Placute frana (cand le schimbam?)

spooky
Mesaje:405
Membru din:Joi Noi 01, 2007 10:31 am
Numar Inmatriculare:B-112-UFO
Localitate:Bucuresti
Contact:
Placute frana (cand le schimbam?)

Mesaj de spooky » Lun Mar 17, 2008 8:27 pm

Probabil e una din acele intrebari pentru incepatori... dar... cand e vremea schimbarii placutelor de frana? Cum imi dau seama cand trebuiesc schimbate placutele de frana, fara a te duce la ATS sa-ti zica ca te mai tin 5000 km max, iar dupa 15000 km iti zic ca te mai tin vreo 5-10000... si nici la un alt service...

Evident, dam roata jos si ne uitam la gradul de uzura. Tocmai m-am uitat azi cand eram la service-ul de roti. Dar nu am putut sa imi dau seama care este gradul de uzura si nici aia nu stiau.
C4 1.6 HDi 110CP SX, gris fer, 299.000 km din 07/2006
Mitsubishi Pajero Sport GLS 2.5TD din 2003 - expeditii offroad
Radioamator YO3INP - Yeasu FT-8900 + antena fixa
Statie CB President Harry III ASC + antena fixa
INFOCON, RUFOn, UFOpedia, Statie Meteo

Avatar utilizator
nero
Robotizat
Mesaje:843
Membru din:Mie Aug 08, 2007 9:45 am
Localitate:Bucuresti
Contact:

Mesaj de nero » Lun Mar 17, 2008 8:59 pm

Intre 30000km si 60000km, depinde cat de mult franezi. Eu le-am schimbat la 45000 pe cele din fata, dar ma tineau lejer pana la 60000km.
Citroen C4 - 1.6HDI - SX Pack

Avatar utilizator
silvius
Mesaje:2430
Membru din:Dum Feb 11, 2007 1:25 am
Numar Inmatriculare:B08BBK
Localitate:Bucuresti / Varna
Contact:

Mesaj de silvius » Lun Mar 17, 2008 9:26 pm

iti dai seama dupa scartait in primul rand. Depinde de cum franezi, ce actiuni ai si chestii de genul.
Poti sa vezi si cate carne mai au pe ele. Oricum au senzor in cazul in care Doamne Fereste ajungi la zero cu ele.
Eu am schimbat pe fata la vreo 18 mii, si acu le schimb pe spate (prietenii stiu de ce :) ) si am vreo 24500 km
Nu zic, pot sa mai merg cu ele, dar scartaie si pentru 1 milion juma prefer sa le am ok. Ce e nasol e ca am cam mancat deja si discurile pe spate, insa cred ca ma tin macar pana la vreo 30 de mii :)
C4 by silvius , K&N, Borla, si cate si mai cate
Dodge Grand Caravan V6 3,8L !!!

Adrian
Membru 'tunat'
Mesaje:1296
Membru din:Mar Feb 13, 2007 10:23 pm
Localitate:Bucuresti

Mesaj de Adrian » Lun Mar 17, 2008 9:26 pm

Eu am 34k si cand am fost acum 2 zile in service am intrebat cat ma mai tin placutele.. SI mi s-a spus ca sunt tocite un sfert, adica ma mai tin lejer pana la 60k.

Raspunsul e simplu - e masina menajata, care merge numai la plimbare!

Cum iti dai seama ca se duc placutele? Ele cand se tocesc mult au un strat care incepe sa scartaie foarte tare atunci cand ajunge in contact cu discul ;) .. Atata timp cat nu faci un drum lung, poti merge linistit pana ajungi sa auzi scartaitul ala! Cand incep sa scartaie, mai faci 200-400 km!

Eu am mers cu Fiatul pana mi se lipisera etrierii de disc.. Harjaiau si atunci cand nu franam.. Pur si simplu, plecam dupa loc si se auzea un zgomot imens, fier pe fier! S-au schimbat si discurile atunci :)

spooky
Mesaje:405
Membru din:Joi Noi 01, 2007 10:31 am
Numar Inmatriculare:B-112-UFO
Localitate:Bucuresti
Contact:

Mesaj de spooky » Lun Mar 17, 2008 10:54 pm

well... nu sunt raspunsurile pe care tocmai le asteptam... evident, asta stiam si eu, cand incep sa scartie ma duc si mi le schimb... desi preferam sa stiu dupa ce fac eu o inspectie vizuala cat mai merg.

atunci sa reiterez intrebarea: la o inspectie vizuala, cum imi dau seama cat de uzate sunt placutele de frana?

evident ca nenea de la service nu cred ca se urca in masina si sa asculte dupa scarțâit ca sa imi spuna dupa aia ca ma mai tine max 5000 km... as vrea sa pot sa fac eu aceasta constatare...

pana acum am 76000km, miercuri ma duc la ATS pentru revizia de 75000km (imi pare rau ca nu pot ajunge la mugurel pentru ca imi e frica din cauza rulmentilor care fac un zgomot care ma ingrijoreaza) si sunt convins ca aia de la ATS o sa-mi zica ceva de placute sau in fine... ca ma mai tin nu stiu cat... stiu din experienta ca ei imi zic in functie daca ploua sau nu afara... pana acum am schimbat o singura data placutele de frana pe fata, iar pe spate deloc. da, solicit foarte putin franele.
C4 1.6 HDi 110CP SX, gris fer, 299.000 km din 07/2006
Mitsubishi Pajero Sport GLS 2.5TD din 2003 - expeditii offroad
Radioamator YO3INP - Yeasu FT-8900 + antena fixa
Statie CB President Harry III ASC + antena fixa
INFOCON, RUFOn, UFOpedia, Statie Meteo

Avatar utilizator
white wizard
The Annoying Thing
Mesaje:273
Membru din:Sâm Feb 17, 2007 5:42 pm
Localitate:Bucuresti

Mesaj de white wizard » Mar Mar 18, 2008 9:08 am

spooky scrie: atunci sa reiterez intrebarea: la o inspectie vizuala, cum imi dau seama cat de uzate sunt placutele de frana?
simplu... pui o placuta noua pe langa cea vechi si vezi uzura :!: :!:
C4 1.6 16v VTR

Dadu
Mesaje:75
Membru din:Vin Mar 07, 2008 9:54 am
Numar Inmatriculare:B 26 C L Z
Localitate:Bucuresti
Contact:

Mesaj de Dadu » Mar Mar 18, 2008 11:18 am

eu am 32 000 km si azi mi-am cumparat placute de frana... am fost la un mecanic si mi-a zis ca erau tocite rau aproape ca ajunsesera la disc
Citroen C4 coupe, 1.6 I 16v, 110 CP, aproape full, Iridis, B 26 C L Z

Dadu
Mesaje:75
Membru din:Vin Mar 07, 2008 9:54 am
Numar Inmatriculare:B 26 C L Z
Localitate:Bucuresti
Contact:

Mesaj de Dadu » Mar Mar 18, 2008 11:23 am

@spooky, daca placutele de frana sunt varza si nu ti s-a declansat inca senzoru daca te uiti atent pe jante ( la mine se vede clar deoarece am jante aluminiu) o sa observi ca se depune un praf negru, pe anumite portiuni ale jantei. Prafu ala indica faptul ca sunt uzate cel putin asa mi-a zis un mecanic... in fine el mi-a explicat altfel dar io nu prea ma pricep. Ideea e ca daca observi ca se depune des prafu ala inseamna ca placutele au cam ajuns la disc. La mine fac rau placutele... la inceput un scartait dar acum s-a agravat rau. Cred ca maine le schimb. Si indicat e daca le schimbi sa le schimbi pe toate 8 ca sa fie echilibru nu sa ai pe fata frane perfect noi si pe spate jumate uzate... eu asa am facut
Citroen C4 coupe, 1.6 I 16v, 110 CP, aproape full, Iridis, B 26 C L Z

Avatar utilizator
mituc
Mesaje:9122
Membru din:Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
Marca si model masina:Mazda 3 MPS BK
Localitate:Iasi
Contact:

Mesaj de mituc » Mar Mar 18, 2008 11:58 am

Praful ala se depune oricum, pentru ca sint particule din placute care se duc putin cite putin la fiecare frinare.
Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)

Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!

Dadu
Mesaje:75
Membru din:Vin Mar 07, 2008 9:54 am
Numar Inmatriculare:B 26 C L Z
Localitate:Bucuresti
Contact:

Mesaj de Dadu » Mar Mar 18, 2008 12:04 pm

da stiu e normala chestia... dar prafu se cunoaste cand e placuta tocita de tot sau cand placuta ajunge la disc.... e mai altfel daca ma intelegi :) mai negru mai dens
Citroen C4 coupe, 1.6 I 16v, 110 CP, aproape full, Iridis, B 26 C L Z

Avatar utilizator
mituc
Mesaje:9122
Membru din:Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
Marca si model masina:Mazda 3 MPS BK
Localitate:Iasi
Contact:

Mesaj de mituc » Mar Mar 18, 2008 12:10 pm

Da, dar e cam greu sa estimezi "densitatea" acelui praf intre, sa zicem, 2 spalari sau 2 drumuri. Pentru ca e putin probabil sa frinezi in acelasi fel chiar si pe acelasi traseu.
Din cite stiu placutele alea au niste indicatori pe ele car se pot citi (sau se raporteaza relativ la niste semne de pe etrieri). Cel mai bine e cam asa: te duci intr-un service autorizat, ii dai unui nene de acolo de un pachet de guma si-l pui sa-ti spuna cit % sint uzate. Cind sint uzate 70-75% sau mai mult cauti sa le schimbi. Cit vei mai merge cu ele tu stii cel mai bine, de exemplu la mine la revizia de la 45k km erau uzate 25%, deci teoretic vor fi uzate 100% undeva pe la 160k. Altii la 20-22k deja le-au schimbat. Depinde foarte mult distanta pe care o mai poti face cu ele, cel mai corect e sa intrebi in procente.
Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)

Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!

Avatar utilizator
Bogdan
Fondator
Mesaje:12602
Membru din:Vin Feb 09, 2007 5:11 pm
Marca si model masina:Citroen C4, 1.4 16V, 2005
Localitate:Bucuresti
Contact:

Mesaj de Bogdan » Mar Mar 18, 2008 12:35 pm

Intreb si eu..placutele astea nu au senzori?
Octavia 3, Elegance, 2.0 TDI,DSG + Black Pack, 2013
C4 Coupe X 1.4, '05 ...a different one ...... ..
KartingClub | DS Spirit | MotorSportNews
Imagine

Avatar utilizator
mituc
Mesaje:9122
Membru din:Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
Marca si model masina:Mazda 3 MPS BK
Localitate:Iasi
Contact:

Mesaj de mituc » Mar Mar 18, 2008 12:37 pm

La daciile 1310 pe injectie erau care aveau si care nu. Deci astea de pe c4 sigur au ceva care macar gidila un senzor al computerului de bord. problema e ca e posibil sa ti se aprinda acel martor de pe bord cam tirziu.
Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)

Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!

Avatar utilizator
white wizard
The Annoying Thing
Mesaje:273
Membru din:Sâm Feb 17, 2007 5:42 pm
Localitate:Bucuresti

Mesaj de white wizard » Mar Mar 18, 2008 1:26 pm

Dadu scrie:@spooky, daca placutele de frana sunt varza si nu ti s-a declansat inca senzoru daca te uiti atent pe jante ( la mine se vede clar deoarece am jante aluminiu) o sa observi ca se depune un praf negru, pe anumite portiuni ale jantei. Prafu ala indica faptul ca sunt uzate cel putin asa mi-a zis un mecanic... in fine el mi-a explicat altfel dar io nu prea ma pricep. Ideea e ca daca observi ca se depune des prafu ala inseamna ca placutele au cam ajuns la disc. La mine fac rau placutele... la inceput un scartait dar acum s-a agravat rau. Cred ca maine le schimb. Si indicat e daca le schimbi sa le schimbi pe toate 8 ca sa fie echilibru nu sa ai pe fata frane perfect noi si pe spate jumate uzate... eu asa am facut
...tare "mecanicul" , fffoarte priceput Dorel asta , stie "meserie" :lol: . Auzi , dar acest mecanic , nu ti-a zis ca este "indicat" sa schimbi si discurile de frana ( fata / spate ) , daca tot ti-a zis ca este "indicat" sa schimbi placutele de pe spate ca sunt cele de pe fata uzate :?: Nu de alta , dar sa fie "echilibru"
Dadu scrie:da stiu e normala chestia... dar prafu se cunoaste cand e placuta tocita de tot sau cand placuta ajunge la disc.... e mai altfel daca ma intelegi :) mai negru mai dens
...si inca ceva , cand praful de pe janta este putin maroniu , trebuie de schimbat si discurile , s-au uzat :!: :idea:

NU stiu cum sa reactionez , sa fiu :shock: sau sa :lol: ...la cele vazute aici. Mare e gradina... mare :!: :!: :!:
C4 1.6 16v VTR

Avatar utilizator
white wizard
The Annoying Thing
Mesaje:273
Membru din:Sâm Feb 17, 2007 5:42 pm
Localitate:Bucuresti

Mesaj de white wizard » Mar Mar 18, 2008 7:01 pm

Bogdan , iti multumesc foarte mult ca ai facut putin lumina . Deci ca sa intelegi @Dadu , cu tine chiar nu am nimic , absolut nimic. Sti ce ma deranjat pe mine foarte tare. Acea informatie aberanta , repet , aberanta a mecanicului. Pt ca , iti garantez , daca erai in locul meu , reactionai identic... Chiar nu stiu ce scola are acel "mecanic" si ca este mai mult ca sigur un mecanic de cartier si nu vreau sa cred ca lucreaza intr-un service cu pretenti, dar tind sa cred ca nu are scola de mecanica. Si , este normal , sa-ti argumentez afirmatiile mele. Placutele/discurile de frana , sunt singurele consumabile care
nu se schimba la un nr definit de km. Depind de anumiti factori , cum ar fi: stilul de mers , modul de utilizare predominant al autovehicului , urban/extraurban , calitatea producatorului de placute de frana etc. ( ...cu aceasta ocazie am raspuns si la intrebarea topicului). Dupa ce se efactueaza operatia de schimbare a placutelor sau a discurilor de frana , se face stand de frana. La orice dealer sau service cu pretenti , care lucreaza dupa anumite norme , acest lucru este obligatoriu si crede-ma , nici un service nu se joaca cu sistemul de franare , iar daca standul de frana nu "iese" , nu-ti da drumu la masina pana cand nu se remediaza problema. Deci , nici un dealer/service nu-si permite sa dea drumu la o masina fara stand de frana. Inca un lucru foarte important, nu are nici un fel de legatura placutele de pe fata cu cele de pe spate. Nu trebuiesc schimbate in acelasi timp. Cele de pe fata se uzeaza mai repede decat cele de pe spate , pt ca intensitatea franarii este mai mare pe axul din fata decat pe cel din spate. ( OBS: placutele si discurile sunt mai mari pe fata decat pe spate, iar in cazul nostru , discurile fata sunt ventilate in comparatie cu cele de pe spate ) ( Ex: se pot schimba placutele fata/spate plus discuri fata/spate si standul de frana sa nu iasa in parametri corecti. Se poate intapla si acest lucru ...si zici ca masina este ok , ca doar ai schimbat placute/discurile , sunt noi , dar sa nu ai frane "bune", ca sa zic asa; iar o alta masina sa schimbe placutele doar pe fata sau spate, si sa fie ok din punct de vedere al franarii ). Un alt factor important la sistemul de franre ( ...vb de placute/discuri , nu tot sistemul de franare) este ca , niciodata nu se inlocuiesc placutele de frana cu unele noi pe niste discuri foarte uzate sau deplanate. Se inlocuiesc pereche, adica placute noi cu discuri noi. Cu iti dai seama de uzura placutelor? Este foarte usor , bagi ( ...scuze expresia) degetul intre etrier si placuta si iti poti da seama de uzura placutelor , asta in cazul in care esti putin experimentat. Daca nu , si vrei sa te convingi singul de uzura placutelor , dai o roata jos ( ...una dintre roti) si masori , nu neaparat cu o ruleta , chiar si vizual se poate, grosimea placutei ... cata "carne" mai are placuta. Intre etrier si disc , este un lacas prin care se poate vedea/simti acest lucru.

YO :!: pun punct in aceasta discutie , ce am avut se afirmat am afirmat , nu o sa mai scriu absolut nimic pe acest topic chiar daca o sa fiu provocat; @Dadu tind sa cred ca esti destul de inteligent ( ... chiar nu te iau ironic sau mai stiu eu cum ) si sa fi inteles ce am vrut sa spun, chiar de prima data.

P.S.: Sper sa nu fiu cenzurat :!:
T.rac3Er: am curatat eu prin topic pe aici discutiile in plus. dreptul la replica a fost citit de mai multi deci si-a atins scopul, asa ca a ramas doar ceea ce este util.
C4 1.6 16v VTR

Scrie răspuns

Înapoi la “Tips&Tricks”