GHID: Inlocuire componente stock cu echilaventul performant.

Chiptuning, filtre, evacuari, admisii,suspensii etc
Avatar utilizator
mituc
Mesaje: 9131
Membru din: Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
Marca si model masina: Mazda 3 MPS BK
Localitate: Iasi
Contact:

Re: GHID: Inlocuire componente stock cu echilaventul performant.

Mesaj de mituc » Mie Dec 05, 2012 9:43 pm

mikepop scrie: La soft ECU de ce no comment? e cumva cu dus si intors? Ar fi benefic, dar poate aparea si altceva? Poti sa detaliezi putin?
La resoftare nu e mai nimic de comentat atita timp cit o faci la unii care au softuri de provenienta rezonabila, sau daca-s custom stiu sa le faca asa cum trebuie.
"No comment"-ul era mai ales pentru faptul ca stiti deja ce si cum se modifica in acest caz, explicatiile fiind oarecum inutile. dar daca vreti discutam si pe tema asta :)
norishor scrie:Cat timp nu am niste cifre culese in urma unor teste cat de cat precise, raman la efectul placebo. :hi
Efectul nu e 100% placebo, ideea este ca acelasi efect (unul minor, chiar neglijabil la anumite motoare) l-ai obtine si cu alte filtre aftermarket de pe piata. Insa difeerntele nu au cum sa fie asa mari, daca vrei poti sa testezi fara filtru deloc sa vezi diferenta (tot neglijabila), sau un filtru umed de calitate (K&N?), etc.
Dar neaparat conditiile de test trebuie sa fie identice sau cit mai apropiate, sau daca nu poti atunci macar foloseste acelasi segment de drum de macar 5km in ambele sensuri, ai grija ca in timpul acceleratiei sa ajungi la fix aceeasi viteza in dreptul fix acelorasi repere, etc. E mai greu de facut un test de consum decit pare :)
Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)

Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!

Avatar utilizator
dannnabs
Mesaje: 44
Membru din: Joi Feb 26, 2009 11:47 am
Numar Inmatriculare: B 380 MID
Localitate: Bucuresti

Re: GHID: Inlocuire componente stock cu echilaventul performant.

Mesaj de dannnabs » Sâm Dec 21, 2013 12:48 am

poftim, inca un exemplu de upgrade fatza de stock. sonda lambda NGK. dupa ce a mea a crapat dupa 106.000, a trebuit sa ma orientez catre una noua. si desi Norishor ma tentase cu una Dephi, eu am descoperit ca exista si NGK. si mi s-a pus pata pe ea, si nu m-am lasat pana nu mi-am pus. ce sa zic. e cert ca masina trage bine. parca mai bine si decat noua. dar e posibil sa fie si efectul de placebo. oricum, am ajuns tot la mana lui Norishor, caruia ii FOARTE multumesc pt muuulta rabdare de a astepta sa mi se raceasca motorul la temp. optima ca sa putem sa resetam auto-adaptivii si ce mai facut el pe acolo. ideea e ca acum m-as gandi si la niste bujii NGK iridium.. :D
2008 Citroën C4 berlina facelift 1.4 90 CP

Avatar utilizator
dannnabs
Mesaje: 44
Membru din: Joi Feb 26, 2009 11:47 am
Numar Inmatriculare: B 380 MID
Localitate: Bucuresti

Re: GHID: Inlocuire componente stock cu echilaventul performant.

Mesaj de dannnabs » Sâm Dec 21, 2013 1:54 pm

Ca info, sonda lambda NGK, made in Japan, a costat 680 lei.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2008 Citroën C4 berlina facelift 1.4 90 CP

Avatar utilizator
mituc
Mesaje: 9131
Membru din: Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
Marca si model masina: Mazda 3 MPS BK
Localitate: Iasi
Contact:

Re: GHID: Inlocuire componente stock cu echilaventul performant.

Mesaj de mituc » Sâm Dec 21, 2013 5:20 pm

La sondele lambda importanta e calibrarea semnalului. Ca e NGK, Denso, sau IPRS e ok atita timp cit semnalul de raspuns e acelasi cu al sondei originale.
Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)

Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!

Avatar utilizator
dannnabs
Mesaje: 44
Membru din: Joi Feb 26, 2009 11:47 am
Numar Inmatriculare: B 380 MID
Localitate: Bucuresti

Re: GHID: Inlocuire componente stock cu echilaventul performant.

Mesaj de dannnabs » Dum Dec 22, 2013 9:01 pm

si ce presupune calibrarea?


Sent from my iPhone using Tapatalk
2008 Citroën C4 berlina facelift 1.4 90 CP

Avatar utilizator
Norishor
Mesaje: 2198
Membru din: Dum Mar 01, 2009 9:10 pm
Marca si model masina: Citroen C2 VTS - 1.6 16V - Black Beauty
Numar Inmatriculare: NOR
Localitate: Bucuresti / Campina

Re: GHID: Inlocuire componente stock cu echilaventul performant.

Mesaj de Norishor » Lun Dec 23, 2013 2:17 pm

Reinvatarea valorilor corecte ale sondei lambda de catre calculatorul de injectie.
:idea: Diagnoza computerziata - Lexia/DiagBox: Activari/dezactivari optiuni (centuri, DRL, AUX, etc..) /Update soft ECU /Resetare auto-adaptivi /Programare cheie noua /Programare RD/RT CD/Mp3 /Diagnoza pre-achizitie auto
:idea: Reparatii diverse cheie telecomanda
:arrow: http://www.facebook.com/ClubCitroenC4

Avatar utilizator
mituc
Mesaje: 9131
Membru din: Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
Marca si model masina: Mazda 3 MPS BK
Localitate: Iasi
Contact:

Re: GHID: Inlocuire componente stock cu echilaventul performant.

Mesaj de mituc » Lun Dec 23, 2013 6:44 pm

Problema e ca aceste valori nu se reinvata, ele trebuiesc rescrise in soft.
Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)

Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!

Avatar utilizator
dannnabs
Mesaje: 44
Membru din: Joi Feb 26, 2009 11:47 am
Numar Inmatriculare: B 380 MID
Localitate: Bucuresti

Re: GHID: Inlocuire componente stock cu echilaventul performant.

Mesaj de dannnabs » Lun Dec 23, 2013 7:21 pm

din cat am mers in ultima perioada, pare ca s-a invatat singurica saraca. masina se comporta f. bine, trage bine parca de la turatii mai joase.
2008 Citroën C4 berlina facelift 1.4 90 CP

Avatar utilizator
mituc
Mesaje: 9131
Membru din: Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
Marca si model masina: Mazda 3 MPS BK
Localitate: Iasi
Contact:

Re: GHID: Inlocuire componente stock cu echilaventul performant.

Mesaj de mituc » Mar Dec 24, 2013 3:47 pm

Nu are cum sa se invete singura. Poate are doar o curba asemanatoare sau identica de raspuns.
Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)

Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!

Avatar utilizator
Norishor
Mesaje: 2198
Membru din: Dum Mar 01, 2009 9:10 pm
Marca si model masina: Citroen C2 VTS - 1.6 16V - Black Beauty
Numar Inmatriculare: NOR
Localitate: Bucuresti / Campina

Re: GHID: Inlocuire componente stock cu echilaventul performant.

Mesaj de Norishor » Mar Dec 24, 2013 9:26 pm

Mituc, in general nu te contrazic pt. ca esti "pe ele" dar de data aceasta (si cred ca pt. prima data), trebuie sa o fac. La citroen, exista procedura speciala pt. invatarea sondei lambda in urma careia se calibreaza hartile automat fara a fi nevoie sa se scrie manual vreo valoare in soft (face automat testerul de diagnoza). Aceasta procedura se poate face exclusiv cu tester dedicat. :hi
:idea: Diagnoza computerziata - Lexia/DiagBox: Activari/dezactivari optiuni (centuri, DRL, AUX, etc..) /Update soft ECU /Resetare auto-adaptivi /Programare cheie noua /Programare RD/RT CD/Mp3 /Diagnoza pre-achizitie auto
:idea: Reparatii diverse cheie telecomanda
:arrow: http://www.facebook.com/ClubCitroenC4

Avatar utilizator
mituc
Mesaje: 9131
Membru din: Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
Marca si model masina: Mazda 3 MPS BK
Localitate: Iasi
Contact:

Re: GHID: Inlocuire componente stock cu echilaventul performant.

Mesaj de mituc » Mie Dec 25, 2013 9:06 am

Sint 100% de acord cu ce spui (nici nu as avea cum sa nu fiu, stii lucrurile astea mai bine ca mine ca lucrezi cu ele :) ), i "se face exclusiv cu un tester dedicat" care va scrie noua matrice de raspuns undeva intr-o memorie :) La unele masini/tipuri de ECU aceste matrici de raspuns sint scrise direct in soft, se pare ca nu e cazul aici insa (si cred ca e mai simplu/curat).
Nu cunosteam procedura prin care se face asta la aceste masini, dar in principiu se face cam cum ma gindeam.

Insa in nici un caz nu putea fi vorba de o auto-calibrare cum este de exemplu cea pentru debitmetre la masinile care au, si unde valorile raportate de sondele lambda sint totdeauna luate ca reper (ele raporteaza cit oxigen este in gaxele de evacuare indiferent de situatie) iar pentru debitmetre se construiesc alte matrici, cele de fuel trims, care nu pot avea valori procentuale mai mari sau mai mici de anumite praguri, si care ajuta la calculul mai precis al cancitatii de benzina ce trebuie injectata chiar daca densitatea aerului variaza cu temperatura, presiunea atmosferica, umiditatea, etc.
Insa reperul absolut si in acest caz ramine sonda lambda, care nu se poate auto-calibra prin, sa zicem, debitmetru, sau alti senzori (sau calcula din eficienta volumetrica si cantitatea de benzina injectata, etc).
Chiar daca exista sonde lambda cu deviatii ale raspunsului relativ mici fata de original, motorul nu va merge in parametrii producatorului pina nu se rescrie matricea de raspuns. care practic e un simplu sir cu perechi de valori [tensiune_raspuns, valoare_lambda].

Deci daca raspunsul sondei e diferit ce original motorul va merge cu amestec mai bogat sau mai sarac si nu e nici o posibilitate de a vedea asta pina nu pui un senzor de oxigen in esapamentpentru a vedea diferentele.

Asadar, dannnabs, poate ar fi bine sa-i faci o vizita lui Norisor sau unui dealer Citroen din zona ta (daca nu esti din Bucuresti) si sa verifici parametrii de functionare ai acelei sonde lambda. Daca motorul merge cu amestec prea sarac (peste un anumit prag) e posibil sa apara puncte fierbinti in cilindri si in timp sa se duca diverse, daca merge cu amestec prea bogat e posibil sa uzezi catalizatorul mai repede decit ti-ai dori.
Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)

Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!

Avatar utilizator
Norishor
Mesaje: 2198
Membru din: Dum Mar 01, 2009 9:10 pm
Marca si model masina: Citroen C2 VTS - 1.6 16V - Black Beauty
Numar Inmatriculare: NOR
Localitate: Bucuresti / Campina

Re: GHID: Inlocuire componente stock cu echilaventul performant.

Mesaj de Norishor » Mie Dec 25, 2013 8:49 pm

Inca o data se dovedeste intr-un mod cat mai elocvent ca stii ce vorbest! :D Felicitari Mituc! Iti pov in privat toata procedura, daca vrei ;-)
:idea: Diagnoza computerziata - Lexia/DiagBox: Activari/dezactivari optiuni (centuri, DRL, AUX, etc..) /Update soft ECU /Resetare auto-adaptivi /Programare cheie noua /Programare RD/RT CD/Mp3 /Diagnoza pre-achizitie auto
:idea: Reparatii diverse cheie telecomanda
:arrow: http://www.facebook.com/ClubCitroenC4

Avatar utilizator
dannnabs
Mesaje: 44
Membru din: Joi Feb 26, 2009 11:47 am
Numar Inmatriculare: B 380 MID
Localitate: Bucuresti

Re: GHID: Inlocuire componente stock cu echilaventul performant.

Mesaj de dannnabs » Mie Dec 25, 2013 9:47 pm

pai, mituc, am fost la norishor imediat ce am pus noua lambda.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2008 Citroën C4 berlina facelift 1.4 90 CP

Scrie răspuns

Înapoi la “Performance Tuning”