Timisoara - Oslo (iarna 2010)
- ingfrancisc
- Mesaje:917
- Membru din:Sâm Mar 28, 2009 11:37 am
- Marca si model masina:C4 Picasso, 1.6 HDI
- Numar Inmatriculare:TM04DVF
- Localitate:Timisoara
- Contact:
Salut, am fost cu C4 pana la Oslo in iarna asta si profit de ocazie sa impartasesc cateva impresii.
Traseu la dus: Timisoara - Budapesta - Bratislava - Praga - Dresda - Magdeburg - Hanovra - Hamburg - Odense - Copenhaga - Malmo - Goteborg - Oslo (RO-Ungaria_Slovacia_Cehia_Germania_Danemarca_Suedia_Norvegia)
Cum nu ne grabeam deloc am facut doua opriri de noapte, una la Magdeburd si una la Flening (Suedia), distanta la dus fiind de ~ 2600 km
Cazarile au foste decente, in conditii decente, 80 euro in Germania si 70 euro in Suedia, pentru 3 persoane
Traseu la intors: Oslo - Goteborg - Malmo - Copenhaga - Odense - Kassel - Fussen (langa Munchen) - Salzburg - Viena - Budapesta - Timisoara
(Norvegia_Suedia_Danemarca_Germania_Austria_Ungaria_RO), distanta la intors de ~ 2800 km
Drumurile au fost impecabile (dupa ce am iesit din RO) si nu doar autostrazile dar si cele din orase sau dintre localitatile mai mici. Exista si varainte mai scurte, cu feriborul, cam 2000 km insa am vrut sa vad podurile si tunelul dintre Danemarca si Suedia. Se cheama Oresund si Great Belt si sunt pur si simplu impresionante. Din pacate pozele nu sunt reusite ... Costul total de trecere al podurilor a fost de 71 euro. Desi scump, merita vazut.
In Danemaca si Suedia autostrazile erau cam inzapezite pentru ca viscolea, dar am circulat oricum foarte bine, cu viteza maxima admisa. In Norvegia, desi era viscol, -18 grade si zapada de 1 metru pe margine, autostrazile erau negre si ude, la propriu, fiinf foarte eficienti in deszapezire.
Cu exceptia autostrazilor, toate celelalte drumuri erau insa acoperite cu zapada prospata sau batatorita (inclusiv in Oslo) insa se circula foarte bine cu cauciucuri de iarna. Surprinzator de putine masini circulau prin Oslo (taxa de intrare in oras e de 3 euro/zi ... poate de asta ...) dar si au trei inele de centura tip autostrada (in unele noduri sunt cate 3 autostrazi suprapuse). Se circula foarte usor si fara ambuteiaje.
Orasul in sine nu m-a impresionat de loc, mi-a placut foarte mult fiordul si inca mi pare rau ca nu am avut timp sa merg cu masina pe langa cateva fiorduri. La partiile de schi se ajunge din oras in ~ 30 minute cu un fel de metrou ... si sunt o gramada de partii, foarte aerisite.
Pe drumul de intoarcere am facut un mic ocol pe langa Munchen sa vedem castelul Neuschwanstein. Zona este pur si simplu magnifica, iar berea ...
Sigur o sa mai merg (cu familia data viitoare si vara).
PS ... era sa uit ... C4 s-a comporta impecabil iar consumul mediu a fost de 5.8 l/100 km cu masina incarcata pana la refuz si cu cauciucuri de iarna (care am observat la un drum de Grecia ca "adauga" cam 1 l/100 km)
Traseu la dus: Timisoara - Budapesta - Bratislava - Praga - Dresda - Magdeburg - Hanovra - Hamburg - Odense - Copenhaga - Malmo - Goteborg - Oslo (RO-Ungaria_Slovacia_Cehia_Germania_Danemarca_Suedia_Norvegia)
Cum nu ne grabeam deloc am facut doua opriri de noapte, una la Magdeburd si una la Flening (Suedia), distanta la dus fiind de ~ 2600 km
Cazarile au foste decente, in conditii decente, 80 euro in Germania si 70 euro in Suedia, pentru 3 persoane
Traseu la intors: Oslo - Goteborg - Malmo - Copenhaga - Odense - Kassel - Fussen (langa Munchen) - Salzburg - Viena - Budapesta - Timisoara
(Norvegia_Suedia_Danemarca_Germania_Austria_Ungaria_RO), distanta la intors de ~ 2800 km
Drumurile au fost impecabile (dupa ce am iesit din RO) si nu doar autostrazile dar si cele din orase sau dintre localitatile mai mici. Exista si varainte mai scurte, cu feriborul, cam 2000 km insa am vrut sa vad podurile si tunelul dintre Danemarca si Suedia. Se cheama Oresund si Great Belt si sunt pur si simplu impresionante. Din pacate pozele nu sunt reusite ... Costul total de trecere al podurilor a fost de 71 euro. Desi scump, merita vazut.
In Danemaca si Suedia autostrazile erau cam inzapezite pentru ca viscolea, dar am circulat oricum foarte bine, cu viteza maxima admisa. In Norvegia, desi era viscol, -18 grade si zapada de 1 metru pe margine, autostrazile erau negre si ude, la propriu, fiinf foarte eficienti in deszapezire.
Cu exceptia autostrazilor, toate celelalte drumuri erau insa acoperite cu zapada prospata sau batatorita (inclusiv in Oslo) insa se circula foarte bine cu cauciucuri de iarna. Surprinzator de putine masini circulau prin Oslo (taxa de intrare in oras e de 3 euro/zi ... poate de asta ...) dar si au trei inele de centura tip autostrada (in unele noduri sunt cate 3 autostrazi suprapuse). Se circula foarte usor si fara ambuteiaje.
Orasul in sine nu m-a impresionat de loc, mi-a placut foarte mult fiordul si inca mi pare rau ca nu am avut timp sa merg cu masina pe langa cateva fiorduri. La partiile de schi se ajunge din oras in ~ 30 minute cu un fel de metrou ... si sunt o gramada de partii, foarte aerisite.
Pe drumul de intoarcere am facut un mic ocol pe langa Munchen sa vedem castelul Neuschwanstein. Zona este pur si simplu magnifica, iar berea ...
Sigur o sa mai merg (cu familia data viitoare si vara).
PS ... era sa uit ... C4 s-a comporta impecabil iar consumul mediu a fost de 5.8 l/100 km cu masina incarcata pana la refuz si cu cauciucuri de iarna (care am observat la un drum de Grecia ca "adauga" cam 1 l/100 km)
C4 Picasso, 1.6 HDI 109 CP
C3 Picasso, 1.6 HDI 92 CP
C3 Picasso, 1.6 HDI 92 CP
- Cosma Adrian
- Mesaje:1108
- Membru din:Sâm Noi 22, 2008 7:29 pm
- Numar Inmatriculare:SJ-45-ADY
- Localitate:Zalau
- Contact:
- commandorsteel
- PowerSteel
- Mesaje:6538
- Membru din:Lun Mai 28, 2007 2:59 pm
- Numar Inmatriculare:B-88-
- Localitate:Bucuresti
- Contact:
Re: Timisoara - Oslo (iarna 2010)
felicitari ptr excursie, dar puteai sa faci drumul dus intors diferit, mai ales din germania-danemarca-suedia-norvegia ... ca sa nu bati de 2 ori acelasi drum. oricum nu ai dat mult ptr poduri, ptr ca feribotul este mai scump. vara drumul o sa fie altfel, ca si peisajele. eu am prins o vreme frumoasa de vreo 28-30 grade prin iunie-iulie. nu am inteles ce taxa de 3 euro ai platit tu ptr oslo , ptr ca eu nu am dat nimic. e drept ca dupa ce am parcat la hotel... nu prea am mai mers cu masina si am preferat transportul in comun, ptr ca e mai facil si nici nu-mi bateam capul cu parcarile, care nu sunt prea ieftine.
oricum... super traseu ai facut. felicitari
oricum... super traseu ai facut. felicitari
Citroen C4 Grand Picasso 1,6 HDI ... aproape full (adica are aproape toate rotile)
- Aiurica
- Supermoderator
- Mesaje:11244
- Membru din:Joi Aug 30, 2007 10:54 am
- Marca si model masina:C4 2.0 VTS by Loeb
- Numar Inmatriculare:B 32 WRC
- Contact:
Re: Timisoara - Oslo (iarna 2010)
foarte tare experienta ta!
te invidiez!
te invidiez!
By Loeb no.1882 2.0 16 VVT-VTS 180 hp
By Aiurica 1.6 16v 110 hp -Sold
By Aiurica 1.6 16v 110 hp -Sold
- Bogdan
- Fondator
- Mesaje:12602
- Membru din:Vin Feb 09, 2007 5:11 pm
- Marca si model masina:Citroen C4, 1.4 16V, 2005
- Localitate:Bucuresti
- Contact:
Re: Timisoara - Oslo (iarna 2010)
Sublim..asa ceva vreau sa fac si eu, dar mereu ajung la avion ..
Octavia 3, Elegance, 2.0 TDI,DSG + Black Pack, 2013
C4 Coupe X 1.4, '05 ...a different one ...... ..
KartingClub | DS Spirit | MotorSportNews
C4 Coupe X 1.4, '05 ...a different one ...... ..
KartingClub | DS Spirit | MotorSportNews
- Mihay
- Supermoderator
- Mesaje:11065
- Membru din:Lun Noi 19, 2007 10:45 pm
- Localitate:Bucuresti
Re: Timisoara - Oslo (iarna 2010)
misto , la Munchen cred ca merita sa stai mai mult . Sunt toate muzeurile auto pe acolo, BMW si care mai e, si la vreo 30 de km parca e Ingolstadt la Audi acasa
- ingfrancisc
- Mesaje:917
- Membru din:Sâm Mar 28, 2009 11:37 am
- Marca si model masina:C4 Picasso, 1.6 HDI
- Numar Inmatriculare:TM04DVF
- Localitate:Timisoara
- Contact:
Re: Timisoara - Oslo (iarna 2010)
Salut,
in Munchen am mai stat, aproape un an, am vazut cam toate muzeele (la Audi nu am fost pentru ca nu-mi plac marcile de fitze). Cea mai intensa experienta in Munchen, pentru mine, a fost Oktoberfestul ... , am intrat intr-o luni si am iesit tot intr-o luni, dar alta
Comandorsteel, taxa de intrare in Oslo, de 3 euro e nou, cred ca din 2008-2009, se cheama Autopass sau asa ceva si se aplica si in alte orase scandinave, Copenhaga sigur si inca cateva. Se poate plati cand pleci din zona (in unele Peco) sau vine factura direct acasa, dupa numarul masinii. Cica o firma din Anglia se ocupa de chestia asta. Sincer, alt traseu nu stiu cum ar fi putut fi, la dus am luat-o prin Cehia iar la intors prin Austria. Alte variante ar fi fost mult prea ocolite.
Azi mi-am pus inapoi cauciucurile de vara si m-am intereseat si de carlig, costa cam 1500 lei dar sper ca intr-o luna doua sa-l pun ... dupa care urmeaza rulota ... iar apoi concedii de o luna, prin toata Europa Anul asta insa, probabil tot cu bilet vom merge.
in Munchen am mai stat, aproape un an, am vazut cam toate muzeele (la Audi nu am fost pentru ca nu-mi plac marcile de fitze). Cea mai intensa experienta in Munchen, pentru mine, a fost Oktoberfestul ... , am intrat intr-o luni si am iesit tot intr-o luni, dar alta
Comandorsteel, taxa de intrare in Oslo, de 3 euro e nou, cred ca din 2008-2009, se cheama Autopass sau asa ceva si se aplica si in alte orase scandinave, Copenhaga sigur si inca cateva. Se poate plati cand pleci din zona (in unele Peco) sau vine factura direct acasa, dupa numarul masinii. Cica o firma din Anglia se ocupa de chestia asta. Sincer, alt traseu nu stiu cum ar fi putut fi, la dus am luat-o prin Cehia iar la intors prin Austria. Alte variante ar fi fost mult prea ocolite.
Azi mi-am pus inapoi cauciucurile de vara si m-am intereseat si de carlig, costa cam 1500 lei dar sper ca intr-o luna doua sa-l pun ... dupa care urmeaza rulota ... iar apoi concedii de o luna, prin toata Europa Anul asta insa, probabil tot cu bilet vom merge.
C4 Picasso, 1.6 HDI 109 CP
C3 Picasso, 1.6 HDI 92 CP
C3 Picasso, 1.6 HDI 92 CP
- wonka jr.
- Mesaje:1533
- Membru din:Sâm Apr 11, 2009 9:55 pm
- Marca si model masina:Citroen DS3 1.6 hdi 92 cp
- Numar Inmatriculare:GL 88 WNK
- Localitate:Galati / Bucuresti
Re: Timisoara - Oslo (iarna 2010)
1500 lei carligul !? eu cand am intrebat mi-a zis ceva de 500 lei .
- commandorsteel
- PowerSteel
- Mesaje:6538
- Membru din:Lun Mai 28, 2007 2:59 pm
- Numar Inmatriculare:B-88-
- Localitate:Bucuresti
- Contact:
Re: Timisoara - Oslo (iarna 2010)
am inteles cu privire la taxa de intrare in oras; eu am fost in 2008 si... nu era
eu ma refeream la o astfel de ruta (pe care am fost si eu, mai putin dresda ptr. ca am venit din polonia):
de la dresda-berlin-rostock-guldborgsund-copenhaga-stockholm-oslo-goteborg-frederikshavn-aalborg-hamburg-munchen.....
ca idee
eu ma refeream la o astfel de ruta (pe care am fost si eu, mai putin dresda ptr. ca am venit din polonia):
de la dresda-berlin-rostock-guldborgsund-copenhaga-stockholm-oslo-goteborg-frederikshavn-aalborg-hamburg-munchen.....
ca idee
Citroen C4 Grand Picasso 1,6 HDI ... aproape full (adica are aproape toate rotile)
- ingfrancisc
- Mesaje:917
- Membru din:Sâm Mar 28, 2009 11:37 am
- Marca si model masina:C4 Picasso, 1.6 HDI
- Numar Inmatriculare:TM04DVF
- Localitate:Timisoara
- Contact:
Re: Timisoara - Oslo (iarna 2010)
comandorsteel, retin sugestia
wonka, ai dreptate, sunt si mai ieftine dar vreau sa-mi pun original Citroen ca are cateva avantaje: demontare usoara a bilei si rabatarea sub masina a prizei (practic nu mai e deloc vizibil cand n-ai rulota), are o unitate de computer proprie (se monteaza langa roata de rezerva) si comunica cu BSI, apar info direct pe bord. Pentru mine e important asta pentru ca la rulota va fi un frigider 220/12 (am vazut ca toate au) + stopuri/pozitii/semnalizari iar carligele ieftne se leaga direct in stopul masinii ... si riscul de a prajii electronica e mare.
wonka, ai dreptate, sunt si mai ieftine dar vreau sa-mi pun original Citroen ca are cateva avantaje: demontare usoara a bilei si rabatarea sub masina a prizei (practic nu mai e deloc vizibil cand n-ai rulota), are o unitate de computer proprie (se monteaza langa roata de rezerva) si comunica cu BSI, apar info direct pe bord. Pentru mine e important asta pentru ca la rulota va fi un frigider 220/12 (am vazut ca toate au) + stopuri/pozitii/semnalizari iar carligele ieftne se leaga direct in stopul masinii ... si riscul de a prajii electronica e mare.
C4 Picasso, 1.6 HDI 109 CP
C3 Picasso, 1.6 HDI 92 CP
C3 Picasso, 1.6 HDI 92 CP
- Mr_kokaa
- Maniac
- Mesaje:3491
- Membru din:Lun Ian 14, 2008 9:45 am
- Numar Inmatriculare:TSE
- Localitate:Bucuresti - Ctza
- Contact:
Re: Timisoara - Oslo (iarna 2010)
frumoasa aventura. Spune mi cum e pe acolo (legislatie sau altele) esti obligat sa ai cauciucuri de iarna? Eu as vrea in iarna 2010 sa incerc Austria si sincer as vrea sa scap de o investitie in cauciucuri de iarna.
viewtopic.php?f=80&t=2102&start=0&st=0& ... foto+video" onclick="window.open(this.href);return false;
- wonka jr.
- Mesaje:1533
- Membru din:Sâm Apr 11, 2009 9:55 pm
- Marca si model masina:Citroen DS3 1.6 hdi 92 cp
- Numar Inmatriculare:GL 88 WNK
- Localitate:Galati / Bucuresti
Re: Timisoara - Oslo (iarna 2010)
pai eu tot la citroen am intrebat de carlig si mi-a spus pretul asta. probabil era o varianta mai ieftina fata de ce vrei tu, nu stiu detalii.
- ingfrancisc
- Mesaje:917
- Membru din:Sâm Mar 28, 2009 11:37 am
- Marca si model masina:C4 Picasso, 1.6 HDI
- Numar Inmatriculare:TM04DVF
- Localitate:Timisoara
- Contact:
Re: Timisoara - Oslo (iarna 2010)
In toate tarile nordice (din danemarca in sus) cauciucurile de iarna sunt obligatorii din octombrie pana in aprilie. Pe mine insa nu m-a intrebat nimeni nimic, nu m-a oprit nimeni, nu mai exista nici o vama sau punct de control, desi nu sunt toti in UE.
Si in Austria este sigur obligatoriu cu cauciucuri de iarna, dar nu stiu perioada.
Oricum in tarile nordice nu te poti duce cu cauciucuri de vara pentru ca doar autostrazile si drumurile din orasele mari sunt cat de cat deszapezite, cele secundare (am fost prin cateva sate) sunt cu zapada batatorita (cred ca toata iarna)
Si in Austria este sigur obligatoriu cu cauciucuri de iarna, dar nu stiu perioada.
Oricum in tarile nordice nu te poti duce cu cauciucuri de vara pentru ca doar autostrazile si drumurile din orasele mari sunt cat de cat deszapezite, cele secundare (am fost prin cateva sate) sunt cu zapada batatorita (cred ca toata iarna)
C4 Picasso, 1.6 HDI 109 CP
C3 Picasso, 1.6 HDI 92 CP
C3 Picasso, 1.6 HDI 92 CP