CE fel de faruri sa-mi pun?

Eleroane,Kituri de caroserie,Geamuri Fumurii,Xenoane, Roti/Cauciucuri
Avatar utilizator
vip3r_yo05
Mesaje:668
Membru din:Joi Sep 09, 2010 1:42 pm
Marca si model masina:Citroen DS5
Numar Inmatriculare:B-65-YAT
Localitate:Bucuresti
Contact:
Re: CE fel de faruri sa-mi pun?

Mesaj de vip3r_yo05 » Dum Ian 25, 2015 11:38 am

catalin4u24 scrie:
fanut scrie:in momentul aprinderii farurilor, lupa se ridica putin si se misca si stg dreapta
Acest mecanism se numeste auto-leveling si toate masinile dotate cu xenon din fabrica beneficiaza de acest sistem. La fiecare pornire a farurilor acestea isi fac un auto-test, asta e ceea ce ai vazut tu.
Auto-leveling-ul nu se ocupa de ce spui tu - de miscarea lupei la pornire in sine: sus-jos, stanga-dreapta. Asta o face pentru a-si verifica motorasele care fac acest lucru daca functioneaza. (daca unul dintre motorase nu merge iti da eroare)

Auto-leveling-ul se ocupa doar de miscarea farului sus-jos atunci cand esti in panta, masina este incarcata in portbagaj, etc. - astfel incat sa nu orbesti masinile din sensul contrar.

Eu de ex. am unul din senzori defecti, dar miscarile de la inceput le face oricum, doar ca in mers nu se mai regleaza sus-jos indiferent daca-s in panta sau nu, sau daca masina e incarcata.
nu sunt perfect, dar sunt perfect asa cum sunt

Servicii foto-video evenimente

Avatar utilizator
claWTF
Mesaje:44
Membru din:Sâm Iun 07, 2014 1:11 pm
Marca si model masina:Citroen C4 1.6 HDi 109 CP
Numar Inmatriculare:BC 87 WTF
Localitate:bucuresti
Contact:

Re: CE fel de faruri sa-mi pun?

Mesaj de claWTF » Dum Ian 25, 2015 12:54 pm

Inteleg ce spui dar eu nu am autoleveling, am reglare manuala sau cum s-or spune.Mi-am pus lupa intru-un far stock, sunt destul de grele si de aceea ma gandeam la arderea motoraselor (era o parere)

Avatar utilizator
vip3r_yo05
Mesaje:668
Membru din:Joi Sep 09, 2010 1:42 pm
Marca si model masina:Citroen DS5
Numar Inmatriculare:B-65-YAT
Localitate:Bucuresti
Contact:

Re: CE fel de faruri sa-mi pun?

Mesaj de vip3r_yo05 » Dum Ian 25, 2015 1:44 pm

Eu sunt curios ce-or sa zica inspectorii la ITP :help
nu sunt perfect, dar sunt perfect asa cum sunt

Servicii foto-video evenimente

Avatar utilizator
simply the lex
aLEX YO!...
Mesaje:3270
Membru din:Dum Iul 06, 2008 3:34 pm
Marca si model masina:Citroen C5 Exclusive 2.0 Hdi
Numar Inmatriculare:AG 85 LEX
Localitate:pitesti
Contact:

Re: CE fel de faruri sa-mi pun?

Mesaj de simply the lex » Lun Ian 26, 2015 11:30 am

Mama, cand va aud cu " ce o sa zica la itp " ... :ok Frate, vorba lu' Hagi : Ti-e frica de lup, nu intri-n padure :))

Eu am avut retrofit cu lupe in far normal, nici macar n-am mentionat ceva despre faruri, nici la ITP nu m-au intrebat de sanatate, fara spaga sau alte aranjamente.

Acum am bi-xenoanele de origine, fara autoleveling si fara spalator far, plus ca sunt customizate, din nou, nicio problema.

Si daca e ceva, ii dai 50 de lei la ITP si nici macar nu iti mai craone masina pe standul de noxe. :hi
Dezmembrari C4 Coupé/Hatchback 1.6i, 1.6 Hdi, 2.0 Hdi VTR/VTS : viewtopic.php?f=4&t=7439" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar utilizator
simply the lex
aLEX YO!...
Mesaje:3270
Membru din:Dum Iul 06, 2008 3:34 pm
Marca si model masina:Citroen C5 Exclusive 2.0 Hdi
Numar Inmatriculare:AG 85 LEX
Localitate:pitesti
Contact:

Re: CE fel de faruri sa-mi pun?

Mesaj de simply the lex » Lun Ian 26, 2015 11:30 am

Mama, cand va aud cu " ce o sa zica la itp " ... :ok Frate, vorba lu' Hagi : Ti-e frica de lup, nu intri-n padure :))

Eu am avut retrofit cu lupe in far normal, nici macar n-am mentionat ceva despre faruri, nici la ITP nu m-au intrebat de sanatate, fara spaga sau alte aranjamente.

Acum am bi-xenoanele de origine, fara autoleveling si fara spalator far, plus ca sunt customizate, din nou, nicio problema.

Si daca e ceva, ii dai 50 de lei la ITP si nici macar nu iti mai craone masina pe standul de noxe. :hi
Dezmembrari C4 Coupé/Hatchback 1.6i, 1.6 Hdi, 2.0 Hdi VTR/VTS : viewtopic.php?f=4&t=7439" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar utilizator
Tomita
cre8or
Mesaje:4721
Membru din:Dum Feb 11, 2007 8:11 pm
Marca si model masina:Citroen C4 coupe noir obsidien vtr pack +
Numar Inmatriculare:. . AG ... OPUS
Localitate:pitesti
Contact:

Re: CE fel de faruri sa-mi pun?

Mesaj de Tomita » Lun Ian 26, 2015 8:45 pm

Orice modificare este ilegala in romania..pana si unu cu Sandero nou si drl Osram omologat si montat de dealerul Dacia a fost luat la 11m de cap de creta, ca e ilegal; cu omologare oficiala si aprobata RAR cu tot; voia talonul ca nu are voie, ca asa stie el. punct.

Lansad asta, orice modificare chiar e ilegala daca nu dai sume fabuloase. Nu ai alternative la TUV Romania (caci aia nu se ocupa de auto in tara noastra, pe principiul sa nu strice piata) si rar nu face el d-astea fara valori de la 10.000 euro in sus (pretins direct mie de catre un sef zonal de-al lor, cu relatie, altfel nici nu ma baga in seama).
Asa ca ori stati flexati din start si lasati ipocrizia cu "e legal?!", ori lasati masina cum vine ea din fabrica.

Avatar utilizator
ingfrancisc
Mesaje:917
Membru din:Sâm Mar 28, 2009 11:37 am
Marca si model masina:C4 Picasso, 1.6 HDI
Numar Inmatriculare:TM04DVF
Localitate:Timisoara
Contact:

Re: CE fel de faruri sa-mi pun?

Mesaj de ingfrancisc » Lun Ian 26, 2015 9:55 pm

Hai ma Tomita ... ce tot indrugi acolo? TUV Romania e un SRL, ce vrei sa-ti faca? Conform legii doar RAR are dreptul sa faca omologari auto! La fel e in toata lumea!
Ce spui tu acolo cu 10000 euro e, probabil, vorba de omologari de serie, pentru vanzarea legala a produselor! Presupun ca tu doreai sa produci/comercializezi faruri. Bineinteles ca e scump, conformarea/testarea la standardele EN (si sunt o gramada) costa! Oriunde in lume... la noi e chiar ieftin.

Colegii vorbeau mai sus de cat de legal e sa mergi cu faruri aftermaket OMOLOGATE deja! Si este ilegal daca modificarea nu e trecuta in carnet/carte :) Deci politia e absolut indreptatita sa va dea amenzi, daca are chef!

Dar, daca toti dati bani pe faruri, de ce nu le omologati? E vorba de omologare individuala, prin 2013 costa ~80 lei + ~60 lei transcrierea in talon + niste lei ceva timbru/sigiliu. Nu va trebuie decat factura si declaratia de conformitate (care obligatoriu trebuia sa fie in pachet). Daca declaratia lipsea din pachet o veti gasi la OSIM, cautati la aprobari de model.
C4 Picasso, 1.6 HDI 109 CP
C3 Picasso, 1.6 HDI 92 CP

Avatar utilizator
Tomita
cre8or
Mesaje:4721
Membru din:Dum Feb 11, 2007 8:11 pm
Marca si model masina:Citroen C4 coupe noir obsidien vtr pack +
Numar Inmatriculare:. . AG ... OPUS
Localitate:pitesti
Contact:

Re: CE fel de faruri sa-mi pun?

Mesaj de Tomita » Lun Ian 26, 2015 11:11 pm

De unde stii informatiile astea aplicate acum..ca m-am dus cu omologarea individuala in brate, si ciu-ciu.nexam...
replica geniala primita. "Pai ce daca vine oricine asa sa isi faca masina ce ne-am face. Nu se poate asa ceva, sau eventual cu cheltuieli mari."

Hai sa o lasam balta, in UK omologhezi masina facuta in garaj, si nu cu bazaconiile de mii de euro. ci cu 200 lire... cu programare la un service capabil sa desearveasca acest lucru in zona ta.

Pt testul de faruri e o chestie banala de tot. Trebuie doar o camera inchisa si acel panou special care masoara fascicolul luminos. Este legislatia in vigoare accesibila oricui interesat, pt blocurile optice. In plus se face si o etapa in care se acopera cu mizerie "sticla" pt a analiza dispersia luminii, etc...si aici interenea aaritia obligativitatii de spalatoare pt HID-uri. Atat. Reglajul electric este pur facultativ.

Deci astept concret date despre practica aia cu omologarea individuala a farurilor. Nu conteaza de care, aftermarket.
Led there b:LIGHT
http://www.facebook.com/OPUSWorkshop

Discutii despre personalizari LED
viewtopic.php?f=49&t=6024

Oferte personalizare cu LED interior-exterior
viewtopic.php?f=95&t=6022&st=0&sk=t&sd=a&hilit=led

Avatar utilizator
ingfrancisc
Mesaje:917
Membru din:Sâm Mar 28, 2009 11:37 am
Marca si model masina:C4 Picasso, 1.6 HDI
Numar Inmatriculare:TM04DVF
Localitate:Timisoara
Contact:

Re: CE fel de faruri sa-mi pun?

Mesaj de ingfrancisc » Mar Ian 27, 2015 8:19 pm

Tomita, nu m-as fi bagat in discutie daca nu dadeai informatiile alea, sorry, profund eronate.
Si ce spui cu UK ... e si mai eronat :) masinile ale sunt kituri de fabrica, cu omologare de serie si toate testele din industria auto facute, doar ca livreaza masina (partial) pe bucati sa se simta "burghezul" englez mare mester :) ... la ei exista traditia asta cu manufacturing-ul. DAR, vehiculul ala (kit-ul) este deja omologat si para-testat de producator!

Cu farurile nu este asa de "banal" cum spui tu ... ca sunt elemente majore de siguranta (nu design) a traficului rutier ... La o simpla cautare pe goagal:
sua: https://law.resource.org/pub/us/cfr/ibr ... 5.1983.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
ECE: http://www.unece.org/fileadmin/DAM/tran ... rev2_e.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
... si tare cred ca e doar o farama din ce trebuie:)

pe langa teste fotometrice mai trebuie si vibratii, conformitatea materialului, imersie, spray, etc. Toate astea costa! In fiecare tara exista un singur laborator care poate face/certifica asa ceva, pentru ca e foarte scump. Orice incercare se face exact dupa standard, cu echipamente certificate, personal certificat, audituri peste audituri s.am.d. Un laborator de referinta/certificare nu e stana de oi! NU confunda testul de la ITP cu certificarea!
ATENTIE! Ce am spus a e DOAR pentru produse nou dezvoltate! Cum vroiai tu sa faci farurile tale.

Pentru trecerea farurilor in CIV e muuult mai simplu, pentru ca partea de sus a facut-o producatorul:
1. de la vanzator va asigurati ca primiti pe langa faruri si factura originala (semnata/stampilata) + aprobarea de model (copie) emisa de BRML sau certificat de conformitate. Daca nu se poate verificati inainte de achizitie aici: http://www.brml.ro/lista-aprobarilor-de-model" onclick="window.open(this.href);return false; dar e destul de aiurea, daca nu stiti anul in care a fost solicitata ... In Romania NU se pot comercializa produse (de la cazane pe lemne la avioane) daca nu exista acea aprobare! Doar ilegal.
2. de la service luati dovada ca inlocuirea a fost efectuata intr-un atelier autorizat
3. vizita la RAR si e o cerere (nu stiu exact cum se cheama) in care solicitati introducerea de noi informatii in CIV (adica faruri cu lupa, led, etc. - e aceeasi cu jante pe alte dimensiuni). E tipizata, nu e complicat. Se plateste introducerea asta + folia de siguranta.
Automat o sa va treaca informatiile si in talon.
In momentul asta sunteti acoperiti din punct de vedere legal, in toata Europa.

Daca se respecta legea si regulile se poate trece orice in CIV, un coleg si-a pus un motor turbo de 2 litri (de pe reno 21) pe Dacia 1300, cu modificarea trecuta in CIV! Totul corect si legal, nu gen Pitesti.

Punctul nevralgic mai sus e dat de ... faruri ... :) eu tare cred ca toate Dectanele astea made in Germany sunt de fapt import China via Germany si ca nu exista acea aprobare de model.

Pentru tine Tomita, e un pic mai complicat, ca sa vinzi un produs nou in EU trebuie sa urmezi pasii de aici: http://www.brml.ro/ghid-practic" onclick="window.open(this.href);return false; pentru a obtine aprobarea de model si marca (http://www.osim.ro/bazedate/capitolul_d ... ronica.php" onclick="window.open(this.href);return false;) Daca esti importator e simplu ... daca esti producator trebuie sa certifici conformitatea la normele EU in vigoare, iar asta costa. Toti pasii sunt in ghidul de la BRML.
C4 Picasso, 1.6 HDI 109 CP
C3 Picasso, 1.6 HDI 92 CP

Scrie răspuns

Înapoi la “Tuning&Styling EXTERIOR”