De ce sa cumpar un automobil CITROEN nou - plusuri/minusuri

Discutii despre orice legat de masini
Avatar utilizator
Vasea
Mesaje:968
Membru din:Vin Mar 01, 2013 1:18 pm
Marca si model masina:Renault Scenic 2, 1.6 b, 2006
Localitate:IASI
Contact:
De ce sa cumpar un automobil CITROEN nou - plusuri/minusuri

Mesaj de Vasea » Lun Mar 04, 2013 12:06 pm

Dragii mei, avand in vedere ca sunt din "exterior" ( neavand masina Citroen ) , as vrea sa stiu ( poate sunt si alti doritori ) de ce sa cumpar un automobil nou CITROEN ? Ce plusuri/minusuri are, la ce sa ma astept ? Ma gandesc si la cheltuieli, taxe/impozite, preturi revizie, preturi achizitie piese originale/aftermarket !
Va multumesc frumos!

Avatar utilizator
Bogdan
Fondator
Mesaje:12602
Membru din:Vin Feb 09, 2007 5:11 pm
Marca si model masina:Citroen C4, 1.4 16V, 2005
Localitate:Bucuresti
Contact:

Re: De ce sa cumpar un automobil CITROEN nou - plusuri/minusuri

Mesaj de Bogdan » Lun Mar 04, 2013 12:27 pm

De obicei apare dilema asta in cazul achizitionarii oricarei marci nu numai Citroen.

Personal eu as cumpara Citroen doar nou, sau ma rog ceva aproape nou gen 1 an si 20 000 km maxim.

Impozite - pretul platit este acelasi indiferent ca iei masina noua sau SH

Alte taxe gen mediu/inmatriculare sau cum s o numi - teoretic la SH nu platesti nimic daca deja taxa a fost platita deci scapi. Cumparand-o de noua, taxa trebuie platita, dar avand in vedere normele EUR nu sunt foarte multi bani.

Revizie - masina fiiind noua esti obligat conform garantiei sa mergi la service pentru revizii si alte lucruri. Pana anul acesta, preturile la revizii datorita promotiilor existente erau mai mult decat rezonabile. Sa platesti in jur de 400-450 RON o revizie completa zic eu ca e mai mult decat OK pentru o masina noua intr-un service de reprezentanta.
Masina fiind SH si iesita din garantie, serviceul il poti face oriunde cu orice piese doresti, iar diferenta la operatiile de baza nu va fi ff mare comparat cu serviceul de reprezentanta.

Sunt multe persoane aici pe forum care si-au achizitionat SH-uri , unii multumiti, altii mai putin multumiti. La fel si cu masinile noi :).

Din punctul meu de vedere totul se rezuma la bani si la ce isi doreste fiecare. Daca ai 15 000 de EUR pt un Citroen, poti lua un C4 nou sau un C5 SH...
Octavia 3, Elegance, 2.0 TDI,DSG + Black Pack, 2013
C4 Coupe X 1.4, '05 ...a different one ...... ..
KartingClub | DS Spirit | MotorSportNews
Imagine

Avatar utilizator
adrian_c
Mesaje:362
Membru din:Vin Iul 10, 2009 1:43 pm
Numar Inmatriculare:710-B_D
Contact:

Re: De ce sa cumpar un automobil CITROEN nou - plusuri/minusuri

Mesaj de adrian_c » Lun Mar 04, 2013 3:49 pm

Salut, ca sa te decizi mai repede :) iti voi da cateva puncte pozitive si negative f obiective pentru achizitionarea unui Citroen nou.

Puncte pozitive :
1. masina noua, asa cum o ingrijesti, asa o ai !
2. Citroen are un raport calitate/pret imbatabil
3. Citroen are un design deosebit atat interior, cat si exterior
4. Consumuri f bune
5. Volum portabgaj mare (cel putin la noul C4 - 460 litri parca)
6. Confort f bun
7. unele modele din generatia anterioara au o insonorizare slabuta, insa modelele noi sunt super ok
8. marca utilizata de marii sefi de stat din Franta, de la De Gaulle la Hollande
9. fiabilitate buna spre f buna

Puncte negative
1. Daca esti slab de inima, esti putin stigmatizat si defavorizat de cei care detin autovehicule din grupul VAG
2. mici probleme de 2 lei
3. service-uri slab pregatite, insa este generala treaba

Daca vrei o masina buna si ai bani, ia un DS4 sau un Citroen C5.

Toate cele bune !
1.6HDI 110 CP cu volant bi-masa

Avatar utilizator
Vasea
Mesaje:968
Membru din:Vin Mar 01, 2013 1:18 pm
Marca si model masina:Renault Scenic 2, 1.6 b, 2006
Localitate:IASI
Contact:

Re: De ce sa cumpar un automobil CITROEN nou - plusuri/minusuri

Mesaj de Vasea » Lun Mar 04, 2013 3:54 pm

Multumesc frumos de raspunsuri.
Nu am banii pe moment ( si visul meu ramane o HONDA ) , dar............ avand si un credit pe 30 de ani, daca as plati/achita mare parte din credit, as oscila intre Honda vs alta marca ( Citroen ).
Si ma gandeam asa: Honda SH de 10.000 euro VERSUS Citroen C4 nou ( cu tichet RABLA + reducere TVA-ul jos , etc ). Dar parca masina noua, ramane masina noua :ya
caut alternative la HONDA ( fara grupul VAG, Bmw, Opel, Mercedes, renault ... )

Avatar utilizator
DjAndr3w
Mesaje:2096
Membru din:Lun Iul 02, 2012 6:00 pm
Marca si model masina:Citroen C4 1.6i Berlina-Gri
Numar Inmatriculare:IS 15 EOK
Localitate:Iasi
Contact:

Re: De ce sa cumpar un automobil CITROEN nou - plusuri/minusuri

Mesaj de DjAndr3w » Lun Mar 04, 2013 4:40 pm

Daca tot vrei S.H. recomand noul C5 :hi . Daca ai o cunostiinta care il detine, mergi si fa un drive test pe drumurile iesene, o sa ramai foarte incantat de zici ca mergi pe autostrada din Germania :)
Citroen C4 Berlina 1.6i 16V - 109 Calusei - Gri
Imagine
раскрутка сайтов

Avatar utilizator
Vasea
Mesaje:968
Membru din:Vin Mar 01, 2013 1:18 pm
Marca si model masina:Renault Scenic 2, 1.6 b, 2006
Localitate:IASI
Contact:

Re: De ce sa cumpar un automobil CITROEN nou - plusuri/minusuri

Mesaj de Vasea » Lun Mar 04, 2013 6:29 pm

stiu de modelul C5 dupa 2010, un vecin cu un coleg de servici are modelul in 5 usi, iar colegul meu vrea breack-ul :)
calculam, ne interesam, verificam.

Avatar utilizator
catalin4u24
StarShip Pilot
Mesaje:5749
Membru din:Dum Iul 26, 2009 10:58 pm
Marca si model masina:Lancer Sportback
Contact:

Re: De ce sa cumpar un automobil CITROEN nou - plusuri/minusuri

Mesaj de catalin4u24 » Lun Mar 04, 2013 7:03 pm

Exista C5 din 2010 cu 5 usi si nu e break? :shock:

Avatar utilizator
Vasea
Mesaje:968
Membru din:Vin Mar 01, 2013 1:18 pm
Marca si model masina:Renault Scenic 2, 1.6 b, 2006
Localitate:IASI
Contact:

Re: De ce sa cumpar un automobil CITROEN nou - plusuri/minusuri

Mesaj de Vasea » Mar Mar 05, 2013 6:29 am

daca portbagajul se ridica cu tot cu luneta, e socotit cu 5 usi.


Imagine

daca am inteles eu gresit, si este cu deschidere normala, imi cer scuze :hi

Avatar utilizator
fanut
Mesaje:1812
Membru din:Sâm Iul 31, 2010 5:14 pm
Numar Inmatriculare:LGR
Localitate:IASI
Contact:

Re: De ce sa cumpar un automobil CITROEN nou - plusuri/minusuri

Mesaj de fanut » Mar Mar 05, 2013 8:02 am

La C5 portbagajul se ridica fara luneta...ca o paranteza Skoda superb are optiunea asta de a ridica portbagajul cu si fara luneta o idee f tare din pct meu de vedere. Cu 10000 E iti gasesti un c5 destul de dotat. Bafta

Avatar utilizator
mituc
Mesaje:9122
Membru din:Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
Marca si model masina:Mazda 3 MPS BK
Localitate:Iasi
Contact:

Re: De ce sa cumpar un automobil CITROEN nou - plusuri/minusuri

Mesaj de mituc » Mar Mar 05, 2013 10:58 am

Daca vrei honda sh de 10k eur poate te uiti si la o mazda sh de 10k eur (gasesti mazda 6 2008 in banii astia). Ambele vor fi mai bune decit un C4 sh din generatiile 2004-2008 insa nu cred ca vor fi neaparat mai bune decit un C4 nou, un ds4 sau c5 (fie el si sh de dupa 2008).
Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)

Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!

Avatar utilizator
atenzaC4
Mesaje:569
Membru din:Mie Mar 30, 2011 9:13 pm
Numar Inmatriculare:CT
Localitate:Constanta
Contact:

Re: De ce sa cumpar un automobil CITROEN nou - plusuri/minusuri

Mesaj de atenzaC4 » Mar Mar 05, 2013 9:36 pm

Un pic off topic http://www.autovit.ro/citroen-c4-C27960463.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Mie mi se pare una dintre cele mai bune masini pe care le-am avut vreodata, sincer peste Mazda 6 la comfort si fiabilitate, consum si intretinere!
Am avut si opel astra si vectra...treci peste.
Cruze...consum mare.
De ce Facebook nu are si optiunea de DISLIKE?

Avatar utilizator
Vasea
Mesaje:968
Membru din:Vin Mar 01, 2013 1:18 pm
Marca si model masina:Renault Scenic 2, 1.6 b, 2006
Localitate:IASI
Contact:

Re: De ce sa cumpar un automobil CITROEN nou - plusuri/minusuri

Mesaj de Vasea » Mie Mar 06, 2013 4:05 pm

Superba masina :hi

Avatar utilizator
Vasea
Mesaje:968
Membru din:Vin Mar 01, 2013 1:18 pm
Marca si model masina:Renault Scenic 2, 1.6 b, 2006
Localitate:IASI
Contact:

Re: De ce sa cumpar un automobil CITROEN nou - plusuri/minusuri

Mesaj de Vasea » Dum Iun 16, 2013 7:15 am

............ pentru ca exista asa ceva:

C4 1.6 16v la 2 ani. viewtopic.php?f=16&t=5295 by UCB:

salut. sunt nou pe forum si am zic ca primul subiect sa fie un jdb.
in 2008 am zis gata. imi iau masina noua, proprie si personala, dupa ce am mers ba cu masina parintilor, ba cu masina de serv a sotiei ba cu mai stiu eu ce...
am restrans aria de cautatre la vreo 10 masini care mai de care mai diferite si mai diverse dar care aveau sanse la fel de mari sa fie cumparate.
pana la urma au ramas doar 3.
ceed, astra h si focus.
ceedul a cazut ca nu aveau pe stoc, astra pt ca mot cu 1.4 costra cat un focus de 1.6.
am zis gata, focus ramane. am batut palma cu oamenii, mai trebuia sa duc niste hartii.
in drum spre ei, nu stiu ce mi-a indreptat atentia spre citroen ca am ajuns si pe la ei.
am facut test drive cu un diesel(sunt benzinar convins), m-am simtit bine la volan, versiunea pe benzina era mai ieftina cu 1000 de euro decat ford 1.6 (am facut repede un calcul, aproape un an benzina gratis) si mai dotata. ford de 1.4 nu luam nici batut. astra poate, daca era mai ieftina. kia 1,4 as fi luat ca aia chiar era ieftina pe vremea aia si destul de fasneata.
a ramas c4 1.6. la test m-am obisnuit in 2 minute cu ciudateniile de prin ea, stateam bine in scaun, destul de spatioasa. nu ma deranja mai nimic la ea.
aveau 3 pe stoc, nu am mai stat pe ganduri. una neagra, una bej si una visinie. am zis gata, aia neagra e a mea. am intrebat cum o rezerv. a zis ca nu e nevoie. ma duc la ei sa perfectam treaba. "mii de scuze dar s-a dat". i-am zis lu ala sa dispara din fata mea si sa cheme pe altul. am zis, hai ca merge si bejul. cand sa fie bej, era rezervata de sefu, nu stiu ce...
am dat sa plec. visinie chiar nu luam.
s-a rugat ala de mine sa stau, a dat niste telefoane si a ramas aia bej.
asteptari prea mari de la masina nu am avut. nu am luat-o nici de frumoasa, nici ca e infipta, nici de fiabila, nici ca e ieftin de intretinut sau mai stiu eu ce alte calitati. am luat-o pt ca era ieftina, dotata si nu ma deraja nimic la ea. doar ca era cam barca pe curbe.
ca era sa uit. dupa ce am facut drive testul cu ea m-am dus acasa si am citit toata dupa amiaza pe forum. am zis ca asa ceva nu iau nici sa ma bati.
am intrat la ford cu alte asteptari. cand am vazut care e treaba si cu fordul am revenit la
"cu 1000 de euro, merg un an gratis".
am luat-o, am facut un drum la mare si am vazut ca barca mea se apreaca in curba, se mai apleaca inca putin si asa intepeneste. taci ca-i bine. am inceput sa prind curaj.
motorul mi se parea cam plapand, nu se auzea (obisnuit cu 1.4ul de pe astra h a parintilor care are un sunet mai barabatos). parca nici nu prea tragea pana cand vad ca am 150 la ora.
zgomot ca in astra la max 120 la ora. demarajul idem. cred ca faceam legatura intre viteza si zgomot. a doua surpriza placuta. am lasat-o mai moale.

la cateva luni dupa ce am luat-o, ghidat de un prieten, am trecut muntii vrancei de la lepsa la ojdula pe unul din cele mai proaste drumuri din romania. pt cine nu stie e (era?) o impletire nefericita de urme de asfalt cu drum forestier. cred ca mai mult de 40 de km.
singura urmare, desi ma asteptam la cele mai rele chestii, a fost ca puntea spate a inceput sa faca mult mai putin zgomot decat inainte de aventura.

la vreo luna dupa asta, am luat in viteza un drum in lucru, cu santuri si tot tacamul, care incepea fix dupa un pod deci vizibilitate zero. nu stiam de ce merg toti incet, pe banda 1. am aflat de ce.
m-am dus in plin mai mult de 100 de metri pt ca frana nu aveam cum sa pun prin craterele alea iar pe banda 1 erau masini. eram de dat la tv.
la ce simfonii de pocnituri si bubuituri am auzit atunci am zis ca nu mai ajung acasa. am tras-o pe dreapta. nu avea nimic. am zis ca nu se poate. a3a surpriza placuta. m-am felicitat ca nu am luat ceed despre care stiam ca nu prea rezista la dintr-astea dar ma gandeam ca doar nu fac offroad si ar merge si un ceed.

nu dupa mult timp fac un drum cu astra la sibiu. sa mor. am zis ca nu mai plec la drum lung cu astra. parca eram batut. inainte aveam impresia ca asa trebuie sa fii obosit dupa un drum lung si sa te doara toate. culmea ca nu am bagat de seama cat de confortabil e c4 la drum lung inainte de drumul asta. mi s-a parut mie de cateva ori ca parca e altfel dar ma gandeam ca am dormit bine in seara dinaintea drumului sau altceva de sunt ok dupa un drum de 4-500km.

revin imediat...

===========

am trecut peste ceva. cand am luat drumul ala in lucru, dupa ce am tras pe dreapta, am bracat rotile intr-o parte si in cealalta sa ma uit dupa daune. cand ma uit, ce sa vad? bratele care tin roata fata erau masinve, turnate. nu mai mazusem la turisme decat din tabla ambutisata, destul de subrede. am inceput sa-mi mai revin ... pana am vazut planetarele ca pe mana cand chiar mi-a cazut fata. la orice alta masina din clasa sunt ceva mai groase decat un deget. am zis ca s-a gresit ceva la montaj. inca o surpriza placuta la care nu ma asteptam.
dupa treaba asta, puntea spate a fost si mai discreta.

anul urmator, ducandu-ma la pescuit si vrand sa ocolesc o portiune de noroi am fost nevoit sa incalec un ciot. l-am abordat incet, am trecut cu numarul si am zis ca gata nu are ce sa se intample si am accelerat usor. stiam ca numarul e mai jos decat baia de ulei. si asa si este dar dupa o fractiune de secunda parca m-a lovit un tir. cea mai mare durere de cap pe care am putut sa o am vreodata (am avut si accident cu alta masina si nu a fost asa).
cine nu s-a oprit niciodata fara pic de amortizare poate sa incerce sa fuga cu 7 km/h cu ochii inchisi spre un zid. exact aceeasi senzatie. am zis ca-i gata baia. ma uit sub ea, nu curge nimic. am stat putin sa-mi revin si mi-am vazut de treaba. ajung acasa, dau sa o sui pe o rampa sa ma uit sub ea si am zis ca iar e ceva in neregula. nici 10 cm din latimea cauciurilor nu calca pe rampa. si pe rampa aia au urcat fel de fel de masini. chiar nu credeam ca e asa lata masina. o ridic doar putin sa vad cu ce am lovit cand, sub masina, sasiu in toata regula. un cornier nesimtit, pus transversal, in spatele rotilor, punctul cel mai jos a masinii. avea niste aschii de lemn si niste iarba strivite pe el si atat. din asta, longitudinal plecau 4 profile "U" spre spatele masinii. destul de solide si astea. mai scoate si prin podeaua asta piciorul daca ai cum. cam asta a fost momentul cand am realizat ca masina mea de plastic e de fapt cat se poate de solida. si iar am avut motive sa ma bucur ca am ales c4.

inca un moment important a fost cand am luat cauciucuri de iarna. se intampla iarna asta, prima iarna facand-o cu alea originale. si nu a fost pt ca am iesit de oriunde ci pt ca kkk cauciucurile de iarna dunlop au schimbat cu totul feelingul masinii. cei care nu au incercat poate nu cred dar pur si simplu nu se simtea nici o groapa. din pacate volanul zici ca era logitec. nu simteai nimic.
drept urmare, in primavara am schimbat cauciucurile spate (oricum aveam 2 de vara bulite) cu unele din cele mai moi cauciucuri de vara(in US sunt considerate AS) pe care le-am gasit. general altimax uhp. destul de ieftine dar ok ca si performante. cica se tocesc cam repede dar fiind pe spate nu ma intereseaza. daca spatele s-a mai linistit cand am trecut muntii, a devenit timid dupa ce am luat drumul in lucru, odata cu cauciucurile astea nu a mai zis nimic (exceptand cauciucurile de iarna cu care zici ca rulai pe hidractiv 3).

in rest, mers pe sosea, la inceput f tare, dupa aia doar tare iar spre sf garantiei mai relax. si goala si f plina. am zis ca daca e sa cada ceva sa se intample in garantie.
cateva mici incidente inevitabile care au afectat doar plastice si cam atat. am sa va zic pe parcurs, cand mi-oi mai aduce aminte ca am avut destule aventuri si pe sosea.

masina are acum 2 ani si o luna, 40.000km, merge f bine. nu bate, nu are decat f rar un greieras la stalp, unde este centura.
prima revizie am facut-o la 22.000km la 1 an si 3 luni, 550 de lei.
a 2a urmeaza sa o fac cat de curand, in regie proprie.
in garantie am schimbat claxonul pt ca mi-l inecau aia la spalatorie si, cu ocazia retusarii vopselei la bara spate, am zis sa-mi regleze si hayonul pt ca se auzeau niste zgomote cand urcam/coboram borduri.
in rest absolut nici o prob.
am, nu am treaba pe undeva, masina a mers in fiecare zi macar 10-15km. indiferent ca ploua, ningea, erau -25*C sau 40*C.

dupa cum v-ati dat seama sunt f multumit de masina, vreau sa o tin cat mai mult. daca tine 10 ani fara interventii majore, 10 ani am s-o tin dar in momentul in care va incepe sa ceara des si neprogramat bani sau, mai rau, sa ma lase in drum ma despart fara niciun regret de ea.

pt ca nu poate sa fie totul ok la ea, in momentul in care masina e plina ochi e cea mai mare putoare posibila iar stabilitatea e ceva abstract. din supraviratorie, stie sa mearga doar inainte.

==========================================================

Citroen C4, 1.6HDI 110CP, 240Nm, 2009 - cifre, fapte si foto viewtopic.php?f=16&t=3713&st=0&sk=t&sd=a by adrian_c :

Salutare tuturor. Sunt nou si vreau sa va spun ca sunt foarte bucuros ca existati, ca exista acest forum unde ne putem rezolva reciproc problemele si schimba la fel de reciproc ideile si informatiile.

Subiectul principal al acestui topic este noul Citroen C4 cu face-lift intrat in familie, fiind acum alaturi de sora lui mai mica Dacia Solenza.

In februarie-martie m-am hotarat sa schimb masina. Pentru ca merg foarte mult (in special in afara Romaniei) mi-am dorit o masina putin mai mare, cu 4(5) usi, mai confortabila si mai puternica decat Solenza (o masina care in 95000 de km nu mi-a facut nici o problema). In plus trebuia sa fie neaparat noua ("virgina", cer scuze fetelor daca se simt lezate), Diesel (in Europa diferenta dintre benzina si motorina este de 30 € centi, benzina fiind mai scumpa), iar modelul sa fie unul care se gaseste in Europa de Vest (deci excludeam din start Renault Symbol, Fiat Linea, Nissan Tiida, Fiat Linea etc). Bugetul alocat nu era prea mare, aprox. 12.5k - 13k €.

Am inceput sa caut. Fiat Grande Punto, Peugeot 207, Noul Renault Clio, Suzuki SX4, Citroen C3 imi placeau dar aveau portbagajul prea mic (sub 280 litri). Imi placea Toyota Auris, VW 5, Peugeot 308, Hyundai I30, Kia Ceed insa erau cam scumpe (15k - 18k € cu dotarile pe care le doream). Renault Megane, Ford si Skoda nu prea ma atrag. Ford Focus era scump. Opel Astra era tot scump, si in plus ma simteam incorsetat in interior. Seat Ibiza si Cordoba nu imi place tabloul de bord. Logan nu, Sandero imi placea insa Diesel 1.5dCi 85 CP nu exista in martie (si nici 1.6 16v, motoare care de altfel nu exista nici acum in Romania). Discutasem cu cei de la Mitsubishi pentru un Lancer Classic, insa un coleg de forum de pe DaciaClub m-a convins cu jurnalul lui de bord si pe aceasta cale ii multumesc. Intr-o zi, din intamplare, deschid citroen.ro, si ma uit la sectiunea C4 si ... surpriza : un C4 1.6HDI 92 CP pe la aprox. 12k €. Scriu la Citroen Romania (am gasit un dealer prin Alba-Iulia ... oamenii au suflet mai bun in Ardeal) si mi-a raspuns cineva de la 38Materna din Sibiu, un tip extraordinar de cumsecade si un foarte bun profesionist pe nume Bogdan Georgescu. Oferta initiala gasita de mine nu mai era valabila, insa mi-a propus un model mai puternic 1.6HDI 110CP la un pret apropiat de bugetul meu. Era o masina pe care am indragit-o inca de la aparitia ei in 2004, cand am admirat-o intr-un super-market si apoi pe strada pana astazi, insa nu m-am gandit niciodata ca imi voi permite asa ceva vreodata. Am considerat-o mereu o masina cocheta, cu multa personalitate, insa credeam ca este si foarte scumpa. Cam aceasta a fost povestea alegerii masinii.


Incerc in continuare sa sintetizez principalele caracterisitici tehnice si dotari, pe care presupun ca le stiti cu totii, insa le voi scrie pentru vizitatori :

- motor 1.6HDI, 110 CP la 4000 rpm, 240 Nm la 1750 rpm;
- Euro 4 (fara FAP-filtru de particule)
- masa aprox. 1300 kg
- L x l x h : 4.260 x 1.773 x 1.458 m
- cutie 5+1 trepte
- rezervor 60 litri (foarte bun)
- ABS + EBD

- tablou de bord electronic, pozitionat central
- regulator de vitea (cruise-control)
- limitator de viteza
- volan imbracat in piele, reglabil pe 2 axe, cu comenzi centrale fixe (caracteristica principala a lui C4)
- geamuri electrice fata-spate cu impuls
- scaune sofer cu reglare pe inaltime
- AC automat bi-zona (bi-zona asta nu prea ii vad utilitatea, mai bine puneau altceva si lasau climatronic clasic)
- radio-CD MP3
- calculator de bord
- reglare centuri de siguranta (la C4 coupé nu este posibil)
- functe pe cheie pentru ridicarea automata a geamurilor la inchiderea masinii

- proiectoare ceata
- 205/55 R16 (tabla)
- culoare - albastru bourrasque metalizata



Pe 13 iulie, masina a implinit 3 luni si astazi 29.07.2009 are deja 11000 km. Pana acum impresia generala este foarte buna. Ce imi place cel mai mult este confortul (nota 10) si senzatia de libertate la bord (nota 20). Distanta dintre volan si partea inferioara a parbrizului este de aprox. 80-90 cm (foarte mare), parbrizul este imens oferind o vizibilitate foarte buna. Dar haideti sa iau fiecare punct pozitiv si negativ in parte.

Puncte "+":

+ generatia a 2-a de C4, deci este modelul cu face-lift;
+ confort extraordinar
+ libertatea la bord
+ spatiu mare in interior
+ tabloul de bord LCD full electronic este foarte util si pozitionat foarte bine (desi la inceput nu mi se parea astfel)
+ multiple comenzi pe volan (audio, meniu, iluminare bord, cruise-control, recirculare aer)
+ motor puternic - motorul este o bijuterie (parere personala)
+ tinuta de drum impecabila
+ stabilitate foarte buna
+ consum foarte mic (cel mixt indicat de producator este 4.7 l/100 km)
+ forma aerodinamica
+ culoare imperiala

Puncte "-":

- suspensii dure (acum parca s-au mai lasat insa tot dure raman; totusi ii confera o stabilitate foarte buna, insa simt toate denivelarile, asta poate si de la pneurile de 16");
- tweeter-urile plasate in partea superioara a bordului si care sunt expuse actiunii directe a razelor solare, si presupun ca in timp se vor deteriora mecanic;
- sistemul audio (mai precis calitatea sunetului) care mi se pare mult buna decat cea standard de la Renault Megane, insa mai slaba decat la Opel Astra, Vectra), insa per general sunt multumit (acum am umblat putin la reglaje si se aude chiar bine);
- ventilatorul are 8 trepte, iar de la a 3-a mi se pare cam zgomotos;
- se aude motorina in rezervor cand acesta este plin, insa numai la manevre in parcare;
- beculetul de la faza lunga este pozitionat in fata volanului (precum si faza scurta, semnalizare, etc ... vedeti in poza) si este foarte puternic fiind putin deranjant noaptea;
- golul urat din spatele scrumierei cu cele doua suruburi laterale;
- volum portbagaj la limita pentru clasa ei;
- si ultima plafonul care este alb si toti cei care urca in masina au predispozitia de a-l atinge si trebuie sa stau cu gura pe ei ;
....
- si as mai fi dorit un sistem integrat in portiere pentru dat pumni si palme celor care trantesc usile .

Ce mi-ar mai fi placut sa am (desi ar fi fost mai scump) ar fi fost ESP, airbag-urile laterale si cortina, cotiera centrala fata, reglaj lombar sofer, bluetooth pe sistemul audio, jante aliaj de 16" + alarma.

As mai adauga un alt punct negativ (sa zicem) faptul ca masina este "indesata" de electronica, insa se pare ca nu se defecteaza, dar nu trebuie umblat la ea. Deci m-am ferit sa pun alarma si senzori de parcare.


Despre partea de consum, am informatii destul de detaliate deoarece notez fiecare alimentare:
- la cumparare masina a avut 3 km pe bord si au intrat 54.35 litri (alimentez pana sare clapeta de la pistonul pompei);
- la 5167 km - alimentasem 295.75 litri (incluzand prima alimentare). Consumul mediu mixt trebuie calculat astfel : Cmm=(295.75-54.35)*100/(5167-3) si se obtine 4.67 l/100 km
- la 8955 km - alimentasem 481.28 litri (incluzand prima alimentare). Consumul mediu mixt trebuie calculat astfel : Cmm=(481.28-54.35)*100/(8955-3) si se obtine 4.76 l/100 km.

Recapitulez:
- la 5167 km, am obtinut un consum mediu mixt de 4.67 l/100 km;
- la 8955 lm, am obtinut un consum mediu mixt de 4.76 l/100 km;

Mentionnez ca acest consum este obtinut in urmatoarele conditii (% din km):
- 70% extraurban, 30% urban;
- 20% mers cu AC, 80% fara AC;
- 90% o singura persoana, 10% doua persoane;
- nu s-a mers subturat, nici supraturat, nici sportiv, doar asa cum trebuie.


Informatii legate de rodaj. Rodajul a fost efectuat in cateva saptamani in tara (primii 1400 km) si in afara tarii (restul) si a constat in urmatoarele etape:

1. 0-1500 km, i-am parcurs mergand foarte usor, fara a depasi 95 km/h si 2000 rpm;
2. 1500-2500 km, am mers in cicluri alternante de cate 10 minute, adica 10 minute mergeam cu 95-100 km/h, urmatoarele 10 minute variam viteza 100-115-100 km/h fara a depasi 2500 rpm, si iar urmatoarele 10 minute mergeam la viteza constanta 95-100 km/h;
3. 2500-3000 km, am mers pe un palier constant 100 km/h, cu scurte variatii pana la 130 km/h;
4. 3000-4000 km, mers constant la 2500 rot/min;
5. 4000-5000 km, mers in cicluri si fortand pana la 3000 rot/min.

Dupa finalizarea rodajului la 5000 km, am facut schimbul de ulei si filtru, iar apoi am mers normal, adica schimbari alte treptelor de viteza la 2500 rpm maxim si mers intre 1800 - 2500 rpm. Dupa primii 3000 km consumul mediu mixt masurat real a fost 4.3 l / 100 km.


Alte informatii:
- Schimbat la 5000 km uleiul si filtru : 128 € (4.25 l Total Quartz INEO 5W30 si filtru Mahle + manopera);
- nu consuma ulei (cel putin nu se vede pe joja);
- RCA pe an: 470 RON;
- CASCO pe an: aprox. 800 € (incluzand si inundatii, incediere + daune in afara drumurilor publice) dupa reducerile de rigoare (5 ani fara incidente etc etc);



Sper sa va placa si sa va foloseasca acest jurnal de bord in viitor. Va astept cu sugestiile, intrebarile si criticile de rigoare, dar nu inainte de a adauga si cateva fotografii.

=============

Salutare tuturor,

Revin dupa o perioada indelungata cu noi impresii despre Citroen C4, insa din pacate putin suparat si veti intelege si de ce daca cititi in continuare.

Intre timp, am schimbat locul de munca in afara tarii si masina a fost inmatriculata in Belgia unde am decis sa raman cativa ani buni. Au trecut 9 luni de la achizionarea C4-ului si am depasit deja 25k km. Dupa cum spuneam majoritatea au fost facuti in afara tarii, rulajul in tara fiind de 3x Nadlac la Targoviste (aprox. 1700 km). Masina se comporta in continuare impecabil dpdv tehnic si estetic. Evoc in continuare cateva din punctele pozitive si cele negative.

Puncte "+" :

- consumul este foarte bun. Conform calculelor realizate la 20081 km, am realizat un consum mediu mixt de 4.75 litri/100 km (1009 litri consumati in total, in conditii de mers 70% extraurban, 30% urban, 90% fara AC). Prima mea masina, Dacia Solenza 1.4MPI, a inregistrat dupa acelasi nr. de km un consum mediu mixt 6.53 litri/100 km ;
- instalatia audio cred ca a iesit din rodaj pentru ca sunetul este de o calitate foarte foarte buna ;
- motorul porneste la sfert in conditii de iarna (alimentez de la Shell cu motorina normala si motorina V power in proportia 40%-60%) ;
- este o masina in care ma simt bine, imi da sentimentul de libertate si de soliditate.

Puncte "-" :

- au aparut cativa greierasi. Unul este in partiera dreapta fata sau in torpedou (nu am avut inca timp sa dau tot afara din el), insa mi se pare ca este undeva in usa. Cel de-al doilea este chiar in capacul de la partea fixa a volanului. Acestia au aparut in ultima perioada cand temperaturile au fost foarte joase (intre -8°C si -2°C). Sper ca atunci cand se va incalzi sa dispara amandoua ;
- intre timp mi-am dat seama de importanta oglinzilor laterale cu zona pentru unghi mort. C4 (cu pret de catalog de 17k €) nu are ceva si este destul de deranjant. Trebuie sa vad daca exista acest tip de oglinzi pentru C4 si sa le schimb ;
- portbagajul este micut pentru clasa ei ;
- nu exista un suport la picioarele pasagerului dreapta fata pentru fixarea stingatorului de incendiu ;
- prima intretinere tehnica destul de scumpa 180 € (ulei si filtru ulei, filtru polen, diagnosticare PC si alte verificari secundare).


Un alt punct negativ a fost acela ca am facut un mic accident. Dupa 150 de mii de km facuti pe toate drumurile din tara si din Europa, condus vara, iarna, pe soare, pe ploaie, pe zapada, a venit primul accident. S-a intamplat intre Craciun si Revelion in seara de 30 decembrie. Accidentul asta m-a afectat foarte mult, nu am dormit cateva zile la rand, nici mancare nu mi-a trebuit. Ce sa mai ... nu am avut chef de nimic nimic. Chiar si acum dupa 2 saptamani sunt trist si suparat pentru ceea ce i-am facut robotelului cu 5 usi.

S-a intamplat in Franta, intr-un mic orasel, intr-un sens giratoriu. Era deja intuneric, ploua asa marunt, mergeam incet 40 km/h. Am incetinit, m-am asigurat din stanga si am intrat usor pe prima banda din sens. Cum inconjuram tot sensul am trecut pe banda a doua destul de repede si s-a intamplat ! Nu stiu de unde a aparut un Citroen Saxo pentru ca atunci cand am schimbat banda (de pe prima pe a doua) am intrat cu partea stanga fata in portiera ei. Eu cred ca a venit din spate cu viteza mare, insa nici eu nu m-am mai asigurat cand am schimbat banda. Pe moment am fost terminat, nu imi venea sa cred ca am lovit masina asta la care tin foarte mult.

Daune la C4 :

- plasticul gofrat care prinde bara si aripa s-a rupt in bucati. Acest plastic se gaseste intre zona de imbinare a aripii si a barii si o armatura metalica (care s-a indoit si ea putin) care vine din caroserie. Astfel bara si aripa stau acum imbinate, insa in aer;
- contra-aripa s-a spart putin in zona de imbinare a aripii cu bara
- farul s-a spart in interior (partea care este mobila) si s-au rupt urechile de prindere la caroserie. - bara are o mica ruptura si o mica fisura la partea de jos.

La Citroen Saxo :

- usa dreapta fata infundata destul de rau ;
- geam usa spart;
- soferita (care era incepatoare) spune ca este afectat si pragul, insa eu nu m-am uitat la masina ei atent, eram pur si simplu terminat.

Tipa nu a fost deloc afectata de accident, era destul de nepasatoare, incerca sa ma incurajeze spunandu-mi ca sunt fiare si gata. Am completat amandoi formularul ala de constatare amiabila si asta a fost tot. Ii multumesc lui Dumnezeu ca a fost doar atat, adica masina nu a fost nimeni ranit, masina mea nu are nimic afectat in afara de plastice (bara, aripa, contra-aripa) si far. Insa ma costa reparatia destul de mult, la o prima evaluare exterioara 1800 € net la reprezentanta Citroen, pentru ca nu aveam Casco full. In Belgia, Casco se numeste Omnium si are doua variante : Omnium Mic (furt, incendiu, geamuri sparte, cauze naturale si impact cu animalele) si Omnium Mare (care include tot). Eu am RCA si Omnium Mic.

In aia 1800 € intra aripa, far si bara noi + montaj + vopsire.

=====================================

Ar trebui alcatuita o BIBLIE CLUB C4 :hi , primele 2 capitole cu ei.

Avatar utilizator
Tomita
cre8or
Mesaje:4721
Membru din:Dum Feb 11, 2007 8:11 pm
Marca si model masina:Citroen C4 coupe noir obsidien vtr pack +
Numar Inmatriculare:. . AG ... OPUS
Localitate:pitesti
Contact:

Re: De ce sa cumpar un automobil CITROEN nou - plusuri/minusuri

Mesaj de Tomita » Dum Iun 16, 2013 9:24 am

Foarte frumos.
Dar pentru utilizatorii fericiti care au avut parte de socuri pozitive, inclusiv eu, mai sunt si altii plaguiti de diverse nemultumiri. Din fericire acele nemultumiri tin de nimicuri si nu de aspecte importante precum cele descrise in primul comentariu.

Plasticul de pe bari este foarte inteligent creat. Daca la alte masini se face precum o doza de 330ml storcosita, imposibil de readus in forma cum am vazut bmw-uri loganuri si alte cele, la primul C4 (cel putin) s-a folosit un plastic care e flexibil suficient cat sa permita absorbtia unor socuri fara a se indoi definitiv sau a se crapa.

Noul C4 inteleg ca este o evolutie e primului C4 pe partea mecanica, deci e un aspect pozitiv. Ca design nu mai atrage prea mult si e chiar cocosat din punctul meu de privire. Dar binenteles, daca pretul este atragator, atunci acest mofturi stilistice pot fi ignorate.

Problema care o am eu de noua si nu s-a remediat nici macar la DS4: stergatorul de la sofer nu calca bine cu toata suprafata sa, astfel ca extremitatea din stanga a stergatorului topaie pe parbriz. Si nu e vorba pe uscat, ci chiar cand am efectuat drive test cu el era o ploaie mocaneasca.
Led there b:LIGHT
http://www.facebook.com/OPUSWorkshop

Discutii despre personalizari LED
viewtopic.php?f=49&t=6024

Oferte personalizare cu LED interior-exterior
viewtopic.php?f=95&t=6022&st=0&sk=t&sd=a&hilit=led

Avatar utilizator
Vasea
Mesaje:968
Membru din:Vin Mar 01, 2013 1:18 pm
Marca si model masina:Renault Scenic 2, 1.6 b, 2006
Localitate:IASI
Contact:

Re: De ce sa cumpar un automobil CITROEN nou - plusuri/minusuri

Mesaj de Vasea » Mie Iul 24, 2013 10:40 am

Putin off-topic, fiind vorba de achizitia unui model de citroen SH, dar vreau sa mentionez GANDIREA FOARTE LOGICA a dnului Florinhot, care in primul post de la prezentarea masinii, spune asa :

viewtopic.php?f=19&t=7881" onclick="window.open(this.href);return false;

Asadar, din Iunie 2012, sunt fericitul posesor al unui Citroen C4, coupe, 1.6 HDI, 90CP, 2007. Am cumparat masina din Franta in timp ce eram in vizita la un amic cu care vorbeam ca am nevoie sa-mi cumpar o masina SH la un pret rezonabil. Acesta isi aduce aminte ca a vazut la un dealer SH mai multe C4 de vanzare. La banii pe care eram dispus sa ii cheltui pe o masina la acea vreme, as fi putut sa imi cumpar o nemteasca de 10-12ani sau o frantuzoaica de 4-6 ani. Cred ca nu are rost sa mai explic de ce am facut aceasta alegere...eram sigur ca voi avea o masina de origine franceza...

=======================

daca mai multi romani ar gandi ca el, CITROEN ca si marca de import, o sa fie mai sus decat locul 13, cat a fost pe primele 6 luni in Romania anul acesta.

Scrie răspuns

Înapoi la “Discutii diverse”