diverse probleme remarcate inr-un interval de doua luni

Cum se comporta C4-ul tau de-a lungul timpului,cat consuma,iti mai place, nu-ti mai place etc
Scrie răspuns
Avatar utilizator
driku
Mesaje:13
Membru din:Dum Noi 30, 2014 4:00 pm
Marca si model masina:Citroen C4, 1.4i
diverse probleme remarcate inr-un interval de doua luni

Mesaj de driku » Sâm Dec 27, 2014 12:32 pm

Salut si bine v-am gasit,

de aproape doua luni am achizitionat un Citroen C4 1.4i 16v din 2005, culoare gri, 5 usi, cutie manuala de la un domn din Bucuresti care a cumparat masina in leasing de la ATS unde a facut toate reviziile si reparatiile. Din ce stiu nu a fost in Club C4.

Masina are aproape 100.000km si este la mine de la 99.100km interval in care am remarcat cateva probleme:

1. La un moment dat a inceput sa tremure la plecarea de pe loc dar si in mers (in treapta a doua). Am exlus ambreiajul pentru ca este schimbat tot kit-ul la 90.000km odata cu distributia. Acel tremur s-a rezolvat usor prin schimbarea bujiilor. Din istoricul ATS reiesea ca ultimul schimb de bujii a fost facut la 50.000km.

2. Am observat ca din cand in cand dupa ce pun contactul apare un mesaj cum ca masina este in "economy mode". Am citit cate ceva pe forum si m-am lamurit, deocamdata ignor mesajul pentru ca bateria este noua (Bosch), are 4 luni. Am observat ca daca trantesc mai tare haion-ul nu mai apare mesajul. Am vazut pe forum ca s-au mai semnalat problema la incuietoarea de la haion. O sa mai verific pentru ca inca nu sunt foarte convins.

3. Cheia briceag zici ca a fost in al doilea razboi mondial. Bine, lucrul asta l-am observat de la prima intalnire cu fostul proprietar dar am trecut peste. Are butoanele rupte si i-a sarit un arc iar lamela cheii se balangane ca un pendul. Inchiderea centralizata nu mai functioneaza din telecomanda (butoanele din interiorul cheii sunt rupte). Ma puteti indruma catre cineva din Bucuresti/Ilfov care sa ma ajute in aceasta problema?

4. De-a lungul timpului, din istoricul obtinut de la ATS s-au schimbat: kit ambreiaj, curea distributie, tampon motor, amortizoare si bielete fata, amortizoarele (sau cum se numesc alea) de la haion, aripa stanga fata si far stanga fata (in urma unui accident), amortizor stanga spate, discuri si placute frana, baterie, bujii, garnituri capac motor si trei interventii software dar nu scie pentru ce cauza.

Masina ruleaza bine si este foarte stabila. Inca nu m-am obisnuit cu zgomotul motorului tipic Citroen. Acel suierat am inteles ca e normal. E adevarat?

In mare parte au fost consumabile ceea ce e un lucru bun.
Asadar, pare o masina fiabila la prima vedere, sa vedem cum se comporta de acum.

Avatar utilizator
mituc
Mesaje:9122
Membru din:Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
Marca si model masina:Mazda 3 MPS BK
Localitate:Iasi
Contact:

Re: diverse probleme remarcate inr-un interval de doua luni

Mesaj de mituc » Dum Dec 28, 2014 10:28 am

1. Schimba si uleul.

2. bateria e cam descarcata daca intra asa repede in economy mode. Incarc-o pe redresor sau pur si simplu fa un drum mai lung cu masina, 100-150km in care sa nu cobori sub 3k rpm ar ajuta destul de mult.

3. Vezi pe la anunturi ca era cineva care vindea carcase goale de chei. Gasesti si pe ebay.

4. la masini utilizate se mai intimpla sa se schimbe una-alta. Interventiile software au fost probabil update-uri, recalibrari dupa diverse interventii (de exemplu a clapetei de acceleratie dupa o curatare sau dupa schimbarea motorasului pas cu pas), etc.

5. Suieratul l-am avut si eu, vine din zona admisiei. La mine a aparut dupa ce a fost schimbat motorasul de la clapeta de acceleratie moment in care dupa 4000rpm masina a inceput sa traga semnificativ mai bine decit inainte.
Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)

Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!

Avatar utilizator
driku
Mesaje:13
Membru din:Dum Noi 30, 2014 4:00 pm
Marca si model masina:Citroen C4, 1.4i

Re: diverse probleme remarcate inr-un interval de doua luni

Mesaj de driku » Sâm Ian 03, 2015 10:04 am

mituc scrie:1. Schimba si uleul.

2. bateria e cam descarcata daca intra asa repede in economy mode. Incarc-o pe redresor sau pur si simplu fa un drum mai lung cu masina, 100-150km in care sa nu cobori sub 3k rpm ar ajuta destul de mult.

3. Vezi pe la anunturi ca era cineva care vindea carcase goale de chei. Gasesti si pe ebay.

4. la masini utilizate se mai intimpla sa se schimbe una-alta. Interventiile software au fost probabil update-uri, recalibrari dupa diverse interventii (de exemplu a clapetei de acceleratie dupa o curatare sau dupa schimbarea motorasului pas cu pas), etc.

5. Suieratul l-am avut si eu, vine din zona admisiei. La mine a aparut dupa ce a fost schimbat motorasul de la clapeta de acceleratie moment in care dupa 4000rpm masina a inceput sa traga semnificativ mai bine decit inainte.

1. O sa schimb si uleiul.
2. I-am dat sanatate vreo doua ore pe autostrada si acum vad ca nu mai apare economy mode.
3. Am gasit carcasa de cheie. Azi ma duc sa o iau. Microcontactele mi le inlocuieste norishor azi.
4. Am inteles.
5. Si deci suieratul nu e o problema?

Avatar utilizator
driku
Mesaje:13
Membru din:Dum Noi 30, 2014 4:00 pm
Marca si model masina:Citroen C4, 1.4i

Re: diverse probleme remarcate inr-un interval de doua luni

Mesaj de driku » Dum Ian 11, 2015 2:01 pm

Salut, revin cu cateva intrebari pentru ca am mai remarcat ceva probleme. Sper sa ma puteti ajuta/indruma:


1.Nu am schimbat inca uleiul. Imi puteti recomanda ce tip si marca de ulei sa folosesc pentru 1.4i? Vad ca tremuratul a revenit. Se manifesta dupa o ora jumatate de mers prin Bucuresti. Trebuie sa tin mai mult ambreiajul apasat si sa turez mai tare (peste 2500 rpm) ca sa nu remure toata masina la plecarea de pe loc. Daca nu turez peste 2500rpm tremura si cand schimb a doua.

2.Economy mode nu a mai aparut deloc.

3.Cheia am rezolvat-o la Norishor care a fost foarte amabil si rabdator.

4.Tot de la Norishor am aflat ca am si utimul update de soft.

5.Si deci suieratul nu e o problema?


6.Am mai observat ca usile din spate nu mai stau deschise. Pur si simplu se inchid singure daca le dau drumul. Cum pot rezolva asta?

7.Intra greu in treapta intai. Cateodata trebuie sa fortez un pic sau sa calc din nou ambreiajul. Poate fi de la uleiul din cutie?

8.Usile de pe fata scot un zgomot destul de puternic cand le deschid. Pur si simplu trosnesc.

Avatar utilizator
DjAndr3w
Mesaje:2096
Membru din:Lun Iul 02, 2012 6:00 pm
Marca si model masina:Citroen C4 1.6i Berlina-Gri
Numar Inmatriculare:IS 15 EOK
Localitate:Iasi
Contact:

Re: diverse probleme remarcate inr-un interval de doua luni

Mesaj de DjAndr3w » Dum Ian 11, 2015 5:27 pm

1. Ulei Total!
2. Tremuratul este de la ambreiaj, da semne de duca! Parca la Mituc, cand avea C4 tot asa sa manifestat sfarsitul ambreiajului. Si la mine, uneori cand il folosesc mult, in aglomeratie, 2-3 ore, se incalzeste si la fel se manifesta.
3. Usile fata pocnesc, iar usile spate nu stau deschise din cauza opritorilor de la usi. Is 4 la numar.
4. Intratul greu in viteze poate fi de la mai multe cauze, una din ele poate fi chiar cablul de la timonerie...recomand vizita la service
Citroen C4 Berlina 1.6i 16V - 109 Calusei - Gri
Imagine
раскрутка сайтов

Avatar utilizator
driku
Mesaje:13
Membru din:Dum Noi 30, 2014 4:00 pm
Marca si model masina:Citroen C4, 1.4i

Re: diverse probleme remarcate inr-un interval de doua luni

Mesaj de driku » Dum Ian 11, 2015 5:48 pm

DjAndr3w scrie:1. Ulei Total!
2. Tremuratul este de la ambreiaj, da semne de duca! Parca la Mituc, cand avea C4 tot asa sa manifestat sfarsitul ambreiajului. Si la mine, uneori cand il folosesc mult, in aglomeratie, 2-3 ore, se incalzeste si la fel se manifesta.
3. Usile fata pocnesc, iar usile spate nu stau deschise din cauza opritorilor de la usi. Is 4 la numar.
4. Intratul greu in viteze poate fi de la mai multe cauze, una din ele poate fi chiar cablul de la timonerie...recomand vizita la service

1.Total 5W40? 4 litri sunt de ajuns pentru 1.4i?
2.Kitul de ambreiaj are 10.000km de cand este schimbat. Chiar asa de repede sa se duca?
3.Deci sunetul usilor pe fata este normal sa inteleg. O sa ma uit de opritori pentru spate.
4.O sa verific la service.

Multumesc!

Avatar utilizator
Norishor
Mesaje:2240
Membru din:Dum Mar 01, 2009 9:10 pm
Marca si model masina:Citroen C2 VTS - 1.6 16V (Track and Hillclimb car)
Numar Inmatriculare:NOR
Localitate:Bucuresti / Campina

Re: diverse probleme remarcate inr-un interval de doua luni

Mesaj de Norishor » Dum Ian 11, 2015 8:14 pm

1. Ulei TOTAL Quartz 9000 - 5w40 sau ceva mai bun: MOTUL 8100 X-Cess - 5w40
2. Daca ambreiajul nu a trecut prin faza de "rodaj" - aprox 3000km fara bruscari, astfel incat sa se pasuiasca corect, da, poate crapa.. De asemenea exista posibilitatea sa fi fost un ambreiaj low cost sau care pur si simplu a avut un defect din fabrica. Daca se ajunge la desfacut ambreiaj, trebuie verificata si volanta, iar daca tot se umbla acolo iti recomand cu caldura sa inlocuiesti simeringul de la planetara.
3. Asa cum a zis si colegul DjAndr3w, zgomotele de tip pocnitura se datoreaza uzurii opritoarelor. Poti in prima faza sa le dai cu ceva gen WD40.
4. La verificarea de rampa aferenta problemei cu vitezele, inainte de inlocuirea timoneriei, trebuiesc verificate si cele 2 tampoane de sustinere ale motorului plus bieleta anticuplu sau antibalans cum se mai foloseste prin service-uri (tamponul cutiei de viteze). Daca acestea sunt prea moi, tot ansamblul motor + cv isi schimba prea mult pozitia, facand timoneria sa "agate".
5. Preventiv poti inlocui si uleiul din cutia de viteze cu un ulei din gama MOTUL - Motyl Gear 75w80. S-ar putea sa nu-ti mai recunosti cutia :D

Ps: multumesc din nou pt. aprecieri! :hi
:idea: Diagnoza computerziata - Lexia/DiagBox: Activari/dezactivari optiuni (centuri, DRL, AUX, etc..) /Update soft ECU /Resetare auto-adaptivi /Programare cheie noua /Programare RD/RT CD/Mp3 /Diagnoza pre-achizitie auto
:idea: Reparatii diverse cheie telecomanda
:arrow: http://www.facebook.com/ClubCitroenC4

Avatar utilizator
mituc
Mesaje:9122
Membru din:Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
Marca si model masina:Mazda 3 MPS BK
Localitate:Iasi
Contact:

Re: diverse probleme remarcate inr-un interval de doua luni

Mesaj de mituc » Dum Ian 11, 2015 8:23 pm

DjAndr3w scrie: 2. Tremuratul este de la ambreiaj, da semne de duca! Parca la Mituc, cand avea C4 tot asa sa manifestat sfarsitul ambreiajului. Si la mine, uneori cand il folosesc mult, in aglomeratie, 2-3 ore, se incalzeste si la fel se manifesta.
Cind am dat jos ambreiajul de fabrica pe la 17-18k km se cunosteau toate stampilele pe el. Cel cu care l-am inlocuit a inceput sa faca la fel dupa vreo 20k km. Deci nici unul dintre ele nu era pe duca.
Am zis ca nu mai inlocuiesc si a doua oara ambreiajul mai ales ca nu era chiar ieftineala, asa ca dupa citeva mii de km cu plecat de pe loc cu turatii putin mai multe atunci cind voiam sa plec mai sprinten (vreo 1300-1500 in loc de 1000-1200) a inceput sa nu mai faca. Cind am vindut masina la 52k km (parca) ambreiajul era perfect.
Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)

Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!

Avatar utilizator
driku
Mesaje:13
Membru din:Dum Noi 30, 2014 4:00 pm
Marca si model masina:Citroen C4, 1.4i

Re: diverse probleme remarcate inr-un interval de doua luni

Mesaj de driku » Lun Ian 12, 2015 10:23 pm

Norishor scrie:1. Ulei TOTAL Quartz 9000 - 5w40 sau ceva mai bun: MOTUL 8100 X-Cess - 5w40
2. Daca ambreiajul nu a trecut prin faza de "rodaj" - aprox 3000km fara bruscari, astfel incat sa se pasuiasca corect, da, poate crapa.. De asemenea exista posibilitatea sa fi fost un ambreiaj low cost sau care pur si simplu a avut un defect din fabrica. Daca se ajunge la desfacut ambreiaj, trebuie verificata si volanta, iar daca tot se umbla acolo iti recomand cu caldura sa inlocuiesti simeringul de la planetara.
3. Asa cum a zis si colegul DjAndr3w, zgomotele de tip pocnitura se datoreaza uzurii opritoarelor. Poti in prima faza sa le dai cu ceva gen WD40.
4. La verificarea de rampa aferenta problemei cu vitezele, inainte de inlocuirea timoneriei, trebuiesc verificate si cele 2 tampoane de sustinere ale motorului plus bieleta anticuplu sau antibalans cum se mai foloseste prin service-uri (tamponul cutiei de viteze). Daca acestea sunt prea moi, tot ansamblul motor + cv isi schimba prea mult pozitia, facand timoneria sa "agate".
5. Preventiv poti inlocui si uleiul din cutia de viteze cu un ulei din gama MOTUL - Motyl Gear 75w80. S-ar putea sa nu-ti mai recunosti cutia :D

Ps: multumesc din nou pt. aprecieri! :hi

Iti multumesc si eu pentru sfaturi! Am sa ma apuc de treaba, una cate una...
Acum, intrebarea este la ce service sa ma duc?
Sa ma duc la ATS? (nu e prea scump?) Stiti vreun service bun in sectorul 6?

Scrie răspuns

Înapoi la “Jurnal de Bord”