TREMUR AMBREIAJ diferite manifestari ale problemei

Scrie răspuns
Avatar utilizator
commandorsteel
PowerSteel
Mesaje:6538
Membru din:Lun Mai 28, 2007 2:59 pm
Numar Inmatriculare:B-88-
Localitate:Bucuresti
Contact:
Re: TREMUR AMBREIAJ diferite manifestari ale problemei

Mesaj de commandorsteel » Vin Aug 28, 2015 8:19 am

asa imi facea si mie si am schimbat kitul de ambreiaj + volanta (cu masa dubla) si de atunci nu mai tremura :hi
Citroen C4 Grand Picasso 1,6 HDI ... aproape full (adica are aproape toate rotile)
ImagineImagine
Imagine

Avatar utilizator
mituc
Mesaje:9122
Membru din:Sâm Feb 10, 2007 6:18 pm
Marca si model masina:Mazda 3 MPS BK
Localitate:Iasi
Contact:

Re: TREMUR AMBREIAJ diferite manifestari ale problemei

Mesaj de mituc » Vin Aug 28, 2015 10:04 am

La 1.6i volanta e simpla din cite-mi aduc aminte. Oricum, undeva apare o deviatie de planeitate si cel mai probabil problema este la disc. Eu cind am schimbat la mine pe discul de ambreaj inca se cunosteau citeva stampile de fabrica, insa arcurile cam zornaiau in el.
Asadar cine se arunca sa schimbe tot ambreiajul ar fi bine sa se asigure ca discul, placa de presiune si rulmentul nu sint de la acelasi producator care face pocnetele OEM.
Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)

Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!

bgd81
Mesaje:62
Membru din:Joi Ian 17, 2008 4:53 pm

Re: TREMUR AMBREIAJ diferite manifestari ale problemei

Mesaj de bgd81 » Sâm Aug 29, 2015 11:56 pm

robitza21 scrie:Eu am vrut sa ii schimb pe cei 2 mai ieftini ( cel de sub motor si cel de pe partea cutiei de viteze).
Costau undeva la 80-100 lei.
Cel mare de langa vasul cu antigel costa undeva la 180 de lei, cel mai ieftin AM !
Arian scrie:Suportul de sub motor ala prin care trece planetara e vreo 350 ron iar ala din stanga (cum te uiti la motor) vreo 250. La care iti aplica un discount de 20% fiind mai veche de 4 ani. Am schimbat eu recent.
Unde ati gasit fratilor preturile astea la suportii de motor ?! Pai 100-200-300 lei e parfum !!
Am schimbat eu saptamana trecuta si costa enorm !
Cel mare, de langa vasul cu antigel (cod 1807GF) a costat 559 lei, iar un alt suport(cod 1807ER) a costat 413 lei. Piese originale, luate de la SD Prestige Berceni. Am intrebat si de discountul de 20%, au zis ca nu se aplica la aceste coduri.
Iar manopera a fost 110+130=240 lei.

Deci daca stiti vreun site/firma unde se pot gasi piese mai ieftine va rog sa-mi spuneti si mie.
La fel, si daca stiti vreun service mai ieftin la manopera, dar unde mecanicii sa se priceapa la Citroen.
Multumesc.
C4 coupe Champion 1.6HDI 110CP

longo
Mesaje:118
Membru din:Lun Sep 07, 2009 12:45 pm

Re: TREMUR AMBREIAJ diferite manifestari ale problemei

Mesaj de longo » Mie Sep 02, 2015 3:27 pm

SASIC 2700007 205 lei inclusiv TVA
SASIC 8441511 39 lei inclusiv TVA
SASIC 8003201 24 lei inclusiv TVA epiesa.ro
TOPRAN 720 193 16 lei inclusiv TVA
ITN 11-03-0469 14 lei inclusiv TVA
FEBI BILSTEIN 36898 187 lei inclusiv TVA autoeco.ro

Avatar utilizator
Arian
Mesaje:390
Membru din:Sâm Iun 01, 2013 6:34 pm
Marca si model masina:Citroen C5 Exclusive 2.0hdi 163CP 2010 BOURRASQUE
Numar Inmatriculare:VS 01 NEO
Localitate:Bucuresti

Re: TREMUR AMBREIAJ diferite manifestari ale problemei

Mesaj de Arian » Mie Sep 02, 2015 8:31 pm

Suportul mare de sub motor prin care trece planetara se gaseste doar pe original eu l-am comandat de la eurial mai ieftin si cu reducere pe cod
Ex: Citroen C4 Coupe 2006: 1.6i 16V, 109CP (VTR) Gri Iceland
New: Citroen C5 Exclusive 2010: 2.0hdi 163CP Blue BOURRASQUE
Filtru Particule Anulat + Stage 2 by Doc (OBDTUNING) la 196CP/144kW/400Nm

robitza21
Mesaje:284
Membru din:Dum Apr 28, 2013 2:28 am
Marca si model masina:Citroen C4, 1.6Hdi 90CP
Numar Inmatriculare:B-111-RFM

Re: TREMUR AMBREIAJ diferite manifestari ale problemei

Mesaj de robitza21 » Joi Sep 03, 2015 8:40 am

bgd81 scrie:
robitza21 scrie:Eu am vrut sa ii schimb pe cei 2 mai ieftini ( cel de sub motor si cel de pe partea cutiei de viteze).
Costau undeva la 80-100 lei.
Cel mare de langa vasul cu antigel costa undeva la 180 de lei, cel mai ieftin AM !
Arian scrie:Suportul de sub motor ala prin care trece planetara e vreo 350 ron iar ala din stanga (cum te uiti la motor) vreo 250. La care iti aplica un discount de 20% fiind mai veche de 4 ani. Am schimbat eu recent.
Unde ati gasit fratilor preturile astea la suportii de motor ?! Pai 100-200-300 lei e parfum !!
Am schimbat eu saptamana trecuta si costa enorm !
Cel mare, de langa vasul cu antigel (cod 1807GF) a costat 559 lei, iar un alt suport(cod 1807ER) a costat 413 lei. Piese originale, luate de la SD Prestige Berceni. Am intrebat si de discountul de 20%, au zis ca nu se aplica la aceste coduri.
Iar manopera a fost 110+130=240 lei.

Deci daca stiti vreun site/firma unde se pot gasi piese mai ieftine va rog sa-mi spuneti si mie.
La fel, si daca stiti vreun service mai ieftin la manopera, dar unde mecanicii sa se priceapa la Citroen.
Multumesc.


Nu iti trebuie un mecanic foarte priceput pentru chestiile astea. Suportii astia de motor de schimba la orice masina. Doar desface, schimba si strange. E o chestie simpla si nu ai nevoie de reprezentanta.

longo
Mesaje:118
Membru din:Lun Sep 07, 2009 12:45 pm

Re: TREMUR AMBREIAJ diferite manifestari ale problemei

Mesaj de longo » Joi Sep 03, 2015 9:10 am

Asta e suportul mare de care vorbeati?
TOPRAN 722313 377 lei inclusiv TVA epiesa
Imagine

longo
Mesaje:118
Membru din:Lun Sep 07, 2009 12:45 pm

Re: TREMUR AMBREIAJ diferite manifestari ale problemei

Mesaj de longo » Joi Sep 03, 2015 2:16 pm

In mod ciudat, suportul care la SD v-a costat cel mai mult, porneste pe epiesa de la 155 lei, iar cel care a costat ceva peste patru sute este aproape la fel pe epiesa 377.
Iarasi ciudat, eu am schimbat suportul dreapta vas, nu mai stiu sigur, cred 280 la SD pe Turnu Magurele. Dublu la celalalt SD? Poate al meu o fi fost OEM.

bgd81
Mesaje:62
Membru din:Joi Ian 17, 2008 4:53 pm

Re: TREMUR AMBREIAJ diferite manifestari ale problemei

Mesaj de bgd81 » Mar Sep 15, 2015 9:25 pm

Pai pe Tr. Magurele am fost si eu. Cand am auzit cat e pe original am cerut OEM, au zis ca nu mai monteaza OEM pe Citroen bla-bla-bla, am insistat, pana la urma s-a uitat cineva de acolo pe internet, si au zis ca nu gaseste OEM. Eram presat de timp, asa ca am schimbat cu ce aveau ei.
Intr-adevar pe epiesa suportul superior este 224 SASIC si 186 MALO. Deci la jumate.
Dar, vorba romanului, scroafa e moarta in cotet, piesa e deja montata pe masina :)

Urmeaza partea a2a: ambreiajul.
Masina tremura foarte urat in tr1 la plecarea de pe loc si in marsarier. Uneori in pedala de ambreiaj, cand o tin apasata, se simte si o mica vibratie.
Ciudat este ca nu tremura mereu, si parca tremura mai tare cand e motorul cald.
Diagnostic preliminar in service(SD Prestige): rulmentul de presiune si posibil si volanta.
Dar ptr un diagnostic corect trebuie demontata cutia.

La piese treaba e cam nasoala: un kit ambreiaj+volanta LUK/Sachs variaza intre 1500-1700 lei. Posibil sa se mai schimbe si alte piese, gen furca, bucse, etc.

Partea interesanta acum vine. Cei din service(SD Prestige) spun ca au avut probleme cu kituri OEM care s-au stricat foarte repede, unele in doar 100km (?) si-mi recomanda piese originale. Dar volanta originala e 1700 lei iar ambreiajul inca 900 !

Acum voi ce experiente ati avut ? Ati avut probleme cu kit-urile OEM ?
Si pe unde le-ati montat ? Spre exemplu la Neortic imi cer 685 lei doar ptr montajul volantei.

Multumesc.
C4 coupe Champion 1.6HDI 110CP

longo
Mesaje:118
Membru din:Lun Sep 07, 2009 12:45 pm

Re: TREMUR AMBREIAJ diferite manifestari ale problemei

Mesaj de longo » Mie Sep 16, 2015 8:13 am

"Masina tremura foarte urat in tr1 la plecarea de pe loc si in marsarier. "
Identic si la mine, mai putin Marsarier. Nu am observat, cu spatele doar o data pe zi la parcare.
"Ciudat este ca nu tremura mereu, si parca tremura mai tare cand e motorul cald."
Identic si la mine. Foarte rar cu motorul rece. Face cand vrea ea, de o saptamana nu mai face. Chestia cu motorul cald este ciudata. De fapt asta ma-ncurca. Nu gasesc o explicatie mecanica.
Deci, este absolut aceeasi problema.
Atentie, mie cei de la ATS mi-au spus ca au schimbat discul in garantie, dar socurile au reaparut dupa circa 7000 km.
Si problema paralelismului e ciudata, pentru ca diafragma este montata pe volanta, deci n-ar avea de-a face cu fata de asezare pe capatul arborelui cotit. In ce priveste planeitatea, orice abatere, dupa 80000 de kilometri de frecat, ar fi trebuit sa dispara de mult. De aceea, am oarecare strangeri de inima ca se va rezolva cu schimbarea volantei. Eu banuiesc mai mult diafragma, problema e ca nu am gasit volanta simpla la un pret acceptabil si sa fie schimbata degeaba imi vine sa plang.
O alta problema care ma roade, este de ce nu patineaza discul? Naca sunt probleme de planeitate, paralelism, atunci ar trebui sa patineze in treapta a patra. Socurile se explica prin faptul ca ambreiajul scapa. Pare mai degraba o problema apistonului care actioneaza ambreiajul. Dar si aici ar trebui sa se vada in alte viteze. Fiind vorba de treapta I si la Dvs si Marsarier, e clar ca cuplul e un factor important in ecuatie. Dar ce poate face ambraiajul sa scape si sa nu patineze la sarcina ridicata? De ce nu apare cand suntem in panta? Poate cineva sa ma lumineze?
Chestia cu OEM... Hmmm.... Acum nu avem piese originale pe C4? Care e atunci diferenta?

bgd81
Mesaje:62
Membru din:Joi Ian 17, 2008 4:53 pm

Re: TREMUR AMBREIAJ diferite manifestari ale problemei

Mesaj de bgd81 » Mie Ian 27, 2016 12:14 am

Revin cu un update: am schimbat volanta + kit ambreiaj, aftermarket de la LUK.
Ambreiajul era dus, despre volanta nu ma pot pronunta.. nu stiu cum ar trebui sa arate o volanta defecta...

Masina s-a reparat si nu prea.
Ambreiajul e ok, schimba usor, nu mai smuceste.
In schimb am capatat alte 2 probleme:
1. la relanti (800rpm) in volan am o vibratie enervanta care nu exista inainte; daca accelerez la 1500rpm dispare vibratia
2. daca plec de pe loc doar din ambreiaj, masina vibreaza cu totul. Aceleasi vibratii, dar ceva mai mici, la plecarea de pe loc in panta.

Idei ce ar putea fi ?
Stie cineva un service unde mecanicii chiar se pricep sa repare un Citroen ?
C4 coupe Champion 1.6HDI 110CP

longo
Mesaje:118
Membru din:Lun Sep 07, 2009 12:45 pm

Re: TREMUR AMBREIAJ diferite manifestari ale problemei

Mesaj de longo » Mie Feb 10, 2016 10:19 am

Eu merg de 65 K cu problema ambreiajului. Si nu am curaj sa schimb volanta. Sunt prea multe cauzele, si la orice piesa ma gandesc gasesc contraargumente.
Sunt inginer mecanic, e adevarat tehnologii, nu auto, si cercetare, nu practica, dar nu sunt sigur ca volanta ar fi de vina. Nu inteleg de ce ambreiajul scapa si nu patineaza.
Mai degraba cred intr-o proasta aliniere CV, volanta.
M-am mai gandit ca sistemul de cuplare al ambreiajului ar fi la limita dimensional. Cu deplasarile din cuplajele elastice la efortul mare din treapta I, ar decupla si recupla de unde socurile.
Cel mai grav ar fi abatere de perpendicularuitate la suprafata de asezare a volantei pe arborele cotit. Dar ar trebui sa patineze.
Eu zic ca ar trebui sa ne aliem, si sa cerem oficial un raspuns de la Citroen. Eu am schimbat discul pe garantie la 20k din aceeasi cauza. A mers bine 8000 KM si smuciturile au reaparut. Faptul ca nu vor sa spuna sau nu stiu sa rezolve problema nici cu bani, desi este o problema existenta din fabricatie, deci ar trebui recall, ne indreptateste sa-i chemam in justitie. Volanta, daca aveti o suprafata plana( geam pe birou, dar atentie, e grea, asezati cu grija pe suprafata mare, sa nu se sparga) , verificati sa nu se balangane(ovalizare) sau privind catre lumina la nivelul separatiei volanta suprafata, sa nu se vada lumina intre. Cu o fasiuta de hartie ingusta si subtire vedeti daca intra intre cele doua suprafete. Masurata cu un subler in diferite locuri, diametral opus si se vede grosimea(asta nu este chiar corect, trebuie masurat intre suprafata de asezare pe arbore si fata dinstre ambreiaj). Alte metode empirice si fara scule nu-mi trec prin cap. In afara de aspect vizual si daca la trecerea palmei pe suprafata volantei se simt denivelari. Cum era discul, subtiat la margini si gros la mijloc? Sau era uzat uniform?

Un sfat, verificati suportii elastici de la motor si Cv.

longo
Mesaje:118
Membru din:Lun Sep 07, 2009 12:45 pm

Re: TREMUR AMBREIAJ diferite manifestari ale problemei

Mesaj de longo » Mie Feb 10, 2016 10:49 am

Mi-am mai adus aminte cum verificam planeitatea la scoala generala, la atelier. Mai puteti afla date despre volanta cu o rigla de calitate o asezati pe muchia ascutita pe lungime si traversati stergand suprafata volantei. In mod normal volanta ar trebui sa fie plana si rigla sa se aseze si sa stearga perfect suprafata. Daca se balangane rigla sau se vede fanta luminoasa intre muchia riglei si volanta, atunci e ovalizata.
Daca volanta e cu masa dubla, atunci pot sa fie alte cauze de aparitie ale tremurului. Eu tot ce am vorbit a fost despre 1.6 16v

robitza21
Mesaje:284
Membru din:Dum Apr 28, 2013 2:28 am
Marca si model masina:Citroen C4, 1.6Hdi 90CP
Numar Inmatriculare:B-111-RFM

Re: TREMUR AMBREIAJ diferite manifestari ale problemei

Mesaj de robitza21 » Mie Feb 10, 2016 10:33 pm

bgd81 scrie:Revin cu un update: am schimbat volanta + kit ambreiaj, aftermarket de la LUK.
Ambreiajul era dus, despre volanta nu ma pot pronunta.. nu stiu cum ar trebui sa arate o volanta defecta...

Masina s-a reparat si nu prea.
Ambreiajul e ok, schimba usor, nu mai smuceste.
In schimb am capatat alte 2 probleme:
1. la relanti (800rpm) in volan am o vibratie enervanta care nu exista inainte; daca accelerez la 1500rpm dispare vibratia
2. daca plec de pe loc doar din ambreiaj, masina vibreaza cu totul. Aceleasi vibratii, dar ceva mai mici, la plecarea de pe loc in panta.

Idei ce ar putea fi ?
Stie cineva un service unde mecanicii chiar se pricep sa repare un Citroen ?
Verifica suportii de motor, in special cel mare din stanga ( cum deschizi capota si te uiti la motor).
Nu trebuie sa fie rupt doar ca are un ulei in el care se duce cu timpul.
Dupa ce am schimbat suportii nu mai vibreaza deloc. Eu credeam ca asa e normal avand in vedere ca am luat masina sh,

longo
Mesaje:118
Membru din:Lun Sep 07, 2009 12:45 pm

Re: TREMUR AMBREIAJ diferite manifestari ale problemei

Mesaj de longo » Mar Dec 27, 2016 2:33 pm

Am schimbat si eu ambreiajul care smucea ca naiba in treapta I dupa incalzire.
Nu am observat nimic in neregula, decat ca parte dinspre placa de presiune era mai uzata decat cea dinspre volanta.
Contrar asteptarilor mele, uzura dinspre exterior la interior a discului este constanta.
Poate o fi fost soarele prea moale si d-asta scapa ambreiajul? Hmmm....
Vedem. Sper sa nu se repete dupa 5000 km.

Scrie răspuns

Înapoi la “Probleme tehnice...sau mai putin tehnice”