puteri reale

Chiptuning, filtre, evacuari, admisii,suspensii etc
Avatar utilizator
Deese
Omul cu plasticele
Mesaje:6710
Membru din:Joi Aug 02, 2007 12:27 pm
Numar Inmatriculare:B22DSM
Localitate:Bucuresti
Re: puteri reale

Mesaj de Deese » Lun Feb 23, 2009 1:35 pm

Nu ma pricep, dar probabil ca depinde ce masina ai.
Am vazut multe masini 'serioase' gen EVO, STi cu evacuarea schimbata complet si nu cred ca au castigat doar zgomot.

Eu ziceam ca multi oameni care isi modifica masina in sensul cresterii de putere, cand ii intrebi ce putere au acum zic asa: pai aveam 120 de cai, chippuirea mi-a mai dat 10, iar admisia si evacuarea inca 5, ca asa am vazut eu nu stiu unde.
Deci acum am 135.
Daca ei or sa faca un dyno probabil vor avea niste surprize privitor la cifra aia :)
C4 Cactus 2017 Baltic Blue 1.2 puretech 110cv
C4 Hatchback 2007 Noir Obsidien 1.6i 110cv
Sandero Stepway 2017 Rouge de Feu 0,9 TCe 90cv

Avatar utilizator
Shadow
AfterDark Racing Club
Mesaje:3159
Membru din:Sâm Feb 10, 2007 11:53 am
Localitate:Bucuresti
Contact:

Re: puteri reale

Mesaj de Shadow » Lun Feb 23, 2009 1:52 pm

Pai eu asta zic...degeaba schimbi admisia si evacuare cu unele universale pt ca nu o sa castigi nimic.
Evacuarile, admisiile...etc, trebuiesc gandite pt fiecare masina in parte ca sa ai o crestere de putere.
Mitsubishi Evolution X MR - Wicked White

Honda Civic Type-R FN2 - Milano Red (ex)

C4 coupe - Inferno Red (ex)

Doc
Mesaje:137
Membru din:Lun Feb 12, 2007 10:48 pm
Marca si model masina:Mitsubishi Lancer Evolution X
Localitate:Bucuresti
Contact:

Re: puteri reale

Mesaj de Doc » Mie Feb 25, 2009 12:16 am

Atentie valorile in CP nu se insumeaza atunci cand faci schimbari gen evacuare, filtru, soft, decat etc.
Mitsubishi Lancer Evolution X
Chiptuning si anulare FAP Citroen - detalii in PM | Anulare Filtru Particule | www.obdtuning.ro

Avatar utilizator
SonyAD
Mesaje:338
Membru din:Joi Mai 21, 2009 4:34 pm
Numar Inmatriculare:B 07 VDL
Localitate:Bucureşti

Re: puteri reale

Mesaj de SonyAD » Joi Sep 02, 2010 10:40 pm

commandorsteel scrie:hmm.. eu cand mi-am facut testul dyno ( la cei din Tei... nu stiu cum ii cheama, dar mi se pare ca tot acolo ti-ai facut si tu ) mi-a dat 122 cp. sa inteleg ca herghelia aia era pe la volanta???
cum mi-a calculat mie pe cutie semi-automata pierderile?
Eu știam că toți producătorii europeni dau puterea la volantă. Poate nemții declară puterea la roată ca putere la volantă sau lumea papă... rahat... cu polonicul. Că doar e vorba de nemţoaice.

Ce înseamnă cutie semi-automată?

Cum măsoară dinamometrul pierderile dintr-o transmisie manuală? Eu intuiesc că pui maşina în punctul mort şi îţi învârte dinamometrul roţile să vadă cât de ușor poate accelera toate măruntaiele trenului de rulare şi ale transmisiei, de la pneu la arborele de ieşire din cutie şi pinioanele lui. Asta îți dă o idee aproximativă asupra pierderilor prin frecare + pierderile inerțiale.

Altă variantă aș zice că e să măsoare ce cuplu e necesar rolelor pt. a face roțile mașinii să mențină diverse viteze, cu transmisia pe liber. Așa ai obține un grafic cu pierderile prin frecare la diverse turații.

Dar nu știu cât de relevante sunt măsurătorile astea că nu măsori pierderile din toată transmisia. Doar până la arborele de ieșire din cutie, inclusiv.
Imagine
Le lion flatulent est revenu.

Avatar utilizator
vlad
CREATIVE TECHNOLOGIE
Mesaje:7482
Membru din:Vin Dec 21, 2007 12:10 pm
Marca si model masina:Citroen C4, 1.6 HDI
Numar Inmatriculare:BH 57 ELA

Re: puteri reale

Mesaj de vlad » Vin Sep 03, 2010 7:09 am

Si in interiorul cutiei se invirte un arbore cel putin, unele roti dintate sau chiar toate in functie de tipul cutiei de viteze. Ai putea vedea si pierderea in cutie cuplind o viteza si tinind ambreiajul apasat, cu motorul oprit.
Dar sa nu detaliem prea mult acest lucru ca iar facem offtopic.
Black pearl, 1,6 HDI, 90 caluti.

ImagineImagineImagineImagine

Avatar utilizator
mituc
Mesaje:9122
Membru din:Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
Marca si model masina:Mazda 3 MPS BK
Localitate:Iasi
Contact:

Re: puteri reale

Mesaj de mituc » Vin Sep 03, 2010 7:20 am

E relativ simplu dar nu foarte exact (din cauza ca nu se stie pierderea initiala care se aproximeaza cu 0 sau un procent oarecare, 5% de exemplu).
Dupa aia se da gaz la rablamentul de pe dyno, motorul o ia in sus in ture, turatia se ia fie de la alternator (90% din cazuri) fie de pe OBD, puterea sare in sus in concordanta cu turatia, se face o diferenta dintre puterea estimata in fiecare punct si puterea citita prin dinamometru, si aia e. Nu e nici o jmecherie.
Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)

Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!

Avatar utilizator
SonyAD
Mesaje:338
Membru din:Joi Mai 21, 2009 4:34 pm
Numar Inmatriculare:B 07 VDL
Localitate:Bucureşti

Re: puteri reale

Mesaj de SonyAD » Vin Sep 03, 2010 11:39 am

vlad scrie:Si in interiorul cutiei se invirte un arbore cel putin, unele roti dintate sau chiar toate in functie de tipul cutiei de viteze.
Da, acel arbore. Arborele de ieşire, care duce la diferenţial din cutia de viteze. Cred că majoritatea cutiilor moderne pt. maşini cu motorul dispus transversal sunt cu doar 2 arbori. Unul de intrare (de la discul de ambreiaj) şi unul de ieşire (spre diferenţial). Bine, şi un ax mic pe care culisează pinionul intermediar de marşarier.

Ţii minte că că noi am mai discutat despre transmisii :)? Şi atunci tu mi-ai arătat că la cutia de Citroen nu toate pinioanele libere sunt pe axul de la motor. Eu am acceptat ce mi-ai zis că am calculat şi eu şi, într-adevăr, diferenţele de turaţie între pinioanele libere şi axul pe care se învârt nu era neapărat mai mare decât dacă ar fi fost toate pe axul de la motor. Trebuiau doar alese cu cap treptele pe care le lași libere pe axul de ieșire. Așa au putut face cutia mai compactă pe lungime că nu toate sincroanele sunt unul lângă altul pe același ax.

Dar asta înseamnă şi că nu prea poţi măsura f. precis pierderile din transmisie pt. că nu toate pinioanele din cutie se învârt după cum le cântă dinamometrul prin axul de ieşire al cutiei. În punctul mort, treptele care au pinionul liber pe axul de ieşire sunt învârtite de motor la turaţia lui de relanti.

Se învârt toate, într-adevăr. Dar nu toate din aceeaşi cauză.
vlad scrie:Ai putea vedea si pierderea in cutie cuplind o viteza si tinind ambreiajul apasat, cu motorul oprit.
Dar sa nu detaliem prea mult acest lucru ca iar facem offtopic.
M-am gândit şi eu la asta dar nu prea e ceva f. elegant şi are şi rulmentul de presiune frecările lui, interne. Când e comprimat cu suficientă forţă să comprime placa de presiune poate transmite atât cuplu cât să strice măsurătoarea.
mituc scrie:se face o diferenta dintre puterea estimata in fiecare punct si puterea citita prin dinamometru, si aia e. Nu e nici o jmecherie.
Care putere estimată? Nu poți măsura puterea la volantă decât scoțând motorul de pe mașină. Cum măsori puterea la volantă sau, la fel de bine, pierderile din transmisie?
Imagine
Le lion flatulent est revenu.

Avatar utilizator
Shadow
AfterDark Racing Club
Mesaje:3159
Membru din:Sâm Feb 10, 2007 11:53 am
Localitate:Bucuresti
Contact:

Re: puteri reale

Mesaj de Shadow » Vin Sep 03, 2010 2:10 pm

Sunt niste valori aprox pe care le are fiecare dyno...

Contrar la ce cred 90% din pers din RO...un dyno nu este folosit neaparat sa se masoare puterea unei masini...ci, in mod normal, sa se vada rezultatele intre modificari la o masina sau sa se faca direct diverse modificari care nu se pot face cand masina ruleaza...
Mitsubishi Evolution X MR - Wicked White

Honda Civic Type-R FN2 - Milano Red (ex)

C4 coupe - Inferno Red (ex)

Avatar utilizator
mituc
Mesaje:9122
Membru din:Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
Marca si model masina:Mazda 3 MPS BK
Localitate:Iasi
Contact:

Re: puteri reale

Mesaj de mituc » Vin Sep 03, 2010 4:10 pm

SonyAD scrie:
mituc scrie:se face o diferenta dintre puterea estimata in fiecare punct si puterea citita prin dinamometru, si aia e. Nu e nici o jmecherie.
Care putere estimată? Nu poți măsura puterea la volantă decât scoțând motorul de pe mașină. Cum măsori puterea la volantă sau, la fel de bine, pierderile din transmisie?
Am explicat mai detaliat mai devreme, daca tu vrei sa citesti doar o fraza din toate e doar problema ta :)
Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)

Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!

Avatar utilizator
SonyAD
Mesaje:338
Membru din:Joi Mai 21, 2009 4:34 pm
Numar Inmatriculare:B 07 VDL
Localitate:Bucureşti

Re: puteri reale

Mesaj de SonyAD » Vin Sep 03, 2010 9:22 pm

Nu. Eu te-am întrebat cum află dinamometrul puterea la volantă sau pierderile din transmisie când el poate măsura doar puterea la roată.

Şi oricum, dinamometrul nu funcționează așa. Nu face decât să măsoare f. precis şi f. des turația rolelor. Aşa obţine o serie de delta-uri de viteză unghiulară (viteză de rotație) aferentă unei serii de intervale egale de timp între măsurători. Împărțind creșterile de viteză la intervalul de timp dintre 2 cele măsurători între care s-a observat creşterea se obține o valoare a accelerației medii pe acel interval de timp.

Aceasta accelerație unghiulară reflectă cuplul motor (după modelul forţa = masa x accelerația, avem cuplu = masa x acceleraţia unghiulară). Știind masa rolelor dinamometrului şi acceleraţia unghiulară care le-a fost imprimată se aproximează f. ușor cuplul la acea turație .

Și tot așa pt. întregul grafic de cuplu înregistrat de dinamometru.
Imagine
Le lion flatulent est revenu.

Avatar utilizator
mituc
Mesaje:9122
Membru din:Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
Marca si model masina:Mazda 3 MPS BK
Localitate:Iasi
Contact:

Re: puteri reale

Mesaj de mituc » Vin Sep 03, 2010 9:37 pm

SonyAD scrie:Nu. Eu te-am întrebat cum află dinamometrul puterea la volantă sau pierderile din transmisie când el poate măsura doar puterea la roată.
Scrie si asta mai sus. Initial se ia o valoare fixa, empirica.
SonyAD scrie:Știind masa rolelor dinamometrului şi acceleraţia unghiulară care le-a fost imprimată se aproximează f. ușor cuplul la acea turație .
Masa rolelor devine o constanta in toata ecuatia sau se neglijeaza. Dinamometrul e setat sa opuna o rezistenta oarecare printr-o forta de frecare simulind o forta semnificativ mai mare decit cea a rolelor. De obicei se simuleaza prezenta unui vehicul cu o masa de o tona (de asta pe dinamometru motoarele cresc mai repede in ture, si totusi puterea le este masurata).

Astfel se calculeaza cuplul.

Apoi prin aflarea turatiei motorului (de la alternator sau mai rar de pe un port de date cum ar fi cel OBD) se calculeaza (atentie, calculeaza, nu masoara) si puterea.

Apoi, pentru a misca acele role, avind in vedere forta la inaintare opusa de ele + eventual masa rolelor mai obtii o valoare de putere: P=L/t, adica lucrul mecacic efectuat de forta care urneste rolele supra timp, L=F*d, adica forta * distanta, => P=F*v. Cum nici F (care e de fapt forta care ajunge prin transmisie la motor, nici v (adica viteza) nu sint constante, ajungi la o formula de genul P=dF/dt * d (distanta e care este, ramine forta pe care va trebui s-o iei derivata functie de timp).
Deoarece o rezolutie asa de mare nu e chiar necesara, se ia pur si simplu o multime discreta de puncte in timp cu o distanta intre ele suficient de mica incit F sa poata fi considerat constant, si se face calculul similar derivatei pe o multime discreta: P1=F1*(d1-d0)/(t1-t0) , P2=F2*(d2-d1)(/t2-t1), etc etc, pina la n - n-1.

Si ghici ce obtii din puterea calculata pe baza cuplului si puterea pentru miscat rolele! Shit! Obtii consumul de carburant pentru sesiunea dyno! :twisted:
Ultima oară modificat Vin Sep 03, 2010 9:50 pm de către mituc, modificat 1 dată în total.
Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)

Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!

Avatar utilizator
SonyAD
Mesaje:338
Membru din:Joi Mai 21, 2009 4:34 pm
Numar Inmatriculare:B 07 VDL
Localitate:Bucureşti

Re: puteri reale

Mesaj de SonyAD » Vin Sep 03, 2010 9:44 pm

Ok. Aleg eu 1,000,000 kW din oficiu. Ce putere am la volantă?
Imagine
Le lion flatulent est revenu.

Avatar utilizator
mituc
Mesaje:9122
Membru din:Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
Marca si model masina:Mazda 3 MPS BK
Localitate:Iasi
Contact:

Re: puteri reale

Mesaj de mituc » Vin Sep 03, 2010 9:51 pm

Citeste mai sus, ca n-am avut timp sa scriu tot iar tu te grabesti ca o mireasa crezind ca tu chiar o sa ma poti prinde azi.

E vorba de valoare fixa sau empirica pentru procentul de pierdere, nu pentru putere. Deci te grabesti si la citit. Nasol.
Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)

Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!

Avatar utilizator
SonyAD
Mesaje:338
Membru din:Joi Mai 21, 2009 4:34 pm
Numar Inmatriculare:B 07 VDL
Localitate:Bucureşti

Re: puteri reale

Mesaj de SonyAD » Vin Sep 03, 2010 10:37 pm

Am nevoie de timp să citesc post-ul tău. A explodat deodată cu o grămadă de chestii de citit în el.
Imagine
Le lion flatulent est revenu.

Avatar utilizator
Shadow
AfterDark Racing Club
Mesaje:3159
Membru din:Sâm Feb 10, 2007 11:53 am
Localitate:Bucuresti
Contact:

Re: puteri reale

Mesaj de Shadow » Sâm Sep 04, 2010 10:19 am

Voi va plictisiti vineri seara acasa...
Mitsubishi Evolution X MR - Wicked White

Honda Civic Type-R FN2 - Milano Red (ex)

C4 coupe - Inferno Red (ex)

Scrie răspuns

Înapoi la “Performance Tuning”