Filtru de aer sport/admisie directa

Chiptuning, filtre, evacuari, admisii,suspensii etc
Scrie răspuns
Avatar utilizator
Juliu
Mesaje:689
Membru din:Dum Oct 11, 2009 8:50 am
Numar Inmatriculare:B-14-KWD
Localitate:Bucuresti
Re: Filtru de aer sport/admisie directa

Mesaj de Juliu » Mie Sep 22, 2010 10:38 pm

Da, dar as mai puncta un lucru. Daca au scos 15 cp in plus din motorul precedent, nu este obligatoriu sa scoata si 15 cp din VTI. Eu cred ca scopul acestui motor este consumul redus, usurinta in utilizare, emisii. Nu vad rostul tuningului.

Pensionarul de mine nici nu are nevoie de mai multa putere, orice lux te arde la buzunar. Eu caut consum si fiabilitate acum.


Inca ma mai gandesc cu placere la HDI-ul de 138 cp, dar comparand fisele, nu sunt chiar super super entuziasmat.
As fi platit cateva mii de euro bune in plus, bani de care nu dispuneam si pe care nu i-as fi recuperat din consum, vti-ul este foarte prietenos cand mergi potolit.
HDI-ul are 0.3 secunde in minus la sprint 0-100 km/h, 12 km in plus la viteza maxima, la reprize rupe, bineinteles, no comment. Consumul - in viata reala, vti-ul scoate un 5.6 - 6 L afara fara sa puna intrebari.
Cand trebuie sa dai bani si din chiloti sunt si alte argumente in afara de putere bruta.
Citroen C4, 1.6 vti
Imagine

Avatar utilizator
b-10-ake
Mesaje:294
Membru din:Mie Oct 24, 2007 7:51 am

Re: Filtru de aer sport/admisie directa

Mesaj de b-10-ake » Joi Sep 23, 2010 9:39 pm

In teorie, cred ca si practic, poti pune axe cu came echivalente puterii de la VTI pe motorul de 110, insa o sa ai deschiderea mare a supapelor si la turatii mici si de aici o sa creasca consumul la viteze normale.Cred ca la turatii mari VTI-ul de 122 consuma mai mult decat cel fara VTI, datorita deschiderii un timp mai mare a supapelor.

Rolul distributiei variabile e sa ai consum mic (si putere si cuplu mai mici la turatii mici) si putere mare la turatie mare.Cel mai bun exemplu in privinta asta e motorul de 1.8 140CP de la Honda(parca si Opel are unul), care pana in 4000 de ture trage mai prost ca un Logan de 1.4 insa si consumul este mic.

Referitor la costuri, nu stiu la cat se schimba distributia la VTI, dar la 2.0 HDI se schimba la 240.000, chiar si in conditii severe, iar bujiile se schimba daca se defecteaza.Cred ca in afara de motor si cutie, masinile sunt in esenta la fel ca si costuri de intretinere, depinde si cat vrei sa mergi cu masina, a mea are deja 158.000, deci cred ca mi-am scos diferenta de bani din motorina, iar in afara pieselor schimbate pe garantie costurile totale nu depasesc 3000 EURO pana acum, deci cam 1000 de EURO/50.000 km cheltuieli de intretinere (aici am inclus evident toate reviziile, 10 la numar pana acum).
Ex C4 coupe 2.0 HDI Vtr Pack 273.273 km
Opel Astra J Notchback 1.6 115

http://www.youtube.com/watch?v=C3CGmguw_MU - top speed la mine

Avatar utilizator
Juliu
Mesaje:689
Membru din:Dum Oct 11, 2009 8:50 am
Numar Inmatriculare:B-14-KWD
Localitate:Bucuresti

Re: Filtru de aer sport/admisie directa

Mesaj de Juliu » Joi Sep 23, 2010 10:19 pm

Foarte bine punctat, vad ca ai si motorul cel mai sau unul din cele mai dorite de pe C4.

Distributia la VTi se schimba la 120 sau 140.000 km, nu mai imi amintesc exact. Intervalele producatorului sunt insa apa de ploaie pentru mine, prefer sa ma apuc de lucru inainte de indicatiile din fisa.


Daca pui axa cu came de pe VTi pe motorul precedent de 110 cp, nu faci decat o boacana. Mecanismul si ECM-ul suplimentar care controleaza deschiderea si sincronizarea supapelor la VTi face diferenta. Axa cu came este stas.
Citroen C4, 1.6 vti
Imagine

Avatar utilizator
Motzoi C4
C4 Ya Yo
Mesaje:1079
Membru din:Mar Dec 09, 2008 4:15 pm
Numar Inmatriculare:PH-60-SMC
Localitate:Ploiesti

Re: Filtru de aer sport/admisie directa

Mesaj de Motzoi C4 » Mar Iun 14, 2011 10:32 pm

Am o nelamurire. Ce parere aveti despre acest filtru http://tuningshop.ro/prod_206235.html" onclick="window.open(this.href);return false; ?
Care este diferenta de sunet intre admisia directa si filtru sport?
Se poate gasi in alta parte tubulatura, la pilot mi-au cerut un pret destul de mare pentru admisie cu tot cu filtru(e drept, de la ei). Nu mai e valabila oferta cu 100 de euro, am intrebat azi.
Citroen C4 Coupe, 1.6i, 16 valve,Jaune Scott, jante Bellone 17'' Polished Black, viewtopic.php?f=19&t=2681" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar utilizator
Aiurica
Supermoderator
Mesaje:11244
Membru din:Joi Aug 30, 2007 10:54 am
Marca si model masina:C4 2.0 VTS by Loeb
Numar Inmatriculare:B 32 WRC
Contact:

Re: Filtru de aer sport/admisie directa

Mesaj de Aiurica » Mar Iun 14, 2011 11:31 pm

diferenta la sunet e imensa.....
By Loeb no.1882 2.0 16 VVT-VTS 180 hp
By Aiurica 1.6 16v 110 hp -Sold

Avatar utilizator
jordan
Mesaje:44
Membru din:Dum Mai 01, 2011 5:12 pm
Localitate:Cj

Re: Filtru de aer sport/admisie directa

Mesaj de jordan » Mar Iun 14, 2011 11:35 pm

Filtru direct uscat ? NEVER !
Daca tot e sa fie direct ,obligatoriu de tip umed.


ps. Simota si Pilot sunt trecute in gama gadgeturilor de duzina ce se gasesc in targul de vite.Daca tineti la motoare,evitati marfa de genul asta.
N-are baba ce-are moshu',citroen cu scaun roshu' ....

Avatar utilizator
SonyAD
Mesaje:338
Membru din:Joi Mai 21, 2009 4:34 pm
Numar Inmatriculare:B 07 VDL
Localitate:Bucureşti

Re: Filtru de aer sport/admisie directa

Mesaj de SonyAD » Mie Iun 15, 2011 8:59 am

Cine ține la motorul lui nu schimbă filtrul stock pe altceva.
Imagine
Le lion flatulent est revenu.

Avatar utilizator
mituc
Mesaje:9122
Membru din:Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
Marca si model masina:Mazda 3 MPS BK
Localitate:Iasi
Contact:

Re: Filtru de aer sport/admisie directa

Mesaj de mituc » Mie Iun 15, 2011 9:18 am

Eaxct. Eventual merge intr-un service agreat si cere detunarea de la 110 la 65cp ca sa previna uzura internelor, cutiei si ambreajului.
Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)

Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!

Avatar utilizator
SonyAD
Mesaje:338
Membru din:Joi Mai 21, 2009 4:34 pm
Numar Inmatriculare:B 07 VDL
Localitate:Bucureşti

Re: Filtru de aer sport/admisie directa

Mesaj de SonyAD » Mie Iun 15, 2011 10:14 am

Nu știu cum poți compara a nu schimba filtrul stock pe unul prost cu a te duce la reprezentanță pt. un detune.

În primul caz te abții să faci ceva dăunător, în al doilea caz faci ceva inutil.

Cel mai bun filtru din test filtrează de 45 de ori mai bine decât cel mai prost (K&N).
Imagine
Le lion flatulent est revenu.

Avatar utilizator
mituc
Mesaje:9122
Membru din:Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
Marca si model masina:Mazda 3 MPS BK
Localitate:Iasi
Contact:

Re: Filtru de aer sport/admisie directa

Mesaj de mituc » Mie Iun 15, 2011 3:31 pm

Grafice poate face oricine pe baza unui reper. Vrei sa desfiintezi ceva - faci un articol frumos ca ala si-l postezi in diverse locuri.
Ca utilizator de filtre uscate si umede pot sa-ti spun doar atit: double-bullshit!
1st bullshit: "The PROBLEM is you spent a chunk of change on a product that not only DID NOT increase your horsepower" - dyno proved otherwise.
2nd bullshit: "but also let in a lot of dirt while doing it" - say what? Traseul meu de admisie e mai curat ca inainte cind mai gaseam ocazional un strat fin de praf depus in anumite zone dupa filtrul de hirtie fara sa existe fisuri in traseul de admisie sau coliere nestrinse sau orice trasnaie de genul asta.

In concluzie: folositi orice filtru bun si nu-l utilizati in exces (adica schimbati-l la timp), intretineti-l corect (adica lubrefiati-l cum trebuie, nu prea putin sau nu in exces daca e filtru umed, sau nu-l curatati cu jet de aer daca e de hirtie, etc), asigurati-va ca e fixat bine in carcasa sau in capul conductei de admisie daca aveti short ram sau CAI sau ceva, etc.

P.S.: Uleiul din motor de mai important, eu l-as schimba pe ala mai des decit sa caut filtrele de aer sub coada.
Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)

Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!

Avatar utilizator
SonyAD
Mesaje:338
Membru din:Joi Mai 21, 2009 4:34 pm
Numar Inmatriculare:B 07 VDL
Localitate:Bucureşti

Re: Filtru de aer sport/admisie directa

Mesaj de SonyAD » Mie Iun 15, 2011 7:38 pm

mituc scrie:Grafice poate face oricine pe baza unui reper. Vrei sa desfiintezi ceva - faci un articol frumos ca ala si-l postezi in diverse locuri.
Ca utilizator de filtre uscate si umede pot sa-ti spun doar atit: double-bullshit!
1st bullshit: "The PROBLEM is you spent a chunk of change on a product that not only DID NOT increase your horsepower" - dyno proved otherwise.
2nd bullshit: "but also let in a lot of dirt while doing it" - say what? Traseul meu de admisie e mai curat ca inainte cind mai gaseam ocazional un strat fin de praf depus in anumite zone dupa filtrul de hirtie fara sa existe fisuri in traseul de admisie sau coliere nestrinse sau orice trasnaie de genul asta.
Filtrele "sport" sunt bune de site de pietriș. Alea conice sunt bune de pus pe bec la lustră.

Nu știu ce a fost în capul meu crezând că o să te impresioneze cu ceva niște grafice. :) K&N e totuși numai unul dintre filtrele testate.

Și, uite, chiar de pe site-ul lor:

To ensure our air filters provide a high level of dirt protection, we regularly test our air filter designs using the testing procedure described above. Those tests demonstrate K&N air filters generally achieve overall filtration efficiency in the range of 96% - 99%.

96%, cam exact cum a arată graficele alea în care nu ai încredere. :mrgreen:

EXECRABIL.

Știi la ce mă gândesc eu când văd sau aud de filtre sport?

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=y2OS2pwrZTI[/youtube] :ok
mituc scrie:P.S.: Uleiul din motor de mai important, eu l-as schimba pe ala mai des decit sa caut filtrele de aer sub coada.
În loc să schimb mai des uleiul mai degrabă mi-aș monta așa ceva:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=klcBRnyCSvo[/youtube]

sistem de filtrare suplimentară. O mică parte din debitul de ulei după pompă trece printr-un filtru ultrafin și se întoarce în baie. Nu prea știu cum ar merge montat la motoarele noastre. Poate pe returul de ulei de la turbosuflantă? Poate se pune un adaptor între radiatorul de ulei și filtrul de ulei?

Și nu știu unde se găsește așa ceva la noi.
Imagine
Le lion flatulent est revenu.

Avatar utilizator
mituc
Mesaje:9122
Membru din:Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
Marca si model masina:Mazda 3 MPS BK
Localitate:Iasi
Contact:

Re: Filtru de aer sport/admisie directa

Mesaj de mituc » Mie Iun 15, 2011 11:36 pm

Hmm.. comparasem vizual inaltimea graficelor si nu m-am mai utiat la cifre, l-am vazut undeva pe la 35-40% :)
Da, stiam ca ma mut de la 99.5% la 96%, asta e ceva asumat si cunoscut cind treci la filtre sport. Mai mult decit atit, un filtru conic are o suprafata mai mare decit cel panel ceea ce face ca la modul absolut eficienta lui in filtrare sa fie si mai mica in comparatie cu filtrul panel OEM.

Apoi, la 300k km cind utilizarea indelungata a fltrelor sport se va face simtita la motor pur si simplu schimbi pistoanele, camasile cilindrilor si eventual rulmentii la fiele si mai mergi inca 300k, In ritmul actual eu voi ajunge la 300k cam peste 7 ani, vorbim atunci daca va mai fi aici planeta asta.
Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)

Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!

Avatar utilizator
SonyAD
Mesaje:338
Membru din:Joi Mai 21, 2009 4:34 pm
Numar Inmatriculare:B 07 VDL
Localitate:Bucureşti

Re: Filtru de aer sport/admisie directa

Mesaj de SonyAD » Joi Iun 16, 2011 12:22 am

Îmi place optimismul tău.
Abilitatea de a nu vedea găurile sitei de pietriș.
Cutezanța de a privi spre un viitor improbabil.
:mrgreen:
Imagine
Le lion flatulent est revenu.

Avatar utilizator
mituc
Mesaje:9122
Membru din:Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
Marca si model masina:Mazda 3 MPS BK
Localitate:Iasi
Contact:

Re: Filtru de aer sport/admisie directa

Mesaj de mituc » Joi Iun 16, 2011 12:23 am

Asa, si ca sa raspund si la partea cu puterea. Motoarele de generatie noua sint controlate electronic prin cei aproximativ 4 miliarde 500 de milioane de senzori care se afla prin ele.
Debitmetrul si senzorii de oxigen sint doar 2 categorii. Cum functioneaza (exemplific pentru motoarele pe benzina ca la astea mai stiu cite ceva):
- in bucla inchisa (sa zicem, mers normal) ai valori de amestec comandate si valori de amestec citite (AFR). Astfel, debitmetrul citeste niste valori de aer, si stie ca la, sa zicem, 50g/s de aer el tre' sa bage o anumita cantitate de benzina. De obicei in bucla inchisa AFR-ul comandat e in jur de cel stoechiometric, 14.76:1 (sau 1:1 daca ne referim la valoarea lambda). In functie de AFR-ul citit de senzorii lambda ECU ajusteaza debitul de benzina pentru a ajunge la AFR-ul comandat si in acelasi timp re-invata debitele de aer in mod corespunzator (densitatea aerului variind cu temperatura ECU are predefinita aceasta corespondenta Volti -> g/s la ceva de genul +20C si presiune atmosferica la nivelul marii).
- In bucla deschisa nu se mai tine cont de ce zbiara senzorii lambda si se merge pe NOS maxim, AFR comandat mai mic (12:1, 11:1 sau chiar sub 10:1, infunctie de masina/motor, avans, etc). Pentru asta se foloseste tabela de corespondenta invatata anterior sau cea predefinita daca cea invatata nu e completa.

Asadar poti merge si fara filtru de aer, cresterea de putere este 0! Sper ca nu e nimeni surprins.

Pentru a face mai multa putere tre' sa arzi mai multa benzina si la un aspirat daca nu umbli la avans (iar timingul valvelor raminind acelasi, ca e mecanic de obicei, presiunea uleiului in tachetii care ridica scaunele nu creste sau scade in vreun fel) atunci singura sansa e sa turezi mai mult si cu ceva noroc sa nu fie nevoie ca ECU sa mareasca avansul pentru a preveni detonatiile. Daca unghiul axelor cu came si actuatorul de VVT te mai ajuta inca 500-700rpm... te-ai scos.

Sau, daca ai o admisie short ram sau CAI care-ti impinge in motor aer la temperatura mediului ambiant deja in acelasi volum ai o idee mai mult oxigen. In filtrul OEM aerul se mai incinge din cauza permisivitatii scazute, mai e ditamai cutioiul ala care absoarbe si el caldura, etc. Si iaca deja te-ai scos, ai avans mai mic, deja cel putin la turatii medii unde motorul nu e la limita te-ai facut cu ceva magari in plus.

Si mai e o chestie care-ti poate aduce magari in plus la short ram/CAI: decalibrarea debitmetrului. AFR-ul comandat nu se va regasi in citirile sondelor lambda pentru ca debitmetrul va citi mai putin aer decit intra de fapt, admisiile short ram/CAI fiind de obicei facute cu niste tevi nesimtite de 2.5 sau 3", sau chiar mai mari. Astfel ECU se va panica si va injecta ceva mai multa benzina ca sa compenseze valorile de amestec mai sarace citite fata de cele comandate. Insa asta deja e anomalie, iar in bucla inchisa masina va merge relativ aiurea (chiar daca nu o simti) pentru ca e posibil sa nu poata invata noile valori daca-s in afara unor marje, iar in bucla deschisa (WOT) e posibil sa mearga cu amestec usor mai sarac (si asta inseamna temperatura mai ridicata in camerele de ardere ceea ce duce la uzura prematura, in functie de cit de mult se abuzeaza).

In momentul in care pui un filtru mai permisiv daca nu umbli si la setarile originale ale ECU (recalibrare debitmetru, avans mai agresiv pentru ca se presupune ca aerul va fi o idee mai rece, etc) singurele beneficii sint sunetul si cu ceva noroc o usoara crestere de cuplu/putere pe plaja medie de turatii datorita faptului ca motorul nu va mai pierde energie cinetica asa multa in vacuumul creat pentru a trage aer, acesta din urma venind mai usor prin filtrul mai permisiv.

In concluzie: filtru umed panel = o timpenie, si aici sint de acord cu SonyAD cum ca mai rau faci.
Daca vrei crestere de putere (asta insemnind si faptul ca esti dispus sa faci niste compromisuri) pui filtru umed si admisie SRI sau CAI.
Intr-adevar, cresterea va fi mica si va avea ca origine o anomalie de citire a debitelor coreste de catre debitmetru, dar aceasta modificare insotita de o recalibrare a debitmetrului si eventual o resoftare a ECU va aduce sensibil mai multa putere decit aceeasi resoftare si filtru OEM.

Daca e sa ne referim la aspiratul de 1.6 (110 sau 122cp) tunerul cu care am discutat se pare ca lucra cu niste fricosi care erau s-o ia pe ulei cind au vazut ca limita turatiei e la 7000rpm, si ei au vrut s-o seteze la 6500. Macar au facut o treaba buna pe partea de avans si intre 5000 si 6200rpm soarele stralucea pe cer iar la robinete curgea lapte cu miere.

P.S.: gaurile alea se vad cu ochiul liber destul de bine, insa e suficient ulei pe acolo si se astupa relativ repede ;) Garniturile alea din silicon ale filtrelor OEM se pare ca nu erau drepte si mai intrau chestii. Dupa ce am trecut la filtrele umede nu mai am problema asta. Dar e doar cazul meu (sper) cu producatorul de cacat de filtre de aer.
Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)

Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!

Avatar utilizator
SonyAD
Mesaje:338
Membru din:Joi Mai 21, 2009 4:34 pm
Numar Inmatriculare:B 07 VDL
Localitate:Bucureşti

Re: Filtru de aer sport/admisie directa

Mesaj de SonyAD » Joi Iun 16, 2011 12:50 am

:mrgreen: Mă amuză când aud și citesc de RAM (air induction, etc.).

Te pomenești că deja am trecut la statoreactoare sub capotă prin cumpărarea câtorva prostii de chinezării.

Și avansul aprinderii nu se reduce când au loc detonații?

Din tabelul ăsta (prima coloană, presiunile sunt relative - peste atmosferică) vedem

Imagine

că densitatea aerului variază nesemnificativ între 66°C și 38°C, de exemplu.
Imagine
Le lion flatulent est revenu.

Scrie răspuns

Înapoi la “Performance Tuning”