Mitul stabilitatii C4. Pro sau contra?

Discutii despre orice legat de masini
Scrie răspuns
Avatar utilizator
vlad
CREATIVE TECHNOLOGIE
Mesaje:7482
Membru din:Vin Dec 21, 2007 12:10 pm
Marca si model masina:Citroen C4, 1.6 HDI
Numar Inmatriculare:BH 57 ELA
Re: Mitul stabilitatii C4. Pro sau contra?

Mesaj de vlad » Mie Mai 19, 2010 4:20 pm

buzzici scrie:mare grija cu viteza din curba pt ca fuge spatele daca accelerezi prea tare(in situatia in care se merge aproape de limitele masinii la c4 apare un efect de supravirare)
E tocmai invers. Niciodata nu o sa iti fuga spatele in curbe la o masina cu tractiune fata si tu o accelerezi. E subvireaza, adica nu ia curba muult mai in larg si intri ori in sant ori pe contrasens.
Daca in curba pui frina sau bruschezi directia fara a accelera atunci apare supravirarea si iti fuge spatele.
Black pearl, 1,6 HDI, 90 caluti.

ImagineImagineImagineImagine

Avatar utilizator
Cosma Adrian
Mesaje:1108
Membru din:Sâm Noi 22, 2008 7:29 pm
Numar Inmatriculare:SJ-45-ADY
Localitate:Zalau
Contact:

Re: Mitul stabilitatii C4. Pro sau contra?

Mesaj de Cosma Adrian » Mie Mai 19, 2010 4:25 pm

... depinde si de alti factori si de transferul maselor, dar in mare e cum zice Vlad
C4 berlina, 1,6i ,16v (110cp),gri iceland

Avatar utilizator
Juliu
Mesaje:689
Membru din:Dum Oct 11, 2009 8:50 am
Numar Inmatriculare:B-14-KWD
Localitate:Bucuresti

Re: Mitul stabilitatii C4. Pro sau contra?

Mesaj de Juliu » Mie Mai 19, 2010 5:24 pm

Mie mi-a intrat prima data ESP-ul la intrarea in Saftica (sensul spre Bucuresti), intr-un loc absolut imposibil de intrat.
Am luat curba la dreapta pe pod cu 90 + x km (este mai bine sa nu spun), dupa care virat brusc la stanga sa-mi fac loc pe banda libera de depasire.

M-am speriat rau de comportamentul masinii, fara ESP ma rasuceam in bariere.


Cielo se ducea glont inainte cu scrasnete si proteste. Dezastru pe linie generala la curbe abordate sportiv, dar previzibil si caraghios de simplu.

Dupa aceea m-am linistit insa. La serpentinele de pe DN1, dupa Comarnic, foarte greu pierdea aderenta si avea comportament neutru, fara sa intre ESP.
Citroen C4, 1.6 vti
Imagine

buzzici
Mesaje:34
Membru din:Dum Mar 21, 2010 10:50 am
Numar Inmatriculare:B 28 ECL

Re: Mitul stabilitatii C4. Pro sau contra?

Mesaj de buzzici » Mie Mai 19, 2010 5:27 pm

si eu sunt de acord cu definitia efectului subvirator a lui vlad dar iti spun ca la c4 fara a brusca directia si fara a pune frana si fara sa accelerezi foarte tare sa rupi aderenta iti fuge spatele usor usor spre exteriorul curbei.daca pui frana sau rupi aderenta cu o acceleratie violenta da ,masinii ii fuge fata. la mine de fiecare data spatele a fugit si niciodata fata. oricum masina sta bine pe roti,chiar mult prea bine tinand cont de banii pe care i-am dat pe ea. a...si Vlad...saptamana viitoare ajung prin turda. ne vedem la o bere?
c4 1,6 hdi 110 cp furia alba
c1 1.0 i 70 cp
530d 192 cp

Avatar utilizator
vlad
CREATIVE TECHNOLOGIE
Mesaje:7482
Membru din:Vin Dec 21, 2007 12:10 pm
Marca si model masina:Citroen C4, 1.6 HDI
Numar Inmatriculare:BH 57 ELA

Re: Mitul stabilitatii C4. Pro sau contra?

Mesaj de vlad » Mie Mai 19, 2010 5:35 pm

Off: in principiu sint aici si ne putem vedea daca vrei. Mai vb pina atunci.
Black pearl, 1,6 HDI, 90 caluti.

ImagineImagineImagineImagine

Avatar utilizator
crisan.4
Mesaje:105
Membru din:Dum Mai 02, 2010 9:57 am
Localitate:constanta-bucuresti

Re: Mitul stabilitatii C4. Pro sau contra?

Mesaj de crisan.4 » Mie Mai 19, 2010 6:12 pm

La c4 coupe ii fuge spatele daca tzopaie un pic in curbe; nu e grav, dar ma asteptam la mai mult din partea ei... la asta esp-ul nu prea ajuta...miraculos (daca derapeaza din cauza unor mici denivelari).
Cred ca arcurile si amortizoarele pe spate nu sunt ''imperecheate'' in cel mai fericit mod din fabrica, sau din conceptia masinii (si puntea asta rigida... :? ) eu zic ca la o suspensie independenta se comporta mult mai bine. :drive

Avatar utilizator
crisan.4
Mesaje:105
Membru din:Dum Mai 02, 2010 9:57 am
Localitate:constanta-bucuresti

Re: Mitul stabilitatii C4. Pro sau contra?

Mesaj de crisan.4 » Vin Mai 21, 2010 7:21 pm

A incercat cineva alte amortizoare pe spate (eventual arcuri) si sa simta o imbunatatire a comportamentului masinii?

Avatar utilizator
Deese
Omul cu plasticele
Mesaje:6710
Membru din:Joi Aug 02, 2007 12:27 pm
Numar Inmatriculare:B22DSM
Localitate:Bucuresti

Re: Mitul stabilitatii C4. Pro sau contra?

Mesaj de Deese » Sâm Mai 22, 2010 8:18 pm

Da, cu arcuri Apex se simte o stabilitate ceva mai mare in viraje.
C4 Cactus 2017 Baltic Blue 1.2 puretech 110cv
C4 Hatchback 2007 Noir Obsidien 1.6i 110cv
Sandero Stepway 2017 Rouge de Feu 0,9 TCe 90cv

Avatar utilizator
Bogdan
Fondator
Mesaje:12602
Membru din:Vin Feb 09, 2007 5:11 pm
Marca si model masina:Citroen C4, 1.4 16V, 2005
Localitate:Bucuresti
Contact:

Re: Mitul stabilitatii C4. Pro sau contra?

Mesaj de Bogdan » Sâm Mai 22, 2010 8:44 pm

Spatele topaie mai rau decat fara arcuri..intr-adevar e mai rigida, dar de topait nu scapi!!
Octavia 3, Elegance, 2.0 TDI,DSG + Black Pack, 2013
C4 Coupe X 1.4, '05 ...a different one ...... ..
KartingClub | DS Spirit | MotorSportNews
Imagine

Avatar utilizator
crisan.4
Mesaje:105
Membru din:Dum Mai 02, 2010 9:57 am
Localitate:constanta-bucuresti

Re: Mitul stabilitatii C4. Pro sau contra?

Mesaj de crisan.4 » Sâm Mai 22, 2010 10:30 pm

ma gandeam la amortizoare, ceva cu gaz...mai rapide pe ''intindere'' si cu alt comportament fata de cele OE...
doar cu arcuri mai tari, cred ca mai rau faci... nu sunt sigur, asa ca astept ''opinii'' verificate!

Avatar utilizator
Deese
Omul cu plasticele
Mesaje:6710
Membru din:Joi Aug 02, 2007 12:27 pm
Numar Inmatriculare:B22DSM
Localitate:Bucuresti

Re: Mitul stabilitatii C4. Pro sau contra?

Mesaj de Deese » Sâm Mai 22, 2010 10:34 pm

Parerea mea e ca atata timp intre rotile din spate exista o bara care le uneste nu ai ce sa faci.
O roata care trece peste denivelari o afecteaza si pe ailalta.
C4 Cactus 2017 Baltic Blue 1.2 puretech 110cv
C4 Hatchback 2007 Noir Obsidien 1.6i 110cv
Sandero Stepway 2017 Rouge de Feu 0,9 TCe 90cv

Avatar utilizator
Juliu
Mesaje:689
Membru din:Dum Oct 11, 2009 8:50 am
Numar Inmatriculare:B-14-KWD
Localitate:Bucuresti

Re: Mitul stabilitatii C4. Pro sau contra?

Mesaj de Juliu » Sâm Mai 22, 2010 11:05 pm

Stiti bine ca nu este chiar simplu sa iei curbele cu proteste si scartaituri de cauciucuri la C4 mai ales cand masina este noua si cauciucurile au 6000 km, indiferent ca sunt stock. Rece afara si presiune verificata.

Este o diferenta intre Michelin Energy versus Pilot sport sau Pirelli Pzero, dar orisicat, de aici pana a spune ca Energy sunt prastii e cale lunga. Ca nu sunt facute pentru curse este altceva.


Pentru scartaiturile alea am condus repede pe acurile de par si in cartea mea, are o stabilitate peste categoria de pret in care se regaseste.

Comportamentul mi se pare neutru. In anumite conditii fuge spatele, dar nu trebuie corectat din volan. Tine de setup-ul suspensiei pe spate si de anti-roll bar. Masina nu este gresita din fabrica sau cu defecte ascunse.
Citroen C4, 1.6 vti
Imagine

Avatar utilizator
Deese
Omul cu plasticele
Mesaje:6710
Membru din:Joi Aug 02, 2007 12:27 pm
Numar Inmatriculare:B22DSM
Localitate:Bucuresti

Re: Mitul stabilitatii C4. Pro sau contra?

Mesaj de Deese » Dum Mai 23, 2010 12:06 am

Cred ca el se referea la luat curbe pe teren mai denivelat.
Acolo, pentru ca rotile spate sunt legate intre ele (pe teren denivelat zic) masina devine usor imprevizibila. Daca o roata trece peste denivelari e afectata si cealalta, chiar daca cealalta merge pe drum drept.
Nu cred ca ai ce sa ii faci, asa sunt toate masinile cu suspensie spate ne-independenta.
C4 Cactus 2017 Baltic Blue 1.2 puretech 110cv
C4 Hatchback 2007 Noir Obsidien 1.6i 110cv
Sandero Stepway 2017 Rouge de Feu 0,9 TCe 90cv

Avatar utilizator
crisan.4
Mesaje:105
Membru din:Dum Mai 02, 2010 9:57 am
Localitate:constanta-bucuresti

Re: Mitul stabilitatii C4. Pro sau contra?

Mesaj de crisan.4 » Dum Mai 23, 2010 7:44 am

Juliu cred ca a vrut sa scrie in alta parte... pt ca nu are legatura cu anvelope si ''scartzait '' in curbe... prima parte.
Spre final revine la subiect... si da, tocmai despre ''setarile'' de fabrica ale suspensiei spate era vorba, in principal, pt ca asta e un punct sensibil la C4.
NU stiu ce amortizoare (marca/tip) are din fabrica C4 (coupe) si intrebarea era: daca alte amortizoare ar putea imbunatati un pic situatia (amortizoare ulei, mixte, gaz...mai ''rapide'' sau mai ''lenese'', stiind ca exista multe diferente la caracteristici...).

Avatar utilizator
Juliu
Mesaje:689
Membru din:Dum Oct 11, 2009 8:50 am
Numar Inmatriculare:B-14-KWD
Localitate:Bucuresti

Re: Mitul stabilitatii C4. Pro sau contra?

Mesaj de Juliu » Dum Mai 23, 2010 12:44 pm

Am vrut sa spun ca am impins bariera suficient, avand in vedere cauciucurile noi, presiune verificata si racoros afara, ca sa vad comportamentul.
Scartaiturile, avand in vedere conditiile au fost un punct de reper.

Eram singur in masina, cand sunt cu altii merg ca un sofer de la Sofitel =D> .
Citroen C4, 1.6 vti
Imagine

Scrie răspuns

Înapoi la “Discutii diverse”