Daca nu are aprobarea nu stiu cui nu inseamna ca nu e ok pentru acel motor. Eu de exemplu folosesc un ulei millers care nu are aprobarea nimanui.exdani scrie: Eu am cumparat Total Quartz Energy 9000 5w40 ce are aprobarile BMW, Mercedes, Porche si VW mai putin PSA. Uleiul ce are si aprobarea PSA este Total Quartz 9000 5W40.
Credeti ca va fi vreo problema de-a lungul timpului? consum mai mare sau altceva ?
Pentru ca un ulei sa se preteze la un anumit motor trebuie sa indeplineasca niste cerinte de viscozitate la rece si respectiv cald, rezistenta termica (sint motoare care se incalzesc mult mai tare la nivelul cilindrilor, altele mai putin) de rezistenta la dilutie cu carburant la acel regim termic (unele uleiuri trebuie sa se poata combina intr-o mica parte cu carburant la unele motoare, altele nu), si cred ca asta e. Alea cu ACEA cacat sint pentru a salva balenele de pe partea cealalta a globului pe care oricum le franjuresc aia cu barjele lor imense cind trec peste ele, sau a nus' caror pasarele si musculite din padurea amazoniana pe oricum care le ametesc localnicii cu pesticide.
Un ulei 5w sau 0w va lubrefia mai repede si mai bine la rece (pornire) fata de unul mai viscos (10w, 15w), iar cele cu indice de viscozitate mai mare la cald vor avea nevoie de mai mult timp pina sa ajunga la viscozitatea ideala, iar cind o fac depinde de cum au fost ginditi segmentii, scaunele valvelor, cuzinetii, distanta dintre ei, etc, pentru ca daca un ulei e prea subtire poate trece printre chestiile alea si ori sa arda ori sa nu lubrefieze (e ca si cum ai lubrefia ceva cu apa), iar daca-i prea viscos la cald s-ar putea sa nu aiba debitul cerut in conditiile de operare ale motorului in anumite parti ale motorului.
P.S.: eu stiu ca toata gama de uleiuri total quartz are aprobarea PSA, fie el energy sau nu.