Kit admisie hdi

Chiptuning, filtre, evacuari, admisii,suspensii etc
Scrie răspuns
Avatar utilizator
vlad
CREATIVE TECHNOLOGIE
Mesaje:7482
Membru din:Vin Dec 21, 2007 12:10 pm
Marca si model masina:Citroen C4, 1.6 HDI
Numar Inmatriculare:BH 57 ELA
Re: Kit admisie hdi

Mesaj de vlad » Mie Ian 05, 2011 3:41 pm

Baietii de la PSA zic ca in jur de 1 bar la 4.000 RPM la toate (geometrie fixa sau variabila).
Black pearl, 1,6 HDI, 90 caluti.

ImagineImagineImagineImagine

Avatar utilizator
ingfrancisc
Mesaje:917
Membru din:Sâm Mar 28, 2009 11:37 am
Marca si model masina:C4 Picasso, 1.6 HDI
Numar Inmatriculare:TM04DVF
Localitate:Timisoara
Contact:

Re: Kit admisie hdi

Mesaj de ingfrancisc » Mie Ian 05, 2011 3:44 pm

este posibil sa fi inteles eu gresit si 2 bar sa fie presiunea totala.
In cazul asta :
m2 = 3.3 grame aer

::P
C4 Picasso, 1.6 HDI 109 CP
C3 Picasso, 1.6 HDI 92 CP

Avatar utilizator
SonyAD
Mesaje:338
Membru din:Joi Mai 21, 2009 4:34 pm
Numar Inmatriculare:B 07 VDL
Localitate:Bucureşti

Re: Kit admisie hdi

Mesaj de SonyAD » Joi Ian 06, 2011 9:54 pm

cisu scrie:Exact, adica in acelasi volum (intercooler, galerie admisie, in final in cilindru) care e fix, vei avea o masa de aer mai mare daca e comprimat de turbo (compresorul ''turbinei''), decat daca ar fi aspirat.
Atunci se cheamă că e mai dens în urma comprimării, nu? Adicătelea i-a crescut densitatea, nu i-a crescut masa. Sau poți spune că e o masă mai mare de aer în același volum, cum a explicat mituc. Același lucru.
cisu scrie:Se intelege foarte clar...pentru cunoscatori chiar si pentru neinitiati. Ca va creste masa specifica a aerului (sa nu ma intrebe si ce inseamna asta...) e o concluzie gresita trasa de el... poate la misto...poate din neintelegerea fenomenului fizic... :lol:
Și zice lumea că eu creez o atmosferă neprielnică, nefericită pe forum, că stârnesc flame-uri, că sunt acid, etc. Este destul de nepoliticos să vorbești la persoana a 3-a despre careva care participă la discuție, chiar dacă doar sporadic și e numai o discuție pe un forum.

Chiar sunt curios ce este masa specifică și cum se poate măsura. Sincer îți spun că nu știu ce înseamnă.

Din câte știu, prin cântărire măsurăm greutatea, care nu e același lucru. Într-adevăr, greutatea reflectă masa unui corp dar în aceeași măsură reflectă și accelerația gravitațională a pământului în locul geografic unde efectuăm măsurătoarea precum și, într-o oarecare măsură, densitatea atmosferică și cea a corpului măsurat. Mă rog, a cantității de aer, în cazul ăsta.

O cărămidă cântărită sub apă va părea mai ușoară decât în aer.

Din câte știu, masa nu o poți măsura direct. Doar greutatea.
ingfrancisc scrie:
SonyAD scrie:Nu, chiar sunt curios. :) Se îngrașă după post sau cum?
iar cred ca glumesti :hi
Da, acolo glumeam. :)

Prima problemă este că se confundă greutatea unui corp cu masa sa. Cel puțin asta e impresia mea.

Dar mai rău este că s-a confundat greutatea/masa cu densitatea. Cum să crească masa unei mase de aer?
ingfrancisc scrie:cisu si mutuc au dreptate ... explicatia e in fizica/termotehnica invatata inca de prin clasa a 10:
p*V=m*R*T (ec. termica de stare) pe care o plici la doua situatii:
1. cand nu ai turbo adica la presiune atmosferica adica p=1 Pa (aproximativ)
p1=1*10^5 Pa
V=1.6 l = 0.0016 m3
R = 287 J/kg*K
T1 = 283 K
m = ?
Foarte interesante calculele. Nici nu îndrăznesc să îmi bat capul dar sunt curios ce unitate de măsură folosești pentru masă și cum o măsori. Eu nu am învățat sau nu mai știu.

Știu doar suficient să știu ce nu știu. Și nu știu asta.
ingfrancisc scrie:m1 = (p1*V)/(R*T1) = 1.9 grame aer la presiunea de 1 bar, temp de 10 grd Celsius si volumul de 1.6 litri
De ce 1.6 litri? Motorul umple câte un cilindru odată, nu toți 4. 2 cilindri per rotație completă a vilbrochenului.

Și umplerea nu se face complet. Adică la sfârșit de admisie în cilindru ai mai puțin de echivalentul a 400 cmc de aer la presiune și temperatură atmosferică. Cu atât mai rău cu cât urci în turație.
ingfrancisc scrie:2. cand ai o comprimare de 2 bar (in cazul HDI suprapresiunea e de maxim 2 bar, daca nu ma insel), deci o presiune de 3 bar si o temperatura mai mare a aerului, sa zicem 60 grd Celsius
O comprimare de 2 bari? Nu știu dacă e corect dar pe tine nu te zgârie pe timpan exprimarea?
La motorul meu presiunea maximă de supraalimentare este de 1 bar. Adicătelea un bar peste presiunea atmosferică.
ingfrancisc scrie:p2=3*10^5 Pa
V=1.6 l = 0.0016 m3
R = 287 J/kg*K
T2 = 333 K
m = ?
Ok, alte calcule interesante.
ingfrancisc scrie:m2 = = (p2*V)/(R*T2) = 5 grame aer la presiunea de 3 bar, temp de 60 grd Celsius si volumul de 1.6 litri

Deci, m2 >> m1 !
Bravo. Mai mult aer. Adicătelea o masă mai mare de aer. În același volum. Adicătelea îi crește densitaea prin comprimare. Dar nu vii și zici că:

"odata cu comprimarea ii creste masa"

apoi te rățoiești dacă cineva se sesizează politicos.
ingfrancisc scrie:Evident e varianta ultra simplista, cu ipoteza ca cei 4 cilindrii se umplu in acelasi timp ...
Bravos, te-am corectat degeaba mai înainte.
ingfrancisc scrie:se poate face un pic mai precis daca se foloseste (cum zicea cisu) masa specifica, adica ti cont de densitatea care variaza putin cu temperatura, sau sa calculezi tot cilclul (Otto sau Diesel) dar n-are rost ...
Problema este complicată.

Nu poți măsura decât greutatea, nu masa direct. Greutatea reflectă ȘI masa, nu e același lucru. Greutatea aceluiași corp sub apă e mai mică. Aceluiași corp pe Jupiter, e mai mare. Și totuși masa rămâne aceeași. Nu poți spune că îi crește masa unui balon de aer dacă îl pui în congelator (îl răcești) sau îl ții sub 10 metri de apă (comprimi). Densitatea, da. La 10 metri sub lac dizlocă un volum mai mic de apă decât volumul de aer pe care îl dizlocă pe masa din sufragerie.

Greutatea variază în funcție de densitatea atmosferică și cea a corpului căruia îi măsori greutatea, locul pe pământ unde te afli, etc.

Precizia și corectitudinea în exprimare CONTEAZĂ.

Sunt oameni care confundă cilindri cu pistoane. Și ăia se rățoiesc când le atragi politicos atenția.
ingfrancisc scrie:ca aerul nu a tinut post :ok
Așa afirmații, așa emfază și reacții la observația mea, așa răspuns.
Imagine
Le lion flatulent est revenu.

Avatar utilizator
mituc
Mesaje:9122
Membru din:Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
Marca si model masina:Mazda 3 MPS BK
Localitate:Iasi
Contact:

Re: Kit admisie hdi

Mesaj de mituc » Joi Ian 06, 2011 10:18 pm

Probabil ceva imi scapa, dar masa nu trebuia sa fie densitatea * volumul? Greutatea depinde de acceleratia gravitationala, probabil la aia te referi cind spui ca e mai greu de masurat.

Apoi, ai spus de acel obiect in apa. Pai legea lui arhimede spune ceva si de cazul asta: un buhai care sta ca prostul in apa e impins de jos in sus cu o forta egala cu greutatea volumului de pisat dezlocuit. E chestie de presiuni in lichide si alte minuni. Deci nu influenteaza nimic masa, ba chiar masa e o marime care ramine aceeasi camin orice sistem de referinta, pe cind greutatea s-ar putea sa mai varieze pe ici-colo.
Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)

Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!

Avatar utilizator
ingfrancisc
Mesaje:917
Membru din:Sâm Mar 28, 2009 11:37 am
Marca si model masina:C4 Picasso, 1.6 HDI
Numar Inmatriculare:TM04DVF
Localitate:Timisoara
Contact:

Re: Kit admisie hdi

Mesaj de ingfrancisc » Joi Ian 06, 2011 11:19 pm

SonyAd, eu ma dau batut ... mai simplu si mai clar de cum am explicat mai sus nu pot, dar faci multe confuzii.
"Greutatea" este o forta G = m*g unde "m" este masa si "g" acceleratia gravitationala si este o marime derivata. Deci greutatea creste NUMAI daca creste masa!

Un exemplu simplu este urmatorul: sa zicem ca eu ajung cu o racheta in spatiu ... :ya ... voi avea masa dar nu voi avea greutate, adica asupra mea nu actioneaza nici o forta.

"Masa" in schimb este o marime fundamentala, una din cele 7.

"Densitatea" este raportul dintre masa si volumul unui corp, obiect, molecula, etc.. Este tot o marime derivata. Se mai intalneste sub denumirea de "masa sau greutate specifica" si este masa unei unitati de volum dintr-o substanta.

In formulele de mai sus masa m era in kg (SI).
Am luat un volum de 1,6 litri (1600 cm3) aleator, ca exemplificare. Orice volum ai lua diferenta dintre m2 si m1 va fi tot aia, deci MASA aerului din cilindru va creste dupa comprimare. Evident creste si greutate si densitatea pentru ca sunt marimi derivate din masa.
C4 Picasso, 1.6 HDI 109 CP
C3 Picasso, 1.6 HDI 92 CP

Avatar utilizator
SonyAD
Mesaje:338
Membru din:Joi Mai 21, 2009 4:34 pm
Numar Inmatriculare:B 07 VDL
Localitate:Bucureşti

Re: Kit admisie hdi

Mesaj de SonyAD » Vin Ian 07, 2011 4:35 am

mituc scrie:Probabil ceva imi scapa, dar masa nu trebuia sa fie densitatea * volumul?
Densitatea este masa / volum.
mituc scrie:Greutatea depinde de acceleratia gravitationala, probabil la aia te referi cind spui ca e mai greu de masurat.
Nu, greutatea este f. ușor de măsurat. Dar doar reflectă parțial, indirect masa. Greutatea mai variază și în funcție de accelerația gravitațională, cum ai zis, și altele.
mituc scrie:Apoi, ai spus de acel obiect in apa. Pai legea lui arhimede spune ceva si de cazul asta: un buhai care sta ca prostul in apa e impins de jos in sus cu o forta egala cu greutatea volumului de pisat dezlocuit.
Ideea e că masa obiectului este aceeași și în aer și în apă. Dar greutatea lui măsurată (dacă îl pui pe un cântar imersat în apă) e mai mică decât în aer.
mituc scrie:E chestie de presiuni in lichide si alte minuni. Deci nu influenteaza nimic masa, ba chiar masa e o marime care ramine aceeasi camin orice sistem de referinta, pe cind greutatea s-ar putea sa mai varieze pe ici-colo.
Exact. Dar influențează greutatea, dacă o măsori sub apă. Obiectul devine mai ușor de ridicat în apă dar masa lui este aceeași.
ingfrancisc scrie:SonyAd, eu ma dau batut ... mai simplu si mai clar de cum am explicat mai sus nu pot, dar faci multe confuzii.
Revizuiește-ți atitudinea, pls. Perseverezi în a împroșca _ cu rahat.
ingfrancisc scrie:"Greutatea" este o forta G = m*g unde "m" este masa si "g" acceleratia gravitationala si este o marime derivata. Deci greutatea creste NUMAI daca creste masa!
Fals. Conspectează legea lui Arhimede. La fel cum un corp dizlocă lichid în apă, la fel dizlocă și gaz în aer. Gazul este f. puțin dens în comparație cu apa și afectează mult mai puțin greutatea decât imersarea în apă dar e vorba de idee.

Plus că accelerația gravitațională nu aceeași oriunde pe glob sau la orice altitudine.

Astea-s motivele pt. care se face o distincție între masa unui obiect și greutatea sa.

Se folosesc Kg în exercițiile de fizică din gimnaziu pt. că nu ai de ales. NU POȚI MĂSURA DIRECT MASA.

Asta nu înseamnă că masa și greutatea sunt același lucru.
ingfrancisc scrie:Un exemplu simplu este urmatorul: sa zicem ca eu ajung cu o racheta in spatiu ... :ya ... voi avea masa dar nu voi avea greutate, adica asupra mea nu actioneaza nici o forta.
Wow, extraordinar. Exact ce am zis eu.
ingfrancisc scrie:"Masa" in schimb este o marime fundamentala, una din cele 7.
Nemaipomenit.
ingfrancisc scrie:"Densitatea" este raportul dintre masa si volumul unui corp, obiect, molecula, etc.. Este tot o marime derivata. Se mai intalneste sub denumirea de "masa sau greutate specifica" si este masa unei unitati de volum dintr-o substanta.
Mă gândeam că e altă denumire pt. densitate dar nu o voi folosi pt. că mi se pare o tâmpenie. Nu îmi venea să cred că e altă denumire pt. densitate.

Greutatea specifică, da. Dar de ce să am 2 denumiri diferite pt. același lucru.

"Densitate" este suficient.

"Masă specifică" implică _ că masa unui obiect poate varia în funcție de mediu și este probabil un termen folosit de cei care nu fac distincția dintre masă și greutate.
ingfrancisc scrie:In formulele de mai sus masa m era in kg (SI).
Am luat un volum de 1,6 litri (1600 cm3) aleator, ca exemplificare. Orice volum ai lua diferenta dintre m2 si m1 va fi tot aia, deci MASA aerului din cilindru va creste dupa comprimare. Evident creste si greutate si densitatea pentru ca sunt marimi derivate din masa.
Acum o scalzi, o întorci din condei dar tot aceeași inepție repeți.

Uite enunțul original, al lui cisu, de la care a plecat discuția:

- (aerul e comprimabil, odata cu comprimarea ii creste masa...)

La care eu am zis:

- Cum să îi crească masa aerului prin comprimare?

La care tu ai zis:

- glumeai, nu?

Explică-ne te rog cum crești tu masa unei cantități fixe de aer prin comprimare.

Nu masa specifică (altă inepție). Nu densitatea. Masa.

Dacă răspunzi iar fără să citești, denaturezi discuția sau o arzi dubios în continuare despre "confuziile mele" (care, de fapt, sunt ale tale și ale lui cisu) nu îți mai răspund.
Imagine
Le lion flatulent est revenu.

Avatar utilizator
mituc
Mesaje:9122
Membru din:Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
Marca si model masina:Mazda 3 MPS BK
Localitate:Iasi
Contact:

Re: Kit admisie hdi

Mesaj de mituc » Vin Ian 07, 2011 7:19 am

SonyAD scrie:
mituc scrie:Apoi, ai spus de acel obiect in apa. Pai legea lui arhimede spune ceva si de cazul asta: un buhai care sta ca prostul in apa e impins de jos in sus cu o forta egala cu greutatea volumului de pisat dezlocuit.
Ideea e că masa obiectului este aceeași și în aer și în apă. Dar greutatea lui măsurată (dacă îl pui pe un cântar imersat în apă) e mai mică decât în aer.
Vorba unuia, "prietene, esti teafar?".
Greutatea unui obiect nu are nici o legatura cu gazul sau lichidul care-l inconjoara. Insa cintarele pe care le avem noi prin casa sint calibrate pentru a masura in aer, iar aerul e un lichid (gazos) destul de usor care impinge obiectele inapoi in sus cu o forta suficient de mica incit sa fie neglijata. Asta nu are insa legatura cu greutatea. Atita timp cit nu masori in vid "masa" masurata de un cintar e calculata de fapt pe baza diferentei dintre greutate si forta aia a lui arhimede (care in aer e mica) si respectiv luind in considerare o acceleratie gravitationala prestabilita.
Da, acelasi cintar pe luna va masura diferit, dar asta nu inseamna ca masa va diferi.
Adu-ti aminte de legea atractiei universale, acolo intra doar masa care asa cum spunea si ingfrancisc e una dintre marimile fundamentale.
Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)

Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!

Avatar utilizator
Mihay
Supermoderator
Mesaje:11065
Membru din:Lun Noi 19, 2007 10:45 pm
Localitate:Bucuresti

Re: Kit admisie hdi

Mesaj de Mihay » Vin Ian 07, 2011 8:59 am

@SonyAD nu vrei sa-ti faci un blog ? Te putem indruma gratuit :wink:

Avatar utilizator
SonyAD
Mesaje:338
Membru din:Joi Mai 21, 2009 4:34 pm
Numar Inmatriculare:B 07 VDL
Localitate:Bucureşti

Re: Kit admisie hdi

Mesaj de SonyAD » Vin Ian 07, 2011 1:29 pm

mituc scrie:Greutatea unui obiect nu are nici o legatura cu gazul sau lichidul care-l inconjoara. Insa cintarele pe care le avem noi prin casa sint calibrate pentru a masura in aer, iar aerul e un lichid (gazos) destul de usor care impinge obiectele inapoi in sus cu o forta suficient de mica incit sa fie neglijata. Asta nu are insa legatura cu greutatea.
Cum să nu aibă legătură cu greutatea? Nu asta măsoară cântarele? Nu e mai ușor de ridicat un obiect imersat în apă?

Ce ar trebui să măsoare? Cum ar trebui să măsoare? Cum ar trebui calibrat un cântar pentru cântărit în apă? De unde știe cântarul densitatea corpului cântărit și densitatea fluidului în care se măsoară ca să poată compensa corect pentru forța arhimedică indiferent ce cântărești sub apă (plumb sau aluminiu)?

Nici la cântărirea în aer nu se compensează pt. forța arhimedică. Nu se calibrează cântarele pt. ea pt. că trebuie să știi densitatea corpului cântărit și densitatea atmosferică. Se face abstracție de forța arhimedică a aerului pt. că este f. puțin dens în comparație cu vasta majoritate a materialelor cântărite în atmosferă.
mituc scrie:Atita timp cit nu masori in vid "masa" masurata de un cintar e calculata de fapt pe baza diferentei dintre greutate si forta aia a lui arhimede (care in aer e mica) si respectiv luind in considerare o acceleratie gravitationala prestabilita.
Nu e adevărat, forța arhimedică depinde de densitatea corpului și densitatea fluidului. Trebuie să le știi pe amândouă în momentul când cântărești (pt. ca pot varia) ca să poți compensa pt. forța arhimedică.
mituc scrie:Da, acelasi cintar pe luna va masura diferit, dar asta nu inseamna ca masa va diferi.
Masa corpului, nu. Nici nu am susținut asta. Dar ai altă accelerație gravitațională (luna are mai puțină masă) și nu ai atmosferă. Ambele schimbă greutatea msurată. Una mult în minus, alta puțin în plus.
mituc scrie:Adu-ti aminte de legea atractiei universale, acolo intra doar masa care asa cum spunea si ingfrancisc e una dintre marimile fundamentale.
Ce mă interesează pe mine legea atracției universale? Hai să ne uităm totuși de unde am plecat și unde am ajuns și ce a zis fiecare pe drum.

Discuția a plecat de la afirmația lui cisu că, prin comprimare, crește masa aerului. Eu l-am întrebat cum e posibil așa ceva și ei au început să se rățoiască la mine, elementul antisocial de pe forum.

Deci dacă e cineva care are nevoie de lămuriri că masa unei mase de gaz nu variază, nu eu sunt ăla.

Masa a ceva e cât de mult ai din acel ceva. Cât de mult ai din ceva nu variază (decât dacă rupi bucățele și vinzi sau arzi). Cât de greu e acel ceva, da, variază.

Masa unei mese poate să varieze, într-adevăr.
Mihay scrie:@SonyAD nu vrei sa-ti faci un blog ? Te putem indruma gratuit :wink:
Un mic avânt, imbold, ceva. :)
Ultima oară modificat Vin Ian 07, 2011 1:47 pm de către Mihay, modificat 1 dată în total.
Motiv: daca nu as mai da 4-5 scroll-uri la posturile tale...
Imagine
Le lion flatulent est revenu.

Avatar utilizator
mituc
Mesaje:9122
Membru din:Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
Marca si model masina:Mazda 3 MPS BK
Localitate:Iasi
Contact:

Re: Kit admisie hdi

Mesaj de mituc » Vin Ian 07, 2011 3:46 pm

Ok, eu voi lua o pauza, ma duc sa-mi trag niste palme, cred ca nu vad bine ce citesc. Bag piciorul.

P.S.: incepe de la definitia greutatii, G=m*g ca sa vezi cit de pe aratura o dai.
Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)

Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!

Avatar utilizator
chainsaw
Mesaje:2733
Membru din:Lun Noi 24, 2008 11:28 pm
Numar Inmatriculare:B-58-HDY
Localitate:Bucuresti
Contact:

Re: Kit admisie hdi

Mesaj de chainsaw » Vin Ian 07, 2011 4:03 pm

o caramida are aceeasi masa proprie si acelasi G, pe Pamant, atat in apa, cat si pe uscat.

in apa, de ex, greutatea APARENTA = greutate - greutatea apei dislocate
2007 Citroën C4 VTR 1.6i 110cp
1988 Citroën BX 1.9 GTi 16V, 160cp ... din pacate, vandut.
_________________
Imagine

Avatar utilizator
Shadow
AfterDark Racing Club
Mesaje:3159
Membru din:Sâm Feb 10, 2007 11:53 am
Localitate:Bucuresti
Contact:

Re: Kit admisie hdi

Mesaj de Shadow » Vin Ian 07, 2011 4:55 pm

@SonyAD: Tu cred ca vrei sa reinventezi legile fizicii...dar nu prea iti iese... :lol:
Mitsubishi Evolution X MR - Wicked White

Honda Civic Type-R FN2 - Milano Red (ex)

C4 coupe - Inferno Red (ex)

Avatar utilizator
ingfrancisc
Mesaje:917
Membru din:Sâm Mar 28, 2009 11:37 am
Marca si model masina:C4 Picasso, 1.6 HDI
Numar Inmatriculare:TM04DVF
Localitate:Timisoara
Contact:

Re: Kit admisie hdi

Mesaj de ingfrancisc » Vin Ian 07, 2011 5:04 pm

ingfrancisc scrie:SonyAd, eu ma dau batut ...
:hi
C4 Picasso, 1.6 HDI 109 CP
C3 Picasso, 1.6 HDI 92 CP

Avatar utilizator
SonyAD
Mesaje:338
Membru din:Joi Mai 21, 2009 4:34 pm
Numar Inmatriculare:B 07 VDL
Localitate:Bucureşti

Re: Kit admisie hdi

Mesaj de SonyAD » Vin Ian 07, 2011 7:26 pm

mituc scrie:Ok, eu voi lua o pauza, ma duc sa-mi trag niste palme, cred ca nu vad bine ce citesc. Bag piciorul.

P.S.: incepe de la definitia greutatii, G=m*g ca sa vezi cit de pe aratura o dai.
Păcat, de la tine chiar mă așteptam să înțelegi ce zic.
chainsaw scrie:o caramida are aceeasi masa proprie si acelasi G, pe Pamant, atat in apa, cat si pe uscat.
Atunci cântărește-o în apă, pe uscat și într-o cameră vidată să ne demonstrezi că are aceeași greutate.
chainsaw scrie:in apa, de ex, greutatea APARENTA = greutate - greutatea apei dislocate
Copy paste.

Te-aș întreba prin ce diferă "greutatea aparentă" din apă cu "greutatea aparentă" din aer (sau cum vrei tu să zici la ce măsori cu cântarul pe uscat) având în vedere că atât apa cât și aerul sunt fluide și în ambele cazuri cântărești un corp imersat într-un fluid, deci supus acțiunii forței arhimedice.

Diferența este că apa este mult mai densă că aerul și deci și forța arhimedică este mult mai puternică și îți strică rău de tot rezultatul dacă nu o iei în calcul.

Când cântărești o mașină din fontă, oțel, aluminiu, sticlă, plastic și cauciuc pe uscat nu o conta f. mult că efectuezi cântărirea într-un fluid dar dacă încerci să cântărești un balon o să vezi că am dreptate, că îi variază greutatea "aparentă" în funcție de densitatea atmosferică și cea a gazului din balon. Doar așa funcționează baloanele cu aer cald.

Unii dintre voi parcă sunteți rupți din alegoria peșterii. #-o
Imagine
Le lion flatulent est revenu.

Avatar utilizator
mituc
Mesaje:9122
Membru din:Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
Marca si model masina:Mazda 3 MPS BK
Localitate:Iasi
Contact:

Re: Kit admisie hdi

Mesaj de mituc » Vin Ian 07, 2011 10:00 pm

SonyAD scrie:
mituc scrie:Ok, eu voi lua o pauza, ma duc sa-mi trag niste palme, cred ca nu vad bine ce citesc. Bag piciorul.

P.S.: incepe de la definitia greutatii, G=m*g ca sa vezi cit de pe aratura o dai.
Păcat, de la tine chiar mă așteptam să înțelegi ce zic.
Pai nu am cum sa inteleg. Daca e sa ma iau dupa tine nu intra aer deloc in admisie. Nu de alta dar greutatea lui aparenta e 0. Cind de fapt ce conteaza e volumul*densitatea, iar densitatea aerului se cunoaste, eventual se poate calcula pentru variatii ale presiunii.

Ce treaba are greutatea aparenta aici sa-mi trag un cot in ochi daca inteleg.
Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)

Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!

Scrie răspuns

Înapoi la “Performance Tuning”