Jurnal C4 1.6i starting 128.000 KM

Cum se comporta C4-ul tau de-a lungul timpului,cat consuma,iti mai place, nu-ti mai place etc
Avatar utilizator
vladut_v
Mesaje:711
Membru din:Mar Feb 27, 2007 5:33 pm
Contact:
Re: Jurnal C4 1.6i starting 128.000 KM

Mesaj de vladut_v » Joi Iun 16, 2011 3:54 pm

Mersi !

Rola aceea de pe piesa intiinzatoare, pare la prima vedere dintr-un plastic destul de simplu si subtire, poate chiar casant.

KM la care am schimbat distributia 151.500. Am facut si schimbul de ulei, tot acum, dupa 20.000. Pe deviz sunt trecuti cei 4 litrii ca fiind MOBIL SUPER 3000 :shock: Nu ca ar fi un ulei slab, este full sintetic, insa ce se intampla cu parteneriatul CITROEN - TOTAL ? Este vreo problema daca "toata viata" am avut Total si acum altceva ?
C4 1.6i 16V Berlina

Avatar utilizator
vlad
CREATIVE TECHNOLOGIE
Mesaje:7482
Membru din:Vin Dec 21, 2007 12:10 pm
Marca si model masina:Citroen C4, 1.6 HDI
Numar Inmatriculare:BH 57 ELA

Re: Jurnal C4 1.6i starting 128.000 KM

Mesaj de vlad » Joi Iun 16, 2011 3:59 pm

Nu e o problema daca s-a respectat viscozitatea.
Black pearl, 1,6 HDI, 90 caluti.

ImagineImagineImagineImagine

Avatar utilizator
vladut_v
Mesaje:711
Membru din:Mar Feb 27, 2007 5:33 pm
Contact:

Re: Jurnal C4 1.6i starting 128.000 KM

Mesaj de vladut_v » Vin Sep 30, 2011 6:46 pm

La inceputul saptamanii aveam de facut un drum Brasov - Oradea. Exact cu o zi inainte, rulmentul fata, pentru care am primit recomandare de schimbare, la ultima revizie din 15 Iunie, a inceput sa huruie atat de tare, plus trepidatii in pardoseala masinii, incat nu am mai plecat cu C4-le.

Nu m-am suparat deloc pe masina pentru ca am imprumutat o Dacia Logan MCV 1.5 dCi-ul simplu de putere mai mica, care m-a uimit la propriu. 5 ore si 10 minute pe segment (~420 de km) cu o medie de peste 80 de km/h si consum de 5.5 l/100 km, la un trafic specific de E60 intr-o dupa amiaza de Luni. Prima tangenta cu un Diesel pe o distanta mai lunga. Am fost fascinat de Diesel, este foarte puternic, chiar si acest 1.5 Renault, cu incarcatura, la urcare, in depasire. La regimul asta de mers, in C4 nu mai aveam rinichi si nu m-as fi putut gandi la un consum mai mic de 8.5 extraurban.

Revenind la C4, ieri am intrat in service cu rulmentul stanga fata. Am cerut si inlocuirea discurilor si a placutelor de frana pe fata. Placutele sunt consumate aproape de tot, as zice 85-90 % iar de discuri - nu stiu sa apreciez. Atat stiu ca prima recomandare de schimbare pentru uzura discurilor, am primit-o din service la revizia de 110.000 km. De atunci am mai facut 52.000 km.

De asemenea am solicitat remedierea problemei cu clima, mentionata la sfarsitul lui Iulie, AICI

Rezolvare:

1. Instalatia de AC se reumple cu freon si devine functionala 100%. Ramane un usor zgomot ambiental, numai cateodata cand AC-ul este in functiune. S-a dovedit a fi "ambreajul compresorului" piesa separata foarte scumpa 2.200 RON sau 2.800 RON tot compresorul. Asa mi-au spus. AC-ul functioneaza acum foarte bine.

2. Se constata un pivot stanga defect, este pe stoc si se inlocuieste (~110 RON piesa)

INTREBARE: Nu este necesara refacerea geometriei la schimbarea pivotului (stanga) ? La mine nu s-a facut.

3. Discurile de frana, originale Citroen, stralucesc, placutele nu scartaie, frana ma scoate afara prin geam. Incerc sa nu franez brusc o perioada, pentru rodaj. Discurile au costat undeva la 390 RON setul.

4. Dupa schimbarea rulmentului stanga fata nu mai huruie si nu mai trepideaza nimic in pardoseala.

5. Am stat o alta jumatate de zi pentru o trompeta de claxon, pentru ca originalul cedase. Pe original 350 RON si 5 zile de asteptare, asa ca mi-au montat un alt brand, renuntandu-se la mufa originala de pe cablu. Am cerut sa-l monteze undeva mai sus spre compartimentul motor, sa nu se ude la spalatorie (nu mai am deflectorul de aer complet - decat portiuni din el). N-am reusit sa identific trompeta claxon, sub capota, insa din interior se aude ca urla mai din interior "de undeva" :)

Masina a iesit din service cu recomandarea de schimbare si a discurilor frana spate. Placutele au sapat in el iar acum undeva se freaca de disc, scotand un scartait usor. Eu l-am identificat doar de cateva ori.

INTREBARE: Am inteles ca schimbarea discurilor spate este o operatiune cel putin la fel de costisitoare, pentru ca discurile vin cu tot cu rulment si nu mai stiu ce. Se pot comanda si fara rulment insa la scoaterea discului de pe rulmentul original, de cele mai multe ori acesta se degradeaza.

Cum stau lucrurile mai exact ?

Legat de costuri, puteam opta pentru doua variante de fidelizare:

a. 15% reducere numai la piese - deci o factura mai scazuta
b. 10% reducere la costul total manopera+piese - prin cardul de fidelitate.

Am ales b., iar valoarea mai mare a facturiise va compensa cu costul urmatoarei vizite in service, pentru revizia de 170.000 km, care sper sa ajunga, in conditiile astea, la un pret decent.

Pana atunci sper in toate cele bune.

P.S. Am primit masina spalata si cu rotile echilibrate, acum sunt aproape perfecte, ca mi-e si mila ca in 15 zile (nu astept aglomeratia de la 1 Noiembrie), la montarea caucicurilor de iarna, sa le dezechilibreze iar, pentru ca daca vreaus a fie perfecte, trebuie sa revin pentru reechilibrare dupa ce se aseaza anvelopa de iarna.

INTREBARE: Nu exista o scula care sa ruleze roata cateva minute pe un tambur, sub presiune de cateva sute de KG, direct in vulcanizare, sa nu trebuiasca sa revin ?
C4 1.6i 16V Berlina

Avatar utilizator
commandorsteel
PowerSteel
Mesaje:6538
Membru din:Lun Mai 28, 2007 2:59 pm
Numar Inmatriculare:B-88-
Localitate:Bucuresti
Contact:

Re: Jurnal C4 1.6i starting 128.000 KM

Mesaj de commandorsteel » Vin Sep 30, 2011 6:56 pm

vladut_v scrie:INTREBARE: Nu exista o scula care sa ruleze roata cateva minute pe un tambur, sub presiune de cateva sute de KG, direct in vulcanizare, sa nu trebuiasca sa revin ?
nu are treaba numai janta ci si cauciucul in sine.
de aia e bine sa le echilibrezi de fiecare data cand scoti cauciucul si pui altul :hi
Citroen C4 Grand Picasso 1,6 HDI ... aproape full (adica are aproape toate rotile)
ImagineImagine
Imagine

Avatar utilizator
vlad
CREATIVE TECHNOLOGIE
Mesaje:7482
Membru din:Vin Dec 21, 2007 12:10 pm
Marca si model masina:Citroen C4, 1.6 HDI
Numar Inmatriculare:BH 57 ELA

Re: Jurnal C4 1.6i starting 128.000 KM

Mesaj de vlad » Vin Sep 30, 2011 7:05 pm

Schimbind pivotul nu afecteaza paralelismul, deci nu trebuie reglat nimic. Ar fi ideal ca dupa schimbarea pivotului sa se verifice toata geometria ca sa vada daca anumite unghiuri nu sint depasite in afara limitelor de toleranta cu noul pivot, just in case. Ei bine, in majoritatea locurilor o faci degeaba ca nu verifica geometrica cum trebuie, deci iar nu e necesar.

La clima: ce zgomot ai tu de ti s-a zis ca e ambreiajul ?

Discurile spate ce grosime au ? Sau ti le apreciat la ochi (sau target) ? Schimbarea discurilor spate e recomandata a se face cu schimbarea rulmentului. Daca incerci sa il depresezi intr-adevar vei forta in role si teoretic s-ar deteriora dar nu sint foarte convins de asta. Cind o sa ajung in situatia respectiva voi vedea ce decizie voi lua, pina atunci nu pot sa recomand altcuiva contrariul.
Black pearl, 1,6 HDI, 90 caluti.

ImagineImagineImagineImagine

Avatar utilizator
vladut_v
Mesaje:711
Membru din:Mar Feb 27, 2007 5:33 pm
Contact:

Re: Jurnal C4 1.6i starting 128.000 KM

Mesaj de vladut_v » Vin Sep 30, 2011 8:26 pm

Zgomotul de la clima este cel de care am amintit cu ceva vreme in urma, AICI

Discurile de frana spate prezinta deja un canal facut de placute insa dupa m ine nu este ceva de speriat. Insa dansii spun ca freaca ceva si suiera. Am patit treaba asta intr-o iarna acum cativa ani, ramasesera blocate placutele pe disc, cumva.

Ma bucur ca masina merge bine, directia a devenit mult mai ferma, odata cu umblatul pe la trenul de rulare, stanga fata.
C4 1.6i 16V Berlina

Avatar utilizator
vlad
CREATIVE TECHNOLOGIE
Mesaje:7482
Membru din:Vin Dec 21, 2007 12:10 pm
Marca si model masina:Citroen C4, 1.6 HDI
Numar Inmatriculare:BH 57 ELA

Re: Jurnal C4 1.6i starting 128.000 KM

Mesaj de vlad » Vin Sep 30, 2011 8:36 pm

Pai daca ar fi rulmentul de la ambreiajul compresorului s-ar auzi huruitul cind e decuplat A/C. Cind e cuplat A/C rulmentul nu se mai invirte. Si s-ar localiza foarte bine zgomotul respecitv daca vine intr-adevar de la compresor sau de la ventilator. Deci mai trebuie investigat.
Discurile spate ar trebui sa li se masoare grosimea si abia dupa aia se poate lua o decizie daca e sau nu de schimbat. Buza aia se poate indeparta daca freaca margina placutei de ea.
Black pearl, 1,6 HDI, 90 caluti.

ImagineImagineImagineImagine

Avatar utilizator
vladut_v
Mesaje:711
Membru din:Mar Feb 27, 2007 5:33 pm
Contact:

Re: Jurnal C4 1.6i starting 128.000 KM

Mesaj de vladut_v » Mar Ian 31, 2012 9:27 pm

Vis-a-vis de topicul C4 Vts by Loeb: au ceva bateriile astea originale de fabrica. Cunduc C4-le de pe 6 Noiembrie 2006. Practic am intrat in al 6-lea an si traversez a 6-a iarna, cu bateria originala.

Daca trece testul acestor cateva zile geroase, jos palaria Citroen (cu toata grija mea la pornire: oprit radio-ul, scos din priza chiar si detectorul de radar, stat 3 clipe pana dispar toti martorii de pe display, calcat ambreajul si ... cheie).
C4 1.6i 16V Berlina

Avatar utilizator
vladut_v
Mesaje:711
Membru din:Mar Feb 27, 2007 5:33 pm
Contact:

Re: Jurnal C4 1.6i starting 128.000 KM

Mesaj de vladut_v » Mar Oct 23, 2012 6:14 pm

Inevitabil, am ajuns in service, pentru revizia la 190.000 km. Ulei, filtre + schimbat bujiile, completat cu antigel si refacut concentratia (590 RON). Suplimentar am schimbat:

- biletela stabilizatoare fata stanga (110 RON piesa - campanie 3+) si vreo 40 RON manopera
- un bec xenon D1S fata (330 RON piesa - campanie 3+) si vreo 40 RON manopera

Din vara am evitat calatoriile pe timp de noapte, pentru ca nu mai vedeam aproape nimic cu xenoanele de fabrica. Becurile au 6 ani, merg permanent cu ele aprinse, din calculele mele ar rezulta cam 4800 de ore de functionare. Cel din dreapta dadea semne de slabiciune in sensul ca lumina devenise mult mai slaba si culoarea becului se schimbase in ultima vreme din albastrui, in mov. A mai contribuit si pozitia cazuta a farurilor din cauza captatorilor electronici de reglare a inaltimii. In consecinta nu vedeam aproape nimic la mai mult de 6 metrii in fata masinii.

Problema cu reglarea inaltimii a fost rezolvata in service, optim, probabil prin curatarea contactelor pargiilor electronice de captare fata/spate si cu siguranta o reinitializare de pozitie din Lexia. Acum inaltimea de bataie a farurilor este perfecta.

In proportie de 90% din problemele farului cu xenon, sunt datorate degradarii balastrului care furnizeaza cei 20.000 de volti necesari functionarii si mai putin problemelor datorate becului. Ca norocul, nu a fost cazul la mine, balastrii functioneaza impecabil, piesa ar fi fost mai scumpa decat becul, cam cu 30%.

Datorita pretului urias al becului D1S, am decis sa inlocuiesc doar o singura bucata, desi stiu ca e bine de schimbat in pereche. S-a nimerit ca becul cu semne pronuntate de uzura sa fie cel din dreapta. Oricum aici introduceam becul nou, chiar daca situatia era pe dos si necesita desfacerea ambelor faruri, pentru ca aici sunt problemele de vizibilitate: table, marcaje, carute, biciclisti. Oricum becul din stanga are o pozitie mai joasa din fabrica, sa nu orbeasca contrasensul.

Asadar, m-am ales cu o lumina noua de dreapta, alb-albastruie de 4300 grade Kelvin, puternica, penetranta, ca in prima zi ! Senzatia este de nedescris, vad lateralul drumului, noaptea, chiar si prin geamul lateral dreapta fata. Acum inteleg recomandarea de schimbare a becurilor cam la 3 ani (in pereche), datorita terminarii gazului xenon din bec. Diferenta este destul de mare intre becul nou si cel ramas pe partea stanga, insa nici pe departe atat de mare cum a fost diferenta intre acesta din urma si becul care dadea semne de uzura.

Investitia in bec o consider cu folos, pentru siguranta in trafic si recomand pe cat posibil schimbarea la timp desi este dureros de costisitoare.

Noroc si cu campania 3+ de 20% discount si numai 8 puncte pe card, pentru ca puncte se ofera numai pentru cuantumu sumei reduse !

Cateva poze cu becul asta si cu normele de securitate inscriptionate pe cutie (mi-a placut treaba cu electricianul expert, nu de oricare):

Imagine Imagine Imagine Imagine
C4 1.6i 16V Berlina

Avatar utilizator
vladut_v
Mesaje:711
Membru din:Mar Feb 27, 2007 5:33 pm
Contact:

Re: Jurnal C4 1.6i starting 128.000 KM

Mesaj de vladut_v » Lun Oct 29, 2012 8:54 pm

Ca tot urmeaza sezonul de trecere la anvelopele de iarna, am cateva intrebari legate de roti, care tocmai m-au fulgerat (la vreme ... !) si pe care habar n-am cui sa le pun:

1. Pot sa folosesc roata de rezerva, daca va fi cazul vreodata, sau o car de pomana, dintotdeauna ?

Intreb strict din punct de vedere al prezoanelor. Am jantele de aliaj pe 17" 6.5 J17 CH4-26 pozate si mai sus in topic. Am avut prezoane antifurt dar le-am schimbat cu prezoane fara, tot pentru jante aliaj. Roata de rezerva este un 205/55/R16, tabla neagra.

Se potrivesc prezoanele, la roata de rezerva, in caz de nevoie ?!


2. Am schimbat prezoanele antifurt, la vremea respectiva, pentru ca s-au rupt dintii cheii. Am primit cheia, la receptia masinii, una singura.

Acum observ ca setul de vanzare Citroen, al prezoanelor antifurt, contine, pana la urma, 2 astfel de chei. Stie cineva de existenta a 2 chei antifurt, la echiparea cu prezoane din astea ?

Imagine
C4 1.6i 16V Berlina

Avatar utilizator
vladut_v
Mesaje:711
Membru din:Mar Feb 27, 2007 5:33 pm
Contact:

Re: Jurnal C4 1.6i starting 128.000 KM

Mesaj de vladut_v » Dum Noi 25, 2012 10:50 am

In sfarsit m-am incaltat de iarna, pentru a cincea consecutiv, cu Nokian WR 205/50 R17 93V. Inca mai au carne suficienta pe ele si miros a coriandru in draci :)

Am demontat si toti senzorii de presiune, poate pana la primavara reusesc ceva cu schimbarea tijelor. Acum merg cu valve tubless clasice. La pornirea motorului primesc mesaj de "Tyre pressure(s) not nonitored" + Service, care se stinge dupa cateva minute. Mesajul reapare si in mers la intervale foarte rare (ore) si dispare tot singur.

Imagine
C4 1.6i 16V Berlina

Avatar utilizator
commandorsteel
PowerSteel
Mesaje:6538
Membru din:Lun Mai 28, 2007 2:59 pm
Numar Inmatriculare:B-88-
Localitate:Bucuresti
Contact:

Re: Jurnal C4 1.6i starting 128.000 KM

Mesaj de commandorsteel » Dum Noi 25, 2012 12:15 pm

vladut_v scrie: La pornirea motorului primesc mesaj de "Tyre pressure(s) not nonitored" + Service, care se stinge dupa cateva minute. Mesajul reapare si in mers la intervale foarte rare (ore) si dispare tot singur.
eroarea este din cauza senzorilor pe care nu-i mai gasseste, dar se pot dezactiva cu lexia
Citroen C4 Grand Picasso 1,6 HDI ... aproape full (adica are aproape toate rotile)
ImagineImagine
Imagine

Avatar utilizator
vladut_v
Mesaje:711
Membru din:Mar Feb 27, 2007 5:33 pm
Contact:

Re: Jurnal C4 1.6i starting 128.000 KM

Mesaj de vladut_v » Mar Noi 27, 2012 6:36 pm

Am reusit sa depasesc pragul de 800 de Km, facuti cu un plin de benzina, in conditiile:

- climatice din ultima saptamana
- mers normal, nu lent ; medie orara 53 km/h
- anvelope de iarna
- AC pornit non-stop
- faruri aprinse 80% din timp
- 80% exterior - 20% oras
- consum 6.5 pe BC (6.61 la pompa)
- cu 52.89 litrii

Imagine

Interesant, mi s-a mai intamplat o singura data sa depasesc pragul asta. Vara. 816 Km cu 51,76 litrii ; consum 6.1 pe BC (6.34 la pompa) ; aceiasi viteza medie 53 km/h

Am resetat azi si media de consum si viteza pe ultimii 9.999 Km:

Imagine

Si cu toate astea, curiozitati din decursul timpului:

- cel mai mic consum de la plin la plin a fost de 6.06 litrii la pompa
- cea mai mare cantitate de benzina care mi-a intrat in rezervor a fost de 54.64 litrii
- cel mai mare consum de la plin la plin a fost de 8.42 litrii la pompa
C4 1.6i 16V Berlina

Avatar utilizator
mituc
Mesaje:9122
Membru din:Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
Marca si model masina:Mazda 3 MPS BK
Localitate:Iasi
Contact:

Re: Jurnal C4 1.6i starting 128.000 KM

Mesaj de mituc » Mar Noi 27, 2012 6:38 pm

Nu mai merge asa gol doar de dragul recodrului de distanta intre doua plinuri.
Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)

Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!

Avatar utilizator
vladut_v
Mesaje:711
Membru din:Mar Feb 27, 2007 5:33 pm
Contact:

Re: Jurnal C4 1.6i starting 128.000 KM

Mesaj de vladut_v » Mar Noi 27, 2012 6:59 pm

Da, stiu ca nu e bine de mers pe gol. N-am avut de gand sa fac un record, nici nu mi-am dat seama, decat inainte de intrarea in benzinarie pe la 797 km si am mai dat o tura pentru cifra rotunda pe care am intalnit-o si eu foarte rar si mai mult, pentru ca nu-mi propusesem mersul la consum. Nu reusesc sa fac des nici chiar o medie de 53 km/h, alternand orasul cu exteriorul, pe parcursul mai multor zile.

Am si mentionat in josul postarii ca in rezervor am reusit sa bag mai multa benzina decat consumul asta. La fel, o singura data, ce-i drept, cantitatea asta, insemnand ca ceva mai exista in rezervor, chiar daca mergeam cam de 7-8 km pe cele 3 liniute --- de autonomie.

Cel mai mult (aici de nevoie !), am mers 20 km cu cele 3 liniute --- de autonomie. Atunci am bagat 53,91 litrii. Nici asta, nefiind un record de cantitate alimentata.

Ca o comparatie de consum mediu, am gasit o poza de a mea mai veche, din 2007. Diferenta de fix 100 de litrii, aproape 6 milioane.

Imagine
C4 1.6i 16V Berlina

Scrie răspuns

Înapoi la “Jurnal de Bord”