Stirile auto ale zilei

Stiri,noutati, reclame etc
Reguli forum
Articolele din presa straina nu vor fi traduse in romaneste. Puteti folosi google translate daca nu va descurcati!
Avatar utilizator
dimabogdan
Mesaje:916
Membru din:Mie Feb 14, 2007 9:43 am
Localitate:CONSTANTA
Re: Stirile auto ale zilei

Mesaj de dimabogdan » Joi Oct 31, 2013 7:38 pm

O mare porcarie chestia aia cu taxa platita pentru contestatia procesului verbal. Pana una alta, accesul la justitie ar trebui sa fie neingradit, iar in opinia mea, aceasta taxa este mai mult decat neconstitutionala.
Astia au luat-o razna rau, nu mai stiu de unde sa stoarca bani.Plangeam cand ne spoeau aia de la PDL...na, ca sariram din lac in put cu astia.
Mai bine sa taci si sa pari prost, decat sa vorbesti si sa spulberi toate indoielile.

Avatar utilizator
Bogdan
Fondator
Mesaje:12602
Membru din:Vin Feb 09, 2007 5:11 pm
Marca si model masina:Citroen C4, 1.4 16V, 2005
Localitate:Bucuresti
Contact:

Re: Stirile auto ale zilei

Mesaj de Bogdan » Vin Noi 01, 2013 5:58 pm

Offtopic:
Putin zis din lac in put :)..nu ies la socoteala banii se pare..mai au de furat si nu au de unde aia e problema


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Octavia 3, Elegance, 2.0 TDI,DSG + Black Pack, 2013
C4 Coupe X 1.4, '05 ...a different one ...... ..
KartingClub | DS Spirit | MotorSportNews
Imagine

Avatar utilizator
Vasea
Mesaje:968
Membru din:Vin Mar 01, 2013 1:18 pm
Marca si model masina:Renault Scenic 2, 1.6 b, 2006
Localitate:IASI
Contact:

Re: Stirile auto ale zilei

Mesaj de Vasea » Sâm Noi 02, 2013 8:52 am

Se pare ca nu cititi printre randuri.......... PD-L-ul a FURAT ~ totul, si acum nu mai sunt bani, de asta se tot maresc taxele, impozitele, visteria tarii e ~ GOALA ! asta nu intelege lumea, in 8 ani s-a FURAT mai mult decat in ultimii 20 de ani.
atentie, nu sunt fan USL :hi
doar inteleg mai bine "mecanismul politic", avand conexiuni in domeniu.
scuze de off-topic !!!

Avatar utilizator
alex82
Alex Ploiesteanu'
Mesaje:4529
Membru din:Sâm Mai 03, 2008 7:23 am
Marca si model masina:Peugeot 407 , 2.0 HDI
Localitate:Ploiesti

Re: Stirile auto ale zilei

Mesaj de alex82 » Sâm Noi 02, 2013 8:57 am

Bani n`au mai fost de cand a plecat Iliescu ... ce ne tot amagim cu PDL , USL , AMG , EVO , PLM , ETC ??
Dar sa n`o dam in politica pe forum ...
Imagine
Se vinde leul - 2.0 HDI 190 cp fara FAP , an 2005

Avatar utilizator
commandorsteel
PowerSteel
Mesaje:6538
Membru din:Lun Mai 28, 2007 2:59 pm
Numar Inmatriculare:B-88-
Localitate:Bucuresti
Contact:

Re: Stirile auto ale zilei

Mesaj de commandorsteel » Vin Dec 06, 2013 6:04 pm

GM retrage marca Chevrolet de pe piața din Europa la finalul anului 2015

În cadrul unei conferințe de presă ce a avut loc astăzi (5 decembrie), vice-președintele GM Steve Girsky a anunțat că marca Chevrolet va fi retrasă din Europa pâna la finalul anului 2015. Anunțul este total neașteptat în condițiile în care Chevrolet era într-o continuă expansiune pe piața europeană, cu o gamă de modele din ce în ce mai bine optimizată.

Această mutare survine în urma eforturile celor de la GM de a deveni profitabili pe piața din Europa, iar de acum focusul principal va fi pe marca Opel. Girsky a declarat că: “Noi credem că va fi o situație în care toate mărcile noastre vor avea de câștigat, iar GM va beneficia de un profit și o cotă de piața mai bune a celor de la Opel/Vauxhall.”

În cadrul aceleași conferințe, oficialii GM au afirmat că modelele iconice ale mărcii, precum Corvette, se vor vinde în continuare printr-o rețea restrânsă, iar marca Cadillac va deveni mai prezentă în viitorii trei ani. Chevrolet va rămâne la fel de activ pe uriașa piața din Rusia, unde este în acest moment pe locul al cincelea în topul vânzărilor, după Lada, Renaul, Kia și Hyundai.

Contextul în care survine aceată mutarea strategică a celor de la GM este nivelul de vânzări sub așteptări, în ciuda unei game de modele destul de largă. Din momentul relansării mărcii din anul 2005, Chevrolet a vândut în jurul valorii de 200.000 de unități pe an, iar studiile au arătat că mulți clienți au venit chiar de la Opel, atrași de prețurile mai mici. Concurența internă care a survenit între mărcile Opel și Chevrolet a fost astfel un factor important al acestei decizii.

Rețeaua de dealeri, care totalizează un număr de 1.900 de locații în Europa va fi restructurată, în condițiii speciale pentru fiecare unitate în parte, în special datorită faptului că există dealeri comuni pentru Opel și Chevrolet (mai mult de jumătate). Deși oficial nu s-a menționat nimic, probabilitatea ca acești dealeri să dispară complet este foarte ridicată. România va fi afectată direct de această decizie, Chevrolet existând pe piața noastră ca importator oficial (cu birourile la București), iar rețeaua de dealeri fiind foarte vastă.

Girsky a mai afirmat că retragera mărcii Chevrolet de pe piața din Europa va aduce costuri suplimentare estimate între 700 de milioane și 1 miliard de euro pentru GM, dar și faptul că decizia nu are nicio legătură cu recenta colaborare dintre GM și grupul francez PSA (Peugeot/Citroen). GM își face speranțe că proprietarii de Chevrolet vor migra în viitor către Opel, însă există posibilitatea ca ei să meargă spre mărci precum Kia, Hyundai sau chiar și Dacia.

Până în acest moment nu există un comunicat oficial din partea importatorului oficial din România în care să fie oferite mai multe detalii despre cum vor decurge operațiunile mărcii în următorii doi ani și ce se va întâmpla cu exactitate după aceea cu rețeaua de dealeri.

Totuși, proprietarii sau viitorii cumpărători de Chevrolet trebuie să știe că garanția și distribuția de piese de schimb vor fi asigurate și după finalul anului 2015, deci nu trebuie să fie îngrijorați din astfel de motive.

sursa: http://stiri.autovit.ro/2013/12/gm-retr ... Chevrolet!
Citroen C4 Grand Picasso 1,6 HDI ... aproape full (adica are aproape toate rotile)
ImagineImagine
Imagine

Avatar utilizator
Vasea
Mesaje:968
Membru din:Vin Mar 01, 2013 1:18 pm
Marca si model masina:Renault Scenic 2, 1.6 b, 2006
Localitate:IASI
Contact:

Re: Stirile auto ale zilei

Mesaj de Vasea » Mar Dec 10, 2013 5:15 pm

Incep presiunile:

http://www.automarket.ro/stiri/porsche- ... 54399.html" onclick="window.open(this.href);return false;

( scuze, nu se mai incarca site-ul la mine )

Avatar utilizator
catalin4u24
StarShip Pilot
Mesaje:5749
Membru din:Dum Iul 26, 2009 10:58 pm
Marca si model masina:Lancer Sportback
Contact:

Re: Stirile auto ale zilei

Mesaj de catalin4u24 » Joi Dec 12, 2013 11:36 am

Diesel particulate filter check now required as part of MOT test [Revizia Tehnica Anuala Obligatorie]
Tests for diesel cars and lorries are to be tightened up to ensure vehicles have a critical exhaust filter if one had originally been fitted as standard, Roads Minister Robert Goodwill has announced.

Garages and testing stations will be required check for a diesel particulate filter (DPF) in the inspection of the exhaust system as part of the MOT test (or annual test for heavy vehicles) from February 2014.

The vehicle will automatically fail the MOT test if the filter had been fitted as standard but is found to be no longer present.

The filter works by trapping solid particulate matter from exhaust gases. This type of filter has been in use for more than 20 years and helps meet European emission standards, improving air quality and health standards.

Some firms offer services to remove the filter, claiming it will improve the economy. But it is an offence to drive a vehicle that has been modified this way, as it will no longer meet the emissions standards the car achieved when it was approved for sale in the UK.

Roads Minister Robert Goodwill said:

I am very concerned that vehicles are being modified in a way that is clearly detrimental to people’s health and undoes the hard work car manufacturers have taken to improve emissions standards. It has become apparent the government had to intervene to clarify the position on particulate filter removal given the unacceptable negative impact on air quality.

This change to the MOT tests makes it clear – if you have this filter removed from your car it will fail the test.

The filters need to be ‘regenerated’ regularly through burning the soot to gas at a very high temperature, leaving behind a residue. If not carried out properly, regeneration can lead to a build up of soot, which can affect performance. This has led to some diesel vehicle owners opting to remove the filter, which makes their car illegal for road use.

More information can be found via the ‘Diesel particulate filters guidance note which will be updated to reflect the changes to the MOT test.
Am vazut ca si in UK ca si in RO sunt o gramada de firme care ofera servicii de anulare DPF / FAP. Din fericire din ianuarie in UK este ilegal iar in afara de faptul ca masina va pica testul amenzile pleaca de la 1000£. La fel va veni o lege si pentru instalatiile de Xenon aftermarket, care sunt deja ilegale doar ca nu reprezinta parte din testul MOT, inca...

Avatar utilizator
Vasea
Mesaje:968
Membru din:Vin Mar 01, 2013 1:18 pm
Marca si model masina:Renault Scenic 2, 1.6 b, 2006
Localitate:IASI
Contact:

Re: Stirile auto ale zilei

Mesaj de Vasea » Mar Dec 17, 2013 5:08 pm

Grupul PSA are 2 masini in finala de 7, la COTY 2014 Europa:

http://www.automarket.ro/stiri/au-ramas ... 54497.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Au rămas 7! Acestea sunt maşinile finaliste în European Car of the Year 2014

BMW i3 şi Tesla Model S au reuşit să se califice între cele şapte modele finaliste ale ediţiei 2014 Car of the Year. Celelalte modele cu şanse la victorie sunt Citroen C4 Picasso, Mazda3, Peugeot 308, Skoda Octavia şi Mercedes-Benz S-Klasse.

Esential = 30 de maşini erau eligibile pentru titlul COTY 2014 înainte de anunţarea finaliştilor. Din cele şapte rămase, va rămâne un singur câştigător.

Juriul competiţiei europene Car of the Year a decis cele şapte maşini finaliste ale ediţiei 2014 a prestigiosului concurs. Cu un amestec interesant de segmente, concepte şi propulsii, European Car of the Year (COTY) 2014 se anunţă o competiţie interesantă cu un câştigător imposibil de ghicit chiar şi de ochii avizaţi ai jurnaliştilor auto.

În finala competiţiei au rămas, astfel, trei modele compacte, dar de concepte diferite (Mazda3, Peugeot 308 şi Skoda Octavia), un monovolum compact (Citroen C4 Picasso), o limuzină de lux (Mercedes-Benz S-Klasse) şi două maşini electrice de asemenea foarte diferite: citadina BMW i3 şi Tesla Model S, cea mai scumpă maşină cu motor electric de pe piaţă.

Competiţia se anunţă cu atât mai strânsă cu cât majoritatea concurenţilor care au ajuns în această fază a competiţiei au primit review-uri eminamente pozitive din partea jurnaliştilor, iar rezultatele din vânzări sunt peste aşteptările iniţiale ale constructorilor.

NUMELE MARI ELIMINATE


Poate mai interesantă decât lista finaliştilor este cea a modelelor eliminate până în această fază a competiţiei. Vorbim de nume mari ale industriei şi de maşini care au atras foarte multă atenţie din partea publicului, precum BMW X5, Toyota Auris şi Corolla, Seat Leon, Renault Captur, Range Rover Sport, Mercedes-Benz CLA, Lexus IS, Jaguar F-Type, Hyundai i10 sau Ford Kuga.

Câştigătorul competiţiei COTY 2014 va fi anunţat în luna martie, în cadrul Salonului Auto de la Geneva.

via COTY

Avatar utilizator
Vasea
Mesaje:968
Membru din:Vin Mar 01, 2013 1:18 pm
Marca si model masina:Renault Scenic 2, 1.6 b, 2006
Localitate:IASI
Contact:

Re: Stirile auto ale zilei

Mesaj de Vasea » Joi Ian 23, 2014 4:11 pm

http://www.informatiiauto.ro/din-2014-s ... 13351.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Din 2014 şoferii primesc un Certificat de Inspecţie Tehnică Periodică

Începând din acest an, şoferii primesc un document nou atunci când realizează ITP-ul, ce trebuie păstrat la bordul autovehiculului: Certificatul de Inspecţie Tehnică Periodică este eliberat în limba română iar rubricile sunt traduse în engleză.

Certificatul de Inspecţie Tehnică Periodică este un nou document ce trebuie eliberat şoferilor începând din 31 decembrie 2013, fiind introdus de OG nr. 6/2012: "După finalizarea inspecţiei tehnice periodice se eliberează un certificat de inspecţie tehnică periodică".

Potrivit unui comunicat al Registrului Auto Român, "eliberarea obligatorie a unui Certificat de Inspecţie Tehnică Periodică este conformă cu prevederile Directivei 2010/48/UE de adaptare la progresul tehnic a Directivei 2009/40/CE a Parlamentului European şi a Consiliului privind inspecţia tehnică auto pentru autovehicule şi remorcile acestora".

Eliberarea documentului nu implică obligaţii sau costuri suplimentare pentru şoferi, aceştia primind acest certificat automat, la finalizarea inspecţiei tehnice periodice efectuate la termenul scadent normal. În acelaşi timp, nu va fi afectată nici periodicitatea de efectuare a ITP, astfel că dată următoarei ITP va fi cea din anexă la certificatul de înmatriculare.

În consecinţă, deţinătorii de vehicule cu ITP valabil nu trebuie să solicite în avans eliberarea acestui certificat, el urmând să fie eliberat la efectuarea următoarei ITP.

Având în vedere că este vorba despre un certificat armonizat stabilit printr-un act normativ UE este necesar ca certificatul să fie disponibil împreună cu anexa la certificatul de înmatriculare pentru prezentare în vederea unor eventuale controale în cazul vehiculelor care au efectuat ITP începând cu 31 decembrie 2013.

Data următoarei ITP este cea din anexa la certificatul de înmatriculare. Certificatul este eliberat în limba română iar rubricile sunt traduse în engleză.

Model Certificat de Inspecţie Tehnică Periodică - aici (fişier PDF).

Acte sunt necesare pentru efectuarea ITP
Inspecţia tehnică periodică (ITP) este obligatorie pentru orice vehicul care circulă pe drumurile publice. În cazul autoturismelor de uz personal, ITP se face o dată la doi ani, numai de către Registrul Auto Român, prin reprezentantele sale teritoriale sau prin operatorii economici autorizaţi.

Pentru a efectua inspecţia tehnică periodică puteţi apela la orice staţie autorizată RAR, indiferent de judeţul în care este înmatriculat autoturismul, unde veţi prezenţa următoarele documente:
- Certificatul de înmatriculare al autovehiculului sau autorizaţia provizorie de circulaţie;
- Cartea de identitate a autovehiculului (în cazul în care maşina este în leasing sau aparţine unei firme se acceptă o copie după cartea de identitate a maşinii, ştampilată de proprietar, pe care să apară şi menţiunea “conform cu originalul”);
- Cartea de identitate a conducătorului auto care prezintă autoturismul la inspecţie;
- Poliţa RCA, la data la care se efectuează ITP

Sancţiunile în cazul absenţei certificatului sunt aplicate de poliţie, potrivit legislaţiei ţării respective. Sancţiunile se aplică doar vehiculelor inspectate începând cu 31 decembrie 2013.

Şoferii care circulă cu ITP expirat riscă amenzi cuprinse între 765 şi 1.700 de lei Poliţistul rutier poate reţine şi certificatul de înmatriculare al maşinii, eliberând în schimb o dovadă cu drept de circulaţie pentru 15 zile.

==============================

http://www.informatiiauto.ro/rusia-sust ... 13356.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Rusia susţine industria auto locală cu 8 miliarde de dolari :?: :!:

Rusia plănuieşte să sprijine industria sa de maşini, aflată în dificultate, cu subvenţii de până la 8 miliarde de dolari în următorii trei ani, până în 2016.

Subvenţiile vor fi pentru cercetare şi dezvoltare, pentru sprijinirea locurilor de muncă şi pentru compensarea anumitor costuri legate de îndeplinirea normelor de poluare mai stringente, a anunţat guvernul de la Moscova, scrie Automotive News Europe.

Vânzările de maşini noi în Rusia au scăzut cu 6% în 2013, până la 2,78 milioane de unităţi şi piaţa se confruntă de-acum cu un nou an slab, pe fondul încetinirii economiei.

„Association of European Businesses” a anunţat că vânzările de autoturisme şi vehicule comerciale uşoare sunt aşteptate să scadă cu 2% în Rusia în 2014, la 2,73 milioane de unităţi.

În 2012, Rusia a introdus o taxă auto pentru maşinile importate, pentru a-şi acoperi costurile cu „Programul Rabla”. Uniunea Europeană a argumentat că această taxă nu este compatibilă cu apartenenţa ţării la WTO (World Trade Organization) şi anul trecut taxa a fost extinsă la toate maşinile noi - indiferent că erau importate sau fabricate în Rusia.

========================

http://www.informatiiauto.ro/programul- ... 13358.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Programul Rabla: "Ediţia din 2014 va fi ultima"

Programul Rabla nu trebuie modificat de la an la an și credem că ediția din 2014 va fi ultima, a declarat, marți, într-o conferință de presă, Thomas Dubruel, directorul comercial al Grupului Renault în România.

Acesta a precizat că este nevoie de o regândire a programului în așa fel încât să fie stimulată în continuare achiziția de mașini noi.

„Nu cred că trebuie să schimbăm Programul 'Rabla' de la an la an. De aceea solicităm un Program Rabla ca în 2013, dar care să demareze mai repede decât anul trecut, când știm că a început la finele lunii mai — începutul lui iunie. Pentru a vorbi de Rabla în 2015, cred că e nevoie mai întâi de un program în 2014 și cât mai curând. Credem că anul acesta va fi ultimul program Remat. Trebuie să avem și în acest an un program, dar după aceea trebuie oprit și gândit un alt tip de program pentru sprijinirea cumpărării de mașini noi”, a menționat Dubruel, citat de Agerpres.

Marți dimineață, reprezentanții Autovit arătau că piața auto este foarte instabilă și imprevizibilă iar în contextul discuțiilor despre renunțarea la programul Rabla după 2014, marea întrebare este dacă anul acesta nu va fi o ediție 'muribundă', caracterizată printr-un interes scăzut din partea celor implicați în program.

Prin intermediul Programului Rabla 2013, românii au cumpărat circa 13.400 de autoturisme noi, iar 19.900 de mașini mai vechi de zece ani au ajuns la casat.

=================

http://www.informatiiauto.ro/producator ... 13333.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Producătorul spaniol de piese auto Antolin construieşte o fabrică la Sibiu :ya

Grupo Antolin din Spania, care produce la Sibiu corpuri de iluminat pentru autovehicule, îşi va extinde în acest an operaţiunile din România, ridicând o nouă fabrică de 13.000 metri pătraţi.

Grupo Antolin-CML, divizia de corpuri de iluminat a companiei spaniole, anticipează că noua unitate va fi operaţională până la sfârşitul acestui an, potrivit publicaţiei de specialitate European Plastics News, transmite Mediafax.

Construcţia fabricii a început deja în aceeaşi zonă industrială unde este amplasată unitatea existentă, în apropierea aeroportului Sibiu.

În cursul anului, Antolin vrea să mute liniile de producţie de la fabrica existentă, aflată într-un spaţiu închiriat, către noua unitate, majorând totodată capacitatea.

Fabrica Antolin de la Sibiu are în prezent 357 de angajaţi şi deserveşte mai mulţi producători auto.

=================

http://www.informatiiauto.ro/scapa-de-b ... 13331.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Scapă de birocraţia înmatriculărilor auto :shock:


Să presupunem că aţi cumpărat un autoturism second hand din Germania, l-aţi adus în ţară şi doriţi să parcurgeţi toţi paşii necesari înmatriculării acestuia în România. Ştiţi de aveţi de făcut?


Aveţi de întocmit 5 dosare diferite, implicând 9 drumuri la nu mai puţin de 7 instituţii ale statului, pentru un total de 15 documente ce va sunt necesare înmatriculării definitive. Evident, asta în cazul în care aveţi deja toate actele pregătite şi ştiţi exact la ce instituţii trebuie să va prezentaţi.

Care ar fi soluţia? Ideal ar fi că statul să simplifice procedurile de înmatriculare, dar nu ne-am pune mari speranţe într-o astfel de schimbare.

Alternativă?

Apelaţi la serviciile de înmatriculări auto ale unei firme specializate. Va costă câteva sute de lei, în funcţie de etapele de parcurs de la caz la caz, dar va scapă de drumuri, nervi şi foarte mult timp pierdut.

O astfel de companie poate parcurge toate procedurile de înmatriculare în numele dumneavoastră: tot ce aveţi de făcut este să împuterniciţi compania să va reprezinte, apoi ridicaţi documentele maşinii gata înmatriculate.

Serviciile oferite pe siteul http://www.servicii-inmatriculare.ro" onclick="window.open(this.href);return false; includ nu doar reprezentarea la diversele instituţii ale statului (Serviciul de Înmatriculări Auto, Direcţia de Impozite şi Taxe Locale, ANAF etc), ci şi consultanţă gratuită (verificarea actelor, estimarea şi verificarea timbrului de mediu etc) şi asistenţă la Registrul Auto Român, în vederea omologării sau autentificării maşinii.

Avatar utilizator
Vasea
Mesaje:968
Membru din:Vin Mar 01, 2013 1:18 pm
Marca si model masina:Renault Scenic 2, 1.6 b, 2006
Localitate:IASI
Contact:

Re: Stirile auto ale zilei

Mesaj de Vasea » Mar Ian 28, 2014 5:31 pm

http://0-100.hotnews.ro/2014/01/28/cade ... ativa-ani/" onclick="window.open(this.href);return false;

Caderea pietei auto a dus la inchiderea a peste 100 de dealeri in doar cativa ani

In 2007-2008, cand piata auto avea ani record, optimismul atingea cote maxime, iar masinile se vindeau prin peste 400 de dealeri. Acum, piata auto e in doliu si estimarile APIA arata ca maximum 300 de dealeri comercializeaza masini si o buna parte dintre ei sunt cu un pas in groapa. De la o piata in care masinile se vindeau ca painea calda s-a ajuns la una in care unele companii vand un autoturism la cateva luni.

In 2007 piata auto trecea de 360.000 de unitati (incluzand si utilitarele), iar Romania depasea mai toate tarile din regiune (Slovacia, Ungaria, Cehia) si se apropia de Polonia. Se deschideau foarte multe reprezentante auto, chiar si in orase foarte mici, iar optimismul era maxim.

Dupa 2008 si mai ales dupa 2009 piata s-a prabusit si multi oameni de afaceri au renuntat la proiecte pentru ca nu mai erau viabile. Dar in destuile cazuri retelele erau deja mari, mai ales ca piata a tot scazut si a ajuns acum sa fie la 82.000 de unitati. Calculele arata ca in medie, acum cinci ani, un dealer vindea 800 de masini/an, iar in prezent vinde sub 300 de masini. Romania a ramas in urma tarilor din Europa Centrala si depasim doar Bulgaria, o tara mult mai mica.

In 2007-2008 erau cam 400 de dealeri, iar acum sunt sub 300, arata estimarile facute Marti, 28 Ianuarie, la conferinta anuala APIA.

Chiar daca nu exista statistici clare, estimarile arata ca suma celor care opereaza in industrie este undeva in jurul a 300 de companii.

“Mare parte dintre aceste societati sunt deja sub incidenta unor insolvente in diferite grade. Tocmai de aceea cifra nu este neaparat relevanta”, spune Cristian Milea, seful Opel in Romania.

Numarul dealerilor s-a redus si fiindca au mai iesit brand-uri auto de pe piata si fiindca alte marci si-au redus substantial activitatea, a completat Mihai Ivanescu de la Tiriac Auto, membru in consiliul director al APIA.

El a admis ca in 2007 numarul dealerilor era exagerat din cauza unei euforii existente pe o piata ce crestea puternic, dar spune ca nu se poate vorbi de o “neadaptare crasa la nivelul anului 2007 vis-a vis de retele. Pierderea este cauzata de disolutia pietei interne”, potrivit lui Ivanescu.

Referindu-se la reteaua de aproape 90 de dealeri a Porsche Romania, Brent Valmar, sef al companiei, a spus ca o zecime dintre ei au probleme financiare mari, fiind in stare de insolventa: ”Va dati seama cat sufera calitatea serviciilor. Evident ca facem eforturi sa-i sprijinim pe toti in activitate, avem cu ce sa-i ajutam, de cele mai multe ori reusim, insa fara asigurarea unui nivel minim de profitabilitate al retelelor de distributie nu mai putem vorbi de o industrie auto infloritoare care sa aduca venituri bugetare mai multe”.

Reteaua de dealeri a Porsche Romania s-a restrans cu sapte unitati intr-un an, de la 93 dealeri in 2012 la 86 dealeri in 2013. Cazurile de insolventa in reteaua de dealeri au crescut de asemenea, de la 14 cazuri (in 2012) la 19 (2013). Numarul de angajati la nivelul importatorului Porsche Romania a scazut de la 775 in 2012 la 738 oameni in 2013. In ceea ce priveste reteaua de distributie, numarul angajatilor s-a redus de la 3.966 la 3.840, in perioada analizata.

Si Dacia are o retea mare, de 80 de showroom-uri, iar compania a decis sa le modernizeze pana la final de 2015, insa va suporta majoritatea cheltuielilor. Retele importante au si marci precum Ford, Opel, Fiat, Hyundai, Kia si Toyota.

Multi consumatori au patit lucruri neplacute in service, au fost taxati excesiv sau au constatat ca reparatia a fost facuta de mantuiala. Persista ideea ca o buna parte dintre marci si-au extins excesiv reteaua in perioada fasta a pietei auto, insa au uitat sa vina cu servicii de buna calitate cand masinile se vindeau ca painea calda.

Acum, cand piata auto e la ananghie, dealerii trebuie sa fie mult mai atenti la cum se comporta cu clientii, fiindca din activitatile de service vine o parte importanta din venituri. La fel, si partea de second-hand ignorata in trecut, constituie acum o sursa de venituri.

=======

Ei vor ca anul acesta sa fie ultimul cu RABLA, in ritmul asta, in 2 ani o sa ramana sub 200 dealeri !!!

==========

http://0-100.hotnews.ro/2014/01/28/ce-m ... cond-hand/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ce masini au cumparat romanii in 2013 – Culori, clase, modele, raportul dintre autoturisme noi si second-hand

Anul trecut a fost unul negru pentru piata masinilor noi, care a ajuns la un minim nemaivazut din anii ’90 incoace. S-au vandut doar 68.000 de autoturisme, iar in articol puteti citi pe larg despre cum au evoluat vanzarile, in functie de mai multe criterii, precum culori, tip de combustibil si clase. Un mic capitol se refera la o comparatie intre masinile noi si second-hand in functie de judet, iar la final sunt prognoze pentru 2014.
Clase de modele

Din masinile noi cumparate in 2013, 46% au fost de clasa B si 22% clasa C, in timp ce SUV-urile au avut o pondere mult peste media europeana (19%). Clasa mini a avut o cota de numai 2,7%, in timp ce clasele E si F au avut 1,3% din total. Ca volume, in 2013 doar clasele B si F au crescut, in timp ce clasa E a avut scadere de 27%.
Cele mai vandute modele

Berlina Logan a fost de departe cel mai cautat model din piata anul trecut, cu peste 10.000 de unitati. Sandero si Duster au depasit 4.000 de unitati. Cele mai vandute masini de import au fost Skoda Octavia si Volkswagen Golf, care au depasit fiecare 2.500 unitati. Alte cinci modele au depasit 1.000 de unitati vandute: Renault Clio, Ford Focus, Dacia Dokker, Skoda Rapid si Dacia Logan MCV.
Cele mai cautate culori

Datele APIA arata ca 32% dintre masinile noi vandute anul trecut au fost albe, 24% au fost culoarea gri, iar 16% albastru. Putin peste o zecime dintre masini au fost negre, 7% au fost rosii, iar 6% maro. Culorile foarte rare – galben, verde, portocaliu si violet – au avut fiecare sub un procent din piata.
Impactul Programului Rabla

APIA sustine cu tarie ca 2014 ar trebui sa fie ultimul an in care Programul Rabla se mai tine si adauga ca trebuie sa inceapa cat mai repede, de preferat in Februarie. Intre 2010 si 2013 au fost casate prin Rabla 373.000 masini cu o varsta medie de 22 de ani. Ponderea masinilor noi luate prin Rabla din totalul masinilor noi achizitionate in tara a scazut de la an la an. In 2010 ponderea Rabla era de 59% din numarul total de masini noi, in 2011 era de 41%, anul urmator de 20%, in timp ce anul trecut 19% dintre masinile noi au fost cumparate prin Rabla.
Diesel vs. Benzina

Circa 54% dintre masinile noi vandute au fost pe motorina, ponderile fiind de 95% la BMW, 88% la Mercedes-Benz si 85% la Audi. La Dacia ponderea diesel-ului e de 46%, iar la Volkswagen si Skoda de peste 60%. Sunt marci la care majoritatea clientilor aleg masini pe benzina: la Suzuki ponderea a fost de 97%, la Opel de 65%, la Hyundai de 60% si la Nissan de 57%.
Masini SH vs. masini noi

Anul trecut s-au inmatriculat de peste trei ori mai multe masini noi decat second-hand-uri, iar varsta medie a masinilor SH aduse din import a fost de 10,7 ani. Raportul dintre masinile SH si cele noi a variat enorm de la judet la judet, fiind cel mai mic in Bucuresti, unde s-a inregistrat deci o diferenta foarte mica intre masinile SH inmatriculate si cele noi. Ilfov, Constanta, Calarasi si Arges au rapoarte mai mici de 6:1 intre SH si masini noi, in timp ce la polul opus, in Salaj, raportul a fost de 41:1, in Mehedinti de 36:1, iar in Botosani de peste 25:1.
Previziuni pentru 2014

Reprezentantii APIA nu au asteptari mari de la piata masinilor noi, ci doar asteptari modeste, estimand ca piata va ramane undeva la nivelul anului trecut, mai ales ca nu se intrevede vreun motiv pentru care lucrurile sa se imbunatateasca in piata. Cei de la APIA spun ca evolutia pietei va depinde mult de data inceperii Programului Rabla, de modul in care se vor fiscaliza importurile de vehicule rulate si de relaxarea conditiilior de obtinere a creditelor pentru autovehicule.

Dincolo de datele prezentate de APIA trebuie precizat ca piata interna second-hand ramane blocata din cauza timbrului de mediu introdus in martie 2013, timbru care a descurajat zeci de mii de oameni ce ar fi dorit sa-si vanda masinile.

POZE / SCHEME => http://0-100.hotnews.ro/2014/01/28/ce-m ... cond-hand/" onclick="window.open(this.href);return false;

==========

Interesante comentarii, referitoare la unele marci.....

Avatar utilizator
Vasea
Mesaje:968
Membru din:Vin Mar 01, 2013 1:18 pm
Marca si model masina:Renault Scenic 2, 1.6 b, 2006
Localitate:IASI
Contact:

Re: Stirile auto ale zilei

Mesaj de Vasea » Joi Ian 30, 2014 2:35 pm

http://0-100.hotnews.ro/2014/01/30/parc ... ta-in-tara" onclick="window.open(this.href);return false;

Parcul auto national in detaliu. Cate masini din fiecare marca exista in tara

In Romania exista sase milioane de vehicule motorizate, din care 4,7 milioane sunt autoturisme, iar 600.000 sunt utilitare, arata cele mai noi date ale Directiei Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV). Care e proportia diesel-benzina, cat de vechi sunt masinile si cum sunt reprezentate cele mai cunoscute marci, puteti citi in articol.


Parcul auto national avea la 31 decembrie 2013 un total de 5,98 milioane de vehicule, din care aproape 180.000 au sub doi ani vechime, peste 2,3 milioane au intre doi si zece ani vechime, iar peste doua milioane de vehicule sunt mai vechi de 15 ani.

Datele DRPCIV arata ca, din cele aproape sase milioane de vehicule, 4,69 milioane sunt autoturisme, peste 615.000 sunt utilitare, iar 300.000 sunt remorci si semiremorci.

La autoturisme, 124.000 au sub doi ani vechime, 338.000 au intre doi si cinci ani, iar 2,6 milioane unitati au intre 5 si 15 ani vechime. Peste 1,5 milioane masini sunt mai vechi de 15 ani, din care peste 830.000 de unitati sunt fabricate acum mai bine de doua decenii. In total, circa 60% dintre masini sunt mai vechi de zece ani.

Analizand tipul de combustibil, benzina conduce detasat, cu 3,1 milioane masini fata de 1,6 milioane pe motorina.

Parcul national de autobuze totalizeaza 19.300 de unitati, din care doar 542 sunt mai vechi de doi ani si peste jumatate sunt mai vechi de zece ani.

Din cele 4,7 milioane de autoturisme, peste trei sferturi sunt de la cele mai populare zece marci:
Marca Numar unitati

1. Dacia


1.389.277

2. Volkswagen


629.090

3. Opel


492.480

4. Ford


296.907

5. Renault


256.748

6. Daewoo


228.521

7. Skoda


198.779

8. Audi


145.610

9. BMW


125.563

10. Peugeot


116.474

Alte marci cu volume importante (nr de unitati la final de 2013)

Chevrolet 52.064
Citroen 40.863
Fiat 108.256
Hyundai 62.693
Kia 23.102
Mercedes-Benz 108.385
SEAT 58.268

Marci japoneze

Daihatsu 3.548
Honda 15.683
Infiniti 631
Lexus 1.754
Mazda 16.277
Mitsubishi 22.524
Nissan 30.843
Subaru 5.201
Suzuki 25.564
Toyota 56.472

Marci exclusiviste

Aston Martin 71
Bentley 245
Bugatti 2
Ferrari 165
Jaguar 1.774
Lamborghini 47
Maserati 199
Maybach 19
MINI 3.517
Porsche 3.125
Rolls-Royce 59
Tesla Motors 2

Marci americane

Buick 55
Cadillac 343
Chrysler 3.133
Dodge 1.492
Jeep 6.131
Lincoln 191
Mercury 83
Pontiac 289

Marci chineze

Geely 246
Great Wall 552

Avatar utilizator
Vasea
Mesaje:968
Membru din:Vin Mar 01, 2013 1:18 pm
Marca si model masina:Renault Scenic 2, 1.6 b, 2006
Localitate:IASI
Contact:

Re: Stirile auto ale zilei

Mesaj de Vasea » Lun Ian 26, 2015 12:45 pm

Programul RABLA in 2015 !!!

http://www.autobook.ro/stiri/vom-avea-p ... -2015.html" onclick="window.open(this.href);return false;

2014 a fost cel mai de succes an pentru programul Rabla, desi multa lume vedea aceasta initiativa a Guvernului la final de viata. Ei bine, rezulatatele bune inregistrate anul trecut, i-a determinat pe oficiali sa anunte pregatirea programului Rabla 2015.

Conform ministrului Mediului Gratiela Gavrilescu, Rabla va continua si in 2015.

„Acest program este unul foarte popular, cu rezultate foarte bune anul trecut. Cu siguranţă, va continua, însă forma sa exactă în 2015 o vom cunoaşte abia după aprobarea bugetului AFM, lucru care sperăm că se va întâmpla foarte curând”, a declarat reprezentantul Guvernului.

Tot in 2015 asteptam sa vedem si primele rezultate ale programului Prima Masina !

Avatar utilizator
Vasea
Mesaje:968
Membru din:Vin Mar 01, 2013 1:18 pm
Marca si model masina:Renault Scenic 2, 1.6 b, 2006
Localitate:IASI
Contact:

Re: Stirile auto ale zilei

Mesaj de Vasea » Lun Mar 09, 2015 12:21 pm

Dupa ~ 3 ani, dnul Heimann se intoarce la TV!

Auto si turism TV, sambata pe B1 TV de la ora 11.30 :

https://www.facebook.com/pages/Autoturi ... 2108680579" onclick="window.open(this.href);return false;

Distribuţia
Codrut Gadinceanu,
Mihai Heimann

Prima editie, scurta, o gasiti pe pagina fb. Va multumim !

Avatar utilizator
Vasea
Mesaje:968
Membru din:Vin Mar 01, 2013 1:18 pm
Marca si model masina:Renault Scenic 2, 1.6 b, 2006
Localitate:IASI
Contact:

Re: Stirile auto ale zilei

Mesaj de Vasea » Dum Feb 12, 2017 9:03 am

Hindustan Motors sells Ambassador car brand to Peugeot

http://peugeotcitroenromania.blogspot.r ... r-car.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Scrie răspuns

Înapoi la “C4/Citroen in Mass Media”