Sebastien Loeb - cel mai bun pilot din istoria WRC
- Mihay
- Supermoderator
- Mesaje:11065
- Membru din:Lun Noi 19, 2007 10:45 pm
- Localitate:Bucuresti
M-am gandit sa va mai deschid putin apetitul despre motorsport si pentru ca avem cu ce ne mandri despre Sebastien Loeb.
Cu totii cred ca stiti ca este campionul mondial al WRC in ultimii 5 ani consecutivi, un record absolut. Este nascut pe 26 februarie 1974 la Haguenau, Bas Rhin - France, locuieste in prezent in apropiere de Lausane (Elvetia) , este casatorit cu Severine si are o fetita. In copilarie a practicat gimnastica, tatal sau fiind campion in Franta. Bineinteles ca a avut si rezultate reusind in 12 ani de gimnastica sa iasa campion al Alsaciei de 4 ori, campion al “Grand Est" ( partea de est a Frantei) si a terminat odata pe locul 5 la general.
Atentia lui s-a indreptat usor catre sporturile cu motor incepand cu celebrele curse de mopeduri pentru tineri . In a doua parte a liceului Sebastien a abandonat scoala deoarece credea in fortele sale si s-a angajat ca electrician. Primul salariu si l-a cheltuit pe un Renault 5 GT Turbo cu care in 2 500 km cat a rezistat ajunsese cu cauciucurile la sarma si permisul de conducere ii era mai tot timpul la politie decat asupra lui. Seful sau l-a acceptat si chiar sustinut sa-si imbunatateasca tehnica.
In 1995, la varsta de 21 ani, a vazut un anunt ptr Raliul Tinerilor , pe care l-a castigat , atat etapa regionala cat si cea nationala dar oponentul sau care a iesit pe locul 2 a fost declarat castigator. In 1996 a participat din nou la acest raliu dar a pierdut din nou finala si astfel si-a pus problema sponsorilor pentru a incepe o cariera adevarata.
Dominique Heintz si Rémi Mammosser l-au remarcat pe Sébastien si inclus in echipa lor « Ambition Sport Auto » . Acestia au reusit sa-i faca rost de un buget si astfel a participat in 1997 la prima cursa ca pilot al unei echipe. Amuzant este ca Loeb l-a avut co-pilot la prima cursa chiar pe Dominique Heintz dar dupa ce a castigat acest prim raliu Dominique a cedat locul sau altcuiva deoarece ii era prea frica
In acel an apare Daniel Elena pe postul de copilot , post pe care si-l mentine pana in prezent.
In 1998 pe un Citroen Saxo Kit car acestia castiga cam tot ce se putea castiga dar nu fara sacrificii, distrugand total 2 masini de raliu, clubul sau ajungand la grave probleme financiare.
In 1999 a fost o senzatie de deja-vu acestia castigand de asemenea foarte multe raliuri, atentie in postura de pilot amator ( fara licenta FIA). Aceste rezultate au impresionat Federatia Franceza de Automobilism si acestiau l-au sustinut financiar in cateva 3 etape, una pierzand-o dar castigand celelalte doua la categoria sa.
In anul 2000 Ambition Sport Auto a avut mari probleme cu finantele si au ajuns sa-i inchirieze masina lui Loeb numai ca acesta sa poata termina ultima etapa , fiind declarat campion. Acesti bani pentru inchiriere au venit , supriza , din partea Citroen.
Prima oara cand Sebastien a condus o masina WRC a fost in Catalunia(SPania) si masina ...un SEAT, cu care dupa cateva minute de antrenamente deja egalase cel mai bun timp al pilotilor de la Seat. Deasemeni in anul 2000 datorita lui Didier Auriol acesta a mai participat la 2 etape de WRC , SAn REmo si Raliul Frantei , pilotand o Toyota Corolla WRC , de fiecare data terminand in primii 10 .
Totul s-a schimbat in acel an cand Guy Fréquelin , care il urmarea demult , i-a oferit lui Loeb un Xsara Kit Car si care dupa primul raliu castigat , a declarat : " A star was born" si mare dreptate a avut Dupa aceasta etapa Sebastien a devenit pilotul oficial al Citroen Sport.
In 2001 pe un Saxo a dominat Campionatul Frantei la Raliuri , determinandu-l pe Guy Fréquelin sa-i incredinteze la Raliul San Remo un Xsara WRC, cu care a terminat pe locul 2 , dupa Gilles Panizzi (" maestrul asfaltului). Sebastien a intrat in lumea WRC ca o bomba, nici un pilot pana la el nereusind asemenea rezultate la prima participare.
In 2002 a participat in WRC in numa 7 etape, fiind considerat un an de antrenamente. Totusi a reusit sa castige Raliul Germaniei.
In 2003, primul sezon intreg in WRC , "Seb" a avut oponenti mari nume ale raliurilor , gen Carlos Sainz si Colin Mc Rae. Acestia au trebuie sa se resemneze, Sebastien castigand 3 etape, Monte Carlo, Germania, San Remo si restul terminandu`le pe podium , pierzand titlul la un singur punct diferenta. Nimeni nu stie si nu va afla daca Sebastien putea in ultima etapa sa-l depaseasca pe Peter Solberg si sa iasa campion. Cert este faptul ca i s-a cerut sa faca tot posibilul ca Citroen sa castige titlul la "Constructori" ceea ce s-a intamplat.
Prima participare intr-un sezon de WRC, vice-campion mondial si titlul la Constructori !!!
2004 - 2005 - 2006 - 2007 - 2008 CAMPION MONDIAL
Surse : http://www.citroen-presse.com" onclick="window.open(this.href);return false; ; http://www.sebastienloeb.com/" onclick="window.open(this.href);return false; ; http://mediatheque.citroen.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Cu totii cred ca stiti ca este campionul mondial al WRC in ultimii 5 ani consecutivi, un record absolut. Este nascut pe 26 februarie 1974 la Haguenau, Bas Rhin - France, locuieste in prezent in apropiere de Lausane (Elvetia) , este casatorit cu Severine si are o fetita. In copilarie a practicat gimnastica, tatal sau fiind campion in Franta. Bineinteles ca a avut si rezultate reusind in 12 ani de gimnastica sa iasa campion al Alsaciei de 4 ori, campion al “Grand Est" ( partea de est a Frantei) si a terminat odata pe locul 5 la general.
Atentia lui s-a indreptat usor catre sporturile cu motor incepand cu celebrele curse de mopeduri pentru tineri . In a doua parte a liceului Sebastien a abandonat scoala deoarece credea in fortele sale si s-a angajat ca electrician. Primul salariu si l-a cheltuit pe un Renault 5 GT Turbo cu care in 2 500 km cat a rezistat ajunsese cu cauciucurile la sarma si permisul de conducere ii era mai tot timpul la politie decat asupra lui. Seful sau l-a acceptat si chiar sustinut sa-si imbunatateasca tehnica.
In 1995, la varsta de 21 ani, a vazut un anunt ptr Raliul Tinerilor , pe care l-a castigat , atat etapa regionala cat si cea nationala dar oponentul sau care a iesit pe locul 2 a fost declarat castigator. In 1996 a participat din nou la acest raliu dar a pierdut din nou finala si astfel si-a pus problema sponsorilor pentru a incepe o cariera adevarata.
Dominique Heintz si Rémi Mammosser l-au remarcat pe Sébastien si inclus in echipa lor « Ambition Sport Auto » . Acestia au reusit sa-i faca rost de un buget si astfel a participat in 1997 la prima cursa ca pilot al unei echipe. Amuzant este ca Loeb l-a avut co-pilot la prima cursa chiar pe Dominique Heintz dar dupa ce a castigat acest prim raliu Dominique a cedat locul sau altcuiva deoarece ii era prea frica
In acel an apare Daniel Elena pe postul de copilot , post pe care si-l mentine pana in prezent.
In 1998 pe un Citroen Saxo Kit car acestia castiga cam tot ce se putea castiga dar nu fara sacrificii, distrugand total 2 masini de raliu, clubul sau ajungand la grave probleme financiare.
In 1999 a fost o senzatie de deja-vu acestia castigand de asemenea foarte multe raliuri, atentie in postura de pilot amator ( fara licenta FIA). Aceste rezultate au impresionat Federatia Franceza de Automobilism si acestiau l-au sustinut financiar in cateva 3 etape, una pierzand-o dar castigand celelalte doua la categoria sa.
In anul 2000 Ambition Sport Auto a avut mari probleme cu finantele si au ajuns sa-i inchirieze masina lui Loeb numai ca acesta sa poata termina ultima etapa , fiind declarat campion. Acesti bani pentru inchiriere au venit , supriza , din partea Citroen.
Prima oara cand Sebastien a condus o masina WRC a fost in Catalunia(SPania) si masina ...un SEAT, cu care dupa cateva minute de antrenamente deja egalase cel mai bun timp al pilotilor de la Seat. Deasemeni in anul 2000 datorita lui Didier Auriol acesta a mai participat la 2 etape de WRC , SAn REmo si Raliul Frantei , pilotand o Toyota Corolla WRC , de fiecare data terminand in primii 10 .
Totul s-a schimbat in acel an cand Guy Fréquelin , care il urmarea demult , i-a oferit lui Loeb un Xsara Kit Car si care dupa primul raliu castigat , a declarat : " A star was born" si mare dreptate a avut Dupa aceasta etapa Sebastien a devenit pilotul oficial al Citroen Sport.
In 2001 pe un Saxo a dominat Campionatul Frantei la Raliuri , determinandu-l pe Guy Fréquelin sa-i incredinteze la Raliul San Remo un Xsara WRC, cu care a terminat pe locul 2 , dupa Gilles Panizzi (" maestrul asfaltului). Sebastien a intrat in lumea WRC ca o bomba, nici un pilot pana la el nereusind asemenea rezultate la prima participare.
In 2002 a participat in WRC in numa 7 etape, fiind considerat un an de antrenamente. Totusi a reusit sa castige Raliul Germaniei.
In 2003, primul sezon intreg in WRC , "Seb" a avut oponenti mari nume ale raliurilor , gen Carlos Sainz si Colin Mc Rae. Acestia au trebuie sa se resemneze, Sebastien castigand 3 etape, Monte Carlo, Germania, San Remo si restul terminandu`le pe podium , pierzand titlul la un singur punct diferenta. Nimeni nu stie si nu va afla daca Sebastien putea in ultima etapa sa-l depaseasca pe Peter Solberg si sa iasa campion. Cert este faptul ca i s-a cerut sa faca tot posibilul ca Citroen sa castige titlul la "Constructori" ceea ce s-a intamplat.
Prima participare intr-un sezon de WRC, vice-campion mondial si titlul la Constructori !!!
2004 - 2005 - 2006 - 2007 - 2008 CAMPION MONDIAL
Surse : http://www.citroen-presse.com" onclick="window.open(this.href);return false; ; http://www.sebastienloeb.com/" onclick="window.open(this.href);return false; ; http://mediatheque.citroen.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Dan pasare
- Supermoderator
- Mesaje:6120
- Membru din:Joi Noi 01, 2007 12:01 pm
- Numar Inmatriculare:B 35 DOX
- Localitate:Bucuresti/Cernica
- Contact:
Re: Sebastien Loeb - probabil cel mai bun pilot din istoria WRC
Chiar nu stiam toate informatiile de mai sus, fapt pentru care le-am citit cu interes
Cred ca s-ar putea sterge cuvantul ''probabil'' din titlul topicului.
Cred ca s-ar putea sterge cuvantul ''probabil'' din titlul topicului.
viewtopic.php?f=19&t=1547" onclick="window.open(this.href);return false;
- basy
- Praz Racing Team
- Mesaje:725
- Membru din:Dum Ian 20, 2008 3:37 pm
- Localitate:Bucuresti <=> Craiova
Re: Sebastien Loeb - probabil cel mai bun pilot din istoria WRC
Loeb daca nu ma insel in 2001 a castigat categoria Super1600 in WRC pe un Saxo Super 1600.
Citroen C4 Coupe 1.6 HDI 110 alb
- florinc4
- Operat ESTetic
- Mesaje:3251
- Membru din:Dum Sep 28, 2008 4:55 pm
- Numar Inmatriculare:B 94 URH
- Localitate:Bucuresti
- Contact:
Re: Sebastien Loeb - probabil cel mai bun pilot din istoria WRC
Foarte interesant...ce a reusit omu asta prin munca...o legenda vie...wow...misto si documentarea mihay
C4 coupe facelift: 1.6l cu 122 de ponei
- basy
- Praz Racing Team
- Mesaje:725
- Membru din:Dum Ian 20, 2008 3:37 pm
- Localitate:Bucuresti <=> Craiova
Re: Sebastien Loeb - probabil cel mai bun pilot din istoria WRC
Si eu sunt de acord cu chestia cu probabil, si probabil cel mai bun pilot din motorsport, asta ar trebui scris.
Loeb s-a apucat de raliuri in 1998 in Saxo trophy, nu stiu exact daca era Super 1600 masina sau o varianta de Saxo de 145 CP care a alergat si la noi in Ro prin diversi piloti.
As mai completa cu niste info pe care nu le-am gasit nicaieri. Loeb este probabil si unul dintre cei mai ghinionisti piloti din WRC, a fost penalizat in 2002 cu cateva secunde dupa ce i s-au schimbat cauciucurile intr-un mod dubios pe parcursul noptii, a aterizat pe o piatra pusa fix in mijlocul drumului, a ramas fara benzina, s-a tamponat frontal cu o masina care venea invers decat el pe drumul de legatura si multe altele. Interesant ca in toate aceste conditii din ce imi amintesc era lider al competitiei.
Anul 2006 a fost probabil cel mai interesant an al lui Loeb, acesta concurand intr-o ECHIPA PRIVATA si anume Kronos Racing. Sezonul a inceput prost printr-o greseala necaracteristica si avand in accident stupid la Monte Carlo si fiind fortat sa abandoneze. A doua zi a revenit conform regulilor Super Rally si a reusit sa termine pe locul 2. Reamintesc ca Super Rally inseamna 5 minute penalizare!!!
Dupa 3 sezoane jumatate a egalat si ulterior depasit recordul de victorii din Campionatul Mondial de Raliuri detinut de atunci de Carlos Sainz care le-a acumulat de-a lungul a 15 ani daca nu ma inseala memoria(1988-2003).
In acelasi an Loeb si-a rupt umarul intr-un accident de bicicleta si a lipsit la raliurile din Turcia si Australia. Titlul a fost castigat in timp ce savura o ceasca de cafea, Gronholm nereusind sa termine in primii 3 pentru a castiga titlul.
Tot in 2006 a participat la cursa de 24 de ore de la LeMans unde a terminat pe locul 2 cu Pescarolo Judd intre cele 2 Audi R10 TDI, iar masina condusa de el a fost cea mai rapida masina pe benzina din competitie.
Loeb s-a apucat de raliuri in 1998 in Saxo trophy, nu stiu exact daca era Super 1600 masina sau o varianta de Saxo de 145 CP care a alergat si la noi in Ro prin diversi piloti.
As mai completa cu niste info pe care nu le-am gasit nicaieri. Loeb este probabil si unul dintre cei mai ghinionisti piloti din WRC, a fost penalizat in 2002 cu cateva secunde dupa ce i s-au schimbat cauciucurile intr-un mod dubios pe parcursul noptii, a aterizat pe o piatra pusa fix in mijlocul drumului, a ramas fara benzina, s-a tamponat frontal cu o masina care venea invers decat el pe drumul de legatura si multe altele. Interesant ca in toate aceste conditii din ce imi amintesc era lider al competitiei.
Anul 2006 a fost probabil cel mai interesant an al lui Loeb, acesta concurand intr-o ECHIPA PRIVATA si anume Kronos Racing. Sezonul a inceput prost printr-o greseala necaracteristica si avand in accident stupid la Monte Carlo si fiind fortat sa abandoneze. A doua zi a revenit conform regulilor Super Rally si a reusit sa termine pe locul 2. Reamintesc ca Super Rally inseamna 5 minute penalizare!!!
Dupa 3 sezoane jumatate a egalat si ulterior depasit recordul de victorii din Campionatul Mondial de Raliuri detinut de atunci de Carlos Sainz care le-a acumulat de-a lungul a 15 ani daca nu ma inseala memoria(1988-2003).
In acelasi an Loeb si-a rupt umarul intr-un accident de bicicleta si a lipsit la raliurile din Turcia si Australia. Titlul a fost castigat in timp ce savura o ceasca de cafea, Gronholm nereusind sa termine in primii 3 pentru a castiga titlul.
Tot in 2006 a participat la cursa de 24 de ore de la LeMans unde a terminat pe locul 2 cu Pescarolo Judd intre cele 2 Audi R10 TDI, iar masina condusa de el a fost cea mai rapida masina pe benzina din competitie.
Citroen C4 Coupe 1.6 HDI 110 alb
- basy
- Praz Racing Team
- Mesaje:725
- Membru din:Dum Ian 20, 2008 3:37 pm
- Localitate:Bucuresti <=> Craiova
Re: Sebastien Loeb - probabil cel mai bun pilot din istoria WRC
O sursa interesanta mi se pare asta:
http://en.wikipedia.org/wiki/S%C3%A9bas ... rly_career" onclick="window.open(this.href);return false;
Ca si fapte concrete:
Loeb are:
5 titluri consecutive(2004,2005,2006,2007,2008), este si singurul pilot care are atatea titluri
47 victorii din 113 participari
73 podiumuri
558 de victorii pe probele speciale
690 puncte acumulate
ACESTA ESTE CEL MAI DE SUCCES PILOT DIN CAMPIONATUL MONDIAL DE RALIURI!!!
http://en.wikipedia.org/wiki/S%C3%A9bas ... rly_career" onclick="window.open(this.href);return false;
Ca si fapte concrete:
Loeb are:
5 titluri consecutive(2004,2005,2006,2007,2008), este si singurul pilot care are atatea titluri
47 victorii din 113 participari
73 podiumuri
558 de victorii pe probele speciale
690 puncte acumulate
ACESTA ESTE CEL MAI DE SUCCES PILOT DIN CAMPIONATUL MONDIAL DE RALIURI!!!
Citroen C4 Coupe 1.6 HDI 110 alb
- Mihay
- Supermoderator
- Mesaje:11065
- Membru din:Lun Noi 19, 2007 10:45 pm
- Localitate:Bucuresti
Re: Sebastien Loeb - probabil cel mai bun pilot din istoria WRC
intentionat am lasat titlul asa...inca mai lipsesc niste date...d-abia atunci il voi modifica
- basy
- Praz Racing Team
- Mesaje:725
- Membru din:Dum Ian 20, 2008 3:37 pm
- Localitate:Bucuresti <=> Craiova
Re: Sebastien Loeb - probabil cel mai bun pilot din istoria WRC
Care date mai lipsesc? Astepti sa ia si titlul la F1 pana sa modifici?
Citroen C4 Coupe 1.6 HDI 110 alb
- basy
- Praz Racing Team
- Mesaje:725
- Membru din:Dum Ian 20, 2008 3:37 pm
- Localitate:Bucuresti <=> Craiova
Re: Sebastien Loeb - probabil cel mai bun pilot din istoria WRC
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=G6kuNt0AfDI[/youtube]
Un filmulet interesant.
Un filmulet interesant.
Citroen C4 Coupe 1.6 HDI 110 alb
- basy
- Praz Racing Team
- Mesaje:725
- Membru din:Dum Ian 20, 2008 3:37 pm
- Localitate:Bucuresti <=> Craiova
Re: Sebastien Loeb - probabil cel mai bun pilot din istoria WRC
Sa mai completez cu ceva ce uitasam. Loeb a castigat in toate locurile posibile. A fost SINGURUL pilot non scandinav care a castigat in Suedia. Singurul raliu care ii ramasese necastigat era Wales Rally GB, castigat anul acesta. De asemenea a mai avut o mare realizare in 2008 prin castigarea Raliului Finlandei, un raliu care nu a fost castigat decat de Sainz si Auriol daca nu ma insel dintre pilotii nonfinlandezi.
Citroen C4 Coupe 1.6 HDI 110 alb
- Mihay
- Supermoderator
- Mesaje:11065
- Membru din:Lun Noi 19, 2007 10:45 pm
- Localitate:Bucuresti
- basy
- Praz Racing Team
- Mesaje:725
- Membru din:Dum Ian 20, 2008 3:37 pm
- Localitate:Bucuresti <=> Craiova
Re: Sebastien Loeb - cel mai bun pilot din istoria WRC
Acum sa iti zic si ce nu a reusit dintre lucrurile de prestigiu din Campionatul Mondial de Raliuri daca tot nu modificasi titlul. Are la fel de multe victorii la Monte Carlo ca si Tommi Makinen, dar Makinen are 4 consecutive, iar Loeb are doar 3.
Citroen C4 Coupe 1.6 HDI 110 alb
- Mihay
- Supermoderator
- Mesaje:11065
- Membru din:Lun Noi 19, 2007 10:45 pm
- Localitate:Bucuresti
Re: Sebastien Loeb - cel mai bun pilot din istoria WRC
ai uitat sa mentionezi si ca a luat o vaca pe capota pe o proba speciala si nu a fost vaca lui mituc ci una cat se poate de reala
- basy
- Praz Racing Team
- Mesaje:725
- Membru din:Dum Ian 20, 2008 3:37 pm
- Localitate:Bucuresti <=> Craiova
Re: Sebastien Loeb - cel mai bun pilot din istoria WRC
Nu am scris intentionat ca ma plictisisem.
Stiai ca a avut o cursa cand a fisurat chiuloasa si ii dadea mult fum, a mers cu masina asa, schimband la cel mult 4000 rpm, si a mers asa cam jumatate de cursa, mentinandu-se pe locul 2 in cursa, cu o speciala inainte de final s-a spart de tot chiuloasa si a fost nevoit sa abandoneze.
Stiai ca a avut o cursa cand a fisurat chiuloasa si ii dadea mult fum, a mers cu masina asa, schimband la cel mult 4000 rpm, si a mers asa cam jumatate de cursa, mentinandu-se pe locul 2 in cursa, cu o speciala inainte de final s-a spart de tot chiuloasa si a fost nevoit sa abandoneze.
Citroen C4 Coupe 1.6 HDI 110 alb
- Mihay
- Supermoderator
- Mesaje:11065
- Membru din:Lun Noi 19, 2007 10:45 pm
- Localitate:Bucuresti
Re: Sebastien Loeb - cel mai bun pilot din istoria WRC
asta o merge cu ESP decuplat??
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=yMnIB5Zw ... re=related[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=yMnIB5Zw ... re=related[/youtube]