Schimb de ulei

Cum se comporta C4-ul tau de-a lungul timpului,cat consuma,iti mai place, nu-ti mai place etc

La cati km schimbati/ati schimbat uleiul

10 000 km
31
28%
15 000 km
63
58%
20 000km
15
14%
30 000 km
0
Niciun vot
 
Voturi totale: 109

Avatar utilizator
silvius
Mesaje:2430
Membru din:Dum Feb 11, 2007 1:25 am
Numar Inmatriculare:B08BBK
Localitate:Bucuresti / Varna
Contact:

Mesaj de silvius » Lun Noi 19, 2007 11:50 am

haideti sa o luam logic:
turatie mai mare = lubrefiere mai buna ( a nu se intelege ca trebuie sa mergem cu 6000 de ture :) )
Insa iarna stim ca atunci cand este frig metalul se contracta, la temperaturi mari se dilata.
Parerea mea proprie e ca nu conteaza chiar asa de mult daca mergi cu 3 mii sau cu 2 mii de ture cu motorul rece sincer vorbind. Intr-adevar, nu este de preferat sa ii dai talpa cu motorul rece pentru ca totusi pistoanele trec prea repede de la 0 grade la temeperatura de lucru normala, iar daca afara sunt -20 de grade chiar nu e recomandat.
Insa apara si un 'dar'. Evident ca atunci cand afara sunt sub 3 grade poate fi gheata pe jos si trebe sa iti lipseasca o doaga sa o calci ca vara, automat o calci mai incet si cresterea in turatie se face mai incet. Sincer nu stiu care e ala de ii da talpa de pe loc la 0 grade in afara de mine care m-am invartit o data cu masina pe gheata si acum spun 'nu merci :)'
Prin urmare ii dau in parte dreptate lui mituc, e corect ce spune el.
Asta cu mers in trepte inferioare pe timp de iarna e pentru altceva: frana de motor. Evident ca atunci cand vrei o scadere mai accelerata a vitezei iarna e de preferat sa mergi intr-o treapta mai mica pentru ca atunci cand iei talpa de pe acceleratie masina sa decelereze imediat (asta daca ti-e lene sa retrogradezi treapta de viteza). Oricum la drum intins nu vad care este ala cu c4 sa mearga intr-a 3-a cu 90 la ora :wink:
C4 by silvius , K&N, Borla, si cate si mai cate
Dodge Grand Caravan V6 3,8L !!!

alecu260579
Mesaje:210
Membru din:Mar Oct 23, 2007 12:35 pm
Localitate:Bucuresti

Mesaj de alecu260579 » Lun Noi 19, 2007 1:41 pm

da..are logica ce spuneti si cu accelerarea lina, dar si cu frana de motor.
Dar eu ma gandeam ca explicatia vine si de la faptul ca e mai usor, un efort mai mic, pentru un motor inca rece, sa traga masina intr-o viteza inferioara. Normal....nu 90 intr-a treia, dar in loc de o schimbare a treptelor la 20-40-60 km/h sa o fac la 25-50-75 km/h, si eventual chiar daca am drum liber disponibil mai lung, sa nu-i dau imediat 100-120 ci sa mai merg o bucata la viteze mici.
1,6 Hdi coupe rouje lucifer 110CP, Champion

Avatar utilizator
silvius
Mesaje:2430
Membru din:Dum Feb 11, 2007 1:25 am
Numar Inmatriculare:B08BBK
Localitate:Bucuresti / Varna
Contact:

Mesaj de silvius » Lun Noi 19, 2007 4:05 pm

pai pana iesi din oras....
C4 by silvius , K&N, Borla, si cate si mai cate
Dodge Grand Caravan V6 3,8L !!!

alecu260579
Mesaje:210
Membru din:Mar Oct 23, 2007 12:35 pm
Localitate:Bucuresti

Mesaj de alecu260579 » Mar Noi 20, 2007 8:56 am

depinde cat de mare e orasul...
in oras ca bucuresti clar ca se incalzeste..d.ar in oras de 100.000 locuitori din trei manevre esti afara din oras...
1,6 Hdi coupe rouje lucifer 110CP, Champion

Avatar utilizator
silvius
Mesaje:2430
Membru din:Dum Feb 11, 2007 1:25 am
Numar Inmatriculare:B08BBK
Localitate:Bucuresti / Varna
Contact:

Mesaj de silvius » Mar Noi 20, 2007 10:48 am

yeap, asa este. Pana la urma si cand pleci de la munte ajungi pe sosea imediat. E bine sa nu ii dai in goarna de la inceput. Insa din nou revin si spun: cine e tembel sa bage 140 cand afara sunt 3 grade? Prinzi o portiune de gheata....
C4 by silvius , K&N, Borla, si cate si mai cate
Dodge Grand Caravan V6 3,8L !!!

alecu260579
Mesaje:210
Membru din:Mar Oct 23, 2007 12:35 pm
Localitate:Bucuresti

Mesaj de alecu260579 » Mar Noi 20, 2007 3:48 pm

you would be suprised....
e teoria aceea ca, cu cat ai o masina mai sigura si mai dotata si etc...esti tentat sa cresti viteza si riscurile la care te supui...asa ca rata accidentelor ramane aceeasi.
De aia sunt si eu mare fan al autostrazilor si-mi venea sa-l arunc pe Base pe geam acu cativa ani cand era la MT ca a spus ca Rom nu are nevoie de autostrazi ci doar de drumuti express....
Autostrada iti salveaza viata....asa pe un drum normal separare pe sens....mori nevinovat si super prudent ca adoarme unul la volan sau e beat sau pierde controlul si hoapa pe contra sens.
1,6 Hdi coupe rouje lucifer 110CP, Champion

Avatar utilizator
silvius
Mesaje:2430
Membru din:Dum Feb 11, 2007 1:25 am
Numar Inmatriculare:B08BBK
Localitate:Bucuresti / Varna
Contact:

Mesaj de silvius » Mar Noi 20, 2007 5:50 pm

eu spuneam cum fac eu, ca alti sunt tampiti stiu prea bine. Singura problema mai nashp in BG a fost can un romanas s-a hotarat sa depaseasca cu 140 4 masini si un tir in curba pe drum cu o singura banda de mers pe sens.
In RO nu mai dau exemple de prosti pe deneu care se baga ca tampitii si ii ocolesti cu 2 cm distanta k asta e
C4 by silvius , K&N, Borla, si cate si mai cate
Dodge Grand Caravan V6 3,8L !!!

history
Mesaje:167
Membru din:Mie Iun 03, 2009 7:48 pm
Marca si model masina:Citroen C4, 1.4i +
Numar Inmatriculare:DJ-26-DIN
Localitate:Craiova

Re: Schimb de ulei

Mesaj de history » Joi Dec 17, 2009 5:26 pm

La o alta masina am folosit Castrol si am fost foarte multumit. Dupa ce am sa ies din garantie am sa trec la aceasta marca sau la Mobil1. Nu stiu de ce dar Total nu imi inspira incredere...Schimbul il voi face la 15000 sau la 1 an. :hi

Avatar utilizator
Bogdan98
Citroen Fan
Mesaje:2812
Membru din:Vin Mar 21, 2008 11:47 am
Marca si model masina:C4 1.6 e-HDI (nebotezat inca)
Localitate:Bucuresti / Militari
Contact:

Re: Schimb de ulei

Mesaj de Bogdan98 » Joi Dec 17, 2009 6:38 pm

TOTAL este uleiul recomandat de producator. Probabil ca stie el de ce. Mai mult, tot ce inseamna Citroen, in toate competitiile tot TOTAL foloseste.
Pe de alta parte, orice ulei cu aceleasi caracteristici este ok.

ON: am votat 10.000, desi primul schimb l-am facut la aproape 15.000 la prima revizie (la un an). Nici eu nu fac foarte multi km pe an cu ea, pana acum (22k) nu am sesizat nici o scadere a nivelului, uleiul este curat. O sa incerc sa-l schimb de acum incolo undeva intre 10-15.000, poate la revizii, poate intermediar, depinde de numarul de km pe care voi apuca sa-i fac.
Si in continuare voi merge pe TOTAL.
C4 1.6 e-HDI 110CP 5P Gris Fer = B 16 VBF

UCB
Mesaje:43
Membru din:Dum Aug 29, 2010 3:31 pm

Re: Schimb de ulei

Mesaj de UCB » Dum Sep 04, 2011 11:05 am

Primul schimb la 1 an si 3 luni cu 22.000 de km in bord. Aveam chef de cearta cu baietii dar n-au comentat nimic. MI-au trecut in cartea de service am l-am schimbat la 20.000 si mi-au trecut urmatorul schimb dupa 1, la 40.000 de km.
L-am facut dupa 1 an, la 42.000km deci dupa 20.000 la service indepente si bine am facut ca facusera niste prostii pe acolo maestrii de la Citroen.
Acum am 60 si ceva de mii de km si ma pregatesc pentru a 3a revizie.

Intrebare,
Cand e mai bine sa schimbi uleiul? Toamna, cum fac eu sau primavara?
Adica, care proprietati se duc mai repede la un ulei uzat? Cele care ii asigura lubrifierea la rece sau cele care ii asigura lubrifierea la cald?
Eu din cate stiu, iarna e uzura cea mai mare si din cauza asta am decalat putin schimbul de ulei sa ma duc cat mai mult spre iarna pentru a avea ulei nou iarna. E bine asa sau e mai bine sa-l am proaspat vara?

UCB
Mesaje:43
Membru din:Dum Aug 29, 2010 3:31 pm

Re: Schimb de ulei

Mesaj de UCB » Dum Sep 04, 2011 11:11 am

Intrucat mi-au dat motorul "stricat" de nu vrea neam sa treaca de 6500 de ture nu am de gand sa schimb mai repede uleiul cum se intampla de exemplu la C2 1.6 VTS sau sa iau o marca mai bine vazuta (e o discutie si aici cu marcile de ulei).
Consider ca Quarzul 9000 e de ajuns odata la 20.000 de km.
Chiar, care e faza cu Quarz 9000 simplu si Energy?
Am vazut ca Energyul nu este recomandat la motoarele pe benzina mai serioase de la PSA.
Sa inteleg ca e mai slab? Lumea zice ca e mai bun...
O fi pentru noua generatie de motoare, Prince?

Avatar utilizator
mituc
Mesaje:9122
Membru din:Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
Marca si model masina:Mazda 3 MPS BK
Localitate:Iasi
Contact:

Re: Schimb de ulei

Mesaj de mituc » Dum Sep 04, 2011 12:38 pm

UCB scrie: Chiar, care e faza cu Quarz 9000 simplu si Energy?
Am vazut ca Energyul nu este recomandat la motoarele pe benzina mai serioase de la PSA.
Sa inteleg ca e mai slab? Lumea zice ca e mai bun...
O fi pentru noua generatie de motoare, Prince?
http://www.finalube.com/Product_Data_Fi ... 40_pdf.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Deci atit "gasoline" cit si sobe.
Iar asta ne-energy: http://www.lubadmin.com/upload/produit/ ... _1/162.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Ala care nu e si Energy pare sa aiba mai multi detergenti si e si mai subtire la 100C ceea ce ofera o lubrefiere mai buna, deci probabil ca e mai recomandat mai ales pentru sobe.
Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)

Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!

Avatar utilizator
ingfrancisc
Mesaje:917
Membru din:Sâm Mar 28, 2009 11:37 am
Marca si model masina:C4 Picasso, 1.6 HDI
Numar Inmatriculare:TM04DVF
Localitate:Timisoara
Contact:

Re: Schimb de ulei

Mesaj de ingfrancisc » Dum Sep 04, 2011 12:39 pm

am votat 20000, ca asa spune Citronel ca trebuie (1.6 HDI) si eu folosesc numai Total tot pentru ca asa spune Citronel ca e cel mai bine :) Atata timp cat masina imi merge impecabil de 2 ani si 60000 km nu am de ce sa-l contrazic pe Citronel :drive
C4 Picasso, 1.6 HDI 109 CP
C3 Picasso, 1.6 HDI 92 CP

Avatar utilizator
vlad
CREATIVE TECHNOLOGIE
Mesaje:7482
Membru din:Vin Dec 21, 2007 12:10 pm
Marca si model masina:Citroen C4, 1.6 HDI
Numar Inmatriculare:BH 57 ELA

Re: Schimb de ulei

Mesaj de vlad » Dum Sep 04, 2011 12:44 pm

Francisc, tu ai citit ce zice "Citronel" legat de conditiile grele de utilizare, care sint acestea si km la care se fac reviziile in astfel de cazuri ?
In caz ca nu uite aici: viewtopic.php?f=22&t=6381" onclick="window.open(this.href);return false;
Black pearl, 1,6 HDI, 90 caluti.

ImagineImagineImagineImagine

UCB
Mesaje:43
Membru din:Dum Aug 29, 2010 3:31 pm

Re: Schimb de ulei

Mesaj de UCB » Dum Sep 04, 2011 1:00 pm

Vad ca Quartz (cu tz, nu z cum am scris mai sus) 9000 simplu are "pour point" la -39*C spre deosebire de Energy care-l are la -33*C.
Daca e ceea ce cred eu si anume punctul de curgere sau ceva de genul, zic ca e oaresce diferenta.
In rest nu vad cine stie ce diferenta intre ele.
Mai e si faptul ca desi in cartea de revizii a masinii scrie si de Energy, doar cel simplu are specificat pe ambalaj norma PSA.

Scrie răspuns

Înapoi la “Jurnal de Bord”