c4 1.6 16v la 2 ani.

Cum se comporta C4-ul tau de-a lungul timpului,cat consuma,iti mai place, nu-ti mai place etc
Avatar utilizator
mituc
Mesaje:9122
Membru din:Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
Marca si model masina:Mazda 3 MPS BK
Localitate:Iasi
Contact:
Re: c4 1.6 16v la 2 ani.

Mesaj de mituc » Joi Feb 17, 2011 2:08 pm

Bujiile se inspecteaza si daca e nevoie se schimba. Si eu ammers cu ele aproximativ 50k si au mai mers inca.
Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)

Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!

UCB
Mesaje:43
Membru din:Dum Aug 29, 2010 3:31 pm

Re: c4 1.6 16v la 2 ani.

Mesaj de UCB » Dum Iul 03, 2011 10:38 am

Pentru ca masina are aproape 3 ani si se apropie de 60.ooo de km am schimbat si eu primele repere din metal. Ca pana acum au fost doar repere lichide sau din "hartie".

Cap de bara stanga. Nu erau simptome in mers dar daca trageai de roata avea un foarte mic joc. Tinand cont ca am dat 52 de lei pe el (Lemforder), am zis sa nu mai astept.

Placute de frana fata. Pentru ca nu stiam ce am din fabrica, am pus Textar - 140 de lei. Oscilam intre Textar si Bosch. Cele originale s-au dovedit a fi Bosch. Textar stiam ca sunt pe C3 si am zis ca poate le nimeresc.
Diferenta este ca cu placutele astea noi franarea este mai progresiva, nu asa brusca ca si cu cele originale. Daca vor tine mai mult de 40.ooo de km cred ca pe viitor tot pe Textar voi merge. Bosch gasisem la 160 de lei.
Surpriza a fost ca placutele aveau in cutie clemele alea de prindere si suruburi. De obicei nu se pune asa ceva. Mai ales la placute mai ieftine.

O chestie pe care trebuie sa o tin sub supraveghere este legata de faptul ca dupa ce i-am facut geometria, parca directia este puuutin mai moale. Mi-e sa nu fi batut stramb laserele alora si sa-mi fi facut geometria prost. In afara de treaba asta, nu trage intr-o parte iar cauciucurile fata se incalzesc doar cu putin mai mult decat cele spate. Deci nu par a fi probleme.

Inca o chestie. Unghiul de cadere a rotilor din fata e negativ adica rotile stau
asa \ / iar a celor din spate e pozitiv adica stau / \. Asa e din proiectare.
Sunt curios daca la coupe e la fel pentru ca mi s-a parut ca la coupeuri rotile fata stau "mai paralele" decat la berlina. Am curiozitatea asta pentru ca, din cate stiu, ecartamentul fata e o idee mai mare la coupe. Daca si unghiul de cadere difera inseamna ca mi se confirma banuiala pe care am avut-o de la inceput cum ca berlina are garda o idee mai mare decat coupeul. Cel putin pe fata.

Avatar utilizator
vlad
CREATIVE TECHNOLOGIE
Mesaje:7482
Membru din:Vin Dec 21, 2007 12:10 pm
Marca si model masina:Citroen C4, 1.6 HDI
Numar Inmatriculare:BH 57 ELA

Re: c4 1.6 16v la 2 ani.

Mesaj de vlad » Dum Iul 03, 2011 10:58 am

Sasiul si unghiurile sint identice dupa criteriul coupe-berlina. Difera la unghiuri in functie de motorizare; cel de 180 CP are 1 unghi diferit, nu mai stiu care si Entrepriseurile au unghiuri modificate fata de cele normale.
La C4 normal unghiul de cadere pe fata ar trebui sa fie 0 cu o toleranta mica +/-, dar nu cred ca suficient incit sa vezi cu ochiul liber cum sta rotile cracanate. Pe spate intr-adevar caderea e negativa.
Problema cea mai mare e citirea acestor unghiuri. Citroen spune ca aceste unghiuri se citesc la o anumita inaltime a sasiului fata de punctul de sprijin al rotilor. Stim foarte bine ca unghiurile geometriei se modifica odata cu modificarea inaltimii sasiului fata de sol. Ei iti masoara aceste unghiuri fara a masura daca inaltimea sasiului e cea recomandata pe reglarea geometriei. Deci iti dai seama ca varza iese de acolo. Valorile citite de ei sint total irelevante. Daca gasesti un loc unde sa iti comprime suspensia pt verificarea geometriei e foarte bine. Singurul loc pe cae il stiu ca au acel dispozitiv e la Mugurel la Promotor Vilcea.
Black pearl, 1,6 HDI, 90 caluti.

ImagineImagineImagineImagine

UCB
Mesaje:43
Membru din:Dum Aug 29, 2010 3:31 pm

Re: c4 1.6 16v la 2 ani.

Mesaj de UCB » Dum Iul 03, 2011 11:13 am

Chiar am ochi foarte bun la chestii de genul asta. Fusionu' socrului l-am citit din prima ca are unghi negativ pe fata si asa era. Cateodata ma ingrozesc cand vad cate masini merg stramb pe strada si nu cu viteze intotdeauna mici.
Pe de alta parte, dupa cum ziceam, si in baza de date a unghiometrului de la service, pe fata unghiul era pozitiv la fel cum mi s-a parut si mie. Oricum, nu cred ca au umblat la cadere, fiind vorba doar de un cap de bara. Am o foaie in masina. O sa ma uit pe ea sa vad valorile.

Daca-mi aduc aminte bine, unghiurile fata-spate erau in oglinda. Aveau valori apropiate doar ca unul era cu "+" si altul cu "-".

Avatar utilizator
vlad
CREATIVE TECHNOLOGIE
Mesaje:7482
Membru din:Vin Dec 21, 2007 12:10 pm
Marca si model masina:Citroen C4, 1.6 HDI
Numar Inmatriculare:BH 57 ELA

Re: c4 1.6 16v la 2 ani.

Mesaj de vlad » Dum Iul 03, 2011 11:39 am

Oricum la C4 doar paralelismul se poate regla. Daca ai probleme la celelalte unghiuri se corecteaza doar prin inlocuirea componentelor ce au afectat aceste unghiuri.
Intr-adevar e posibil ca in starea normala, descarcata, masina sa aibe unghid e cadere pozitiv pe fata. Abia la inaltimea de referinta are valoarea 0 +/- x minute.Dar nu stiu cit de mare e diferenta intre inaltimea sasiului in pozitia de repaus si inaltimea sasiului adus la inaltimea de referinta. Trebuie sa merg odata cu ea pe canal ca mor de curiozitate; iar daca stau pina ajung eu la Vilcea ...
Black pearl, 1,6 HDI, 90 caluti.

ImagineImagineImagineImagine

UCB
Mesaje:43
Membru din:Dum Aug 29, 2010 3:31 pm

Re: c4 1.6 16v la 2 ani.

Mesaj de UCB » Mar Iul 05, 2011 6:46 pm

O chestie care poate ajuta pe cei care vor sa-si schimbe stergatoarele,
am trecut pe Bosch Aero pentru ca se gasesc lame de schimb la preturi rezonabile.

Lame originale de 700mm pentru Bosch Aero se gasesc la VW cu codul
1K0 955 429 C
Cele de 600mm am impresia ca au B la sfarsit dar se poat taia fara probleme cele de 700 de mm la dimensiunea dorita.
Acum vreo 3 ani erau pana in 25 de lei bucata la VW. Ar trebui sa se gaseasca si la magazine de piese dupa cod.

Cred ca se poate incerca si cu clone ieftine de Bosh la care sa se puna lame originale.

UCB
Mesaje:43
Membru din:Dum Aug 29, 2010 3:31 pm

Re: c4 1.6 16v la 2 ani.

Mesaj de UCB » Dum Iul 17, 2011 10:35 am

Dupa 3 ani de zile am descoperit si eu ca sezuturile din spate se rabateaza iar telecomanda are functie de inchidere a geamurilor. Ca un barbat roman adevarat nu am citit tot manualul...

Avatar utilizator
mituc
Mesaje:9122
Membru din:Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
Marca si model masina:Mazda 3 MPS BK
Localitate:Iasi
Contact:

Re: c4 1.6 16v la 2 ani.

Mesaj de mituc » Dum Iul 17, 2011 2:41 pm

Pai ca sa vezi ca banchetele din spate se rabateaza nu tre' sa citesti manualul... e cite o clapeta in fiecare parte care urla din toti rarunchii: "Push me!!! Push me!!! Me!! Meee!!!". :lol:
Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)

Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!

UCB
Mesaje:43
Membru din:Dum Aug 29, 2010 3:31 pm

Re: c4 1.6 16v la 2 ani.

Mesaj de UCB » Lun Iul 18, 2011 12:43 pm

Nu banchetele nenea, sezuturile.
Push you! :twisted:

UCB
Mesaje:43
Membru din:Dum Aug 29, 2010 3:31 pm

Re: c4 1.6 16v la 2 ani.

Mesaj de UCB » Lun Iul 18, 2011 1:38 pm

PS. Alea de care zici tu se trag deci striga Pull me ::P

Avatar utilizator
chainsaw
Mesaje:2733
Membru din:Lun Noi 24, 2008 11:28 pm
Numar Inmatriculare:B-58-HDY
Localitate:Bucuresti
Contact:

Re: c4 1.6 16v la 2 ani.

Mesaj de chainsaw » Lun Iul 18, 2011 3:16 pm

da, dar e naspa ca limiteaza cat poti da in spate scaunele din fata
2007 Citroën C4 VTR 1.6i 110cp
1988 Citroën BX 1.9 GTi 16V, 160cp ... din pacate, vandut.
_________________
Imagine

UCB
Mesaje:43
Membru din:Dum Aug 29, 2010 3:31 pm

Mesaj de UCB » Dum Aug 28, 2011 8:41 am

Trecut de 60.000km. Ma pregatesc de a 3a revizie. Cred ca o fac peste vreo 2000 de km.
De ceva timp am un scartait metalic cand se misca motorul pe suporti, de cele mai multe ori in primele minute dupa ce am pornit dar nu chiar de fiecare data. Scartaitul este de fiecare data dublu adica si cand se misca si cand revine in pozitia initiala.
Se intampla in urmatoarele situatii:
-plecat incet de pe loc;
-la schimbarea imperfecta a treptelor, fara "revmatching" perfect;
-la apasarea si ridicarea imediat dupa aceea a acceleratiei in treptele mici dar asta nu de fiecare data.

Nu se mai intampla daca plec tare de pe loc adica atunci cand motorul se duce pana in pozitia maxima si revine.

Suspectez urmatoarele:
-tampon desi ar fi trebuit sa fie si alte simptome gen trepidatii. Am miscat putin si motorul si nu se aude nimic doar ca nu poti sa-l misti la fel de mult ca atunci cand este in sarcina;
-evacuarea se freaca de ceva, am verificat, am tras de ea si nu se aude nimic desi nu am reusit sa reproduc exact miscarea pe care ar aveau cand se misca motorul;
-un amortizor spate care are pe el urme de frecare, desi daca ii fac balans sau in gropi nu scartaie dar nici miscarea nu este identica ca cea generata de socurile date de motor. L-as fi exclus daca masina nu s-ar misca clar si de spate la schimbarea regimului de mers in treptele mici adica la acceleratie, frana de motor, schimbare imperfecta.

A mai patint cineva asa ceva? Ce avea? Sa o las sa se repare singura ca si pana acum ca a mai avut mici probleme care au disparut cu timpul?

Avatar utilizator
mituc
Mesaje:9122
Membru din:Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
Marca si model masina:Mazda 3 MPS BK
Localitate:Iasi
Contact:

Re: c4 1.6 16v la 2 ani.

Mesaj de mituc » Dum Aug 28, 2011 6:14 pm

Cel mai probabil e minunatul con de evacuare. Toata evacuarea trebuie sa fie flexibila si asta se face fie prin imbinare cu conuri fie cu racodruri flexibile. La citroen si multe alte masini de strada e cu conuri.

Daca ar fi dus vreun suport motor atunci:
- asa cum ziceai ar aparea vibratii, sensizabile mai ales la relanti cind incepe compresorul de AC sa ceara;
- la plecari mai tari de pe loc ai simti cu masina trage in suturi (si uneori chiar motorul se tureaza in suturi);
- wheel hop la greu pe carosabil mai putin aderent (pentru ca motorul ar sari in sus cu planetare si transmisie cu tot.
Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)

Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!

UCB
Mesaje:43
Membru din:Dum Aug 29, 2010 3:31 pm

Re: c4 1.6 16v la 2 ani.

Mesaj de UCB » Dum Aug 28, 2011 10:58 pm

Merci pentru ajutor.
Daca e de la ce zici tu, bag problema, dupa cum ziceam, la categoria se repara singura ca o ia naiba altfel. Ca tot sunt varza cauciucurile pe fata, bag niste liniute de-i amestec ideile.
Si asa a inceput sa-mi placa ca trage din ce in ce mai bine...
Conul asta unde este pe traseul evacuarii? Un reper exterior ar fi perfect. Gen in dreptul oglinzii, in dreptul clantei usii spate, in dreptul busonului de la rezervor etc...

Avatar utilizator
mituc
Mesaje:9122
Membru din:Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
Marca si model masina:Mazda 3 MPS BK
Localitate:Iasi
Contact:

Re: c4 1.6 16v la 2 ani.

Mesaj de mituc » Lun Aug 29, 2011 6:50 am

Cred ca e undeva in dreptul oglinzii retrovizoare. Daca nu auzi scirtiitul fix din compartimentul motor atunci sa nu fie vreo conducta care se freaca pe acolo.
Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)

Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!

Scrie răspuns

Înapoi la “Jurnal de Bord”