Eu am condus MPS-ul...
Mazda asta e una din cele mai ieftine dintre Maxi GTi si fara discutie cea mai puternica. Cu 260Cp doar pe rotile din fata, e sigur sport pe acolo!
Si-ar fi meritat o pozitionare mai buna in piata aceasta, daca Leon Cupra (apropos.. Cupra inseamna CUP Racing) nu ar fi fost cu 200euro simbolici mai ieftina... Sau imaginea denaturata a fiecareia dintre ele? Daca Seatul ofera aceeasi cantitate de portiere
(5, dar acolo chiar nu regasesti cuvantul Sport) la Mazda am regasit 20 Cp in plus si pe deasupra un autoblocant care numai el singur mi-a ridicat orice sentiment reticent pana la fierbere. Si totusi... In fata ochilor iti ramane imaginea unei siluete de break
la volan? o pozitie de condus similara unei utilitare... sau hai sa fim indulgenti: parca ar fi un Renault Megane
Te lasi usor in pedala de acceleratie, din fericire, se cabreaza sub capota un sunet parca deja din alta lume (undeva cunoscutea din reteta sportiva Japoneza? Mitsu?)cu o raraiala un pic rustica dar nelipsita de sarm
Gratie injectiei directe, cilindreea combina un raport volumetric respectabil si un suflu copios degajat de "suflanta". Cuplul motor opulent iti permite sa detaliezi fiecare apasare pe acceleratie si... asta conteaza un pic, nu? Ramane totusi o masina controlabila fara reactii nedorite, trezindu-te un pic din somnolenta greutatea (1426kg) printr-o reactie subviratoare, nedorita de altfel de niciun adevarat pilot, facandu-te atent astfel sa te tii bine cu mainile de volan pentru a MENTINE TRAIECTORIA!
Aici imi aduc aminte de faptul ca am mers cu Megane F1 in Corsica si chiar era peste aceasta 3 MPS la obtinerea traiectoriei dorite (pacat de ESP-ul ala castrant si de pozitia de camoin de la volan). Trenului fata de la MPS ii ia ceva timp pentru a se inscrie pe viraj, cu un ruliu excesiv, dar, din fericire
, dupa ce accepta fata virajul, spatele este cuminte si te ajuta la insurubarea virajului.cadoul vine, insa, fara discutie de la autoblocant care cu adevarat iti ridica apetitul pentru pilotaj. Concurenta acum stapaneste mai bine aceasta reactie (au ramas in urma doar Audi A3, Golfurile si cate un Opel ratacit prin cataloage), permitandu-ti acum pilotajul chiar si in cotidianul de zi cu zi. Dar unde frate sa il mai faci? e un trafic de iti vine sa-ti tai venele
concluzii:
pozitive:
1.scump frate, scump! dar ieftin in comparatie cu ce masina ti-ai lua la minim 260Cp.
2.Comportament simpatic
3.AUTOBLOCANT!!!!!!
4.performante demne de o masina sportiva(totusi: 6,9sec de la 0-100km/h sunt mai apropiati de 7,4 ai peugeotului 207 1,6tgo decat de 5,9 secunde ai Lui Subaru Forester Turbo, care ramane un SUV... ce sa mai vorbim de STi cu 5,4 secunde. Cred ca distanta e in ani lumina)
5.impinge bine motorul
negative:
6. punctul 5 bis: dar pacat ca nu are comportament sportiv
7.greutate apasatoare
8. interior simplu ca la o masina modesta (doar niste pedale amarate de aluminiu)
9. NU MI-AS DA NICIODATA STi-ul PENTRU ASA CEVA! Este din alt film. Oricat ar incerca Mazda sa faca o supersportiva, raman lucruri pe care nu le stapanesc.