehnice, inlocuind doua anvelope in afara parcului de service).
Din 2003 li se alatura McRae si Sainz lui Loeb, Bugalski devenind pilot de teste.
Titlu obtinut practic la prima participare completa in WRC in cel mai impetuos mod.
Restul se cunoaste... Practic CITROEN SPORT domina acest sport, ceilalti ramanand doar sa analizeze perfomantele lor in raport cu perfectiunea celor de la Citroen Sport.
DS3 1,6HDi 92CP

Avatar utilizator
Mihay
Supermoderator
Mesaje:11065
Membru din:Lun Noi 19, 2007 10:45 pm
Localitate:Bucuresti

Re: Istoria CITROEN SPORT

Mesaj de Mihay » Dum Dec 14, 2008 10:00 pm

Saxo kit car nu a fost? multumesc mult ptr ajutor cu informatiile

Avatar utilizator
basy
Praz Racing Team
Mesaje:725
Membru din:Dum Ian 20, 2008 3:37 pm
Localitate:Bucuresti <=> Craiova

Re: Istoria CITROEN SPORT

Mesaj de basy » Lun Dec 15, 2008 12:10 pm

Mugurel, as vrea sa te corectez un pic. Citroen stia raliuri de prin anii 50 chiar, atunci cand era incredibil ce faceau cu niste masini aproape standard si anume a castigat Monte Carlo in 1959, iar in '61 si '63 au castigat Turul Corsicii, iar in '62 au castigat Raliul Celor 1000 de lacuri. In 1959 Paul Coltelloni a castigat ERC cu un Citroen ID, dar si cu o Alfa Giulia GTA, iar in 1960 Rene Trautmann aproape ca a repetat performanta numai cu Citroen ID, dar din pacate a avut un accident in ultima etapa si a pierdut titlul.

In 1978 Citroen a participat cu CX 2200D, versiunea diesel la Raliul Monte Carlo prin C. Dacremont.

O victorie pe care probabil ca ar vrea sa o uite este cea din 1966 la Monte Carlo a Citroenului DS cand desi au castigat Mini-urile Works, acestea au fost descalificate datorita rampei de lumini neconforme, iar toata presa a sarit pe Citroen, Pauli(tatal lui Henri) Toivonen plecand chiar din echipa. Dupa aceasta aventura Citroen a intors spatele FIA nemaiparticipand la campionatele organizate de acestia.

In anii '70 Citroen a inceput sa participe la maratoane au castigat Raliul Marocului in '70 cu DS si in '71 cu SM. In 1974 Citroen DS a castigat World Cup Rally, impresionant fiind faptul ca DS a castigat dupa 15 ani de la prima victorie. Au castigat maratonul Liege-Sophia-Liege prin Lucien Banchi in 1961.

Stilul de care a dat dovada Citroen in lumea raliurilor a fost unul spectaculos si opulent, in echipa lor tehnica gasindu-se totdeauna cele mai bune mancaruri, preparate de cei mai buni bucatari dar si cele mai bune vinuri. Echipa Citroen este ca o mare familie unde toti ceilalti piloti si membri ai echipelor tehnice rivale erau invitati. Dovada acestui fapt a fost si prin faptul ca, la moartea inginerului Rene Cotton de cancer, a fost cooptata nevasta acestuia ca director tehnic si a ramas in functie din 1971 pana in 1978.
Citroen C4 Coupe 1.6 HDI 110 alb

Avatar utilizator
basy
Praz Racing Team
Mesaje:725
Membru din:Dum Ian 20, 2008 3:37 pm
Localitate:Bucuresti <=> Craiova

Re: Istoria CITROEN SPORT

Mesaj de basy » Lun Dec 15, 2008 12:52 pm

Asta este fisa tehnica pentru Citroën BX 4TC de care vorbea Mugurel, masina lor de grupa B care era un fel de Cenusareasa, avand niste piloti de asfalt exceptionali dar care au avut numai accidente pe macadam desi atunci cand mergeau erau in top 6.
Activity: (1986-1986)
BHP@ RPM 380/7000
Torque (Nm)@ RPM 460/5500
Length Width Height 4540.1915.1380
Wheelbase
Weight (Kg/BPM Ratio) 1050 ()
Transmission 4x4
Engine Type
Engine Position
Engine Capacity 4 Turbocharged
Engine Bore Front Longitudinal
Engine Stroke 2141
Engine Compression 91.4
Engine Valves 81.6
Engine Cams 7.0:1
Engine Carburation 2
Engine Electronics 2 ohc
Suspension Injection
Body Doors 2612
Body Type 2.8
Body Composition 5
Body Panels Liftback
Brakes Steel & Kevlar Panels
Fuel Tank 0
Wheels Ventilated Discs Front & Back
Citroen C4 Coupe 1.6 HDI 110 alb

Avatar utilizator
mugurel
Mesaje:780
Membru din:Sâm Feb 10, 2007 8:18 pm
Marca si model masina:DS3, DS4 Crossback, DS5 160HDi BVA.

Re: Istoria CITROEN SPORT

Mesaj de mugurel » Lun Dec 15, 2008 11:06 pm

basy scrie:Mugurel, as vrea sa te corectez un pic. Citroen stia raliuri de prin anii 50 chiar, atunci cand era incredibil ce faceau cu niste masini aproape standard si anume a castigat Monte Carlo in 1959, iar in '61 si '63 au castigat Turul Corsicii, iar in '62 au castigat Raliul Celor 1000 de lacuri. In 1959 Paul Coltelloni a castigat ERC cu un Citroen ID, dar si cu o Alfa Giulia GTA, iar in 1960 Rene Trautmann aproape ca a repetat performanta numai cu Citroen ID, dar din pacate a avut un accident in ultima etapa si a pierdut titlul.

In 1978 Citroen a participat cu CX 2200D, versiunea diesel la Raliul Monte Carlo prin C. Dacremont.

O victorie pe care probabil ca ar vrea sa o uite este cea din 1966 la Monte Carlo a Citroenului DS cand desi au castigat Mini-urile Works, acestea au fost descalificate datorita rampei de lumini neconforme, iar toata presa a sarit pe Citroen, Pauli(tatal lui Henri) Toivonen plecand chiar din echipa. Dupa aceasta aventura Citroen a intors spatele FIA nemaiparticipand la campionatele organizate de acestia.

In anii '70 Citroen a inceput sa participe la maratoane au castigat Raliul Marocului in '70 cu DS si in '71 cu SM. In 1974 Citroen DS a castigat World Cup Rally, impresionant fiind faptul ca DS a castigat dupa 15 ani de la prima victorie. Au castigat maratonul Liege-Sophia-Liege prin Lucien Banchi in 1961.

Stilul de care a dat dovada Citroen in lumea raliurilor a fost unul spectaculos si opulent, in echipa lor tehnica gasindu-se totdeauna cele mai bune mancaruri, preparate de cei mai buni bucatari dar si cele mai bune vinuri. Echipa Citroen este ca o mare familie unde toti ceilalti piloti si membri ai echipelor tehnice rivale erau invitati. Dovada acestui fapt a fost si prin faptul ca, la moartea inginerului Rene Cotton de cancer, a fost cooptata nevasta acestuia ca director tehnic si a ramas in functie din 1971 pana in 1978.
Voi va documentati inainte de a scrie ceva. Eu le scriu din aducere aminte din ce citeam pe vremurile revistei ""Äutoturism". Dar mare parte din evenimente eram in fata televizorului la stirile de luni seara din sport de pe TVR cand trebuia sa fii foarte atent cele 10 secunde cand pomeneau de eveniment.
Uite, astazi am citit intr-o revista franceza despre performantele lui Bugalski care a castigat Raliul Mont Blanc cu Clio Ragnotii, Megane Kit Car, Lancia HF si, bineinteles, Xsara. Anul asta a participat la volanul Audi Gr.B Quattro.
Saxo kit car era practic aceeasi cu Saxo s1600, dar s-a dorit promovarea competitiei Jwrc si a fost perfecta ca sa castige.
Cat despre performantele lui Guy Freqlin (GRIZZLY) cred ca de fapt performantele cele mai notabile sunt la conducerea echipei CITROEN SPORT, alaturi de care a scris adevarata istorie a Dakar-ului si a WRC-ului. Exact cum spui, echipa a fost intotdeauna o familie, pensionarea lui GUY in 2007 este cauza unei legi de pensionare obligatorie din Franta, alte victime fiind Corrado Provera, Jean Pierre Nicholas, si chiar capul Ferrari, Jean Todt, care si-a mutat cetatenia din Franta stiind ca va urma pensionarea franceza.
In fine...
Hai sa vedem in 2009 ce va fi, pt ca Honda s-a retras din F1, Suzuki dupa numai un an din WRC, Ford are MAAARI PROBLEME! iar divizia Motorsport e in galeata rau, si la anul vom mai vedea nume mari care vor ceda.
Sper sa nu se lupte singuri CITROEN cu ceilalti amatori...
DS3 1,6HDi 92CP

Avatar utilizator
basy
Praz Racing Team
Mesaje:725
Membru din:Dum Ian 20, 2008 3:37 pm
Localitate:Bucuresti <=> Craiova

Re: Istoria CITROEN SPORT

Mesaj de basy » Lun Dec 15, 2008 11:44 pm

Partial ai dreptate cu documentarea, dar si cu cele 10 sec pentru care trebuia sa ma uit la stirile sportive in fiecare seara timp de cateva saptamani, eram si eu mic si nu stiam cum sunt lucrurile. Informatii multe despre Citroen am citit intr-o carte cand eram mic si erau prezentate vedetele de atunci ale raliurilor, eu savurand fiecare cuvant citit, se vorbea acolo de franarea cu stangul, manevra scandinava si alte chestii. Printre altele era si o poza cu echipa Citroen cu al lor CX in teste undeva in Finlanda, se vorbea de Toivonen pe cand era la Citroen, de Mini-urile Works. Multe.
Citroen C4 Coupe 1.6 HDI 110 alb

Scrie răspuns

Înapoi la “Citroen Racing”